MX-5 ND: soft-top czy RF?

Pytanie hipotetyczne i przyszłościowe

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
rfk
Donator
Donator
Posty: 81
Rejestracja: 26 sie 2016, 12:55
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

24 lis 2016, 12:33

Hej,

tak czysto hipotetycznie, zakładając, że wygraliście właśnie 100K PLN na loterii i możecie kupić nową MX-5 :)
Co wybieracie? Który silnik i dlaczego? i czy miękki dach czy jednak kusiłaby Was RF'ka?

Ewentualnie: gdybyśmy przenieśli się do roku 2025, którą wersję z 2017 najchętniej byście kupili?
soft-top z silnikiem 1.5
soft-top z 2.0
RF 1.5
czy RF 2.0?

Chętnie poznam Wasze opinie, bo ja... waham się i trudno mi podjąć jednoznaczną decyzję.
Z jednej strony soft-top to absolutna klasyka i chyba ta wersja nadwozia ND nawet bardziej mi się podoba.
z drugiej, RF to wyższy komfort, ale też mechanizm otwierania dachu jest nowy i cholera wie, czy nie będzie się psuł.
A jeśli RF to czy wersja 1.5 ma sens, tak jak wg mnie ma sens w przypadku soft-topa?

Jeśli chcielibyście się podzielić refleksjami, będzie mi miło.
Pozdrowienia,
Rafał
DarekD
Posty: 83
Rejestracja: 28 sty 2015, 23:24
Model: NB FL
Wersja: 1,6 Unplugged
Lokalizacja: Kutno
Kontakt:

24 lis 2016, 13:34

2.0 soft top bo mając 1.5 ciągle bym szukał kolejnych kilku koni i myślałbym "w dwazero już by były" :)
Soft top ... bo mi się bardziej podoba.
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2659
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

24 lis 2016, 13:39

Ja cięgle mam rozkminy co zrobić z obecnymi autami. Jedna zakładała wymianę konserwy i NCka na RFkę i używanie jej jako 100% daily cara. Natomiast jako drugi samochód to tyko soft top. Co do silnika to oczywiście tylko 2.0 w grę wchodzi.
Kolejna sprawa to nie liczyłbym, że za 100k kupisz w PL nową RF 2.0
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4621
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

24 lis 2016, 14:00

a ja bym wzial RF 1.5, trzeba sie bardziej wysilic zeby szybko nim pojechac niz w dwazero za to fajniej brzmi i wyzej sie kreci - i o to chodzi 8-)
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
bonito
Posty: 286
Rejestracja: 20 sty 2015, 20:16
Model: NC FL2
Lokalizacja: Gdynia

24 lis 2016, 16:08

Cóż - jeden lub ogórki, inny ogrodnika córki...
Kwestia gustu - jak kupowałem NC wybrałem twardy dach, żeby móc od marca do października używać jako daily.
Jestem mega-zadowolony, ale ND kupiłbym raczej z miękkim - bardziej stylowo no i ND jako daily to porażka (brak schowków i ciasno). Jakości twardego dachu bym się bał - mechanizm wygląda na podobny do poprzedniego, firma Webasto (producent) ma w tym długą praktykę, w NC twarde daszki działały bez zarzutu.
Motor moim zdaniem - tylko 2.0 :)
bonito
jqb
Donator
Donator
Posty: 1174
Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
Model: Inny
Wersja: Ikarus ;)
Lokalizacja: Warszawa

24 lis 2016, 16:28

Soft-top. Dlatego że lepiej wygląda - moim zdaniem i nie widzę powodu dlaczego soft nie nadawałby się na daily. Nawet jeśli będzie to się wiązało z szybszym zużyciem, to wymiana na nowy co, nawet załóżmy - 5 lat, nie jest chyba problemem?

Silnik 2.0, bo ciężko się schodzi z mocą w dół...
Awatar użytkownika
rfk
Donator
Donator
Posty: 81
Rejestracja: 26 sie 2016, 12:55
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

24 lis 2016, 18:04

bonito pisze:Jakości twardego dachu bym się bał - mechanizm wygląda na podobny do poprzedniego, firma Webasto (producent) ma w tym długą praktykę, w NC twarde daszki działały bez zarzutu.


