Po samym tytule artykulu widac ze nie ma tego co czytac. Iconic SP jest przedluzeniem serii RX a nie MX.
MX5 2020 i następne
Moderator: Moderatorzy
Raczej ciekawostka niż następca MX5 ale warto rzucić okiem. W Warszawie jest Cyberster w salonie MG na Wawelskiej. Wygląda świetnie. No ale znaczek i pochodzenie
Musisz przestać się starać. Nie próbuj być lepszym, nie próbuj być szybszym. Jedź dla czystej przyjemności. Jedź tak wolno, jak ci się podoba, i rób co chcesz, byle tylko dobrze się bawić
Nie ma sie co uprzedzac, najnowsza mazda 6 tez bedzie calkowicie robiona w Chinach. Tak wiec bardzo prawdopodobne ze kolejna generacja MX5 rowniez bedzie z Chin.
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2193
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Akurat znaczek MG pasuje do roadstera bardziej niż choćby znaczek mercedesa
Jesteśmy w ciekawym momencie - chińskie produkty są dla nas tanie, a jeszcze mamy w większości dobrą pracę. Jest ryzyko, że zaraz to się skończy.
Jesteśmy w ciekawym momencie - chińskie produkty są dla nas tanie, a jeszcze mamy w większości dobrą pracę. Jest ryzyko, że zaraz to się skończy.
Słyszałem plotki z okolic Toyoty, że mx5 -o ile będzie- to moze byc blizej Toyki niż skośnookich. Zobaczymy.
P.S. Ta Mazda6 to tylko z nazwy jest Mazdą. Tak jakby Leap Motors robiło coś dla Stellantisa.
Musisz przestać się starać. Nie próbuj być lepszym, nie próbuj być szybszym. Jedź dla czystej przyjemności. Jedź tak wolno, jak ci się podoba, i rób co chcesz, byle tylko dobrze się bawić
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1644
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Plus to żadna Mazda, tylko https://en.wikipedia.org/wiki/Deepal_L07 po przeróbkach.
-
- Posty: 75
- Rejestracja: 04 paź 2017, 8:48
- Model: ND RF
- Wersja: 2019, SkyEnergy
- Lokalizacja: Olkusz
Zawracam ten off-topic na właściwy temat MX-5
Mazda Spirit Racing Roadster 12R pokazana dzisiaj po raz kolejny na Tokyo Auto Salon.
Jak na wersję przeznaczoną na tor, to jest całkiem fajnie wykończona też w środku (generalnie dominuje alcantara).
PS. O ile dobrze rozumiem japoński, to ma mieć seryjnie 200 KM
https://youtu.be/j5FSdI_hIZE?si=yscjqlVxJWz4uf7g
Mazda Spirit Racing Roadster 12R pokazana dzisiaj po raz kolejny na Tokyo Auto Salon.
Jak na wersję przeznaczoną na tor, to jest całkiem fajnie wykończona też w środku (generalnie dominuje alcantara).
PS. O ile dobrze rozumiem japoński, to ma mieć seryjnie 200 KM
https://youtu.be/j5FSdI_hIZE?si=yscjqlVxJWz4uf7g
- flatline
- Donator
- Posty: 2247
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
No i super, Mazda w końcu pokleiła listę standardowych modów, które robią ludzie… a nie czekaj, przecież w EU zostały tylko 1.5, więc możemy co najwyżej pooglądać filmiki
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback
NC to tez nie Mazda tylko Ford, a NB to zadna nowosc byla tylko lepsze NA... i tak dalej.TerminatorPi pisze: ↑10 sty 2025, 14:03Plus to żadna Mazda, tylko https://en.wikipedia.org/wiki/Deepal_L07 po przeróbkach.
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1644
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Trochę tak, trochę nie. Nawet Fiata ma coś specyficznie fiatowskiego, chociaż faktycznie można by się czepiać, że co to za Fiat, skoro robili go w Hiroshimie.bjorm pisze: ↑10 sty 2025, 17:57NC to tez nie Mazda tylko Ford, a NB to zadna nowosc byla tylko lepsze NA... i tak dalej.TerminatorPi pisze: ↑10 sty 2025, 14:03Plus to żadna Mazda, tylko https://en.wikipedia.org/wiki/Deepal_L07 po przeróbkach.
