Jak nie kupować MX-5 (wg. społeczności)

Czyli dlaczego z kalkulatorem w ręku nie każdy samochód można kupić...

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

Który kolor najlepiej oddaje kształty MX-5?

Machine Gray
9
17%
Polymetal Gray
4
7%
Snowflake White
16
30%
Soul Red Crystal
15
28%
Inny z dostępnych
10
19%
 
Liczba głosów: 54
Awatar użytkownika
D4C
Posty: 419
Rejestracja: 05 mar 2016, 11:04
Model: NA
Lokalizacja: Sędziszów Młp

16 lip 2021, 11:28

Wojtek Wawa pisze:
16 lip 2021, 11:14
Tytussr,
No widzisz, nowy versus uzywany - to nie jest duzy wybor, dla ITCT to akurat jasne. Fajnie kupic samochod pod siebie, a nie po kims. Plus 5 lat gwarancji.
Haha, nie myl mnie z tutejszym trollem. Kupowanie nowego samochodu pod siebie jest spoko, ale jeśli rzeczywiście go można pod siebie kupić, a nie to jak to robi mazda, czyli możesz sobie tak naprawdę kolor lakieru wybrać i łaskawie jeszcze pozwolili wybrać kolor wnętrza po tym jak podnieśli ceny. Beemkowy individual to nie jest. A te 5 lat gwarancji wygląda licho przy utracie wartości. Jeszcze do tego jak sobie zdasz sprawę z tego że to jest wybór pomiędzy autem które jest prawie szczytowym sportowym samochodem, a mazdą mx5 no to już w ogóle zaczyna być trudno usprawiedliwiać cenę ;)
Ostatnio zmieniony 16 lip 2021, 11:32 przez D4C, łącznie zmieniany 1 raz.
ICTC

16 lip 2021, 11:31

Czy możecie potwierdzić, że rekomendowanym paliwem jest 95 a nie 98? Nie mogę znaleźć instrukcji obsługi w pdf dla ND2.

Jest też opcja kupna używanego auta, mega zadbanego 2-3 letniego od pierwszego właściciela, salon Polska. Zobaczymy jak się to wszystko ułoży. Życie płata figle.

Gwarancja 5 lat, a nie 3 lata?

PS. Widziałem przed godziną białą ND w Cieszynie - fajnie się prezentowała.
Awatar użytkownika
pawel934
Donator
Donator
Posty: 181
Rejestracja: 18 mar 2019, 23:02
Model: ND
Lokalizacja: Warszawa WN

16 lip 2021, 13:40

Już nie przesadzajcie (a w zasadzie jeden kolega) z tym, że w nowych cenach nikt tego auta nie kupi (o ironio, opinia głoszona w temacie o zakupie właśnie takiego auta 🤣🤣). W praktyce przed podwyżką i tak praktycznie nikt nie kupował najtańszej wersji (ja to zrobiłem i musiałem specjalnie zamawiać - podobno byłem jedyny). A więc w praktyce to podwyżka ze 120-130k na okolice 150k. Nie sądzę, żeby z tego powodu nagle nikt nie był tym autem zainteresowany. To nie jest wóz kupowany typowo „tabelkowo”, ani za ostatnie pieniądze.

Przejedź się koniecznie tym autem. Albo się zakochasz, albo będziesz wiedział że to nie to. Tą jakością (np lakier wrzucany kilka stron wcześniej) się nie przejmuj, nie o to chodzi w tym aucie. Ja po 1,5 roku mam wyszlifowany lakier pod klamką kierowcy, trochę odprysków, kompletnie pokorodowany tłumik końcowy - na takie rzeczy trzeba umieć przymknąć oko i delektować się jazdą :)
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2114
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

16 lip 2021, 15:19

Arvi pisze:
16 lip 2021, 11:23
Co nie zmienia faktu, że brak w katalogu czerwonego z beżowym wnętrzem w sofcie z 1.5 to skandal !!!
Ale, ale, ale... Jednak te beżowe fotele, to powinny być welurkiem wykończone. W wozie, który spędza życie na słońcu tak to powinno wyglądać!
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2150
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

16 lip 2021, 22:11

Mazda oferuje przedłużenie pełnej lub częściowej gwarancji o dodatkowe 2 lata. Koszt nieduży, można wyrwać w ramach rabatu.