Zakładam, że twardego dachu byś się nie bał.
Dzięki za odpowiedź.
Ten mechanizm wygląda mi na dość delikatny, ciekawy jestem, jakie będą relacje już z codziennego użytku.

Pozdrawiam,
Rafał
Awatar użytkownika
danielski
Donator
Donator
Posty: 312
Rejestracja: 12 sie 2014, 20:02
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Warszawa Ursynów

24 lis 2016, 18:45

irekJ pisze:Kolejna sprawa to nie liczyłbym, że za 100k kupisz w PL nową RF 2.0

Prawie :)
http://moto.pl/MotoPL/7,88389,20932523, ... cyjna.html
Awatar użytkownika
Arturo_tiburon
Posty: 1067
Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
Model: ND
Wersja: Daga spec
Lokalizacja: waw

24 lis 2016, 22:31

kochani to nie jest wybór między soft top z NC a PRHT!!! to są zupełnie dwa rożne auta bo RF konstrukcyjnie buduje zupełnie inną linię nadwozia po złożeniu i to jest zupełnie inna mx5 z top down niż soft top. Co ważne soft top jest po prostu genialnie klasycznie piękne i jest mx5 jaką wszyscy znamy natomiast RF to jest nowe dziecko zupełnie i na żywo naprawdę jest to inny samochód po złożeniu dachu. IMHO RF będzie kilerem dla wszystkiego co da się porównać w tych $$$ nie masz praktycznie z czym porównać tak ładnego auta i tu pojawia się jego największy minus jak dla mnie - mało miejsca ! Ja nie jestem jakiś duży raptem 185 cm ale wsiadając do ND po NBFL czy NC jest po prostu ciasno i to jest jedyny minus sprzedażowy ...wracając do meritum jak ND to soft top chyba, że biorę dwa wtedy jako drugi RF ;-)
uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
Awatar użytkownika
Enzis
Posty: 577
Rejestracja: 02 gru 2014, 8:55
Model: NB FL
Lokalizacja: Ostrzeszów\Wrocław

26 lis 2016, 12:46

Soft top 2.0
Moim zdaniem RF nie jest już miatą. Targa to nie roadster :bicz:
2.0 bo moc :twisted:
Awatar użytkownika
Bimbak
Posty: 234
Rejestracja: 08 sie 2016, 14:50
Model: NC
Wersja: 3rd gen. Limited

29 lis 2016, 15:30

RF będzie tylko dostępny z 2.0 z tego co kojarzę
matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

29 lis 2016, 15:50

Bimbak pisze:RF będzie tylko dostępny z 2.0 z tego co kojarzę


wg Mazdy będzie również 1.5
inna sprawa, że u nas chyba nikt nie kupił ND z tym silnikiem
miata lov!
Mietek
Posty: 47
Rejestracja: 17 kwie 2016, 13:47
Model: Inny
Wersja: Sport
Lokalizacja: Gdańsk

29 lis 2016, 16:20

Osiągi ND 1.5l sa całkiem niezłe i według testów wcale nie odbiega od 2.0l jakby producent by chciał bo pomimo mniejszej mocy to auto waży mniej więc jest fun a sporo tańsze.
Awatar użytkownika
Kamien
Donator
Donator
Posty: 971
Rejestracja: 24 mar 2014, 16:09
Model: ND
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Poznań

29 lis 2016, 17:20

No właśnie na YT jest porównanie zrobione przez Australijczyków, z którego wynika że różnice w przyspieszeniu są niewielkie a frajda w 1.5 - ponoć - większa :D



Wracając do tematu, jeżeli RF będzie tak dobrze wyglądać w rzeczywistości jak na zdjęciach, to wybieram RF... o ile różnica w cenie nie będzie przekraczała 5 tys. zł.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4621
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

30 lis 2016, 7:34

Kamien pisze:No właśnie na YT jest porównanie zrobione przez Australijczyków, z którego wynika że różnice w przyspieszeniu są niewielkie a frajda w 1.5 - ponoć - większa :D

no i po co sie ludziska na to 2.0 upieraja? małe jest piekne :roll: a 1.5 jest tutaj naprawde na miejscu :kciuk:
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Lucas Z
Donator
Donator
Posty: 1915
Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

