MX-5 ND: soft-top czy RF?
Pytanie hipotetyczne i przyszłościowe
Moderator: Moderatorzy
Hej,
tak czysto hipotetycznie, zakładając, że wygraliście właśnie 100K PLN na loterii i możecie kupić nową MX-5
Co wybieracie? Który silnik i dlaczego? i czy miękki dach czy jednak kusiłaby Was RF'ka?
Ewentualnie: gdybyśmy przenieśli się do roku 2025, którą wersję z 2017 najchętniej byście kupili?
soft-top z silnikiem 1.5
soft-top z 2.0
RF 1.5
czy RF 2.0?
Chętnie poznam Wasze opinie, bo ja... waham się i trudno mi podjąć jednoznaczną decyzję.
Z jednej strony soft-top to absolutna klasyka i chyba ta wersja nadwozia ND nawet bardziej mi się podoba.
z drugiej, RF to wyższy komfort, ale też mechanizm otwierania dachu jest nowy i cholera wie, czy nie będzie się psuł.
A jeśli RF to czy wersja 1.5 ma sens, tak jak wg mnie ma sens w przypadku soft-topa?
Jeśli chcielibyście się podzielić refleksjami, będzie mi miło.
Pozdrowienia,
Rafał
tak czysto hipotetycznie, zakładając, że wygraliście właśnie 100K PLN na loterii i możecie kupić nową MX-5
Co wybieracie? Który silnik i dlaczego? i czy miękki dach czy jednak kusiłaby Was RF'ka?
Ewentualnie: gdybyśmy przenieśli się do roku 2025, którą wersję z 2017 najchętniej byście kupili?
soft-top z silnikiem 1.5
soft-top z 2.0
RF 1.5
czy RF 2.0?
Chętnie poznam Wasze opinie, bo ja... waham się i trudno mi podjąć jednoznaczną decyzję.
Z jednej strony soft-top to absolutna klasyka i chyba ta wersja nadwozia ND nawet bardziej mi się podoba.
z drugiej, RF to wyższy komfort, ale też mechanizm otwierania dachu jest nowy i cholera wie, czy nie będzie się psuł.
A jeśli RF to czy wersja 1.5 ma sens, tak jak wg mnie ma sens w przypadku soft-topa?
Jeśli chcielibyście się podzielić refleksjami, będzie mi miło.
Pozdrowienia,
Rafał
- irekJ
- Donator
- Posty: 2659
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Ja cięgle mam rozkminy co zrobić z obecnymi autami. Jedna zakładała wymianę konserwy i NCka na RFkę i używanie jej jako 100% daily cara. Natomiast jako drugi samochód to tyko soft top. Co do silnika to oczywiście tylko 2.0 w grę wchodzi.
Kolejna sprawa to nie liczyłbym, że za 100k kupisz w PL nową RF 2.0
Kolejna sprawa to nie liczyłbym, że za 100k kupisz w PL nową RF 2.0
- Alex
- Donator
- Posty: 4621
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
a ja bym wzial RF 1.5, trzeba sie bardziej wysilic zeby szybko nim pojechac niz w dwazero za to fajniej brzmi i wyzej sie kreci - i o to chodzi
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Cóż - jeden lub ogórki, inny ogrodnika córki...
Kwestia gustu - jak kupowałem NC wybrałem twardy dach, żeby móc od marca do października używać jako daily.
Jestem mega-zadowolony, ale ND kupiłbym raczej z miękkim - bardziej stylowo no i ND jako daily to porażka (brak schowków i ciasno). Jakości twardego dachu bym się bał - mechanizm wygląda na podobny do poprzedniego, firma Webasto (producent) ma w tym długą praktykę, w NC twarde daszki działały bez zarzutu.
Motor moim zdaniem - tylko 2.0
bonito
Kwestia gustu - jak kupowałem NC wybrałem twardy dach, żeby móc od marca do października używać jako daily.
Jestem mega-zadowolony, ale ND kupiłbym raczej z miękkim - bardziej stylowo no i ND jako daily to porażka (brak schowków i ciasno). Jakości twardego dachu bym się bał - mechanizm wygląda na podobny do poprzedniego, firma Webasto (producent) ma w tym długą praktykę, w NC twarde daszki działały bez zarzutu.
Motor moim zdaniem - tylko 2.0
bonito
-
- Donator
- Posty: 1174
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: Ikarus ;)
- Lokalizacja: Warszawa
Soft-top. Dlatego że lepiej wygląda - moim zdaniem i nie widzę powodu dlaczego soft nie nadawałby się na daily. Nawet jeśli będzie to się wiązało z szybszym zużyciem, to wymiana na nowy co, nawet załóżmy - 5 lat, nie jest chyba problemem?
Silnik 2.0, bo ciężko się schodzi z mocą w dół...
Silnik 2.0, bo ciężko się schodzi z mocą w dół...
bonito pisze:Jakości twardego dachu bym się bał - mechanizm wygląda na podobny do poprzedniego, firma Webasto (producent) ma w tym długą praktykę, w NC twarde daszki działały bez zarzutu.
Zakładam, że twardego dachu byś się nie bał.
Dzięki za odpowiedź.
Ten mechanizm wygląda mi na dość delikatny, ciekawy jestem, jakie będą relacje już z codziennego użytku.