Co do paliwa temat rzeka. Nie chcę nowej burzy. Ale obiektywnie zawsze więcej na hamowni pokazują egzemplarze na 98
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1607
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

16 lip 2021, 22:14

Wojtek Wawa pisze:
16 lip 2021, 22:11
Mazda oferuje przedłużenie pełnej lub częściowej gwarancji o dodatkowe 2 lata. Koszt nieduży, można wyrwać w ramach rabatu.
W kwestii formalnej - to nie jest gwarancja. To jest ubezpieczenie, na które umowę zawierasz z zupełnie "zewnętrzną firmą".
Co do paliwa temat rzeka. Nie chcę nowej burzy. Ale obiektywnie zawsze więcej na hamowni pokazują egzemplarze na 98
Stockowe?
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2150
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

16 lip 2021, 22:21

Tak
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2199
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

16 lip 2021, 22:35

O, to ciekawe, masz gdzieś jakoś link do kresek stock@pb98 vs pb95?
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."

Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2150
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

16 lip 2021, 22:44

O Boże nie róbmy tego. Było po 100 postów kilka razy. Nie będę 4. raz dawał tych samych linków. Kto obserwuje na insta MMRSa ten widział dość stockowych wykresów ND i nie było takiej na 98 która miała niższą moc od 95.
Do tego badania w USA mazdy 3 z tym silnikiem.
Sam chciałem zrobić dla siebie takie porównanie, ale nie mam serca oszczędzać 10 zł na baku samochodu, który kocham. I jakoś nie mam czasu na hamownię po raz drugi. Ale jakby kiedyś ktoś chciał porównania i weźmie na siebie organizację, możemy się spotkać w jakiś weekend.
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2199
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

16 lip 2021, 23:09

Wojtek Wawa pisze:O Boże nie róbmy tego. Było po 100 postów kilka razy. Nie będę 4. raz dawał tych samych linków. Kto obserwuje na insta MMRSa ten widział dość stockowych wykresów ND i nie było takiej na 98 która miała niższą moc od 95.
Do tego badania w USA mazdy 3 z tym silnikiem.
Sam chciałem zrobić dla siebie takie porównanie, ale nie mam serca oszczędzać 10 zł na baku samochodu, który kocham. I jakoś nie mam czasu na hamownię po raz drugi. Ale jakby kiedyś ktoś chciał porównania i weźmie na siebie organizację, możemy się spotkać w jakiś weekend.
Ech, na spokojnie - pytam, bo śledzę poczynania mmrsa i disi i widziałem tylko jeden wykres stockowej ND1 na 98 z konkretnym wynikiem (175km), ale nie ma pomiaru dla 95 tego samego egzemplarza.
Poza tym najpierw potwierdzasz, że 98 daje więcej niż 95, powyżej piszesz, 98 nie obniża mocy. Nie śledzę aktualnie super uważnie forum, stąd moje pytanie o konkretne porównanie - możesz po prostu dać linka do tematu, gdzie było to przerabiane - zawsze chętnie się doedukuję.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."

Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2150
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

17 lip 2021, 0:12

Coś takiego zrobili Amerykanie
http://newsroom.aaa.com/download/9650/
Terminator odpisze, że to za mała próba i się zacznie.
Każdy ma rację, poza tym że nie spotkałem nd na 95 w serii z lepszymi kreskami od egzemplarzy na 98. Czyli 13:1 jednak działa zgodnie z intuicją.
Awatar użytkownika
pawel934
Donator
Donator
Posty: 181
Rejestracja: 18 mar 2019, 23:02
Model: ND
Lokalizacja: Warszawa WN

17 lip 2021, 0:20

TerminatorPi pisze:
16 lip 2021, 22:14
Wojtek Wawa pisze:
16 lip 2021, 22:11
Mazda oferuje przedłużenie pełnej lub częściowej gwarancji o dodatkowe 2 lata. Koszt nieduży, można wyrwać w ramach rabatu.
W kwestii formalnej - to nie jest gwarancja. To jest ubezpieczenie, na które umowę zawierasz z zupełnie "zewnętrzną firmą".
Nieprawda, w 2019 roku to się zmieniło. Ja zamawiałem auto jakoś w pierwszej połowie 2019 (odbiór październik 2019) i miałem już normalną przedłużoną gwarancję, fabryczna gwarancja na 5 lat. Właśnie w 2019 to się zmieniło.
ICTC

17 lip 2021, 4:39

Panowie, spokojnie. Nie pytałem na jakim paliwie ma więcej mocy tylko co jest na ten temat napisane w instrukcji.