30 lis 2016, 8:11

dokładnie, nie miałby kompleksów kupując 1,5
Awatar użytkownika
rfk
Donator
Donator
Posty: 81
Rejestracja: 26 sie 2016, 12:55
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

30 lis 2016, 13:45

Hej,

dzięki za wszystkie opinie.
W moim przypadku, o ile soft top 1.5 brałbym w ciemno (przy moim pomyśle na korzystanie z tego auta - zdecydowanie bardziej cruising turystyczny niż tor), to już przy RF chyba jednak miałbym pewne wątpliwości, acz nie jakieś fundamentalne (przy okazji: tak, 1.5 także będzie dostępne w RF w Polsce: http://www.mazda.pl/juz-wkrotce/mazda-mx-5-coming-soon/).
Ciekawe video porównujące 1.5 do 2.0: https://www.youtube.com/watch?v=ZxQ_snwPxpI

Pozdrowienia,
rfk
Awatar użytkownika
Kamien
Donator
Donator
Posty: 971
Rejestracja: 24 mar 2014, 16:09
Model: ND
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Poznań

30 lis 2016, 16:41

Niestety w Polsce 1.5 jest tylko w najbiedniejszej wersji i w sumie nie opłaca się go kupować :(
mysiauek
Posty: 168
Rejestracja: 07 lip 2014, 8:51

30 lis 2016, 20:42

Niektórym wystarczy tylko klimatyzacja i port na USB żeby mp3 czytało :)
Dlatego ja np nie zmieniłem jeszcze civica z 2002 roku na nic nowego a żona ma już drugie nowe auto w tym okresie czasu z milionem popierdółek.

Mój głos:
1,5 soft - wystarczy do cruisingu a testy wskazują że daje sporo przyjemności , jazdy
2,0 rf - cięższe auto i nie ten styl co soft.
Musisz przestać się starać. Nie próbuj być lepszym, nie próbuj być szybszym. Jedź dla czystej przyjemności. Jedź tak wolno, jak ci się podoba, i rób co chcesz, byle tylko dobrze się bawić :)
Awatar użytkownika
rfk
Donator
Donator
Posty: 81
Rejestracja: 26 sie 2016, 12:55
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

01 gru 2016, 6:39

mysiauek pisze:Niektórym wystarczy tylko klimatyzacja i port na USB żeby mp3 czytało :)


Prawie dokładnie tak :)
W moim przypadku MX-5 będzie drugim autem, bardziej weekendowym i wycieczkowym niż codziennym mułem (do tego się nie nadaje przy 4-osobowej rodzinie). Jako muła mamy CX-5, który w tej roli sprawdza się idealnie.

i jeszcze o silniku - w CX-5 mamy silnik 2.0 (benzyna), jeździłem też MX-5 ND przez 2 dni z 2.0 i... jestem przekonany, że 1.5 to naprawdę wystarczający motor dla mnie (bo wiem, że nie dla wszystkich i tu pełen respect) w roadsterze. Jedyny problem to rzeczywiście to, że dostępny jest tylko w wersji SkyEnergy. Jakby był w SkyPassion - byłoby idealnie.

Miłego,
rfk
Mietek
Posty: 47
Rejestracja: 17 kwie 2016, 13:47
Model: Inny
Wersja: Sport
Lokalizacja: Gdańsk

01 gru 2016, 9:56

Mazda w Polsce tak wyceniła 1.5, że szkoda ją wybrać bo różnica w cenie 10tyś a do 2.0 dostajemy sporo więcej.
Też mi sprzedawca wciskał kity, że 1.5 to lipa i nie warto kupować ale taka typowa gatka sprzedawcy. W NC różnica pomiędzy 1.8l a 2.0 jest chyba dużo większa
matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

01 gru 2016, 11:02

1.5 znacznie bardziej nadaje się na tor, niż 2.0 - oczywiście tylko w sensie charakterystyki, 2.0 ma oczywistą przewagę mocy i momentu.
jeśli cruising, to tylko 2.0 - można się tym poruszać w znacznie spokojniejszy sposób, bez potrzeby kręcenia wysoko.
miata lov!
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4621
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

