Wymiana pasów bezpieczeństwa
Potrzebna odrobina koloru
Moderator: Moderatorzy
- Gieras
- Donator
- Posty: 364
- Rejestracja: 29 sie 2020, 16:00
- Model: NC
- Wersja: 2.0 PRHT
- Lokalizacja: Mazowieckie
Czy ktoś z was wymieniał może pasy bezpiecżenstwa na np. Kolorowe i jeżeli tak to czy można to zrobić samodzielnie czy tez lepiej oddać do jakiejs firmy specjalizującej sie w pasach? Macie kogoś sprawdzonego do polecenia?
- KyRy
- Moderator
- Posty: 3810
- Rejestracja: 13 mar 2008, 11:23
- Model: NA
- Wersja: Chiquita
- Lokalizacja: Kotlina Kłodzka
- Kontakt:
przeglądnij temat @autopaga
Są: Chiquita | 93LE | Błękitna Laguna
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
- KyRy
- Moderator
- Posty: 3810
- Rejestracja: 13 mar 2008, 11:23
- Model: NA
- Wersja: Chiquita
- Lokalizacja: Kotlina Kłodzka
- Kontakt:
Są: Chiquita | 93LE | Błękitna Laguna
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
- wromiata
- Donator
- Posty: 157
- Rejestracja: 26 gru 2019, 12:41
- Model: NC
- Wersja: 2.5
- Lokalizacja: Wrocław
Tak, jestem kompletnie amechaniczny, a poradziłem sobie z tym szybko, jedynie warto zapoznać się z odblokowaniem kulki w przypadku zablokowania sobie zwijają pasa - instruktażowe filmiki są na YT
Około siedmiuset złotych
- Gieras
- Donator
- Posty: 364
- Rejestracja: 29 sie 2020, 16:00
- Model: NC
- Wersja: 2.0 PRHT
- Lokalizacja: Mazowieckie
Czyli sam wymieniłeś od A do Z i ten koszt to cena samych pasów? Czy pasy kupie sie na metry czy tez musiałeś zamówić konkretna długość, bo wydaje mi sie, ze one powinny być zszyte na jednym końcu? Czy mam błędne wyobrażenie?
- wromiata
- Donator
- Posty: 157
- Rejestracja: 26 gru 2019, 12:41
- Model: NC
- Wersja: 2.5
- Lokalizacja: Wrocław
Cała zabawa wygląda dokładnie tak:
1. Kontaktujesz się z KolorowePasy mailowo, ustalacie wszystko, podajesz konkretny model auta, wybierasz kolor itp
2. Wyjmujesz pasy z auta:
A. odpinasz akumulator
B. Wykrecasz śrubę mocującą pas na dole, obręcz którą trzymała śruba jest połączona z pasem
C. Wykrecasz podajnik pasa, znajdujący się pod plastikiem za fotelem (tamten plastik z którego pas wychodzi), na wysokości ramienia (od tego momentu konieczne jest odczepiania spinek do plastików za plecami, żeby można było zdemontować pozostały mechanizm)
Wszystkie nakrętki na śrubie pozostawiłem na swoim miejscu, je też wysłałem do firmy
D. Odpinasz czujnik od zwijaka pasów, umiejscowionego na dole na fotelem
E. Wykrecasz cztery śrubki i wyciągasz zwijak (jak na zdjęciu)
F. Pozostał Ci w ręce pas, klamra pasa, obręcz do mocowania pasa, zwijak pasa, ramię podajnika - wszystko razem połączone
3. Wysyłasz paczkę do KolorowePasy
4. Po kilku dniach odsyłają paczkę (ja wysłałem w poniedziałek z rana, otrzymałem ją z powrotem w czwartek) pasy są identyczne jak te które wysłałeś tylko chodzą jak nowe i mają inny kolor
5. Jeżeli to konieczne, to odblokowujesz kulkę w zwijaku pasa
6. Montujesz pasy w samochodzie, pamiętaj o tym że jeżeli pas blokuje Ci się i nie możesz go wyciągnąć to musisz go ustawić w pozycji takiej w jakiej będzie docelowo pracował, wtedy pas wyjdzie że zwijaka. Podłączasz akumulator
7. Feels good
1. Kontaktujesz się z KolorowePasy mailowo, ustalacie wszystko, podajesz konkretny model auta, wybierasz kolor itp
2. Wyjmujesz pasy z auta:
A. odpinasz akumulator
B. Wykrecasz śrubę mocującą pas na dole, obręcz którą trzymała śruba jest połączona z pasem
C. Wykrecasz podajnik pasa, znajdujący się pod plastikiem za fotelem (tamten plastik z którego pas wychodzi), na wysokości ramienia (od tego momentu konieczne jest odczepiania spinek do plastików za plecami, żeby można było zdemontować pozostały mechanizm)
Wszystkie nakrętki na śrubie pozostawiłem na swoim miejscu, je też wysłałem do firmy
D. Odpinasz czujnik od zwijaka pasów, umiejscowionego na dole na fotelem
E. Wykrecasz cztery śrubki i wyciągasz zwijak (jak na zdjęciu)
F. Pozostał Ci w ręce pas, klamra pasa, obręcz do mocowania pasa, zwijak pasa, ramię podajnika - wszystko razem połączone
3. Wysyłasz paczkę do KolorowePasy
4. Po kilku dniach odsyłają paczkę (ja wysłałem w poniedziałek z rana, otrzymałem ją z powrotem w czwartek) pasy są identyczne jak te które wysłałeś tylko chodzą jak nowe i mają inny kolor
5. Jeżeli to konieczne, to odblokowujesz kulkę w zwijaku pasa
6. Montujesz pasy w samochodzie, pamiętaj o tym że jeżeli pas blokuje Ci się i nie możesz go wyciągnąć to musisz go ustawić w pozycji takiej w jakiej będzie docelowo pracował, wtedy pas wyjdzie że zwijaka. Podłączasz akumulator
7. Feels good
- Gieras
- Donator
- Posty: 364
- Rejestracja: 29 sie 2020, 16:00
- Model: NC
- Wersja: 2.0 PRHT
- Lokalizacja: Mazowieckie
Faktycznie, ale dziekuje Maćku za bardzo szczegolowa instrukcje montazu. Przyda sie. Czyli reasumujac nie da rady zrobic tego samodzielnie od A do Z bez specjalnej maszyny do szycia i specjalnych nici. Przymierze sie do tej wymiany po sezonie jak samochod bedzie zimowal.