Jeżdżę wyłącznie na Shell V-power 95 i nie ukrywam, że chciałbym aby tak zostało. Dlatego nie uśmiecha mi się lać 98mki z innej stacji. Na Shell V-power Racing 100 oktanow szkoda pieniędzy, poza tym dostępność niska.
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1607
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

17 lip 2021, 7:20

pawel934 pisze:
17 lip 2021, 0:20
TerminatorPi pisze:
16 lip 2021, 22:14
Wojtek Wawa pisze:
16 lip 2021, 22:11
Mazda oferuje przedłużenie pełnej lub częściowej gwarancji o dodatkowe 2 lata. Koszt nieduży, można wyrwać w ramach rabatu.
W kwestii formalnej - to nie jest gwarancja. To jest ubezpieczenie, na które umowę zawierasz z zupełnie "zewnętrzną firmą".
Nieprawda, w 2019 roku to się zmieniło. Ja zamawiałem auto jakoś w pierwszej połowie 2019 (odbiór październik 2019) i miałem już normalną przedłużoną gwarancję, fabryczna gwarancja na 5 lat. Właśnie w 2019 to się zmieniło.
A to przepraszam. Musiało się rzeczywiście zmienić w takim razie.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1607
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

17 lip 2021, 7:25

ICTC pisze:
17 lip 2021, 4:39
Panowie, spokojnie. Nie pytałem na jakim paliwie ma więcej mocy tylko co jest na ten temat napisane w instrukcji.

Jeżdżę wyłącznie na Shell V-power 95 i nie ukrywam, że chciałbym aby tak zostało. Dlatego nie uśmiecha mi się lać 98mki z innej stacji. Na Shell V-power Racing 100 oktanow szkoda pieniędzy, poza tym dostępność niska.
Screenshot_20210717-082335_Drive.jpg
Screenshot_20210717-082335_Drive.jpg (466.69 KiB) Przejrzano 1161 razy
Instrukcja mówi tyle.
A współczesny silnik "jakoś" i na 78 pewnie by pojechał ;-)
Ale oficjalnie silnik jest pod 95.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
Spaniard
Donator
Donator
Posty: 641
Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
Model: NC
Wersja: 2.0 AT
Lokalizacja: Piaseczno

17 lip 2021, 7:29

ICTC pisze:
17 lip 2021, 4:39
Panowie, spokojnie. Nie pytałem na jakim paliwie ma więcej mocy tylko co jest na ten temat napisane w instrukcji.

Jeżdżę wyłącznie na Shell V-power 95 i nie ukrywam, że chciałbym aby tak zostało. Dlatego nie uśmiecha mi się lać 98mki z innej stacji. Na Shell V-power Racing 100 oktanow szkoda pieniędzy, poza tym dostępność niska.
Nie szkoda, mam auto wystrojone na tym złocie (wczoraj 6,63 zł/l) i jest różnica względem tradycyjnej benzyny, ale powinno się wystroić żeby było najlepiej. Do serii lałbym zwykłe 98 nie ze względu na oktany, ale dodatki uszlachetniające i konserwujące silnik.
ICTC

17 lip 2021, 7:50

@TerminatorPi, dzięki.

@Spaniard, jeśli jest wgrana mapa pod konkretne paliwo to ma to sens.

Shell V-power 95 ma świetne dodatki a ponadto silniki pracują na nim wyjątkowo gładko. Testowałem 98 z Orlen, Lotos, BP, Statoil - wolę 95 od Shell. No ale to ja, Wam może odpowiadać inny produkt.

