miata z automatem ?

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

kemark
Posty: 20
Rejestracja: 14 mar 2010, 21:19
Lokalizacja: Warszawa

14 mar 2010, 21:39

Witam wszystkich. Chciałbym zasięgnąc waszych opinii na temat ewentualnego zakupu mx5 1992 , wersja usa czyli z automatem . Głównie chodzi o trwałośc tego podzespołu. Auto jest warte zakupu , zadbane , klima , drugi właściciel , serwisowane w aso (pełna dokumentacja) , w cenie hard top. Samochod jak do tej pory używany przez kobietę która nie jezdziła w zimę ponieważ miała obawy. Szczerze to obawiam się trochę tego automatu.....
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

15 mar 2010, 0:13

sa na forum automaty. ludzie raczej nie narzekaja.
Lukasz
Posty: 591
Rejestracja: 02 sie 2005, 8:18
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

15 mar 2010, 8:06

Jak bym dzisiaj mial wybor, to wolalbym automat (w sensie tego gdzie, jak i kiedy jezdze).
7 zima z MX-5
AgaK
Posty: 304
Rejestracja: 15 lip 2008, 12:34
Lokalizacja: Gdynia

15 mar 2010, 9:38

Qbatron pisze:sa na forum automaty. ludzie raczej nie narzekaja.


ja jestem bardzo zadowolona. jeżdżę od 3 lat. Tysiące kilometrów, duze wyprawy, nawet zabawy na pasie startowym w Borsku....ja osobiście polecam :cool:
Królowa jest tylko jedna!
tomala
Posty: 39
Rejestracja: 27 sty 2010, 8:02
Model: NB FL
Wersja: autom.
Lokalizacja: Szczecin

16 mar 2010, 7:58

Mam miatę z taką skrzynią od jesieni ,ale zbyt wiele na razie powiedzieć nie mogę-spędza
zimę w garażu.
Myślę tylko ,że skoro Mazda zdecydowała sie na taki rodzaj skrzyni, to "byle czego" tam
nie wstawiała.
Skoro piszesz ,że autko jest zadbane ,to wg. mnie warto kupić - będzie nas więcej :smile:
kemark
Posty: 20
Rejestracja: 14 mar 2010, 21:19
Lokalizacja: Warszawa

21 mar 2010, 18:06

Dzięki za odpowiedzi. Miata z 92 okazała się porażką pod kątem korozji. Szukam czegoś co wytrzyma jeszcze kilka lat bez ingerencji palnika. Roczniki 95-98 prezentują się znacznie korzystniej. Kolejny dylemat to wybór wersji silnikowej. 90 czy 115 koni ?
Tylny napęd , przednia jazda !!!
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

21 mar 2010, 18:07

odpowiedziales sobie na to pytanie wyborem rocznika :P
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

21 mar 2010, 18:13

kemark, Miata w automacie?
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

21 mar 2010, 18:58

kemark pisze:Dzięki za odpowiedzi. Miata z 92 okazała się porażką pod kątem korozji. Szukam czegoś co wytrzyma jeszcze kilka lat bez ingerencji palnika. Roczniki 95-98 prezentują się znacznie korzystniej. Kolejny dylemat to wybór wersji silnikowej. 90 czy 115 koni ?
\
w rocznikach 95-98 masz tylko beznadziejny, 90 konny silnik
ps. Miata w automacie jest całkiem fajną alternatywą dla osób które zamierzają normalnie użytkować.
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

21 mar 2010, 19:01

irakleo pisze:w rocznikach 95-98 masz tylko beznadziejny, 90 konny silnik


No chyba że 1.8 sie trafi. :wink:
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
noveek
Posty: 993
Rejestracja: 09 cze 2009, 9:52
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

21 mar 2010, 19:09

irakleo pisze:w rocznikach 95-98 masz tylko beznadziejny, 90 konny silnik
ps. Miata w automacie jest całkiem fajną alternatywą dla osób które zamierzają normalnie użytkować.

