Po samym tytule artykulu widac ze nie ma tego co czytac. Iconic SP jest przedluzeniem serii RX a nie MX.
MX5 2020 i następne
Moderator: Moderatorzy
Raczej ciekawostka niż następca MX5 ale warto rzucić okiem. W Warszawie jest Cyberster w salonie MG na Wawelskiej. Wygląda świetnie. No ale znaczek i pochodzenie 

Musisz przestać się starać. Nie próbuj być lepszym, nie próbuj być szybszym. Jedź dla czystej przyjemności. Jedź tak wolno, jak ci się podoba, i rób co chcesz, byle tylko dobrze się bawić 

Nie ma sie co uprzedzac, najnowsza mazda 6 tez bedzie calkowicie robiona w Chinach. Tak wiec bardzo prawdopodobne ze kolejna generacja MX5 rowniez bedzie z Chin.
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2210
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Akurat znaczek MG pasuje do roadstera bardziej niż choćby znaczek mercedesa 
Jesteśmy w ciekawym momencie - chińskie produkty są dla nas tanie, a jeszcze mamy w większości dobrą pracę. Jest ryzyko, że zaraz to się skończy.

Jesteśmy w ciekawym momencie - chińskie produkty są dla nas tanie, a jeszcze mamy w większości dobrą pracę. Jest ryzyko, że zaraz to się skończy.
Słyszałem plotki z okolic Toyoty, że mx5 -o ile będzie- to moze byc blizej Toyki niż skośnookich. Zobaczymy.
P.S. Ta Mazda6 to tylko z nazwy jest Mazdą. Tak jakby Leap Motors robiło coś dla Stellantisa.
Musisz przestać się starać. Nie próbuj być lepszym, nie próbuj być szybszym. Jedź dla czystej przyjemności. Jedź tak wolno, jak ci się podoba, i rób co chcesz, byle tylko dobrze się bawić 

- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1661
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Plus to żadna Mazda, tylko https://en.wikipedia.org/wiki/Deepal_L07 po przeróbkach.
-
- Posty: 78
- Rejestracja: 04 paź 2017, 8:48
- Model: ND RF
- Wersja: 2019, SkyEnergy
- Lokalizacja: Olkusz
Zawracam ten off-topic na właściwy temat MX-5 
Mazda Spirit Racing Roadster 12R pokazana dzisiaj po raz kolejny na Tokyo Auto Salon.
Jak na wersję przeznaczoną na tor, to jest całkiem fajnie wykończona też w środku (generalnie dominuje alcantara).
PS. O ile dobrze rozumiem japoński, to ma mieć seryjnie 200 KM
https://youtu.be/j5FSdI_hIZE?si=yscjqlVxJWz4uf7g

Mazda Spirit Racing Roadster 12R pokazana dzisiaj po raz kolejny na Tokyo Auto Salon.
Jak na wersję przeznaczoną na tor, to jest całkiem fajnie wykończona też w środku (generalnie dominuje alcantara).
PS. O ile dobrze rozumiem japoński, to ma mieć seryjnie 200 KM

https://youtu.be/j5FSdI_hIZE?si=yscjqlVxJWz4uf7g
- flatline
- Donator
- Posty: 2272
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
No i super, Mazda w końcu pokleiła listę standardowych modów, które robią ludzie… a nie czekaj, przecież w EU zostały tylko 1.5, więc możemy co najwyżej pooglądać filmiki 

