MX5 2020 i następne

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

bjorm
Donator
Donator
Posty: 3821
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

18 lis 2024, 15:06

Po samym tytule artykulu widac ze nie ma tego co czytac. Iconic SP jest przedluzeniem serii RX a nie MX.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
mysiauek
Posty: 175
Rejestracja: 07 lip 2014, 8:51

19 lis 2024, 14:21

Raczej ciekawostka niż następca MX5 ale warto rzucić okiem. W Warszawie jest Cyberster w salonie MG na Wawelskiej. Wygląda świetnie. No ale znaczek i pochodzenie ;)
Musisz przestać się starać. Nie próbuj być lepszym, nie próbuj być szybszym. Jedź dla czystej przyjemności. Jedź tak wolno, jak ci się podoba, i rób co chcesz, byle tylko dobrze się bawić :)
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3821
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

19 lis 2024, 15:33

mysiauek pisze:
19 lis 2024, 14:21
Raczej ciekawostka niż następca MX5 ale warto rzucić okiem. W Warszawie jest Cyberster w salonie MG na Wawelskiej. Wygląda świetnie. No ale znaczek i pochodzenie ;)
Nie ma sie co uprzedzac, najnowsza mazda 6 tez bedzie calkowicie robiona w Chinach. Tak wiec bardzo prawdopodobne ze kolejna generacja MX5 rowniez bedzie z Chin.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2210
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

20 lis 2024, 14:35

Akurat znaczek MG pasuje do roadstera bardziej niż choćby znaczek mercedesa :-)

Jesteśmy w ciekawym momencie - chińskie produkty są dla nas tanie, a jeszcze mamy w większości dobrą pracę. Jest ryzyko, że zaraz to się skończy.
mysiauek
Posty: 175
Rejestracja: 07 lip 2014, 8:51

23 lis 2024, 21:43

bjorm pisze:
19 lis 2024, 15:33
mysiauek pisze:
19 lis 2024, 14:21
Raczej ciekawostka niż następca MX5 ale warto rzucić okiem. W Warszawie jest Cyberster w salonie MG na Wawelskiej. Wygląda świetnie. No ale znaczek i pochodzenie ;)
Nie ma sie co uprzedzac, najnowsza mazda 6 tez bedzie calkowicie robiona w Chinach. Tak wiec bardzo prawdopodobne ze kolejna generacja MX5 rowniez bedzie z Chin.
Słyszałem plotki z okolic Toyoty, że mx5 -o ile będzie- to moze byc blizej Toyki niż skośnookich. Zobaczymy.
P.S. Ta Mazda6 to tylko z nazwy jest Mazdą. Tak jakby Leap Motors robiło coś dla Stellantisa.
Musisz przestać się starać. Nie próbuj być lepszym, nie próbuj być szybszym. Jedź dla czystej przyjemności. Jedź tak wolno, jak ci się podoba, i rób co chcesz, byle tylko dobrze się bawić :)
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3821
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

10 sty 2025, 9:35

Przepiekna ewolucja Mazdy 6, oby nowe MX-5 i Iconic SP bylo rownie pieknie jak nowa 6.

https://www.mazda.pl/modele/all-new-mazda6e/
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Sun
Donator
Donator
Posty: 334
Rejestracja: 03 maja 2020, 13:55
Model: ND
Wersja: Skyenergy
Lokalizacja: Gliwice

10 sty 2025, 13:58

No ja nie wiem. Ten odwłok z tyłu jest okropny + tabletoza.
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1661
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

10 sty 2025, 14:03

Plus to żadna Mazda, tylko https://en.wikipedia.org/wiki/Deepal_L07 po przeróbkach.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Jac3kk
Posty: 78
Rejestracja: 04 paź 2017, 8:48
Model: ND RF
Wersja: 2019, SkyEnergy
Lokalizacja: Olkusz

10 sty 2025, 15:14

Zawracam ten off-topic na właściwy temat MX-5 ;-)
Mazda Spirit Racing Roadster 12R pokazana dzisiaj po raz kolejny na Tokyo Auto Salon.
Jak na wersję przeznaczoną na tor, to jest całkiem fajnie wykończona też w środku (generalnie dominuje alcantara).
PS. O ile dobrze rozumiem japoński, to ma mieć seryjnie 200 KM ;-)
https://youtu.be/j5FSdI_hIZE?si=yscjqlVxJWz4uf7g
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2272
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

10 sty 2025, 17:22

No i super, Mazda w końcu pokleiła listę standardowych modów, które robią ludzie… a nie czekaj, przecież w EU zostały tylko 1.5, więc możemy co najwyżej pooglądać filmiki
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3821
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

