Elementarz ścigania się

Podręcznik poszukiwany

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

Kolek
Posty: 53
Rejestracja: 20 lip 2015, 9:27
Model: NC
Wersja: Energy 2.0 LSD 5MT
Lokalizacja: Alfter, DE / Bełchatów, PL

12 wrz 2018, 12:11

Witam,

Podczas ostatniej sesji SimRacing oraz kolejnych bezowocnych próbach poprawy o milisekundy właśnego czasu doszedłem do wzniosku, że czucie, poznanie auta i praktyka to jedno a znajomość podstaw teoretycznych oraz technik to drugie. U mnie zdecydowanie słabo jest z tym drugim a bez tego z g**** bata nie ukrecisz. Ponieważ jest u nas kilku chłopaków którzy się ścigaja, zastanawiam się czy znacie może jakąś dobrą książkę kompleksowo traktującą temat technik oraz podstaw teoretycznych w temacie wyścigów :poklony: ? Moze być również po angielsku.

Z gory dzięki za informacje,
Rafał
Awatar użytkownika
VooR
Donator
Donator
Posty: 754
Rejestracja: 15 maja 2017, 15:47
Model: NB
Wersja: Miatoza
Lokalizacja: Poznań

12 wrz 2018, 12:54

Sportowa jazda samochodem - O. A. BOGDANOW, E. S. CYGANKOW (jak się rozejrzysz to znajdziesz nawet pdf w necie).
Keith Code - Twist of the wrist (w PL tłumaczenie Przyspieszenie. Biblia pokonywania zakrętów). Dotyczy co prawda motocykli, ale jest sporo info o torze jazdy.
"A coward dies a thousand deaths, a Souljah dies but once."

Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
3. Kafelek - 2016 ND1 ST
4. Cukierek - 2003 NBFL
5. Lifted #4 - 1999 NB/FL
konradviper
Posty: 114
Rejestracja: 10 lis 2017, 15:32
Model: NC FL
Lokalizacja: Katowice

12 wrz 2018, 13:17

Awatar użytkownika
Chezus
Donator
Donator
Posty: 1167
Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
Model: NB FL
Wersja: Impuls
Lokalizacja: SZA

12 wrz 2018, 19:41

The answer is always Miata.
MichałJerzy
Posty: 16
Rejestracja: 03 sie 2018, 10:25
Model: ND RF
Wersja: ND2 SkyFreedom
Lokalizacja: Kraków

13 wrz 2018, 9:08

Szybkość bezpieczna Sobiesława Zasady
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2215
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

13 wrz 2018, 9:49



Doskonałe - niestety pojawiło się to, o czym od dłuższego czasu myślę i z czym walczę. Podsterowność na zawieszeniu z bilsteinami (zauważyłem, że ogarniający dziennikarze też to zauważyli). Jest coraz bardziej tragicznie. A podczas jazd testowych komfortowymi skypassionami, nie miało to miejsca. Radą w artykule (link w opisie) jest założenie miększych amortyzatorów z przodu. Jeszcze trochę i będę kupował seryjne amortyzatory - wolę mieć przechył niż tą podsterowność (poza wyjściem z zakrętu, gdzie można zapiąć szperę i odlecieć tyłem).
Oczywiście piszę o zakrętach na 3. biegu, do 80 kmh na 2. można ustawiać tył z łatwością.

P.S.
Mało ludzi wie, że gdy pierwsze TT zabiło trochę ludzi na autobahnach, audi zastosowało seryjne ESP, dodało spoiler... i utwardziło zawieszenie z przodu, przez to podobno wcześniej fajnie prowadzący się samochodzik, zmienił się w ładnego golfa w prowadzeniu (podsterowność zawsze i wszędzie).
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2272
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

13 wrz 2018, 11:11

Wydaje mi się, że możesz to też ograć wymianą stabów i ich twardością przód-tył.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

14 wrz 2018, 9:17

... oraz geometrią.
ODPOWIEDZ