ND - soft top czy RF?

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
NDiable
Posty: 65
Rejestracja: 03 mar 2018, 13:04
Model: ND RF
Wersja: SkyPassion
Lokalizacja: Kraków

13 lip 2018, 23:25

pudel pisze:RF tylko dla osób którym nie zależy na czerpaniu przyjemności z jazdy top down i którym podoba się linia nadwozia tej wersji. Dla innych tylko ST, zresztą wystarczy się przejechać... ;-)

galex pisze:Oczywiście tak jak wyżej koledzy jeździłem RFem i naprawdę nie czuć tam tej WOLNOSCI, a kupujesz roadstera żeby mieć WIATR we włosach, pełen Luzzz a nie tylko auto z większym szyberdachem tak jak jest w RFie.

Wojtek Wawa pisze:Hehe chciałem być miły, bo lubię ludzi z RFem. A napisać komuś, że ma gorszy samochód, to gorzej niż obrazić jego żonę (copyright Clarkson).

A ja się z Wami Panowie kompletnie nie zgadzam. Czerpię obrzydliwą przyjemność z jazdy top-down mimo że jeżdżę RF. Czuję wolność, wiatr we włosach i pełen luz, taki sam jak dobrych kilka lat wcześniej w NBFL.
Gdyby nie było wersji RF to pewnie kupiłbym ST. Podczas jazd testowych odniosłem wrażenie że RF ma lepiej zestrojone zawieszenie i jest bardziej kompletną wersja ST. Nie czuję się w moim RF jak w puszce, nie czuję braku wolności i swobody, do tego nie martwię się o skaczący dach i przetarcia materiału, oraz o syf dostający się do półki na dach przez brak perseningu :twisted:

Prawda jest taka że każdy ma inny odbiór tego samochodu, inne potrzeby oraz inne upodobania. Uważam że pytanie ST vs RF nie ma sensu na forum, bo każdy powinien na nie odpowiedzieć sobie sam, najlepiej po sprawdzeniu obu wersji w jazdach testowych jak napisał m.in. dmk 8-)
Proud member of KOZA TEAM :kciuk:
galex
Posty: 501
Rejestracja: 28 lis 2013, 9:30
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

24 lip 2018, 16:31

NDiablo masz racje kazdy musi sie przejechać i zobaczyc...
Ja chyba sie ogólnie starzeje bo ND ST urzekł mnie własnie klasycznym wyglądem czyli SZMATA na pokładzie :)
Ostatnio pewien Pan podszedł i mówi "ale piekna zabawka... to chyba jakiś klasyk co? bo szmaciany dach"
i ten tekst bardzo mi sie spodobał, fajnie że tak te auto jest przez niektórych postrzegane
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1895
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

24 lip 2018, 16:46

galex pisze:NDiablo masz racje kazdy musi sie przejechać i zobaczyc...
Ja chyba sie ogólnie starzeje bo ND ST urzekł mnie własnie klasycznym wyglądem czyli SZMATA na pokładzie :)
Ostatnio pewien Pan podszedł i mówi "ale piekna zabawka... to chyba jakiś klasyk co? bo szmaciany dach"
i ten tekst bardzo mi sie spodobał, fajnie że tak te auto jest przez niektórych postrzegane

Szmata jest cool :lol:
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1661
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

26 lip 2018, 6:48

Jeszcze jedna rzecz mi się przypomniała. Dla mnie w tej chwili nieistotna, ale dla kogoś to może robić różnicę.
Na ile udało mi się (nie) znaleźć, nie ma rollbarów, ani klatek do RF na ten moment. I nie zanosi się żeby ktoś zrobił.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
szy
Donator
Donator
Posty: 747
Rejestracja: 28 maja 2014, 9:39
Model: ND
Wersja: GT-S
Lokalizacja: San Diego

26 lip 2018, 11:42

TerminatorPi pisze:Jeszcze jedna rzecz mi się przypomniała. Dla mnie w tej chwili nieistotna, ale dla kogoś to może robić różnicę.
Na ile udało mi się (nie) znaleźć, nie ma rollbarów, ani klatek do RF na ten moment. I nie zanosi się żeby ktoś zrobił.
https://www.facebook.com/flyinmiata/videos/10155327355876631/ - spoiler: montaż rollbara koliduje ze składaniem dachu
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1661
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

26 lip 2018, 12:21

szy pisze:
TerminatorPi pisze:Jeszcze jedna rzecz mi się przypomniała. Dla mnie w tej chwili nieistotna, ale dla kogoś to może robić różnicę.
Na ile udało mi się (nie) znaleźć, nie ma rollbarów, ani klatek do RF na ten moment. I nie zanosi się żeby ktoś zrobił.
https://www.facebook.com/flyinmiata/videos/10155327355876631/ - spoiler: montaż rollbara koliduje ze składaniem dachu

OK. Czyli to żaden rollbar do RF, tylko zmiana w coupe. Słaby deal.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1661
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

14 sie 2018, 18:13

mydlo pisze:
TerminatorPi pisze:
Wojtek Wawa pisze:Ludzie boją się trwałości dachu RFa, a ja paradoksalnie mam w tyle głowy lęk o soft topa - składam go co najmniej 2 razy dziennie, co daje średnią (z założeniem niższej średniej w zimie) ~500 cykli rocznie. Od dwóch miesięcy jeśli nie ma potrzeby, nie rozkładam dachu przy krótkich postojach kosztem kurzącego się wnętrza.

O widzisz. Ja z kolei, gdybym miał ST, pewnie otwierałbym go przy każdej możliwej okazji. RF jednak nie chce mi się rozkładać/składać jeśli np. przejeżdżam u siebie na wsi pomiędzy sklepami kilkaset metrów, więc czasem można mnie zdybać w pełnym słońcu top-up :kciukdol:


Dotknąłeś sedna sprawy! Wiem że gdybym miał RF to na niektórych dystansach też by mi się nie chciało, a tak mam do dyspozycji słońce, czy tam otwartą przestrzeń nad głową zawsze i wszędzie

Odgrzebałem, ale warto. Muszę przyznać, że założenie smarttopa dużo zmienia.
Już nie mam problemu ze składaniem/rozkładaniem dachu na krótkich odcinkach (no, chyba, że to rzeczywiście kilkadziesiąt metrów ;) ), bo dach 'dzieje się' sam. I działa na wstecznym, co oznacza, że mogę manewrować na parkingu, a nie tracić czas na dach.
Jako, że smarttopy są do wielu samochodów, nawet pokroju McLarena, domniemywam, że to efekt jakichś wymogów prawnych - 'bezpieczeństwo'. Gdyby nie to, smarttop powinien być firmowo!
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
ODPOWIEDZ