Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.
Moderator: Moderatorzy
-
maciek01
- Donator

- Posty: 743
- Rejestracja: 10 maja 2014, 8:22
- Model: Inny
- Wersja: Fiesta ST
- Lokalizacja: Gdańsk
01 mar 2018, 15:27
W tym roku w Genewie Fiat zaprezentuje Abartha 124 GT, który będzie wyposażony poza zwykłym dachem w hardtop z włókna węglowego. Podobno akurat dach MX-5 ND i Fiata 124 jest taki sam, więc możliwe że hardtop będzie pasował.
Carbonowy hardtop ma ważyć około 16kg
... i pewnie cena zwali z nóg


#miatarri
-
mydlo
- Posty: 229
- Rejestracja: 15 cze 2017, 23:36
- Model: ND
- Wersja: Skypassion
- Lokalizacja: Bolesławiec/Poznań
01 mar 2018, 16:49
Korzystając z okazji, czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć fenomen zakładania hard topa? Wyobrażam sobie słoneczny, zimowy dzień ( jak dzisiaj) i skorupę za kupę siana nad głową, której nie można zdjąć wtedy kiedy ma się na to ochotę - czuję się sfrustrowany

-
Wojtek Wawa
- Donator

- Posty: 2227
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
01 mar 2018, 17:34
Dokładnie to jest na maksa bez sensu

Ale kiedyś nie było takich materiałów na soft, jak dziś.
-
mutra
- Donator

- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
01 mar 2018, 17:45
mydlo pisze:Korzystając z okazji, czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć fenomen zakładania hard topa? Wyobrażam sobie słoneczny, zimowy dzień ( jak dzisiaj) i skorupę za kupę siana nad głową, której nie można zdjąć wtedy kiedy ma się na to ochotę - czuję się sfrustrowany

w NBFL ( i w kilku innych autach np. S2k) auto z hardtopem wygląda lepiej niż z miękkim dachem bo linia dachu jest niżej i bardziej opływowo poprowadzona.
-
heretic
- Posty: 457
- Rejestracja: 05 lut 2015, 0:57
- Model: ND
- Wersja: SkyPassion+
- Lokalizacja: Łódź
01 mar 2018, 20:08
Hardtop ma też większą szybę, więc widoczność do tyłu jest sporo lepsza, jest ciszej wewnątrz (szczególnie przy wyższych prędkościach) jest bardziej odporny na zimową pogodę (np oblodzenie) i na niektóre tory/eventy nie wypuszczają z ST. Jeśli ktoś i tak nie jeździ top down w zimie, mieszka w klimacie z bardziej śnieżną zimą albo bierze udział w wydarzeniach sportowych gdzie jest wymagany to ma sens.
Swoją drogą ciekawe jak jest rozwiązane tylne i boczne mocowanie, bo w ND nic takiego nie ma, a w Fiacie też nie zauważyłem żeby było...
-
Arvi
- Junior Admin

- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
02 mar 2018, 8:33
Pomijając ciężki, zalegający, śnieg na soft-topie. Spotkałem się z dwoma stelażami wygiętymi przez to.
(Prowadzi to do rozmów z sąsiadami: - Oooo sąsiad gdzieś jedzie w taką pogodę takim samochodem? - Nie. Odśnieżam, by mi dachu nie wygięło)
A widoczność to kolosalna różnica - jedną zimę przejeździłem z wypożyczonym HT - mega różnica.
-
Dziubas
- Posty: 1701
- Rejestracja: 11 sie 2007, 18:08
- Model: NB
- Wersja: miatasm.com
- Lokalizacja: Warszawa
02 mar 2018, 14:26
Arvinski pisze:A widoczność to kolosalna różnica - jedną zimę przejeździłem z wypożyczonym HT - mega różnica.
W pierwszej NA miałem HT i ta widoczność byłaby dla mnie argumentem chyba jedynym - trochę jakbyś miał nagle szybę paronamiczną za sobą.
A tak raczej nie czułem potem potrzeby posiadania.
W przypadku kupowanai HT do NA/Nb warto mieć możliwość sprawdzenia spasowania. Kupowałem w roadstery.pl i Marcin miał wtedy 3 dachy, z nich jeden pasował idealnie (co ciekawe - nie był to fabryczny Mazdowy dach). Pozostałe dwa mniej lub bardziej źle się spasowywały z uszczelką z przodu i szumiały.
-
Arvi
- Junior Admin

- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
02 mar 2018, 15:18
Dziubas pisze:W przypadku kupowanai HT do NA/Nb warto mieć możliwość sprawdzenia spasowania.
Legendy miejskie mówią nawet o latającym HT na autostradzie

.
Niektórzy o tym słyszeli, inni znają typa, który to na własne oczy widział ... a są i wśród nas szczęśliwcy, którzy raz rękę podali człowiekowi, który dotykał tego legendarnego hardtopa

-
Fifkers
- Donator

- Posty: 4684
- Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
- Model: NA
- Lokalizacja: Białystok
02 mar 2018, 15:33
Występują do NA/NB hardtopy nieoryginalne tzn. jakieś zamienniki niemazdowe?
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
-
Wojtek Wawa
- Donator