10 sty 2025, 17:57

TerminatorPi pisze:
10 sty 2025, 14:03
Plus to żadna Mazda, tylko https://en.wikipedia.org/wiki/Deepal_L07 po przeróbkach.
NC to tez nie Mazda tylko Ford, a NB to zadna nowosc byla tylko lepsze NA... i tak dalej.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1661
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

10 sty 2025, 18:38

bjorm pisze:
10 sty 2025, 17:57
TerminatorPi pisze:
10 sty 2025, 14:03
Plus to żadna Mazda, tylko https://en.wikipedia.org/wiki/Deepal_L07 po przeróbkach.
NC to tez nie Mazda tylko Ford, a NB to zadna nowosc byla tylko lepsze NA... i tak dalej.
Trochę tak, trochę nie. Nawet Fiata ma coś specyficznie fiatowskiego, chociaż faktycznie można by się czepiać, że co to za Fiat, skoro robili go w Hiroshimie.
Ale tu mamy chińskie pudło, chiński napęd... z Mazdy jest trochę elementów "estetycznych". Ja rozumiem, że jak na współczesnego producenta samochodów Mazda jest mała i musi się jakoś ratować w zakresie kosztów projektu/produkcji, zwłaszcza jeżeli chcielibyśmy, żeby mogła sobie pozwolić na kolejną generację MX-5, ale to jakoś do mnie kompletnie nie mówi. Zwłaszcza, że to kolejna elektryczna krowa.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2210
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

13 sty 2025, 17:04

flatline pisze:
10 sty 2025, 17:22
No i super, Mazda w końcu pokleiła listę standardowych modów, które robią ludzie… a nie czekaj, przecież w EU zostały tylko 1.5, więc możemy co najwyżej pooglądać filmiki Obrazek
Czy źle obsługuję konfigurator, czy też jest on nieaktualny? Bo wciąż można mieć 2.0, tylko w połączeniu z pięknymi BBSami i fotelami Recaro.
183 k zł, o ile dobrze pamiętam. Cena szokująca w okolicach 2020, w 2025 nawet znośna, choć ja za te pieniądze wybieram Teslę model 3 LR RWD (30 k zł dotacji). Ale gdybym nie miał mojego ND, to byłby pierwszy wybór. Ogólnie mx5 zawsze były drogie i to się nie zmieniło. Można było mieć dużo więcej masowego samochodu, lub lepsze osiągi niż nią. A jednak wiemy, że warto było brać mx5.
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1661
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

13 sty 2025, 18:37

Wojtek Wawa pisze:
13 sty 2025, 17:04
flatline pisze:
10 sty 2025, 17:22
No i super, Mazda w końcu pokleiła listę standardowych modów, które robią ludzie… a nie czekaj, przecież w EU zostały tylko 1.5, więc możemy co najwyżej pooglądać filmiki Obrazek
Czy źle obsługuję konfigurator, czy też jest on nieaktualny? Bo wciąż można mieć 2.0, tylko w połączeniu z pięknymi BBSami i fotelami Recaro.
183 k zł, o ile dobrze pamiętam. Cena szokująca w okolicach 2020, w 2025 nawet znośna, choć ja za te pieniądze wybieram Teslę model 3 LR RWD (30 k zł dotacji). Ale gdybym nie miał mojego ND, to byłby pierwszy wybór. Ogólnie mx5 zawsze były drogie i to się nie zmieniło. Można było mieć dużo więcej masowego samochodu, lub lepsze osiągi niż nią. A jednak wiemy, że warto było brać mx5.
Tylnonapędowy samochód bez dachu? Nawet jeśli za konkurencję uzawaliśmy 3 kabrio, czy C-klasę kabrio (co jest lekkim absurdem), wciąż MX-5 wychodziła taniej.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
Konioczynka
Donator
Donator
Posty: 827
Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
Model: Inny
Wersja: ND3 Homura
Lokalizacja: Mazury / Ełk

14 sty 2025, 8:11

Wojtek Wawa pisze:
13 sty 2025, 17:04
flatline pisze:
10 sty 2025, 17:22
No i super, Mazda w końcu pokleiła listę standardowych modów, które robią ludzie… a nie czekaj, przecież w EU zostały tylko 1.5, więc możemy co najwyżej pooglądać filmiki Obrazek
Czy źle obsługuję konfigurator, czy też jest on nieaktualny? Bo wciąż można mieć 2.0, tylko w połączeniu z pięknymi BBSami i fotelami Recaro.
183 k zł, o ile dobrze pamiętam. Cena szokująca w okolicach 2020, w 2025 nawet znośna, choć ja za te pieniądze wybieram Teslę model 3 LR RWD (30 k zł dotacji). Ale gdybym nie miał mojego ND, to byłby pierwszy wybór. Ogólnie mx5 zawsze były drogie i to się nie zmieniło. Można było mieć dużo więcej masowego samochodu, lub lepsze osiągi niż nią. A jednak wiemy, że warto było brać mx5.
Jest nieaktualny (jeśli chodzi o 2.0, reszta jest ok)
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0 => ND3 2.0 Homura
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2210
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

