Zakup uzywanej NC, prośba o opinie - brać, czy nie brać.

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

bugsy
Posty: 6
Rejestracja: 25 sie 2010, 10:40

25 sie 2010, 13:44

Witam,

Jakiś czas temu pytałem na co zwrócić uwagę przy kupnie, etc. W końcu mam w rękach upatrzony egzemplarz z 2008 z hard topem..
W sumie mam go w ramach "testów" na parę dni i jeśli mi się nie spodoba, to mogę go zwrócić.

Dotychczas mam parę spostrzeżeń, co do których nie wiem czy "ten typ tak ma"?

1. Po dłuższej jeździe, powiedzmy 900km, przy temperaturze na zewnątrz, około 24C zauważyłem, iż cały tunel środkowy jest nagrzany, co mnie najbardziej zdziwiło, to to, że sanki fotela pasażera też są ciepłe, zapewne nagrzały się właśnie od tunelu.

2. Podobnie w ciepły dzień, po przejażdżce, powiedzmy 20km, nadkola z przodu były bardzo gorące, nie żeby parzyły, ale do letnich też bym ich nie zaliczył. Zderzak, ani pokrywa maski nie były tak gorące, natomiast wewnątrz, podpórka pod klapę maski była gorąca, tak że bardziej komfortowo było chwycić ją za część z izolacją. To, że jest fragment pokryty izolacją, sugeruje, że producent przewidział, że komora tak się nagrzewa?
Z drugiej strony wskazówka temperatury na tablicy wskaźników wygląda na stabilną w środkowym zakresie.
Jak to u was wygląda?

3. Po włączeniu nawiewu i zamkniętych oknach i dachu, słyszę świst za głową, tzn. powietrze ucieka jakimiś nieszczelnościami. Na moje oko wygląda na to, że coś było grzebane przy dachu, prawdopodobnie ściągany i nie jest dobrze założony. Czy ewentualnie da się to jakoś łatwo "dopasować"? Aby wyeliminować te świsty? To jest obserwowalne przy postoju jak i jeździe. Po otwarciu okna, tego nie słychać.

4. Sprzęgło i skrzynia, czy sprzęgło wam bierze bardzo nisko? U mnie tak jest, i tutaj pojawia się pytanie, czy da się to jakoś podciągnąć, czy raczej nie? Jeśli się nie mylę MX-5 NC ma sprzęgło hydrauliczne? Ewentualnie, czy powyższy stan sprzęgła sugeruje, że coś jest do wymiany? Jak to ewentualnie wygląda cenowo?

5. Wrzucanie 1 i 2 czasem skutkuje tym, że słyszę lekkie, bardzo subtelne i ciężko słyszalne jakby, nie uderzenie, ale bardziej coś jakby sprzęgło było nie do końca wciśnięte. Próbowałem to nagrać ale jest to na tyle ciche, że tego nie słychać. To jest jakby delikatne "pyk" i z obserwacji wynika, że jeśli przed wrzuceniem biegu odczekam chwilkę, dajmy na to 0.5s to tego nie ma. Ten dźwięk być może jest związany ze zbyt niskim braniem sprzęgła? Może czasem zdarza mi się nie dociskać do oporu sprzęgła choć tego się pilnuję? Jeździłem już różnymi mazdami i w żadnej tak nie miałem). Jak wam wchodzą biegi? Jest delikatny opór, jakikolwiek, czy same jakby chciały wskoczyć?

6. Czy wersja 1.8 ze skórą i hard-topem (PRHT) ma zmieniarkę, czy zwykły czytnik na jeden CD? Na konsoli mam do wyboru "CD 1", CD2, ale z obserwacji wygląda jakby to nie była zmieniarka.

7. Czy uszczelki przy szybach montowane do dachu zużywają się szybko? Jaka jest ich cena, lub gdzie polecalibyście zakupić takie uszczelki?