"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback
NC to tez nie Mazda tylko Ford, a NB to zadna nowosc byla tylko lepsze NA... i tak dalej.TerminatorPi pisze: ↑10 sty 2025, 14:03Plus to żadna Mazda, tylko https://en.wikipedia.org/wiki/Deepal_L07 po przeróbkach.
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1661
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Trochę tak, trochę nie. Nawet Fiata ma coś specyficznie fiatowskiego, chociaż faktycznie można by się czepiać, że co to za Fiat, skoro robili go w Hiroshimie.bjorm pisze: ↑10 sty 2025, 17:57NC to tez nie Mazda tylko Ford, a NB to zadna nowosc byla tylko lepsze NA... i tak dalej.TerminatorPi pisze: ↑10 sty 2025, 14:03Plus to żadna Mazda, tylko https://en.wikipedia.org/wiki/Deepal_L07 po przeróbkach.
Ale tu mamy chińskie pudło, chiński napęd... z Mazdy jest trochę elementów "estetycznych". Ja rozumiem, że jak na współczesnego producenta samochodów Mazda jest mała i musi się jakoś ratować w zakresie kosztów projektu/produkcji, zwłaszcza jeżeli chcielibyśmy, żeby mogła sobie pozwolić na kolejną generację MX-5, ale to jakoś do mnie kompletnie nie mówi. Zwłaszcza, że to kolejna elektryczna krowa.
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2210
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Czy źle obsługuję konfigurator, czy też jest on nieaktualny? Bo wciąż można mieć 2.0, tylko w połączeniu z pięknymi BBSami i fotelami Recaro.
183 k zł, o ile dobrze pamiętam. Cena szokująca w okolicach 2020, w 2025 nawet znośna, choć ja za te pieniądze wybieram Teslę model 3 LR RWD (30 k zł dotacji). Ale gdybym nie miał mojego ND, to byłby pierwszy wybór. Ogólnie mx5 zawsze były drogie i to się nie zmieniło. Można było mieć dużo więcej masowego samochodu, lub lepsze osiągi niż nią. A jednak wiemy, że warto było brać mx5.
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1661
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Tylnonapędowy samochód bez dachu? Nawet jeśli za konkurencję uzawaliśmy 3 kabrio, czy C-klasę kabrio (co jest lekkim absurdem), wciąż MX-5 wychodziła taniej.Wojtek Wawa pisze: ↑13 sty 2025, 17:04Czy źle obsługuję konfigurator, czy też jest on nieaktualny? Bo wciąż można mieć 2.0, tylko w połączeniu z pięknymi BBSami i fotelami Recaro.
183 k zł, o ile dobrze pamiętam. Cena szokująca w okolicach 2020, w 2025 nawet znośna, choć ja za te pieniądze wybieram Teslę model 3 LR RWD (30 k zł dotacji). Ale gdybym nie miał mojego ND, to byłby pierwszy wybór. Ogólnie mx5 zawsze były drogie i to się nie zmieniło. Można było mieć dużo więcej masowego samochodu, lub lepsze osiągi niż nią. A jednak wiemy, że warto było brać mx5.
- Konioczynka
- Donator
- Posty: 827
- Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: ND3 Homura
- Lokalizacja: Mazury / Ełk
Jest nieaktualny (jeśli chodzi o 2.0, reszta jest ok)Wojtek Wawa pisze: ↑13 sty 2025, 17:04Czy źle obsługuję konfigurator, czy też jest on nieaktualny? Bo wciąż można mieć 2.0, tylko w połączeniu z pięknymi BBSami i fotelami Recaro.
183 k zł, o ile dobrze pamiętam. Cena szokująca w okolicach 2020, w 2025 nawet znośna, choć ja za te pieniądze wybieram Teslę model 3 LR RWD (30 k zł dotacji). Ale gdybym nie miał mojego ND, to byłby pierwszy wybór. Ogólnie mx5 zawsze były drogie i to się nie zmieniło. Można było mieć dużo więcej masowego samochodu, lub lepsze osiągi niż nią. A jednak wiemy, że warto było brać mx5.
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0 => ND3 2.0 Homura
NBFL 1.6 => NCFL 2.0 => ND3 2.0 Homura
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2210
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Smutne. Mamy klasyki
Tylko to takie klasyki, na których tylko my się wyznajemy - czas wystawionych na sprzedaż forumowych perełek (i piszę to na poważnie, to samochody przepięknie utrzymane) pokazuje, jak nie ma na nie chętnych.
BTW dla mnie mx5 wygląda w konfiguratorze jak dinozaur. Zmiany kosmetyczne w ostatnie 10 lat, oczywiście bardzo istotne i pamiętam jak poważnie rozważałem, czy wrzucić 50 k zł do kosza około roku 2020, bo tyle wtedy realnie kosztowałby mnie update ND1->ND2.
Czy dobrze liczę, że ND idzie za kilka miesięcy po miano najdłużej produkowanej generacji mx5? Za chwilę to ona będzię tą domyślną.