Ale tu mamy chińskie pudło, chiński napęd... z Mazdy jest trochę elementów "estetycznych". Ja rozumiem, że jak na współczesnego producenta samochodów Mazda jest mała i musi się jakoś ratować w zakresie kosztów projektu/produkcji, zwłaszcza jeżeli chcielibyśmy, żeby mogła sobie pozwolić na kolejną generację MX-5, ale to jakoś do mnie kompletnie nie mówi. Zwłaszcza, że to kolejna elektryczna krowa.
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2193
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Czy źle obsługuję konfigurator, czy też jest on nieaktualny? Bo wciąż można mieć 2.0, tylko w połączeniu z pięknymi BBSami i fotelami Recaro.
183 k zł, o ile dobrze pamiętam. Cena szokująca w okolicach 2020, w 2025 nawet znośna, choć ja za te pieniądze wybieram Teslę model 3 LR RWD (30 k zł dotacji). Ale gdybym nie miał mojego ND, to byłby pierwszy wybór. Ogólnie mx5 zawsze były drogie i to się nie zmieniło. Można było mieć dużo więcej masowego samochodu, lub lepsze osiągi niż nią. A jednak wiemy, że warto było brać mx5.
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1644
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Tylnonapędowy samochód bez dachu? Nawet jeśli za konkurencję uzawaliśmy 3 kabrio, czy C-klasę kabrio (co jest lekkim absurdem), wciąż MX-5 wychodziła taniej.Wojtek Wawa pisze: ↑13 sty 2025, 17:04Czy źle obsługuję konfigurator, czy też jest on nieaktualny? Bo wciąż można mieć 2.0, tylko w połączeniu z pięknymi BBSami i fotelami Recaro.
183 k zł, o ile dobrze pamiętam. Cena szokująca w okolicach 2020, w 2025 nawet znośna, choć ja za te pieniądze wybieram Teslę model 3 LR RWD (30 k zł dotacji). Ale gdybym nie miał mojego ND, to byłby pierwszy wybór. Ogólnie mx5 zawsze były drogie i to się nie zmieniło. Można było mieć dużo więcej masowego samochodu, lub lepsze osiągi niż nią. A jednak wiemy, że warto było brać mx5.
- Konioczynka
- Donator
- Posty: 805
- Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: ND3 Homura
- Lokalizacja: Mazury / Ełk
Jest nieaktualny (jeśli chodzi o 2.0, reszta jest ok)Wojtek Wawa pisze: ↑13 sty 2025, 17:04Czy źle obsługuję konfigurator, czy też jest on nieaktualny? Bo wciąż można mieć 2.0, tylko w połączeniu z pięknymi BBSami i fotelami Recaro.
183 k zł, o ile dobrze pamiętam. Cena szokująca w okolicach 2020, w 2025 nawet znośna, choć ja za te pieniądze wybieram Teslę model 3 LR RWD (30 k zł dotacji). Ale gdybym nie miał mojego ND, to byłby pierwszy wybór. Ogólnie mx5 zawsze były drogie i to się nie zmieniło. Można było mieć dużo więcej masowego samochodu, lub lepsze osiągi niż nią. A jednak wiemy, że warto było brać mx5.
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0 => ND3 2.0 Homura
NBFL 1.6 => NCFL 2.0 => ND3 2.0 Homura
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2193
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Smutne. Mamy klasyki Tylko to takie klasyki, na których tylko my się wyznajemy - czas wystawionych na sprzedaż forumowych perełek (i piszę to na poważnie, to samochody przepięknie utrzymane) pokazuje, jak nie ma na nie chętnych.
BTW dla mnie mx5 wygląda w konfiguratorze jak dinozaur. Zmiany kosmetyczne w ostatnie 10 lat, oczywiście bardzo istotne i pamiętam jak poważnie rozważałem, czy wrzucić 50 k zł do kosza około roku 2020, bo tyle wtedy realnie kosztowałby mnie update ND1->ND2.
Czy dobrze liczę, że ND idzie za kilka miesięcy po miano najdłużej produkowanej generacji mx5? Za chwilę to ona będzię tą domyślną.
BTW dla mnie mx5 wygląda w konfiguratorze jak dinozaur. Zmiany kosmetyczne w ostatnie 10 lat, oczywiście bardzo istotne i pamiętam jak poważnie rozważałem, czy wrzucić 50 k zł do kosza około roku 2020, bo tyle wtedy realnie kosztowałby mnie update ND1->ND2.
Czy dobrze liczę, że ND idzie za kilka miesięcy po miano najdłużej produkowanej generacji mx5? Za chwilę to ona będzię tą domyślną.