Z dodatkowych obserwacji, wiem, że pomimo tego, że byłbym drugim właścicielem samochodu, to mogło tym autem na odcinku ostatnich dwóch lat jeździć parę osób. Poza powyżej wymienionymi nie dopatrzyłem się żadnych innych problemów z układem jezdnym czy innymi rzeczami.

Jeśli macie jeszcze jakieś wskazówki na co zwrócić uwagę, z chęcią na to spojrzę.

Z góry dziękuję za wszelkie informacje, czy wskazówki.

p.s. post tej samej treści poszedł na mazdaspeed.pl, gdyż potrzebuję pomocy w miarę szybko aby zdecydować, czy zatrzymać samochód, a sprawdzając posty archiwalne nie znalazłem odpowiedzi na powyższe pytania.
kulkas
Posty: 253
Rejestracja: 05 sie 2009, 11:30
Lokalizacja: Rabka-Zdrój

25 sie 2010, 18:26

1. Ciepły tak, gorący nie. Jeśli parzy to coś jest nie tak, jeśli tylko wyczuwalnie ciepły to wszystko jest ok.
2. Szczerze mówiąc nadkoli nie sprawdzałem. Jutro jak będę wracał z Katowic to sprawdzę po trasie. A jeśli chodzi o temperaturę to jeszcze nigdy nie włączył mi się wentylator od chłodnicy. Co więcej nawet w trakcie katowaniu na Nurburgringu czy całym dniu na torze w Kielcach wskazówka temperatury nie śmiała drgnąć w górę.
3. U mnie świst słychać powyżej 180 km/h na uszczelkach drzwi. Rozumiem ze przez hard-top masz na myśli PRHT.
5. Ja tez tak mam, i z rozmów z innym właścicielem NC wynika że też tak ma więc raczej nie ma się czym martwić. Inna sprawa że jechałem dzisiaj NCfl ze skrzynią 6 i nie słyszałem tego.
6. W Polsce zmieniarka była tylko z radiem BOSE.
7. Ciężko powiedzieć, ja mam swoją od roku i nic się z nimi nie dzieje.
bugsy
Posty: 6
Rejestracja: 25 sie 2010, 10:40

25 sie 2010, 21:08

Dzięki za szybką odpowiedź :)

Re. 2. właśnie sęk w tym, że wskazówka temperaturki zni nie drga, ale te nadkola mnie zainteresowały. Oglądam wszystkie detale, jak to przy kupnie samochodu ;) Zwróciłem uwagę na tą ciepłotę i zacząłem "macać" samochód po tym jak odkryłem, że tunel jest ciepły. Wcześniej w Xedos 6, ani w Atenza (6) czegoś takiego nie zaobserwowałem, ale tam jest napęd na przód, niemniej jednak wydech sobie i tak leci.

re. 3. Tak, PRHT. Przy czym u mnie świst jest zaraz po włączeniu wentylatora... Pojechałem przed chwilką na myjnie bezdotykową i potraktowałem autko wodą... efekt? Odkryłem, że ten świst jest prawie na pewno na uszczelce między tylnią szybą i tylnią częścią dachu, gdyż tamtędy troszkę wody się dostało. Muszę tutaj zaznaczyć, że skierowałem prawie bezpośredni strumień wody na to, aby to przetestować.

re.6. To jest auto kupione we Francji... więc może być troszkę inaczej, choć nie podejrzewam.
Próbowałem sprawdzić po VIN, ale nie otrzymuję informacji o konfiguracji (ruska strona). Co ciekawe ten sam serwis rozpoznaje prawidłowo VIN dla Atenzy z 2003. Pewnie bazę mają nie zaktualizowaną.



