Koszty utrzymania i zakup MX-5 NC
ABC początkującego użytkownika NC
Moderator: Moderatorzy
Zobacz sobie ile kosztuja uszczelki drzwi do Volvo... zamiennikow brak.
Przed NCkiem miałem jako funcar Forda Focusa ST MK2. Eh, teraz to ja odpoczywam finansowo
W forda w ponad rok wsadziłem 10k i to trudno nazwać modami. Za same półosie które zastąpią seryjne patyczaki zapłaciłem 3,5k. Jeszcze chwilą i zacząłbym pakować kasę w silnik, bo już mi zamknięcie bloku chodziło po głowie i dalsze mody. A to tylko zwykły Ford był
MX-5 uważam jest to jedno z tańszych funcarów jakie można sobie wyobrazić.


Update odnośnie mojego spalania. Udało się zmniejszyć zużycie z ok. 15 do 12 litrów wymianą opon. Zamiast semislick Federal założyłem cywilne Michelin tego samego rozmiaru i zużycie zauważalnie spadło. Opony mają szerokość 215mm. Myślę, że węższe opony jeszcze zmniejszyłyby zużycie, ale założyłem te, co miałem.
Wymiana oleju w silniku, skrzyni i dyfrze nie wpłynęły na spalanie ale stało ciszej w kabinie.
Wymiana oleju w silniku, skrzyni i dyfrze nie wpłynęły na spalanie ale stało ciszej w kabinie.
Przypomniało szkolne lata.bjorm pisze:Zobacz sobie ile kosztuja uszczelki drzwi do Volvo... zamiennikow brak.
- Dlaczego masz trójkę z chemii?
- A Igor ma nawet dwójkę!
Volvo jest marką luksusową. Mazdę trzeba porównywać z Fordem albo Fiatem.
- wromiata
- Donator
- Posty: 157
- Rejestracja: 26 gru 2019, 12:41
- Model: NC
- Wersja: 2.5
- Lokalizacja: Wrocław
Ja na zimowych Continental WinterContact TS850chebum pisze: ↑01 cze 2021, 21:44Update odnośnie mojego spalania. Udało się zmniejszyć zużycie z ok. 15 do 12 litrów wymianą opon. Zamiast semislick Federal założyłem cywilne Michelin tego samego rozmiaru i zużycie zauważalnie spadło. Opony mają szerokość 215mm. Myślę, że węższe opony jeszcze zmniejszyłyby zużycie, ale założyłem te, co miałem.
Wymiana oleju w silniku, skrzyni i dyfrze nie wpłynęły na spalanie ale stało ciszej w kabinie.
205/45 r17 miałem przeciętnie spalanie około 12 litrów
Obecnie po wymianie na letnie Continental EcoContact 6 205/45 r17 mam spalanie około 10-11 litrów. Ten sam efekt był w zeszłym roku, więc zdecydowanie opony mega wpływają na zużycie paliwa
- pavlacos
- Donator
- Posty: 709
- Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
- Model: NC
- Wersja: Koksed by Five
- Lokalizacja: Wrocław
Po to jest etykieta eu względem oporów toczenia . Od B to już chyba dobrze, ale sportowa opona nie będzie eko raczej, bez wnikania w więcej szczegółów, także co kto lubi 

Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą

- dark_knight
- Posty: 501
- Rejestracja: 03 lis 2010, 9:47
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0
- Lokalizacja: Wwa
Kupiłem ostatnio NC 2.0 i średnie spalanie było ustalone na 9.6... zresetowałem i jest 12+, nie wiem jak zrobić, żeby było znowu 9.6
jeszcze nic nie zdążyłem wymienić...

-
- Posty: 126
- Rejestracja: 15 gru 2013, 12:39
- Model: Inny
- Lokalizacja: 100lica
- janux
- Donator
- Posty: 312
- Rejestracja: 03 sie 2017, 12:21
- Model: NC
- Wersja: Sport
- Lokalizacja: Białystok
U mnie na tempomacie przy 120km/h 2.0 6b pali z 7l/100km (odczyty z OBD2 i ręczne przeliczanie ilości spalonej benzyny do przejechanych km dawały podobne wartości)solidmarian pisze: ↑02 cze 2021, 10:37Jedziesz na autostradę, wrzucasz 6b i tempomat ustawiasz na 80 km/h![]()
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2190
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Proste: jeździć wyłącznie w marznącym deszczu, na letnich oponach i najlepiej po zmroku, gdy oślepiają Cię reflektory innych pojazdów.