- wromiata
- Donator
- Posty: 157
- Rejestracja: 26 gru 2019, 12:41
- Model: NC
- Wersja: 2.5
- Lokalizacja: Wrocław
Nie przyszło mi do głowy, że ktoś chciałby samodzielnie nawijać i zszywać pas bezpieczeństwa.Gieras pisze: ↑03 sie 2022, 9:56Faktycznie, ale dziekuje Maćku za bardzo szczegolowa instrukcje montazu. Przyda sie. Czyli reasumujac nie da rady zrobic tego samodzielnie od A do Z bez specjalnej maszyny do szycia i specjalnych nici. Przymierze sie do tej wymiany po sezonie jak samochod bedzie zimowal.
Da się na pewno kupić pas na metry, ale szczerze wątpię że firma, z której usług korzystałem zgodzi się na wysyłkę samego pasa. Trochę antyreklama dla nich.
Ja wymieniałem u siebie pasy, odkręciłem, wysłałem do firmy. Profi robota, tylko 3 dni bez miaty byłem
Wnętrze auta odmieniło sie na plus. Juz nie jest tak nudno
Jak coś to polecam https://seatbelts.pl/
Wnętrze auta odmieniło sie na plus. Juz nie jest tak nudno
Jak coś to polecam https://seatbelts.pl/
- Załączniki
-
- pasy2.jpg (647.99 KiB) Przejrzano 1072 razy
-
- pasy1.jpg (446.57 KiB) Przejrzano 1072 razy
Ostatnio zmieniony 05 maja 2023, 13:57 przez dailymx5, łącznie zmieniany 1 raz.
- wromiata
- Donator
- Posty: 157
- Rejestracja: 26 gru 2019, 12:41
- Model: NC
- Wersja: 2.5
- Lokalizacja: Wrocław
Pewnie też bym się bał, ale na szczęście kolorowepasy.pl ręczy za bezpieczeństwo
"Stosujemy wyłącznie oryginalne i fabryczne certyfikowane taśmy niemieckiego producenta z atestami. To samo dotyczy nici oraz samej techniki szycia i wykonania."
Nie jest to popelina z AliExpress
Mi takze kolorowe pasy odpisaly ze pasy ktore oferuja maja atesty. Co to sa za atesty to nie wiem. Mam nadzieje, ze jakies realne, bo 800zl za wymiane 2 paskow i zszycie to nie jest malo.
-
- Donator
- Posty: 3694
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Sorry panowie ale to, że taśmą ma atest nie znaczy że pas będzie miał homologację. Po otwarciu fabrycznego mechanizmu i wymianie taśmy na nieoryginalną to nie jest już ten sam homologowany podzespół.
W praktyce to nie ma znaczenia CHYBA że macie wypadek z pasażerem i ubezpieczyciel zaczyna się przyglądać jak auto wygląda przed wypłatą odszkodowania
W praktyce to nie ma znaczenia CHYBA że macie wypadek z pasażerem i ubezpieczyciel zaczyna się przyglądać jak auto wygląda przed wypłatą odszkodowania
Oczywiscie, wszystko prawda. Ale prawda jest tez ze jesli bedziesz miec dystanse bez TUV chociazby 2x15mm z tylu, to i tak ci odrzuci twoje ubezpieczenie.mutra pisze: ↑20 gru 2022, 12:49Sorry panowie ale to, że taśmą ma atest nie znaczy że pas będzie miał homologację. Po otwarciu fabrycznego mechanizmu i wymianie taśmy na nieoryginalną to nie jest już ten sam homologowany podzespół.
W praktyce to nie ma znaczenia CHYBA że macie wypadek z pasażerem i ubezpieczyciel zaczyna się przyglądać jak auto wygląda przed wypłatą odszkodowania
Szansa ze ktos rozpozna zmiane koloru pasow jest na pewno wiele mniejsza niz odmowienie ubezpieczenia za lewe dystanse, czy niewbite w dowod obnizenie auta albo nie daj BOSZE, kolektor bez kata