Raz jeszcze dziękuję za odpowiedzi i z chęcią poznam opinię innych klubowiczów :)

Pozdrawiam serdecznie.
dan
Posty: 152
Rejestracja: 17 cze 2008, 13:40
Lokalizacja: Warszawa

25 sie 2010, 22:21

ad 1 - tak, tunel to niezły piecyk :)
ad 2 - nie przyszło mi nigdy do głowy sprawdzać nadkoli.
ad 3 - tylna szyba nie ma prawa przeciekać nawet pod karcherem, ani nie ma prawa świszczeć, co innego uszczelki drzwi na górze, wyją powyżej 180 km/h (standard) a pod wpływem strumienia wody może dostać się kilka kropli. Sprawdz kwestię tej szyby z tyłu dobrze, bo to bardzo drogi element.
ad 4 - o ceny dowiedz się w ASO, telefon to kilka minut. Sprzęgło nie bierze z dołu, z drugiej strony jak sie przesiadam ze starego Mastera, to mam wrażenie, że skok sprzęgła wydaje się strasznie krótki i bierze od razu - pewnie kwestia punktu odniesienia.
ad 5 - biegi wchodzą ciężko w porównaniu z innymi samochodami, ale bez stuków. Nie czytałem jeszcze, żeby ktoś miał problemy ze skrzynią 5, co innego synchro na zimno w 6 przed liftem na pierwszych biegach.
ad 6 - masz zapewne: 1 disk ^ ; 2 disk v ; 3 itd. Oznacza to tylko, że przycisk 1 i 2 zmieniaja foldery na płycie z mp3. Zmieniarki były z Bose.
Pozdrawiam,
Bartek
kulkas
Posty: 253
Rejestracja: 05 sie 2009, 11:30
Lokalizacja: Rabka-Zdrój

26 sie 2010, 7:54

5. Przy szybkiej zmianie biegu z 1 na 2 mam taki mięsisty metaliczny "klik". Na XX leciu rozmawiałem z innym właścicielem NC o tym bo miał to samo u siebie i był zaniepokojony tym faktem. Okazało się że moje auto też tak ma (a wtedy miało trochę ponad 1 tys przebiegu) więc stwierdziliśmy że ten typ tak ma i nie ma się czym martwić.
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

29 sie 2010, 11:08

Cze nie mam NC ale większość problemów, które opisujesz wydaje mi się dziwnie znajome ;).

Z wyżej wymienionych nie przecieka mi jedynie tylna szyba. A świszcząca uszczelka w moim HT to jest problem który muśże rozwiązać bo wyje u mnie od 80km / h.

W skrócie wygląda na to że trafiłeś na typowy egzemplarz MX-5 - w stanie dobrym z typowymi problemami tego auta. Możesz szukać dalej może znajdziesz jakiś bez nich, ale możesz znaleźć inne problemy znacznie poważniejsze w innych i jeszcze za tęsknić za tymi...

Co do skrzyni w moim 6 biegowym manualu problemów było trochę ale po zmianie oleju na MT90 Redlina i jednej dawce ceramizera - wooow to jest zupełnie inna skrzynia.

Pozdro
Keff
Posty: 4
Rejestracja: 02 wrz 2010, 9:27
Lokalizacja: Rzeszów

03 wrz 2010, 10:04

bugsy pisze:Jakiś czas temu pytałem na co zwrócić uwagę przy kupnie, etc. W końcu mam w rękach upatrzony egzemplarz z 2008 z hard topem..


Jaka to wersja - 1.8 czy 2.0? Jak cena, jeśli można wiedzieć.
Pytam bo chciałbym w przyszłym roku kupić NC HT z 2007r..
Spokojnie wystarczyłaby mi słabsza wersja, ale z tego co wyczytałem to szpera jest tylko w wersji dwulitrowej, która jest droższa w zakupie i eksploatacji.
Boje się, że bez szpery to nie będzie już taki fun to drive, a w sumie na tym właśnie mi zależy.
Może ktoś, wie czy jest w ogóle szansa na znalezienie 1.8 z Torsenem, skoro w katalogu nie ma takiej opcji.
bugsy
Posty: 6
Rejestracja: 25 sie 2010, 10:40

03 wrz 2010, 11:15

Cena jest ~16kEUR, 1.8 PRHT, skóra - specyfikacja jak na rynek Francuski. Przy czym... lakier jest delikatnie mówiąc zdarty od częstego mycia na myjni automatycznej, plus ma kilka delikatnych zarysowań i takich wgniecionych punkcików, które widać pod słońce. Lakier nie jest uszkodzony, poza klapką na paliwo + z tego co pamiętam w jednym miejscu jest kropka (1-2mm), którą trzeba zrobić, żeby rdza się nie wdała.
Największy problem dla mnie z tym autem jest ten dach i chyba sobie go odpuszczę, więc gdybyś był zainteresowany - daj znać.