Przepraszam, a co jest beznadziejnego w silniku 90 km?
[URL=http://www.mx-5.pl/viewtopic.php?t=2896]Moja Mazda MX-5 NA BRG[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
ravestation
Posty: 1563
Rejestracja: 09 paź 2007, 11:31
Model: Inny
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

21 mar 2010, 19:12

noveek pisze:Przepraszam, a co jest beznadziejnego w silniku 90 km?

moze to, ze jest malo dynamiczny ? :roll:
bezdaszniki: Audi 80 Cabriotel 2.0 '94 - sold | Audi TT Roadster 1.8T '02 - sold | Porsche Boxster 2.7 '02 - sold | Mazda MX-5 1.8T '91 - sold | MSM '04 - sold
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
Awatar użytkownika
Ja_Misiek!
Posty: 434
Rejestracja: 03 cze 2009, 13:49
Model: NB MSM
Lokalizacja: Milanówek

21 mar 2010, 19:16

noveek pisze:
irakleo pisze:w rocznikach 95-98 masz tylko beznadziejny, 90 konny silnik
ps. Miata w automacie jest całkiem fajną alternatywą dla osób które zamierzają normalnie użytkować.

Przepraszam, a co jest beznadziejnego w silniku 90 km?


to ty nie wiesz ? przeciez 90 konne nawet sie nie odpychają.. :wink:
noveek
Posty: 993
Rejestracja: 09 cze 2009, 9:52
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

21 mar 2010, 19:16

ravestation pisze:
noveek pisze:Przepraszam, a co jest beznadziejnego w silniku 90 km?

moze to, ze jest malo dynamiczny ? :roll:

Jak na 90 koni uważam, że całkiem dynamiczny.

ja_misiek! pisze:to ty nie wiesz ? przeciez 90 konne nawet sie nie odpychają.. :wink:


:?:
Ostatnio zmieniony 21 mar 2010, 19:17 przez noveek, łącznie zmieniany 1 raz.
[URL=http://www.mx-5.pl/viewtopic.php?t=2896]Moja Mazda MX-5 NA BRG[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

21 mar 2010, 19:16

noveek pisze:Przepraszam, a co jest beznadziejnego w silniku 90 km?


ravestation pisze:moze to, ze jest malo dynamiczny ? :roll:


Po prostu beznadziejny to nietrafione określenie, ten silniczek bardzo przyjemnie pracuje tylko jest po prostu za słaby - to nie oznacza, że się do niczego nie nadaje.

Pozdrawiam
ravestation
Posty: 1563
Rejestracja: 09 paź 2007, 11:31
Model: Inny
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

21 mar 2010, 19:21

dokladnie
bezdaszniki: Audi 80 Cabriotel 2.0 '94 - sold | Audi TT Roadster 1.8T '02 - sold | Porsche Boxster 2.7 '02 - sold | Mazda MX-5 1.8T '91 - sold | MSM '04 - sold
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
Awatar użytkownika
Ja_Misiek!
Posty: 434
Rejestracja: 03 cze 2009, 13:49
Model: NB MSM
Lokalizacja: Milanówek

21 mar 2010, 19:22

noveek pisze:
ravestation pisze:
noveek pisze:Przepraszam, a co jest beznadziejnego w silniku 90 km?

moze to, ze jest malo dynamiczny ? :roll:

Jak na 90 koni uważam, że całkiem dynamiczny.

ja_misiek! pisze:to ty nie wiesz ? przeciez 90 konne nawet sie nie odpychają.. :wink:


:?:


to cytat. :) gdzies tak juz kolega irakleo napisał.
noveek
Posty: 993
Rejestracja: 09 cze 2009, 9:52
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

21 mar 2010, 19:27

Mayk pisze:
Po prostu beznadziejny to nietrafione określenie, ten silniczek bardzo przyjemnie pracuje tylko jest po prostu za słaby - to nie oznacza, że się do niczego nie nadaje.

Pozdrawiam


Z tym, że przyjemnie pracuje się zgodzę, a czy jest za słaby to pojęcie względne, a w zakręcie i tak szybciej nie pojedziesz. Poza tym nie ma nic piękniejszego niż jazda bez daszku i podziwianie widoków, tzw radość z jazdy.
[URL=http://www.mx-5.pl/viewtopic.php?t=2896]Moja Mazda MX-5 NA BRG[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
kemark
Posty: 20
Rejestracja: 14 mar 2010, 21:19
Lokalizacja: Warszawa

21 mar 2010, 20:15

Widzę że dyskusja rozgorzała na dobre. W takim razie w jakich latach były montowane silniki 115 km ?
noveek
Posty: 993
Rejestracja: 09 cze 2009, 9:52
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