PS. mi w każdym aucie średnia spada wraz ze wzrostem przebiegu - człowiek i maszyna uczą się siebie nawzajem.
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
Hehe , 2,0 rulez
, ostatni bak dojazd do pracy 24 km w jedna strone , 8,3

Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Skode se kupcie jesli niskie spalanie najwazniejsze. I kapelusz do niej.
2.0 pali najmniej z gamy silnikow MZR, ale i tak nieprzyzwoicie duzo gdy porownamy go do Skyactiv'ow
2.0 pali najmniej z gamy silnikow MZR, ale i tak nieprzyzwoicie duzo gdy porownamy go do Skyactiv'ow

pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Dokladnie

Ja jebie... kupic MXa i sie meczyc/zastanawiac tym ile to pali...
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2190
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Jak się jedzie po płaskim i prostym (Mazowszu) to człowiek ma czas się pozastanawiać nad życiem i kosztami odbywanej podróży. I dochodzi do następujących wyników (dla skyactive):
- jazda bocznymi drogami to 0,40zł/km,
- jazda autostradą (Vmax) to 0,58zł/km.
Powyższe przy uśrednionej cenie Pb95 = 6,50zł.
Have a nice day!
Znakomicie
Ciesze sie ze ktos o tym pomyslal. Ja za to uwielbiam gdziekolwiek sie da, trzymac cudne 1.5 jak najblizej redline, do tego zakleilem ekonomizer i mysle jak sciagnac slupek 1.5 do norwegii kiedy mi obecny peknie

Ciesze sie ze ktos o tym pomyslal. Ja za to uwielbiam gdziekolwiek sie da, trzymac cudne 1.5 jak najblizej redline, do tego zakleilem ekonomizer i mysle jak sciagnac slupek 1.5 do norwegii kiedy mi obecny peknie

- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
Możesz sobie jebać.
Tylko niektórzy czerpią radość z codziennego dojazdu do pracy Miatą.
Każdy używa Miaty inaczej, czy Ci się to podoba czy nie .
Jeden pucuje i jeździ tylko w weekendy, a drugi jeździ codziennie.
A jak codziennie to fajnie jak pali 8 a nie 12.
Proste .
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Pewnie, a jeszcze lepiej jak pali 6 a nie 8Tomai pisze: ↑28 cze 2023, 23:08Możesz sobie jebać.
Tylko niektórzy czerpią radość z codziennego dojazdu do pracy Miatą.
Każdy używa Miaty inaczej, czy Ci się to podoba czy nie .
Jeden pucuje i jeździ tylko w weekendy, a drugi jeździ codziennie.
A jak codziennie to fajnie jak pali 8 a nie 12.
Proste .

Po prostu nie rozumiem, ale szanuje, ze ktos kupuje funcara i spalaniem sie przejmuje...
Zreszta, ja nie rozumiem takze uzywania MXa jako daily. Mysle ze po miesiacu bym juz nienawidzil tego auta...
Ciesze sie ze masz inaczej

- irekJ
- Donator
- Posty: 2784
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
O ile pod względem kosztów, spalanie nie ma dla mnie większego znaczenia, a Miaty używam głównie do celów rozrywkowych... to średnie spalanie w ND 7l względem 10l jakie maiłem w NC jest sporym benefitem. Jakby nie było, przy przebiegach 20k rocznie jest to realna oszczędność.
Ale co bardziej dla mnie istotne, typowy dzienny przebieg dla mnie to ok 400-500km. W NC zawsze po południu było nerwowe rozglądanie się za stacją benzynową. Serio, w różnych nietypowych miejscach, zdarzało mi się jechać na oparach i klepać zdrowaśki, aby kolejna stacja benzynowa była otwarta.
Nie szukając daleko, dobrych kilka lat temu, powszechne były we Włoszech automaty płatnicze, najpierw na gotówkę, które notorycznie połykały pieniądze, nie wydając paliwa (brak obsługi na miejscu a człowiek w trasie). Potem pojawiły się karty płatnicze i blokada 100euro na 10 dni (potem zwrot różnicy). Tankując codziennie przez 10 dni robi się niezła blokada na karcie. Na szczęście już jest "normalnie"
Podsumowując, mi tam bardzo pasuje, że ND mało pali. Głownie ze względu na dużo większy komfort przemieszczania się.
Ale co bardziej dla mnie istotne, typowy dzienny przebieg dla mnie to ok 400-500km. W NC zawsze po południu było nerwowe rozglądanie się za stacją benzynową. Serio, w różnych nietypowych miejscach, zdarzało mi się jechać na oparach i klepać zdrowaśki, aby kolejna stacja benzynowa była otwarta.
Nie szukając daleko, dobrych kilka lat temu, powszechne były we Włoszech automaty płatnicze, najpierw na gotówkę, które notorycznie połykały pieniądze, nie wydając paliwa (brak obsługi na miejscu a człowiek w trasie). Potem pojawiły się karty płatnicze i blokada 100euro na 10 dni (potem zwrot różnicy). Tankując codziennie przez 10 dni robi się niezła blokada na karcie. Na szczęście już jest "normalnie"

Podsumowując, mi tam bardzo pasuje, że ND mało pali. Głownie ze względu na dużo większy komfort przemieszczania się.
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 04 wrz 2023, 18:11
- Model: NC
- Lokalizacja: Chrzanów
A takie pytanko mam jaki polecacie kolektor wydechowy do mx5 nc 1.8 2006