01 gru 2016, 12:24

matpilch pisze:1.5 znacznie bardziej nadaje się na tor, niż 2.0 - oczywiście tylko w sensie charakterystyki, 2.0 ma oczywistą przewagę mocy i momentu.
jeśli cruising, to tylko 2.0 - można się tym poruszać w znacznie spokojniejszy sposób, bez potrzeby kręcenia wysoko.

bez 200Nm nie da sie turlac czy co? Wielu z nas jezdzi 1.6 na/nb ktore maja blizej 130 i to dosc wysoko i da sie zyc bez zadnego problemu, 1.5 ma 150niuta wiec na pewno gorzej nie jest i po bulki tez dojedzie.
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

01 gru 2016, 14:15

Alex pisze:bez 200Nm nie da sie turlac czy co? Wielu z nas jezdzi 1.6 na/nb ktore maja blizej 130 i to dosc wysoko i da sie zyc bez zadnego problemu, 1.5 ma 150niuta wiec na pewno gorzej nie jest i po bulki tez dojedzie.


ale rozmawiamy o ND, ważącej 100-150kg więcej niż NA/NB 1.6 i tu, moim zdaniem, ewidentnie 2.0 ma nieco inne zastosowanie niż 1.5
miata lov!
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4621
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

01 gru 2016, 17:56

matpilch pisze:ale rozmawiamy o ND, ważącej 100-150kg więcej niż NA/NB 1.6 i tu, moim zdaniem, ewidentnie 2.0 ma nieco inne zastosowanie niż 1.5

to w koncu ile wazy ND? Bo katalog podaje 975kG dla podstawowej 1.5 i 1015 dla wypasionej 2.0. To jest akurat niewiele wiecej niz NA 1.6 (950) a mniej niz NB 1.6 (1065). RF jest nieco ciezszy 1.5 1015, 2.0 1055 ale nadal 2.0RF wazy mniej niz NB 1.6. Przynajmniej wg. katalogu
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Miatacz
Donator
Donator
Posty: 701
Rejestracja: 05 kwie 2010, 10:51
Model: Inny
Lokalizacja: SBI

01 gru 2016, 19:19

matpilch się pomylił...100-150 kg więcej,to NC/NCfl 8-)
1.(2009-2012) 1.6 2002 Laser Blue
2.(2012-2016) 1.8 2005 Nordic Green (Impuls)
3.(2016-2021) 2.0 2010 Stormy Blue
inters
Posty: 16
Rejestracja: 22 gru 2016, 22:09
Model: ND
Wersja: SkyPassion

22 gru 2016, 22:35

Witam. Jestem nowy. Nie zdążyłem się jeszcze oficjalnie przywitać ale napewno to zrobię. W dniu dzisiejszym zamówiłem nowa MX5 2.0 SkyPassion soft top w kolorze Crystal white. Odbiór w kwietniu. Cena niższa niż za rocznik 2016 i lepsze wyposażenie fabryczne w wersji SkyPassion. Np. Czujniki cofania, system monitorowania martwego pola GSM i RCTA . Też myślałem nad RF ale cena wyższa o 11tys. Poza tym RF to już całkiem inny wygląd. Auto jest rewelacyjne pod każdym względem, ale ma jedną wadę. Jest cholernie głośne przy dłuższej jeździe pow. 100km/h . Będę go wyciszał na 100%. Więc jeśli nadal zastanawiasz się co wybrać to może moja decyzja coś pomoże . Pozdrawiam inters
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4682
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

23 gru 2016, 7:40

Z wyciszaniem cudów nie zdziałasz mając materiałowy dach.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
Kamien
Donator
Donator
Posty: 971
Rejestracja: 24 mar 2014, 16:09
Model: ND
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Poznań

23 gru 2016, 8:54

inters pisze:Będę go wyciszał na 100%.


Dobra dobra... :D
Przyjedziesz na kilka zlotów i będziesz zmieniał wydech na głośniejszy ! :D
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2659
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

23 gru 2016, 9:06

Kamien pisze:Dobra dobra...
Przyjedziesz na kilka zlotów i będziesz zmieniał wydech na głośniejszy !


Dokładnie tak, do tego wkładka K&N i płoszenie kotów na wsi :diablo:
ODPOWIEDZ