15 sty 2025, 16:07

Smutne. Mamy klasyki :-) Tylko to takie klasyki, na których tylko my się wyznajemy - czas wystawionych na sprzedaż forumowych perełek (i piszę to na poważnie, to samochody przepięknie utrzymane) pokazuje, jak nie ma na nie chętnych.

BTW dla mnie mx5 wygląda w konfiguratorze jak dinozaur. Zmiany kosmetyczne w ostatnie 10 lat, oczywiście bardzo istotne i pamiętam jak poważnie rozważałem, czy wrzucić 50 k zł do kosza około roku 2020, bo tyle wtedy realnie kosztowałby mnie update ND1->ND2.

Czy dobrze liczę, że ND idzie za kilka miesięcy po miano najdłużej produkowanej generacji mx5? Za chwilę to ona będzię tą domyślną.
Awatar użytkownika
Konioczynka
Donator
Donator
Posty: 827
Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
Model: Inny
Wersja: ND3 Homura
Lokalizacja: Mazury / Ełk

28 lut 2025, 17:30

Kampania przywoławcza na czujniki parkowania od 2023 jak cuś
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0 => ND3 2.0 Homura
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2210
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

18 kwie 2025, 11:07

Znalezione na grupie fejsa
https://www.roadandtrack.com/news/a6447 ... n-details/

Dla mnie porażka. Ma być lekka i tania w 2028 z manualem, to plusy.

Ale silnik spalinowy 2.5 litra... To tylko tym, którzy nie poprowadzą fajnego elektryka przez najbliższe kilka lat podejdzie.

Szkoda, bo porsche boxster będzie bardzo drogi, liczyłem że będzie szansa na nowoczesnego roadstera.

Po 6 tygodniach z teslą 3 (ciekawostka, waży tylko 1747 kg mimo słusznych rozmiarów i dobrego wyciszenia, m.in. wszystkie szyby podwójne), całe te hasła mazdy o szybkiej reakcji na gaz i poczuciu jedności to melodia przeszłości.
Awatar użytkownika
Arthur
Donator
Donator
Posty: 356
Rejestracja: 21 maja 2019, 15:12
Model: Inny
Wersja: MR2 SW20
Lokalizacja: Warszawa

18 kwie 2025, 14:27

Wojtek Wawa pisze:
18 kwie 2025, 11:07
Znalezione na grupie fejsa
https://www.roadandtrack.com/news/a6447 ... n-details/

Dla mnie porażka. Ma być lekka i tania w 2028 z manualem, to plusy.

Ale silnik spalinowy 2.5 litra... To tylko tym, którzy nie poprowadzą fajnego elektryka przez najbliższe kilka lat podejdzie.

Szkoda, bo porsche boxster będzie bardzo drogi, liczyłem że będzie szansa na nowoczesnego roadstera.

Po 6 tygodniach z teslą 3 (ciekawostka, waży tylko 1747 kg mimo słusznych rozmiarów i dobrego wyciszenia, m.in. wszystkie szyby podwójne), całe te hasła mazdy o szybkiej reakcji na gaz i poczuciu jedności to melodia przeszłości.

wreszcie sensowna opcja dla NDka - elektryk by zabił to auto w oczach wielu. Drogi, ciężki i bez popytu wśród konsumentów.

Wiadomo mikrofalówka odgrzeje danie szybciej, ale czy będzie lepsze?
Awatar użytkownika
Konioczynka
Donator
Donator
Posty: 827
Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
Model: Inny
Wersja: ND3 Homura
Lokalizacja: Mazury / Ełk

18 kwie 2025, 14:35

Latka lecą, Wojtek Wawa wciąż gra tą samą płytę. :D
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0 => ND3 2.0 Homura
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3821
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

18 kwie 2025, 16:45

Oby tylko zrobili prawilny 2.5 pod miate, a nie tak zamulone 2.0 jak w ND1.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
GRL
Posty: 70
Rejestracja: 20 kwie 2021, 22:11
Model: ND RF
Wersja: 2.0
Lokalizacja: zachodniopomorskie

