[ND] MX5 a główny kierowca testowy Porsche
Przygody Waltera Roehrla zakochanego w ND
Moderator: Moderatorzy
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2214
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Gdy w maju 2016 roku Walter Roehrl wpadł w zachwyt nad NDkiem podczas testu dla Kleinezeitung, było to bardzo miłe i... niespodziewane. Patriotyzm gospodarczy Niemców jest powszechnie znany, a to dwukrotny rajdowy mistrz świata z legendarnych i bardzo niebezpiecznych czasów grupy B. I od kilkudziesięciu lat główny kierowca testowy Porsche. Mający 195 cm wzrostu, a nie było to jeszcze ND2 z regulacją osiową kolumny kierownicy, która ratuje długonogich. I w sumie na tym można by zakończyć tę ciekawostkę, gdyby nie ciąg dalszy.
Rok później Walter odbiera swoją własną ND (tym razem w kolorze Ceramic Metalic), którą kupił za własne pieniądze. Przypomina mi to odpowiedź Roberta Kubicy na pytanie dziennikarza o najlepszy wg niego samochód drogowy. Jeżdżąc wówczas dla BMW-Sauber odpowiedział "Mitsubishi EVO" wprawiając PR BMW w zakłopotanie.
Entuzjazm Legendy dla ND potwierdzony zakupem za własne pieniądze tego samochodu to nie koniec tej historii. W wywiadzie dla Spiegel z okazji ukończenia przez niego 70 lat opowiada, że miał kłopoty w pracy po swojej bezkrytycznej rekomendacji dla Mazdy MX5 ND. Zakazano mu chwalić ten samochód, bo nie produkuje go Porsche. On odparł, że mogą go zwolnić, bo nie zamierza milczeć na jego temat... i póki co tego nie zrobili.
Ten człowiek imponował mi dekady temu, a od wczoraj lubię go jeszcze bardziej.
Żródła:
https://www.kleinezeitung.at/auto/testb ... ach-genial
Link zarówno do zdjęcia z zakupu ND przez Roehrla, jak do jego wywiadu dla spiegel.de wygasł (ciekawe dlaczego:-), za to cała historia z wtrętami fanboyów Porsche, ale i tłumaczeniami na angielski wspomnianych tekstów, jest na miata net:
https://forum.miata.net/vb/showthread.php?p=8563027
Zdjęcie Waltera z jego ND jest w cashu Googla, wystarczy wyszukać grafiki pod hasłem "Walter Roehrl MX5".
P.S.
Po dziesiątkach testów polskich dziennikarzy, którzy zawsze NDeka nazywają 3. niepraktycznym samochodem w rodzinie dla konusów, Walter stwierdził to co wielu z nas już wie - to idealny samochód, w którym niczego nie brakuje. Odrzucono w nim jedynie to co zbędne, zostawiając maksymalną frajdę z jazdy.
P.S.S.
Zwolennicy torowo przygotowywanych NCeków mogą poczytać o Robercie Serwanskim kierowcy testowym Koenigsegg'a , który prywatnie posiada takiego MX5 i też go upala na torze, nagrywając słynny filmik z Nurburgringu
https://www.roadandtrack.com/car-cultur ... ing-video/
Ale raczej Koenigsegg nie boi się, że Mazda MX5 ukradnie mu klientów.
Rok później Walter odbiera swoją własną ND (tym razem w kolorze Ceramic Metalic), którą kupił za własne pieniądze. Przypomina mi to odpowiedź Roberta Kubicy na pytanie dziennikarza o najlepszy wg niego samochód drogowy. Jeżdżąc wówczas dla BMW-Sauber odpowiedział "Mitsubishi EVO" wprawiając PR BMW w zakłopotanie.
Entuzjazm Legendy dla ND potwierdzony zakupem za własne pieniądze tego samochodu to nie koniec tej historii. W wywiadzie dla Spiegel z okazji ukończenia przez niego 70 lat opowiada, że miał kłopoty w pracy po swojej bezkrytycznej rekomendacji dla Mazdy MX5 ND. Zakazano mu chwalić ten samochód, bo nie produkuje go Porsche. On odparł, że mogą go zwolnić, bo nie zamierza milczeć na jego temat... i póki co tego nie zrobili.
Ten człowiek imponował mi dekady temu, a od wczoraj lubię go jeszcze bardziej.
Żródła:
https://www.kleinezeitung.at/auto/testb ... ach-genial
Link zarówno do zdjęcia z zakupu ND przez Roehrla, jak do jego wywiadu dla spiegel.de wygasł (ciekawe dlaczego:-), za to cała historia z wtrętami fanboyów Porsche, ale i tłumaczeniami na angielski wspomnianych tekstów, jest na miata net:
https://forum.miata.net/vb/showthread.php?p=8563027
Zdjęcie Waltera z jego ND jest w cashu Googla, wystarczy wyszukać grafiki pod hasłem "Walter Roehrl MX5".
P.S.
Po dziesiątkach testów polskich dziennikarzy, którzy zawsze NDeka nazywają 3. niepraktycznym samochodem w rodzinie dla konusów, Walter stwierdził to co wielu z nas już wie - to idealny samochód, w którym niczego nie brakuje. Odrzucono w nim jedynie to co zbędne, zostawiając maksymalną frajdę z jazdy.
P.S.S.
Zwolennicy torowo przygotowywanych NCeków mogą poczytać o Robercie Serwanskim kierowcy testowym Koenigsegg'a , który prywatnie posiada takiego MX5 i też go upala na torze, nagrywając słynny filmik z Nurburgringu
https://www.roadandtrack.com/car-cultur ... ing-video/
Ale raczej Koenigsegg nie boi się, że Mazda MX5 ukradnie mu klientów.
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 30 gru 2018, 20:53
- Model: ND RF
- Wersja: Czekam za ND2 ;)
- Lokalizacja: Zduńska Wola
Swietny post i swietny artykul
wniosek jeden... po co kupowac Caymana jak za ulamek ceny mozna miec Miate
!!! Az mnie zal w dupie sciska ze musze jeszcze tak dlugo czekac az moja sie wyprodukuje i przyplynie... 



- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2214
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Ale jak już odbierzesz Twoją ND2, to nie jeden właściciel ND1 będzie Ci zazdrościć silnika i nie tylko:)
Dzięki za miłe słowo. Fajnie dzielić radość z innymi, a jak się nie radować z opisanej powyżej historii?
Dzięki za miłe słowo. Fajnie dzielić radość z innymi, a jak się nie radować z opisanej powyżej historii?
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 30 gru 2018, 20:53
- Model: ND RF
- Wersja: Czekam za ND2 ;)
- Lokalizacja: Zduńska Wola
Powiem Ci Wojtek ze z opisanej powyzej historii raduje sie wrecz podwojnie gdyz jestem tez milosnikiem Porsche
wiec tym wiekszy jest och i ach ze Walter kupil sobie wlasnie... MX-5! Dla mnie to juz jest kropka nad “i” ze bede posiadal to autko
teraz pozostaje tylko test na cierpliwosc 



Dobry wieczórmatys pisze: ↑06 mar 2019, 20:22Powiem Ci Wojtek ze z opisanej powyzej historii raduje sie wrecz podwojnie gdyz jestem tez milosnikiem Porschewiec tym wiekszy jest och i ach ze Walter kupil sobie wlasnie... MX-5! Dla mnie to juz jest kropka nad “i” ze bede posiadal to autko
teraz pozostaje tylko test na cierpliwosc
![]()

I ja - dla odmiany - czekam na moja ND2 30thAE


Dobranoc

- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2214
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
WOW! Gratulacje! Pochwal się na forum, jak tylko odbierzesz. Wiesz może ile było 30AE na całą Polskę?
- Hookie
- Donator
- Posty: 3423
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NC
- Wersja: 2.0T
- Lokalizacja: Sosnowiec
Dopiero połowa? Jestem w szoku prawdę mówiąc. Gdybym kupował salonową ND, to nie zastanawiałbym się nawet nad innym wariantem. Taki pomarańczowy RF do postawienia w salonie, mrrrr. 

2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
przepraszam, ze po tak dlugiej przerwie, ale odpowiadam:
bylo 15 szt ST i 15 szt RF. Dnia 8 marca, w ktorym udalo mi sie zarezerwowac moj egz byl to ostatni egz ST w PL. Na wszystkie 30 szt listy kolejkowe ustawily sie tuz po jej oficjalnej premierze.
Swoja zarezerwowalem dosc fartownie, bo ktos z niej zrezygnowal z uwagi na niemoznosc zmiany koloru ...

- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2214
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Lepiej pochwalcie się kiedy odbieracie! Do usa 30AE już dopłynęły
- AaaA
- Donator
- Posty: 625
- Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
- Model: Inny
- Wersja: ND2 2.0 Recaro
- Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu
z tego co wiem to PL ma terminy od polowy lipca:) nie chcialem tyle czekac:)))
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport
zastępczo Toyobaru 
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport


Ja miałem doła, że nie zamówiłem 30AE, przez jakieś 5 min po ogłoszeniu modelu.
Potem sobie świetnie zracjonalizowałem, że kolor się opatrzy, modów w limitowanej edycji nie wypada itp. głupoty.
Dzięki temu jestem szczęśliwszym człowiekiem już od 29 marca.
A termin od połowy lipca to faktycznie, nic tylko wstawić do salonu i patrzeć do przyszłego sezonu.
Moja wyprodukowała się 26 czerwca, w PL oczekiwana jest na przelomie sierpnia i wrzesnia.Wojtek Wawa pisze: ↑16 cze 2019, 22:06Lepiej pochwalcie się kiedy odbieracie! Do usa 30AE już dopłynęły

PS. na otomoto dostepna jest RF, wystawiona przez osobe, ktora chyba tylko ja zamowila dla zysku ... cena 20k wiecej niz w cenniku

- MMRS
- Donator
- Posty: 1895
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
Siemka Wojtku, fajny artykułWojtek Wawa pisze: ↑06 mar 2019, 9:16Gdy w maju 2016 roku Walter Roehrl wpadł w zachwyt nad NDkiem podczas testu dla Kleinezeitung, było to bardzo miłe i... niespodziewane. Patriotyzm gospodarczy Niemców jest powszechnie znany, a to dwukrotny rajdowy mistrz świata z legendarnych i bardzo niebezpiecznych czasów grupy B. I od kilkudziesięciu lat główny kierowca testowy Porsche. Mający 195 cm wzrostu, a nie było to jeszcze ND2 z regulacją osiową kolumny kierownicy, która ratuje długonogich. I w sumie na tym można by zakończyć tę ciekawostkę, gdyby nie ciąg dalszy.
Rok później Walter odbiera swoją własną ND (tym razem w kolorze Ceramic Metalic), którą kupił za własne pieniądze. Przypomina mi to odpowiedź Roberta Kubicy na pytanie dziennikarza o najlepszy wg niego samochód drogowy. Jeżdżąc wówczas dla BMW-Sauber odpowiedział "Mitsubishi EVO" wprawiając PR BMW w zakłopotanie.
Entuzjazm Legendy dla ND potwierdzony zakupem za własne pieniądze tego samochodu to nie koniec tej historii. W wywiadzie dla Spiegel z okazji ukończenia przez niego 70 lat opowiada, że miał kłopoty w pracy po swojej bezkrytycznej rekomendacji dla Mazdy MX5 ND. Zakazano mu chwalić ten samochód, bo nie produkuje go Porsche. On odparł, że mogą go zwolnić, bo nie zamierza milczeć na jego temat... i póki co tego nie zrobili.
Ten człowiek imponował mi dekady temu, a od wczoraj lubię go jeszcze bardziej.
Żródła:
https://www.kleinezeitung.at/auto/testb ... ach-genial
Link zarówno do zdjęcia z zakupu ND przez Roehrla, jak do jego wywiadu dla spiegel.de wygasł (ciekawe dlaczego:-), za to cała historia z wtrętami fanboyów Porsche, ale i tłumaczeniami na angielski wspomnianych tekstów, jest na miata net:
https://forum.miata.net/vb/showthread.php?p=8563027
Zdjęcie Waltera z jego ND jest w cashu Googla, wystarczy wyszukać grafiki pod hasłem "Walter Roehrl MX5".
P.S.
Po dziesiątkach testów polskich dziennikarzy, którzy zawsze NDeka nazywają 3. niepraktycznym samochodem w rodzinie dla konusów, Walter stwierdził to co wielu z nas już wie - to idealny samochód, w którym niczego nie brakuje. Odrzucono w nim jedynie to co zbędne, zostawiając maksymalną frajdę z jazdy.
P.S.S.
Zwolennicy torowo przygotowywanych NCeków mogą poczytać o Robercie Serwanskim kierowcy testowym Koenigsegg'a , który prywatnie posiada takiego MX5 i też go upala na torze, nagrywając słynny filmik z Nurburgringu
https://www.roadandtrack.com/car-cultur ... ing-video/
Ale raczej Koenigsegg nie boi się, że Mazda MX5 ukradnie mu klientów.

Dzięki za posta

- AaaA
- Donator
- Posty: 625
- Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
- Model: Inny
- Wersja: ND2 2.0 Recaro
- Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu
Cena w cenniku jest dosc duza:) ale jeszcze 20k na tym:) to juz przechodzi pojecie:)
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport
zastępczo Toyobaru 
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport


- Hookie
- Donator
- Posty: 3423
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NC
- Wersja: 2.0T
- Lokalizacja: Sosnowiec
Oby dziad sprzedał ze stratą. 

2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
I duza, i mala. Z gratami, ktore dodatkowo ma zaaplikowane w stosunku do SkyFreedom wychodzi atrakcyjnie cenowo