- Posty: 2227
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
02 mar 2018, 20:11
Zmartwiliście mnie tym śniegiem gnącym stelaż. Ale to musi być chyba z pół metra mokrego śniegu?
-
Dziubas
- Posty: 1701
- Rejestracja: 11 sie 2007, 18:08
- Model: NB
- Wersja: miatasm.com
- Lokalizacja: Warszawa
02 mar 2018, 21:34
Fifkers pisze:Występują do NA/NB hardtopy nieoryginalne tzn. jakieś zamienniki niemazdowe?
Ewidentnie. Marcin powiedział że to nieoryginał po paru szczegółach, ale więcej nie było wiadomo. Pasował najlepiej. Nie wiem co się z nim stało, bo został z moją byłą mazdą (która została z moją byłą dziewczyną), wypłynął razem z tą mazdą w okolicach 2013? gdzieś pod Płońskiem (NA i Hardtop za 5k) i potem po nich (Maździe i hardtopie) słuch zaginął. Śledztwo prowadzone przez Marcina

-
Liliputek
- Donator

- Posty: 1001
- Rejestracja: 19 cze 2016, 22:14
- Model: ND
- Wersja: Freedom plus
- Lokalizacja: Rybnik
-
Kontakt:
04 mar 2018, 18:02
Ja na przykład zainwestowałbym w taki dach z jednego powodu - nie mieszczę się w kasku przy zamkniętym dachu. A sztywny dach chyba by to m i umożliwił. Z tego powodu odpadam ze wszystkich kjs-ów. Przeróbka fotela nic nie daje chyba, że z ogromną ingerencją w auto a tego nie chcę.
Dach z włókna szklanego oczywiście w stanach można zakupić - ok. 1500$.
-
Załączniki
-

- dach.JPG (478.4 KiB) Przejrzano 1944 razy
LILIPUTEK -
z miłości do jazdy 
-
MMRS
- Donator

- Posty: 1948
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
04 mar 2018, 18:12
mydlo pisze:Korzystając z okazji, czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć fenomen zakładania hard topa? Wyobrażam sobie słoneczny, zimowy dzień ( jak dzisiaj) i skorupę za kupę siana nad głową, której nie można zdjąć wtedy kiedy ma się na to ochotę - czuję się sfrustrowany

Dołączam się w bólu

-
Zbychersky
- Donator

- Posty: 734
- Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
- Model: ND
- Lokalizacja: Kobiór
04 mar 2018, 19:32
Liliputek pisze:Ja na przykład zainwestowałbym w taki dach z jednego powodu - nie mieszczę się w kasku przy zamkniętym dachu. A sztywny dach chyba by to m i umożliwił. Z tego powodu odpadam ze wszystkich kjs-ów. Przeróbka fotela nic nie daje chyba, że z ogromną ingerencją w auto a tego nie chcę.
Dach z włókna szklanego oczywiście w stanach można zakupić - ok. 1500$.
Jeżeli miałoby być tak jak w RF to wtedy jest mniej miejsca niż przy ST :/
-
mutra
- Donator

- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
04 mar 2018, 19:39
Liliputek pisze:Ja na przykład zainwestowałbym w taki dach z jednego powodu - nie mieszczę się w kasku przy zamkniętym dachu. A sztywny dach chyba by to m i umożliwił. Z tego powodu odpadam ze wszystkich kjs-ów. Przeróbka fotela nic nie daje chyba, że z ogromną ingerencją w auto a tego nie chcę.
Dach z włókna szklanego oczywiście w stanach można zakupić - ok. 1500$.
IMO super wygląda

co do wiekszej ilości miejsca na głowę to byłbym ostrożny. W NBFL hardtop jest niższy niż dach składany.
-
Berger
- Posty: 222
- Rejestracja: 01 kwie 2014, 12:24
- Model: ND
- Wersja: 2.0 Homura
- Lokalizacja: Warwickshire
-
Kontakt:
04 mar 2018, 20:37
Z ciekawości na ostatnim trackdayu zdjąłem hardtop i pojechałem bez niego. To czy tam jest więcej czy mniej miejsca w zasadzie nie ma znaczenia, bo różnica jest zbyt mała, przynajmniej dla mnie, mam ok. 183 cm. Było niewygodnie z hardtopem i nie zmieniło się to po jego zdjęciu.
Jedyny minus normalnego dachu jest taki, że jest tam stelaż, więc "sufit" jest mocno nieregularny w porównaniu do gładkiego hardtopa i to będzie chyba najbardziej przeszkadzać. Pamiętam, że w NA na Silesi udało mi się mocno przerysować kask tym stelażem, gdy auto zgubiło przyczepność, a potem nagle ją odzyskało. Oczywiście mowa o standardowym fotelu i pasach.
Pozdrawiam
-
Lucas Z
- Donator

- Posty: 1929
- Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Łódź
-
Kontakt:
05 mar 2018, 8:35
ND wygląda w moje ocenie bardzo słabo z HT
-
tinuviel
- Donator

- Posty: 416
- Rejestracja: 15 cze 2015, 22:42
- Model: Inny
- Wersja: MR2 ZZW30
- Lokalizacja: Wrocław
04 kwie 2018, 13:04
Liliputek pisze:Ja na przykład zainwestowałbym w taki dach z jednego powodu - nie mieszczę się w kasku przy zamkniętym dachu. A sztywny dach chyba by to m i umożliwił. Z tego powodu odpadam ze wszystkich kjs-ów. Przeróbka fotela nic nie daje chyba, że z ogromną ingerencją w auto a tego nie chcę.
Dach z włókna szklanego oczywiście w stanach można zakupić - ok. 1500$.
Nawet cena znośna. Do mr2 ludzie na allego za 15to letni hardtop potrafia wolac 6k zl. Alternatywnie Toyota ma jeszcze hardtopy na stanie za jedyne 20k zl od sztuki;)
Sam hardtop to moim zdaniem fajna opcja jak ktos jezdzi zima albo potrzebuje na tor ale z softtopem tez mozna zima smigac, chyba wszystko kwestia ceny.