BTW dla mnie mx5 wygląda w konfiguratorze jak dinozaur. Zmiany kosmetyczne w ostatnie 10 lat, oczywiście bardzo istotne i pamiętam jak poważnie rozważałem, czy wrzucić 50 k zł do kosza około roku 2020, bo tyle wtedy realnie kosztowałby mnie update ND1->ND2.
Czy dobrze liczę, że ND idzie za kilka miesięcy po miano najdłużej produkowanej generacji mx5? Za chwilę to ona będzię tą domyślną.
- Konioczynka
- Donator
- Posty: 827
- Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: ND3 Homura
- Lokalizacja: Mazury / Ełk
Kampania przywoławcza na czujniki parkowania od 2023 jak cuś
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0 => ND3 2.0 Homura
NBFL 1.6 => NCFL 2.0 => ND3 2.0 Homura
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2210
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Znalezione na grupie fejsa
https://www.roadandtrack.com/news/a6447 ... n-details/
Dla mnie porażka. Ma być lekka i tania w 2028 z manualem, to plusy.
Ale silnik spalinowy 2.5 litra... To tylko tym, którzy nie poprowadzą fajnego elektryka przez najbliższe kilka lat podejdzie.
Szkoda, bo porsche boxster będzie bardzo drogi, liczyłem że będzie szansa na nowoczesnego roadstera.
Po 6 tygodniach z teslą 3 (ciekawostka, waży tylko 1747 kg mimo słusznych rozmiarów i dobrego wyciszenia, m.in. wszystkie szyby podwójne), całe te hasła mazdy o szybkiej reakcji na gaz i poczuciu jedności to melodia przeszłości.
https://www.roadandtrack.com/news/a6447 ... n-details/
Dla mnie porażka. Ma być lekka i tania w 2028 z manualem, to plusy.
Ale silnik spalinowy 2.5 litra... To tylko tym, którzy nie poprowadzą fajnego elektryka przez najbliższe kilka lat podejdzie.
Szkoda, bo porsche boxster będzie bardzo drogi, liczyłem że będzie szansa na nowoczesnego roadstera.
Po 6 tygodniach z teslą 3 (ciekawostka, waży tylko 1747 kg mimo słusznych rozmiarów i dobrego wyciszenia, m.in. wszystkie szyby podwójne), całe te hasła mazdy o szybkiej reakcji na gaz i poczuciu jedności to melodia przeszłości.
- Arthur
- Donator
- Posty: 356
- Rejestracja: 21 maja 2019, 15:12
- Model: Inny
- Wersja: MR2 SW20
- Lokalizacja: Warszawa
Wojtek Wawa pisze: ↑18 kwie 2025, 11:07Znalezione na grupie fejsa
https://www.roadandtrack.com/news/a6447 ... n-details/
Dla mnie porażka. Ma być lekka i tania w 2028 z manualem, to plusy.
Ale silnik spalinowy 2.5 litra... To tylko tym, którzy nie poprowadzą fajnego elektryka przez najbliższe kilka lat podejdzie.
Szkoda, bo porsche boxster będzie bardzo drogi, liczyłem że będzie szansa na nowoczesnego roadstera.
Po 6 tygodniach z teslą 3 (ciekawostka, waży tylko 1747 kg mimo słusznych rozmiarów i dobrego wyciszenia, m.in. wszystkie szyby podwójne), całe te hasła mazdy o szybkiej reakcji na gaz i poczuciu jedności to melodia przeszłości.
wreszcie sensowna opcja dla NDka - elektryk by zabił to auto w oczach wielu. Drogi, ciężki i bez popytu wśród konsumentów.
Wiadomo mikrofalówka odgrzeje danie szybciej, ale czy będzie lepsze?
- Konioczynka
- Donator
- Posty: 827
- Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: ND3 Homura
- Lokalizacja: Mazury / Ełk
Latka lecą, Wojtek Wawa wciąż gra tą samą płytę. 

KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0 => ND3 2.0 Homura
NBFL 1.6 => NCFL 2.0 => ND3 2.0 Homura
-
- Posty: 70
- Rejestracja: 20 kwie 2021, 22:11
- Model: ND RF
- Wersja: 2.0
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Strzelam, że przy R4 pójdą w skok tłoka równy 100mm i nie będzie możliwości podciągnięcia silnika powyżej 6500obr./min.
Dla mnie dodatkowy zastrzyk momentu na dole pozwoli zwiększyć bezpieczeństwo wyprzedzania na trasie.
"Ścigantom" pewnie nie podpasuje...
Co jak co, ale mam wrażenie że Japończycy są najbardziej świadomi tego jak niszowym autem jest mx-5 i co sprawia, że do dnia dzisiejszego są w stanie z powodzeniem produkować i sprzedawać auta, które z pozoru nie mają miejsca w UE: małe, lekkie auto napędzane silnikiem bez turbiny, które jest atrakcyjne cenowo.Wojtek Wawa pisze: ↑18 kwie 2025, 11:07Znalezione na grupie fejsa
https://www.roadandtrack.com/news/a6447 ... n-details/
Dla mnie porażka. Ma być lekka i tania w 2028 z manualem, to plusy.
(...)
Patrząc na ofertę elektryków Mazdy, to platformą która na dzień dzisiejszy byłaby najbliższą do mx-5 jest mx-30, która przy masie 1.7 tony oferuje zawrotne 200km zasięgu i 9,7 do setki (co akurat do mx-5 pewnie by i pasowało). Tak, minęło parę ładnych lat od jej premiery, natomiast nie sądzę żeby mazda, która konsekwentnie idzie w silniki spalinowe, poczyniła milowe kroki w elektrykach.
Na moje, to elektryczna mx-5 byłaby autem jeszcze bardziej niszowym od spalinowej i nie przemawiałaby do obecnych odbiorców. Absolutny już brak praktyczności, wysoka masa, za wysoka cena, rozczarowujące osiągi - w wykonaniu mazdy na dzień dzisiejszy to się nie może udać. Podobny eksperyment popełnił fiat z 500e.
Wydaje mi się, że dopóki auta spalinowe cenowo mocno wygrywają z elektrykami, tak długo mx-5 pozostanie w obecnej formule.
Poza tym, na rynku jest już auto, które wpisuje się w niszę elektrycznego roadstera: MG Cyberster.
Napisałeś przepis na idealnie złą miate.
Dokładnie to co zrobili w 2.0 ND1. Dużo momentu, słaba skrzynia i odcinka przy 6500. Dokładnie z tych powodów zrobili polifta 2.0 bo był nudny i niemiatowy.
Miata nie jest napisana i przeznaczona na autostrady, tylko kręte drogi gdzie ma być dużo funu z wysokich obrotów i częstej zmiany biegów.
I niskiej masy. I przerzucania jej lewo-prawo na winklach jak wahadło.
Nie miałbym nic przeciwko napędowi elektrycznemu w Miacie ale...nie przy aktualnej wadze pakietów baterii. Może za kilka lat. Może NG.
Nie miałbym nic przeciwko napędowi elektrycznemu w Miacie ale...nie przy aktualnej wadze pakietów baterii. Może za kilka lat. Może NG.
Wojtek Wawa pisze: ↑18 kwie 2025, 11:07Znalezione na grupie fejsa
https://www.roadandtrack.com/news/a6447 ... n-details/
Dla mnie porażka. Ma być lekka i tania w 2028 z manualem, to plusy.
Ale silnik spalinowy 2.5 litra... To tylko tym, którzy nie poprowadzą fajnego elektryka przez najbliższe kilka lat podejdzie.
Szkoda, bo porsche boxster będzie bardzo drogi, liczyłem że będzie szansa na nowoczesnego roadstera.
Po 6 tygodniach z teslą 3 (ciekawostka, waży tylko 1747 kg mimo słusznych rozmiarów i dobrego wyciszenia, m.in. wszystkie szyby podwójne), całe te hasła mazdy o szybkiej reakcji na gaz i poczuciu jedności to melodia przeszłości.
Pośmigałeś TESLĄ i już byś chciał elektryfikować świat i MIATE, ostatniego z dinozaurów, przestań