21 mar 2010, 20:21

do 93 były 115 (później wprowadzili facelift ) od 94 zmiana deski w środku z poducha dla pasażera i silniki 1,8 - 131 plus silnik 1,6 - 90 km
[URL=http://www.mx-5.pl/viewtopic.php?t=2896]Moja Mazda MX-5 NA BRG[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
kemark
Posty: 20
Rejestracja: 14 mar 2010, 21:19
Lokalizacja: Warszawa

22 mar 2010, 10:14

Znalazłem wersję z silnikiem 1,8 ale z 240 tys przebiegu. To chyba nie jest dużo na prawie dwulitrowy silnik. Jeszcze jedno ,jakie jest spalanie auta z najslabszym silnikiem a jakie z najmocnieszym. Chodzi głownie o jazdę w dużej aglomeracji miejskiej. Spokojna jazdę.
noveek
Posty: 993
Rejestracja: 09 cze 2009, 9:52
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

22 mar 2010, 10:21

kemark pisze:Znalazłem wersję z silnikiem 1,8 ale z 240 tys przebiegu. To chyba nie jest dużo na prawie dwulitrowy silnik. Jeszcze jedno ,jakie jest spalanie auta z najslabszym silnikiem a jakie z najmocnieszym. Chodzi głownie o jazdę w dużej aglomeracji miejskiej. Spokojna jazdę.


Nie można tego określić czy to dużo czy nie, wszystko zależy od stanu, czy był odpowiednie serwisowany i jak jeżdżony.


Spalanie było poruszane wielokrotnie w dziale tech (jak paliwożerne są nasze miatki itp) :mrgreen:

Ogólnie temat trochę odbiega od miaty z automatem.
[URL=http://www.mx-5.pl/viewtopic.php?t=2896]Moja Mazda MX-5 NA BRG[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

22 mar 2010, 10:23

1.6 biorą 10/100, przy kompletnym emeryt style da się zejść oczywiście niżej. 1.8 około 11-12/100. Przy czym mowa tutaj o dość elastycznej i przyjemnej jeździe.

Pozdrawiam
artur
Posty: 1930
Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
Model: Inny
Lokalizacja: wwa

22 mar 2010, 10:52

Mayk pisze:1.6 biorą 10/100


przepraszam za kontynuowanie OT, ale moja 1,6 podczas jazd drogowych nie daje się "zmusić" do przekroczenia 9,5l/100km (taki wynik zrobiłem stojąc głównie w korkach). ciśnięcie jej na trasie (często do oporu) daje wynik 8,5l, płynna jazda w trasie bez przekraczania 150km/h oznacza spalanie na poziomie 7,5l

jak czytam różne posty o spalaniu to widzę, że to bardzo indywidualna sprawa (i nie tylko w kontekście konkretnego kierowcy)
Były NA, NB, NC, z ND się wstrzymam, bo na razie mnie nie zachwyciła ;) Obecnie jest Legacy H6
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

22 mar 2010, 11:27

citizendog pisze:ale moja 1,6 podczas jazd drogowych nie daje się "zmusić" do przekroczenia 9,5l/100km (taki wynik zrobiłem stojąc głównie w korkach). ciśnięcie jej na trasie (często do oporu) daje wynik 8,5l, płynna jazda w trasie bez przekraczania 150km/h oznacza spalanie na poziomie 7,5l


Ja oczywiście pisałem o warunkach miejskich - w trasie moja spaliła mi najmniej 6,5 - przy szybkiej autostradowej jeździe paliła 8l.

Można Tobie zazdrościć spalania miejskiego skoro nie możesz przekroczyć 9,5 - ja tak nie umiałem :razz:

A tak btw. przy ostrej jeździe na torze 1.6 potrafi wziąć ponad 20l/100 :cool:
kemark
Posty: 20
Rejestracja: 14 mar 2010, 21:19
Lokalizacja: Warszawa

17 kwie 2010, 10:01

Dziękuje wszystki za udzielone porady i odpowiedzi. Jednak po
namysle kupiłem wersje 1,8 z manualna skrzynia i jestem szczęśliwy. Pozdrawiam.
Skrzypul
Posty: 443
Rejestracja: 28 lip 2008, 15:06
Lokalizacja: Łódż

17 kwie 2010, 16:00

kemark, gratulacje ,więc czekamy aż pochwalisz się fotkami w dziale: Nasze samochody
SUZUKI GSX-R 2002R
A TERAZ YAMAHA R1 2003R
ODPOWIEDZ