Auto jest zarejestrowane we Francji i z tego co wiem to nie było bite, ani nie boli go nic poza powyższym. Sprawdzałem czy nie ma alarmów ELM327 i nic nie wyskoczyło.

Jak coś, to zapraszam na priv.

EDIT: to jest auto z 2008.
Keff
Posty: 4
Rejestracja: 02 wrz 2010, 9:27
Lokalizacja: Rzeszów

03 wrz 2010, 14:54

bugsy pisze:gdybyś był zainteresowany - daj znać.

Dzięki za informacje. Ja będę sprowadzał z DE. W tej chwili za 16k E można kupić rocznik 2007, ale auta z DE są w większości zadbane a MX-5 zwykle z niedużym przebiegiem. Nie jest to auto popularne wśród handlarzy z tego co widzę, więc nie powinno być ciężko ze znalezieniem dobrego egzemplarza.
O cenę pytałem z ciekawości bo za wiele PRHT nie widziałem u nas.

bugsy pisze:Auto jest zarejestrowane we Francji i z tego co wiem to nie było bite, ani nie boli go nic poza powyższym. Sprawdzałem czy nie ma alarmów ELM327 i nic nie wyskoczyło

Mam pytanie dot. ELM327 - sam to sprawdzałeś czy jakiś mechanik? Myślę, że jak będę jechał po auto to warto mieć coś takiego ze sobą. Koszt zakupu nie jest duży a obsługi można się nauczyć dość szybko.
bugsy
Posty: 6
Rejestracja: 25 sie 2010, 10:40

03 wrz 2010, 15:02

re. PRHT - jak będziesz na etapie zakupu - daj znać - może dam radę coś pomóc. Zaletą aut z Francji jest to, że szczególnie na południu pogoda jest łagodna = brak zimy.

re. ELM327 - kupiłem jakiś czas temu do Atenzy i nie zadziałało (sic!) ale z MX-5 zadziałało. Co prawda pozwala Ci to odczytać tylko podstawowe informacje i alarmy, ale i tak jest już to coś :)
Keff
Posty: 4
Rejestracja: 02 wrz 2010, 9:27
Lokalizacja: Rzeszów

03 wrz 2010, 18:04

bugsy pisze:re. PRHT - jak będziesz na etapie zakupu - daj znać - może dam radę coś pomóc. Zaletą aut z Francji jest to, że szczególnie na południu pogoda jest łagodna = brak zimy.

OK, odezwę się.
Z Niemiec już sprowadzałem auta (sam jeździłem), więc procedurę mam już opanowaną.
We Francji pewnie taniej można kupić, no i ta zima co piszesz.

bugsy pisze: re. ELM327 - kupiłem jakiś czas temu do Atenzy i nie zadziałało (sic!) ale z MX-5 zadziałało. Co prawda pozwala Ci to odczytać tylko podstawowe informacje i alarmy, ale i tak jest już to coś :)

No jasne. Będę musiał kupić wcześniej i potestować, mam nadzieję, że ktoś użyczy swojej Madzi:)
dan
Posty: 152
Rejestracja: 17 cze 2008, 13:40
Lokalizacja: Warszawa

09 wrz 2010, 9:55

A może kogoś interesuje mega zadbane i pewne Niseko z 2008r ? :neutral:
Jak cos to prv
Pozdrawiam,
Bartek
DrEndriu
Posty: 37
Rejestracja: 16 maja 2010, 12:07