Nie wyobrażam sobie podjeżdzającej Miaty gdzie słychać tylko dzwięk wózka widłowego, to takie sztuczne... wszystko wokoło jest nowoczesne, trendy na czasie i wogule takie fajne plastikowe i tabletowe.... to niech chociaż ta MIATA zostanie SOBĄ, czyli prawdziwym Roadsterem
-
- Posty: 70
- Rejestracja: 20 kwie 2021, 22:11
- Model: ND RF
- Wersja: 2.0
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Ofkors.
Przy dzisiejszej tendencji do projektowania silników podkwadratowych (i gotowych rozwiązaniach Mazdy 89x100) nie za bardzo widzę pole manewru przy takim silniku.
Osiągając 7000obr./min. zapędzilibyśmy się w prędkości suwu tłoków na poziomie S2000.
Wygłoszę tutaj herezję, ale pisałem o tym kilka lat temu i powtórzę również i teraz: ja bym się nie obraził na jakieś 1.2 turbo 200KM.
Toyota swoimi GR'ami udowodniła, że dobre R3 1.5 nie jest złe...
Przecież mamy zajebiste R4 które bez modów kręci się 7200-7400rpm więc dokładanie turbiny i zabierani z garów byłoby tak samym złym kierunkiem jak elektryfikacja.GRL pisze: ↑20 kwie 2025, 21:29Ofkors.
Przy dzisiejszej tendencji do projektowania silników podkwadratowych (i gotowych rozwiązaniach Mazdy 89x100) nie za bardzo widzę pole manewru przy takim silniku.
Osiągając 7000obr./min. zapędzilibyśmy się w prędkości suwu tłoków na poziomie S2000.
Wygłoszę tutaj herezję, ale pisałem o tym kilka lat temu i powtórzę również i teraz: ja bym się nie obraził na jakieś 1.2 turbo 200KM.
Toyota swoimi GR'ami udowodniła, że dobre R3 1.5 nie jest złe...
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
MZR/Duratec 2.5 o skoku tłoka 100mm spotykane często w NC kręcą się do 7000 i wiele to im nie szkodzi. Szaleńcy w USA nawet 7500 ustawiają.GRL pisze:Ofkors.
Przy dzisiejszej tendencji do projektowania silników podkwadratowych (i gotowych rozwiązaniach Mazdy 89x100) nie za bardzo widzę pole manewru przy takim silniku.
Osiągając 7000obr./min. zapędzilibyśmy się w prędkości suwu tłoków na poziomie S2000.
Wygłoszę tutaj herezję, ale pisałem o tym kilka lat temu i powtórzę również i teraz: ja bym się nie obraził na jakieś 1.2 turbo 200KM.
Toyota swoimi GR'ami udowodniła, że dobre R3 1.5 nie jest złe...
powered by RomDrop

pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
-
- Donator
- Posty: 2292
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
A ja nie wierzę w silnik 2,5l. Pamiętajcie że mx5 jest bazą do serii wyścigowych, które są jednym z lepszych o ile nie najlepszym USP tego modelu.
Jakoś nie widzę wyścigowego motoru 2,5 z powodów o których pisano powyżej.
Elektryczna Miata może i rozpalała umysły kilka temu, teraz jak już wyszło szydło z wora, nikt przy zdrowych zmysłach takiej nie zrobi
Jakoś nie widzę wyścigowego motoru 2,5 z powodów o których pisano powyżej.
Elektryczna Miata może i rozpalała umysły kilka temu, teraz jak już wyszło szydło z wora, nikt przy zdrowych zmysłach takiej nie zrobi

Pozdrawiam, Danillo