19 kwie 2025, 21:19

bjorm pisze:
18 kwie 2025, 16:45
Oby tylko zrobili prawilny 2.5 pod miate, a nie tak zamulone 2.0 jak w ND1.
Strzelam, że przy R4 pójdą w skok tłoka równy 100mm i nie będzie możliwości podciągnięcia silnika powyżej 6500obr./min.
Dla mnie dodatkowy zastrzyk momentu na dole pozwoli zwiększyć bezpieczeństwo wyprzedzania na trasie.
"Ścigantom" pewnie nie podpasuje...
Awatar użytkownika
pulmoll45
Posty: 47
Rejestracja: 02 lut 2022, 14:16
Model: Inny
Lokalizacja: Gdynia

20 kwie 2025, 6:45

Wojtek Wawa pisze:
18 kwie 2025, 11:07
Znalezione na grupie fejsa
https://www.roadandtrack.com/news/a6447 ... n-details/

Dla mnie porażka. Ma być lekka i tania w 2028 z manualem, to plusy.

(...)
Co jak co, ale mam wrażenie że Japończycy są najbardziej świadomi tego jak niszowym autem jest mx-5 i co sprawia, że do dnia dzisiejszego są w stanie z powodzeniem produkować i sprzedawać auta, które z pozoru nie mają miejsca w UE: małe, lekkie auto napędzane silnikiem bez turbiny, które jest atrakcyjne cenowo.

Patrząc na ofertę elektryków Mazdy, to platformą która na dzień dzisiejszy byłaby najbliższą do mx-5 jest mx-30, która przy masie 1.7 tony oferuje zawrotne 200km zasięgu i 9,7 do setki (co akurat do mx-5 pewnie by i pasowało). Tak, minęło parę ładnych lat od jej premiery, natomiast nie sądzę żeby mazda, która konsekwentnie idzie w silniki spalinowe, poczyniła milowe kroki w elektrykach.

Na moje, to elektryczna mx-5 byłaby autem jeszcze bardziej niszowym od spalinowej i nie przemawiałaby do obecnych odbiorców. Absolutny już brak praktyczności, wysoka masa, za wysoka cena, rozczarowujące osiągi - w wykonaniu mazdy na dzień dzisiejszy to się nie może udać. Podobny eksperyment popełnił fiat z 500e.
Wydaje mi się, że dopóki auta spalinowe cenowo mocno wygrywają z elektrykami, tak długo mx-5 pozostanie w obecnej formule.

Poza tym, na rynku jest już auto, które wpisuje się w niszę elektrycznego roadstera: MG Cyberster.
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3821
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

20 kwie 2025, 8:21

GRL pisze:
19 kwie 2025, 21:19
bjorm pisze:
18 kwie 2025, 16:45
Oby tylko zrobili prawilny 2.5 pod miate, a nie tak zamulone 2.0 jak w ND1.
Strzelam, że przy R4 pójdą w skok tłoka równy 100mm i nie będzie możliwości podciągnięcia silnika powyżej 6500obr./min.
Dla mnie dodatkowy zastrzyk momentu na dole pozwoli zwiększyć bezpieczeństwo wyprzedzania na trasie.
"Ścigantom" pewnie nie podpasuje...
Napisałeś przepis na idealnie złą miate.
Dokładnie to co zrobili w 2.0 ND1. Dużo momentu, słaba skrzynia i odcinka przy 6500. Dokładnie z tych powodów zrobili polifta 2.0 bo był nudny i niemiatowy.

Miata nie jest napisana i przeznaczona na autostrady, tylko kręte drogi gdzie ma być dużo funu z wysokich obrotów i częstej zmiany biegów.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
latar
Donator
Donator
Posty: 525
Rejestracja: 12 sie 2020, 14:48
Model: NB FL
Lokalizacja: DLW

20 kwie 2025, 13:41

I niskiej masy. I przerzucania jej lewo-prawo na winklach jak wahadło.

Nie miałbym nic przeciwko napędowi elektrycznemu w Miacie ale...nie przy aktualnej wadze pakietów baterii. Może za kilka lat. Może NG.
galex
Posty: 501
Rejestracja: 28 lis 2013, 9:30
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

20 kwie 2025, 15:36

Wojtek Wawa pisze:
18 kwie 2025, 11:07
Znalezione na grupie fejsa
https://www.roadandtrack.com/news/a6447 ... n-details/

Dla mnie porażka. Ma być lekka i tania w 2028 z manualem, to plusy.

Ale silnik spalinowy 2.5 litra... To tylko tym, którzy nie poprowadzą fajnego elektryka przez najbliższe kilka lat podejdzie.