OK, to jeszcze zapytam o zalecany olej (klasę lepkości) dla ND2. Po cichu liczę, że nie 0w20...
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1607
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

17 lip 2021, 8:18

Pełna instrukcja w pdf jest dostępna na stronie Mazdy :P
Screenshot_20210717-091754_Drive.jpg
Screenshot_20210717-091754_Drive.jpg (767.82 KiB) Przejrzano 1147 razy
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
ICTC

17 lip 2021, 8:38

Dziękuję, poszukam raz jeszcze. Czyli zalewają w fabryce 0w20 ale dopuszczają 5w30 - OK.
Awatar użytkownika
pawel934
Donator
Donator
Posty: 181
Rejestracja: 18 mar 2019, 23:02
Model: ND
Lokalizacja: Warszawa WN

17 lip 2021, 13:16

pawel934 pisze:
16 lip 2021, 13:40

Przejedź się koniecznie tym autem. Albo się zakochasz, albo będziesz wiedział że to nie to. Tą jakością (np lakier wrzucany kilka stron wcześniej) się nie przejmuj, nie o to chodzi w tym aucie. Ja po 1,5 roku mam wyszlifowany lakier pod klamką kierowcy, trochę odprysków, kompletnie pokorodowany tłumik końcowy - na takie rzeczy trzeba umieć przymknąć oko i delektować się jazdą :)
Coby nie być gołosłownym - akurat wczoraj po wyjeździe montowałem z powrotem głośniejszy wydech, wrzucam kilka fotek seryjnego, auto z końcówki 2019, zwykle garażowane 😁 Podejrzewam, że przyczyną może być sporo upalania, a co za tym idzie nagrzewania się tłumika (co oczywiście nie usprawiedliwia faktu!).

Obrazek

Obrazek

Obrazek
tytusr
Posty: 552
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

17 lip 2021, 21:16

Dla mnie to abstrakcja 170k za samochód który parę lat temu w salonie kosztował 100-110k. Na zagranicznych forach płaczą, że nieadekwatnie drogo, a tu hurra, taniej nie będzie. Ja nie wiem, ale wydać roczną pensję na samochód to jakaś masakra. Widzę tu tylko jakiś leasing i nabijanie kosztów jak kogoś bolą podatki
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
LikelyJupiter8

17 lip 2021, 21:31

tytusr pisze:
17 lip 2021, 21:16
Dla mnie to abstrakcja 170k za samochód który parę lat temu w salonie kosztował 100-110k. Na zagranicznych forach płaczą, że nieadekwatnie drogo, a tu hurra, taniej nie będzie. Ja nie wiem, ale wydać roczną pensję na samochód to jakaś masakra. Widzę tu tylko jakiś leasing i nabijanie kosztów jak kogoś bolą podatki
Taniej nie będzie. Będzie drożej. Poczytaj sobie o Fit-For-55: https://gospodarka.dziennik.pl/news/art ... ejska.html

To jest już wojna ale na nasze szczęście bardziej handlowa niż realna.

Ja ostatnio kupiłem skuter. Jechałem po niego przez pół Polski. Nawet nie pomyślałem, żeby zapytać czy mi coś opuszczą. Za mną było z 10 osób. Wszystkie modele tego skutera zostały sprzedane w 2 tygodnie w całej Polsce. Następne może przyjadą we wrześniu, a może nie.

Musiałem kupić wkładkę do zamka do drzwi. Dzwonię do paru firm i słyszę - są opóźnienia - czas oczekiwania 5-6 tygodni minimum.

To samo ze wszystkim innym - samochody, rowery etc.
Awatar użytkownika
waran
Donator
Donator
Posty: 740
Rejestracja: 04 lut 2017, 10:47
Model: NC FL
Wersja: Sport
Lokalizacja: Warszawa

17 lip 2021, 21:48

To niemoralne płacić za auta taką kasę, nawet jakbym miał taki hajs, to nie kupię dla zasady, miałbym poczucie że ktoś mnie...wiadomo co...
Ubi bene, ibi patria
Awatar użytkownika
Konioczynka
Donator
Donator
Posty: 749
Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
Model: Inny
Wersja: Na odwyku
Lokalizacja: Mazury / Ełk

17 lip 2021, 22:14

Spaniard pisze:
17 lip 2021, 7:29
Nie szkoda, mam auto wystrojone na tym złocie (wczoraj 6,63 zł/l) i jest różnica względem tradycyjnej benzyny, ale powinno się wystroić żeby było najlepiej. Do serii lałbym zwykłe 98 nie ze względu na oktany, ale dodatki uszlachetniające i konserwujące silnik.
Jeśli dobrze pamiętam z zajęć o paliwach nie ma ŻADNYCH zasad i reguł od kiedy paliwo jest "utlimate/v-power/wincyj+lepiej". Także tego ... na jakieś łaski ze strony koncernów bym nie liczył :roll:
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
tytusr
Posty: 552
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

18 lip 2021, 5:26

pawel934 pisze:
17 lip 2021, 13:16

Coby nie być gołosłownym - akurat wczoraj po wyjeździe montowałem z powrotem głośniejszy wydech, wrzucam kilka fotek seryjnego, auto z końcówki 2019, zwykle garażowane 😁 Podejrzewam, że przyczyną może być sporo upalania, a co za tym idzie nagrzewania się tłumika (co oczywiście nie usprawiedliwia faktu!).

