[Warszawa] Wymiana uszczelki pod głowicą

koszt owej operacji?

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

24 wrz 2010, 13:53

Witam!


Kaski wpadło trochę i przymierzam się do dalszej poprawy niedociagnięć Mazdeczki.

Noszę się z zamiarem wymiany uszczelki pod głowicą.

Narazie dzwoniłem do warsztatu pit stop na żwirki i wigury 2B.
Orientacyjnie robota u nich to 350 zł + 120 zł standardowe planowanie głowicy.
Uszczelka z ASO we własnym zakresie.

Proponowali mi również wymianę termostatu co podobno wiąże się w jakiś sposób z uszkodzoną uszczelką pod głowicą :shock: (ale ten punkt pominąłem)

Czy ktoś może zna w Warszwie inny warsztat który zrobi to taniej?

Uważam, że cena nie jest zła ale może coś taniej ktoś zna?


P.S. Pozwole sobie dodać, że "mój" mechanik który zna się z moim ojcem chciał ode mnie za samą robociznę 500 zł ;] żenuaaa. taki urok małych zakładów, które muszą cały dzień poświęcić 1 autku :wink:
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

24 wrz 2010, 14:25

Przenoszę do ogólnego, w książce adresowej publikujemy namiary na serwisy, które już polecamy, a nie poszukujemy kandydatów.

Bardock pisze:Uszczelka z ASO we własnym zakresie.

Dodaj do tego uszczelkę pod pokrywę zaworów. I jak już zamierzasz rozpinać rozrząd i za to płacić, pomyśl o uszczelniaczach wałków.
Bardock pisze:standardowe planowanie głowicy

W celu ? Może zanim podejmą decyzję o planowaniu, ocenią stan głowicy po zdjęciu i dopiero wtedy zadecydują czy wymaga planowania, czy też nie.
Bardock pisze:Czy ktoś może zna w Warszwie inny warsztat który zrobi to taniej?

No jest taki warsztat, który zrobi Ci to taniej, nawet znasz ten serwis :mrgreen:
Bardock pisze:Proponowali mi również wymianę termostatu co podobno wiąże

Przegrzewa Ci się silnik ? To jest jedna z wielu przyczyn, która może prowadzić do uszkodzenia uszczelki pod głowicą. Ale wcale nie jedyna.

PS. Plotki głoszą że kolektor był w strzępach ?

Po
eM
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

24 wrz 2010, 14:39

Dzięki za przeniesienie tematu majkel_c



kolektor wymieniony. Faktycznie nie był w dobrym stanie ale teraz jest już OK.

Co do grzania się, to w ogóle się nie grzeje.

Planowanie głowicy- nie znam się, ale faktycznie, jak nie ma po co ruszać to lepiej nie ruszać, ale może warsztat wychodzi z założenia, że stan głowicy w tak wiekowym silniku jest taki sobie, a może po prostu podał koszt planowania, na razie wszystko jest do dogadania.

Co do A&S garage to zależy mi trochę na czasie, ale chętnie wysłucham zdania Arka jak by stał z czasem. Jeśli tu nie zajrzy w ciągu dnia w ten wątek to pokuszę się pomolestować go na PW :grin:
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

24 wrz 2010, 15:08

Bardock pisze:Co do grzania się, to w ogóle się nie grzeje.

No to jak się nie grzeje, oznacza że termostat jest jak najbardziej sprawny. Ewentualnie nie ma go wcale :mrgreen:
Bardock pisze:a może po prostu podał koszt planowania

Możliwe.
Bardock pisze:Jeśli tu nie zajrzy w ciągu dnia w ten wątek to pokuszę się pomolestować go na PW

Lepiej skorzystaj z telefonu, jest zdaje się poza netem...

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Aro
Posty: 1215
Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa

27 wrz 2010, 8:32

Jeśli chodzi o mnie to ten tydzień odpada, a przyszły stoi pod znakiem zapytania. Przy wymianie uszczelki pod głowicą może warto wymienić cały rozrząd, sprawdzić pompę wody. To ta sama robota. I znów trzeba odkręcić świeżo wymieniony kolektor. :wink:
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

27 wrz 2010, 9:32

Rozrząd miałem robiony rok temu w sumie a jeżdżę mało. Chodzi mi głównie o uszczelkę, ewentualnie uszczelniacze wałów które zaproponował majkel. Uszczelki mogą już ja kupić, żebyć niepotrzebnie musiał Arek latać, ale jak coś to dogadamy się, mi w sumie aż tak bardzo się nie śpieszy :)
Aro
Posty: 1215
Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa

27 wrz 2010, 9:40

To przy wymianie rozrządu nie wymienili Ci zimmeringów ani pompy??
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

27 wrz 2010, 10:30

Muszę powiedzieć szczerze nie wiem, bo robił to mój ojciec podczas gdy byłem na wyjeździe. NAtomiast wydaje mi się, że wymienili pompę.

Arek kojarzysz ile pompa kosztuje do mx-5 ?

Generalnie oczywiste, że skoro jesteśmy już przy rozbieraniu tego i owego to lepiej zrobić coś jeszcze. Natomiast z wymiany uszczelki pod głowicą zaraz wyjdzie cały remont silnika :sad: Nie mam wielkich funduszy i po prostu chce naprawić uszczelkę pod głowicą.
Aro
Posty: 1215
Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa

27 wrz 2010, 10:43

Nie pamiętam dokładnie, ale coś koło 200PLN...
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
ODPOWIEDZ