Szkoda, bo porsche boxster będzie bardzo drogi, liczyłem że będzie szansa na nowoczesnego roadstera.

Po 6 tygodniach z teslą 3 (ciekawostka, waży tylko 1747 kg mimo słusznych rozmiarów i dobrego wyciszenia, m.in. wszystkie szyby podwójne), całe te hasła mazdy o szybkiej reakcji na gaz i poczuciu jedności to melodia przeszłości.

Pośmigałeś TESLĄ i już byś chciał elektryfikować świat i MIATE, ostatniego z dinozaurów, przestań :) od kiedy w MX5 chodziło żeby wbijało w fotel przyspieszenie? Ja nie pamiętam
Nie wyobrażam sobie podjeżdzającej Miaty gdzie słychać tylko dzwięk wózka widłowego, to takie sztuczne... wszystko wokoło jest nowoczesne, trendy na czasie i wogule takie fajne plastikowe i tabletowe.... to niech chociaż ta MIATA zostanie SOBĄ, czyli prawdziwym Roadsterem
GRL
Posty: 70
Rejestracja: 20 kwie 2021, 22:11
Model: ND RF
Wersja: 2.0
Lokalizacja: zachodniopomorskie

20 kwie 2025, 21:29

bjorm pisze:
20 kwie 2025, 8:21
Napisałeś przepis na idealnie złą miate.
Ofkors.
Przy dzisiejszej tendencji do projektowania silników podkwadratowych (i gotowych rozwiązaniach Mazdy 89x100) nie za bardzo widzę pole manewru przy takim silniku.
Osiągając 7000obr./min. zapędzilibyśmy się w prędkości suwu tłoków na poziomie S2000.
Wygłoszę tutaj herezję, ale pisałem o tym kilka lat temu i powtórzę również i teraz: ja bym się nie obraził na jakieś 1.2 turbo 200KM.
Toyota swoimi GR'ami udowodniła, że dobre R3 1.5 nie jest złe...
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3821
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

20 kwie 2025, 22:49

GRL pisze:
20 kwie 2025, 21:29
bjorm pisze:
20 kwie 2025, 8:21
Napisałeś przepis na idealnie złą miate.
Ofkors.
Przy dzisiejszej tendencji do projektowania silników podkwadratowych (i gotowych rozwiązaniach Mazdy 89x100) nie za bardzo widzę pole manewru przy takim silniku.
Osiągając 7000obr./min. zapędzilibyśmy się w prędkości suwu tłoków na poziomie S2000.
Wygłoszę tutaj herezję, ale pisałem o tym kilka lat temu i powtórzę również i teraz: ja bym się nie obraził na jakieś 1.2 turbo 200KM.
Toyota swoimi GR'ami udowodniła, że dobre R3 1.5 nie jest złe...
Przecież mamy zajebiste R4 które bez modów kręci się 7200-7400rpm więc dokładanie turbiny i zabierani z garów byłoby tak samym złym kierunkiem jak elektryfikacja.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4740
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

21 kwie 2025, 12:38

GRL pisze:
bjorm pisze:
20 kwie 2025, 8:21
Napisałeś przepis na idealnie złą miate.
Ofkors.
Przy dzisiejszej tendencji do projektowania silników podkwadratowych (i gotowych rozwiązaniach Mazdy 89x100) nie za bardzo widzę pole manewru przy takim silniku.
Osiągając 7000obr./min. zapędzilibyśmy się w prędkości suwu tłoków na poziomie S2000.
Wygłoszę tutaj herezję, ale pisałem o tym kilka lat temu i powtórzę również i teraz: ja bym się nie obraził na jakieś 1.2 turbo 200KM.
Toyota swoimi GR'ami udowodniła, że dobre R3 1.5 nie jest złe...
MZR/Duratec 2.5 o skoku tłoka 100mm spotykane często w NC kręcą się do 7000 i wiele to im nie szkodzi. Szaleńcy w USA nawet 7500 ustawiają.

powered by RomDrop Obrazek

pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2292
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

22 kwie 2025, 16:06

A ja nie wierzę w silnik 2,5l. Pamiętajcie że mx5 jest bazą do serii wyścigowych, które są jednym z lepszych o ile nie najlepszym USP tego modelu.
Jakoś nie widzę wyścigowego motoru 2,5 z powodów o których pisano powyżej.

Elektryczna Miata może i rozpalała umysły kilka temu, teraz jak już wyszło szydło z wora, nikt przy zdrowych zmysłach takiej nie zrobi 🙂
Pozdrawiam, Danillo
ODPOWIEDZ