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Patrzę na zdjęcie i w pierwszej chwili: całkiem nieźle w tym NB utrzymał się tłumik, potem doczytuje: auto z 2019, jeszcze raz patrzę na cenę katalogowa i ide płakać.
Wiecie co, przynajmniej Skoda czy VW za 150k zazwyczaj po 3 latach wyglądają znacznie lepiej od spodu. Tu nie cena za mx-5 jest największym problemem tylko wątpliwa jakość towaru, który otrzymujemy za 150k lub 170 z dodatkami 🤣
Nawet Dacia nauczyła się zabezpieczać auta antykorozyjnie/ używać do produkcji adekwatnych materiałów. Nie ogranicza się ten temat do tłumika
Ostatnio zmieniony 18 lip 2021, 5:39 przez tytusr, łącznie zmieniany 1 raz.
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
ICTC

18 lip 2021, 5:38

@Tytusr, jakie 170k? Podstawka 143k plus 10k moja konfiguracja.

Jak na forum miłośników MX-5 jest tu sporo osób które lubują się w obrzydzaniu innym zakupu.

Myślicie, że pasują mi te ceny? Albo zapłacę tyle ile żądają albo nie będę miał nowego auta. Starego strupa nie kupię bo i po co skoro mam już takiego staruszka weekendowego mocno doinwestowanego...

Możecie sobie protestować, marudzić, stękać, kwękać nic to nie zmieni. Samochody będą już tylko droższe, a najpóźniej za kilkanaście lat w ogóle nie będzie można kupić spalinowego. W Norwegii już za 4 lata.

Wybaczcie ton, musiałem. ;)
tytusr
Posty: 552
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

18 lip 2021, 5:46

ICTC pisze:
18 lip 2021, 5:38
@Tytusr, jakie 170k? Podstawka 143k plus 10k moja konfiguracja.

Możecie sobie protestować, marudzić, stękać, kwękać nic to nie zmieni. Samochody będą już tylko droższe, a najpóźniej za kilkanaście lat w ogóle nie będzie można kupić spalinowego. W Norwegii już za 4 lata.

Wybaczcie ton, musiałem. ;)
Tylko droższe? Przypomnę rok 2008, 2009. Załamanie sprzedaży doprowadziło do spadku cen po 20-25 procent. Wystarczyło przestać kupować drożyznę. Szczególnie jeśli ktoś ma już czym jeździć to powinien odłożyć zakupy w czasie. Dotyczy to wszystkich zakupów, które zostały dotknięte covidowym przerwaniem łańcuchów dostaw. Z drugiej strony Mazda tak naprawdę na razie jedynie offsetowala niedostosowanie się do norm emisji CO2, więc nie zdziwię się, jak model 2022 będzie kosztował bazowe 180k. Może wtedy dorzuca gumowe dywaniki żeby usprawiedliwić wzrost ceny 🤣
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

18 lip 2021, 7:34

ICTC pisze:
18 lip 2021, 5:38
@Tytusr, jakie 170k? Podstawka 143k plus 10k moja konfiguracja.

Jak na forum miłośników MX-5 jest tu sporo osób które lubują się w obrzydzaniu innym zakupu.

Myślicie, że pasują mi te ceny? Albo zapłacę tyle ile żądają albo nie będę miał nowego auta. Starego strupa nie kupię bo i po co skoro mam już takiego staruszka weekendowego mocno doinwestowanego...

Możecie sobie protestować, marudzić, stękać, kwękać nic to nie zmieni. Samochody będą już tylko droższe, a najpóźniej za kilkanaście lat w ogóle nie będzie można kupić spalinowego. W Norwegii już za 4 lata.