03 paź 2010, 21:14

Ja tylko krotko - jak ktos sie waha miedzy NC1 z silnikiem 1.8 i 2.0, to niech bierze silniejszy. Roznice czuc zdecydowanie. Po prostu na piatce brakuje Ci tego dodatkowego biegu. A i frajda wieksza:)
Do tej pory mam 13 tys.km i jak na razie odpukac wszystko gra. Elektryczny dach tez bez zarzutu. A po autostradzie 140-150km/godz przez dluzszy czas tez spokojnie da sie wytrzymac chociaz roznica wytlumienia w stosunku do softtopu jest niewielka; melomani beda zawiedzeni, bo chociaz sprzet Bose jest boski, to tak naprawde do 130km/godz daje rade, a potem.... musisz wlaczyc cos ciezszego:)
Pozdrawiam
Aha! Autko w silniku 2.0 wyciaga nawet troche wiecej niz pisze producent, ale ponad 200/godz nie polecam. Po prostu jest juz jak po Red Bullu i przod sie podnosi, a i Miatki szkoda:)
Ale Jazda!!!
Keff
Posty: 4
Rejestracja: 02 wrz 2010, 9:27
Lokalizacja: Rzeszów

04 paź 2010, 9:39

DrEndriu pisze:Ja tylko krotko - jak ktos sie waha miedzy NC1 z silnikiem 1.8 i 2.0, to niech bierze silniejszy. Roznice czuc zdecydowanie. Po prostu na piatce brakuje Ci tego dodatkowego biegu. A i frajda wieksza:)


Ja się przymierzam na przyszły rok do NC (raczej soft) i waham się właśnie jaki silnik.
Auto będzie używane przez cały rok i sporo jazdy po mieście więc obawiam się spalania w 2.0 a paliwo tańsze nie będzie.
Jak to wygląda u ciebie w mieście?
Guciek
Posty: 18
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:12
Lokalizacja: Stare Załubice

04 paź 2010, 11:54

Mogę Ci powiedzieć kolego swoje odczucia. Sam niedawno kupowałem NC i też się wahałem między 1.8 a 2.0. Miałem to szczęście, że miałem okazje się przejechać autkiem z tymi dwoma silnikami w odstępie dwóch godzin. Po jeździe 1.8 miałem wrażenie ze 1.8 nie jest takie wolne i pewnie nie będzie jakiejś wielkiej różnicy do 2.0 do chwili jak nie wsiadłem do 2.0 i nie ruszyłem. Po przejechaniu paru km nie chciałem nawet myśleć o 1.8 chociaż była tańsza i rok młodsza. Różnica jest znacząca i warta dopłacenia tych kilku tysięcy aby ją mieć :twisted:
Do tej pory zrobiłem już ponad 2500km od początku sierpnia i średnia spalania wychodzi mi koło 10 l na setkę przy czym jeszcze nie zdążyłem się nią nacieszyć i ciężko się powstrzymać od nie ciśnięcia jej. Oczywiście kiedy tylko są warunki jeżdżę top down co na pewno podwyższa tą średnią.
Mam nadzieje, że moje wypociny trochę Ci pomogą :)
Agi
Posty: 1074
Rejestracja: 23 cze 2010, 15:05
Model: NC FL2
Wersja: Club
Lokalizacja: Warszawa URS

04 paź 2010, 12:35

Mi w mieście i przy agresywniejszej jeździe pali 10,5 - 11. Na trasie ok 9. Uważam, że to nieźle, zważywszy np. na to, że Tigra z silnikiem 1,4 paliła prawie 9 w mieście :wink:
matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

04 paź 2010, 14:19

ja mam średnią 7.31l/100km przy trasie 60% autostrada, 40% miasto. ale to naprawdę trzeba się spiąć i stosować parę zasad eco drivingu.

bierz 2.0 :D


aaaa i jeszcze jedno, dla tych którzy chcą sprowadzać NC z niemiec [chociaz pewnie nie tylko, ale to moj przypadek] - modele długo nie jeżdżone mogą wywalać błędy i nie odpalać, a wszystko przez stosunkowo słaby fabryczny akumulator
ODPOWIEDZ