Wybaczcie ton, musiałem. ;)
Olej.
Jak i my olewamy.
Ja też tego nie rozumiem, ale widocznie są tacy, co lubią nie dość, że sobie pie... psuć humor (robiąc coś, co ewidentnie kłuje w tyłek - na przykład jeździć samochodem, którego nie lubią), to jeszcze lepiej im się robi, jak pie... go innym.

Jest to mikroskopijna część forum / społeczności, ale czasami najgłośniejsza.
Serio.
Olej.

Chcesz namiastkę nas, to nie po postach, a po tym co robimy jak się spotykamy nas poznasz :)
Zobacz filmiki / zdjęcia ze spotów / zlotów.
Pasterka na Święta.
Odłam debili z rollbarami i semislickami też fenomenalna grupa - hasło: Miata Challenge.

P.S. Tutaj tak naprawdę nikt nie lubi narzekających. Zupełnie nie współgra to z tym modelem samochodu.
Jak już napisałem: nie dla każdego fura.

Moja połowica (jeździ NCFL'em) dobre porównanie dała: MX-5 to trochę jak snowboard - jak załapiesz, to będziesz się mega bawić. Jak nie, to będziesz jechał wkur... że Ciebie sanki wyprzedzają.
Obrazek
Awatar użytkownika
Spaniard
Donator
Donator
Posty: 641
Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
Model: NC
Wersja: 2.0 AT
Lokalizacja: Piaseczno

18 lip 2021, 8:42

W dzisiejszych czasach to już tylko ratą leasingową należy kupować a same auta trwalsze nie będą. Produkcja na lata opłaca się mniej. Materiały do elektryków są drogie, trzeba odzyskiwać. Chyba wszystko zmierza do formuły używania bez prawa własności i wymiany kiedy tam producent sobie wymyśli.

Aktualne wzrosty to chyba jednak efekt norm emisji. Maździe która może sprzedać określoną liczbę aut (limity emisji), opłaca się opylić w Europie więcej innego/innych modeli bo zarabiają na nich więcej niż na ND , więc hamują popyt poprzez podniesienie cen modeli mniej marżowych?
Konioczynka pisze:
17 lip 2021, 22:14
Jeśli dobrze pamiętam z zajęć o paliwach nie ma ŻADNYCH zasad i reguł od kiedy paliwo jest "utlimate/v-power/wincyj+lepiej". Także tego ... na jakieś łaski ze strony koncernów bym nie liczył :roll:
Są karty specyfikacji i deklarują w nich liczbę oktanową a co do nazw to zgadzam się że to nomenklatura handlwa a nie techniczna.
Awatar użytkownika
pavlacos
Donator
Donator
Posty: 685
Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
Model: NC
Wersja: Koksed by Five
Lokalizacja: Wrocław

18 lip 2021, 9:23

Hehe niezłe dywagacje😁
Jak dla mnie biały z czerwonym wnętrzem, czy niebieski z białym - rewelacja
Olałbym recaro, bo jest czarne, a ja lubię takie dziwne zestawienia, skoro kolory są z palety sedanów /suvow

Czerwony, nie dlatego że jest wiele Mx, tylko co druga nowa Mazda taka 🤣

Biała skóra? Nie wiem jak w aucie ale ja mam biała kurtę na moto
Ile się na słuchałem, że będzie żółta i zużyta, parę lat i jak, nówka - kwestia konserwacji, może też jakości 🤔

Ogólnie może nowe Mx, to jest jakościowo takie se itd
Ale ja widzę ile jest progresu od NC do NCfl i do ND w kwestii wnętrza, a rdza cóż tttm
A stare roadstery triumpha czy fiata, paźdierz na maksa a szły jak ciepłe bulki

Więc o co tu tak naprawde chodzi...
Ostatnio kolega sobie kupił nowe ducati (cena niewiele niższa niz Mx)
Rozsypał się silnik po pół roku (jadł olej, brzmi znajomo? 🤣) .... wiecie co mi powiedzial:
UJ z tym to ducati, wybaczasz mu wszystko jak wsiadasz i czujesz jak to jedzie
Myślę że z Mx jest podobnie

Oczywiście można uturbic lanosa i też piknie, co kto lubi...

Także będziesz pan zadowolony, pozazdrościć bogatosci i liczmy ze i fantazji
Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą
Obrazek
ODPOWIEDZ