Pozdrawiam,
Rafał
- danielski
- Donator
- Posty: 312
- Rejestracja: 12 sie 2014, 20:02
- Model: NC
- Wersja: 2.0
- Lokalizacja: Warszawa Ursynów
irekJ pisze:Kolejna sprawa to nie liczyłbym, że za 100k kupisz w PL nową RF 2.0
Prawie
http://moto.pl/MotoPL/7,88389,20932523, ... cyjna.html
Były:
2x NB 1.6
NA 1.6 '91
Ponton NC http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... ead#unread
Jest:
Ponton 2.0
viewtopic.php?f=22&t=35567&p=567756#p567756
2x NB 1.6
NA 1.6 '91
Ponton NC http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... ead#unread
Jest:
Ponton 2.0
viewtopic.php?f=22&t=35567&p=567756#p567756
- Arturo_tiburon
- Posty: 1067
- Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
- Model: ND
- Wersja: Daga spec
- Lokalizacja: waw
kochani to nie jest wybór między soft top z NC a PRHT!!! to są zupełnie dwa rożne auta bo RF konstrukcyjnie buduje zupełnie inną linię nadwozia po złożeniu i to jest zupełnie inna mx5 z top down niż soft top. Co ważne soft top jest po prostu genialnie klasycznie piękne i jest mx5 jaką wszyscy znamy natomiast RF to jest nowe dziecko zupełnie i na żywo naprawdę jest to inny samochód po złożeniu dachu. IMHO RF będzie kilerem dla wszystkiego co da się porównać w tych $$$ nie masz praktycznie z czym porównać tak ładnego auta i tu pojawia się jego największy minus jak dla mnie - mało miejsca ! Ja nie jestem jakiś duży raptem 185 cm ale wsiadając do ND po NBFL czy NC jest po prostu ciasno i to jest jedyny minus sprzedażowy ...wracając do meritum jak ND to soft top chyba, że biorę dwa wtedy jako drugi RF
uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
- Kamien
- Donator
- Posty: 971
- Rejestracja: 24 mar 2014, 16:09
- Model: ND
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: Poznań
No właśnie na YT jest porównanie zrobione przez Australijczyków, z którego wynika że różnice w przyspieszeniu są niewielkie a frajda w 1.5 - ponoć - większa
Wracając do tematu, jeżeli RF będzie tak dobrze wyglądać w rzeczywistości jak na zdjęciach, to wybieram RF... o ile różnica w cenie nie będzie przekraczała 5 tys. zł.
Wracając do tematu, jeżeli RF będzie tak dobrze wyglądać w rzeczywistości jak na zdjęciach, to wybieram RF... o ile różnica w cenie nie będzie przekraczała 5 tys. zł.
- Alex
- Donator
- Posty: 4621
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Kamien pisze:No właśnie na YT jest porównanie zrobione przez Australijczyków, z którego wynika że różnice w przyspieszeniu są niewielkie a frajda w 1.5 - ponoć - większa
no i po co sie ludziska na to 2.0 upieraja? małe jest piekne a 1.5 jest tutaj naprawde na miejscu
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Lucas Z
- Donator
- Posty: 1915
- Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
dokładnie, nie miałby kompleksów kupując 1,5
https://www.facebook.com/lukaszzawalskifotografia Zapraszam do polubienia !
Hej,
dzięki za wszystkie opinie.
W moim przypadku, o ile soft top 1.5 brałbym w ciemno (przy moim pomyśle na korzystanie z tego auta - zdecydowanie bardziej cruising turystyczny niż tor), to już przy RF chyba jednak miałbym pewne wątpliwości, acz nie jakieś fundamentalne (przy okazji: tak, 1.5 także będzie dostępne w RF w Polsce: http://www.mazda.pl/juz-wkrotce/mazda-mx-5-coming-soon/).
Ciekawe video porównujące 1.5 do 2.0: https://www.youtube.com/watch?v=ZxQ_snwPxpI
Pozdrowienia,
rfk
dzięki za wszystkie opinie.
W moim przypadku, o ile soft top 1.5 brałbym w ciemno (przy moim pomyśle na korzystanie z tego auta - zdecydowanie bardziej cruising turystyczny niż tor), to już przy RF chyba jednak miałbym pewne wątpliwości, acz nie jakieś fundamentalne (przy okazji: tak, 1.5 także będzie dostępne w RF w Polsce: http://www.mazda.pl/juz-wkrotce/mazda-mx-5-coming-soon/).
Ciekawe video porównujące 1.5 do 2.0: https://www.youtube.com/watch?v=ZxQ_snwPxpI
Pozdrowienia,
rfk
Niektórym wystarczy tylko klimatyzacja i port na USB żeby mp3 czytało
Dlatego ja np nie zmieniłem jeszcze civica z 2002 roku na nic nowego a żona ma już drugie nowe auto w tym okresie czasu z milionem popierdółek.
Mój głos:
1,5 soft - wystarczy do cruisingu a testy wskazują że daje sporo przyjemności , jazdy
2,0 rf - cięższe auto i nie ten styl co soft.
Dlatego ja np nie zmieniłem jeszcze civica z 2002 roku na nic nowego a żona ma już drugie nowe auto w tym okresie czasu z milionem popierdółek.
Mój głos:
1,5 soft - wystarczy do cruisingu a testy wskazują że daje sporo przyjemności , jazdy
2,0 rf - cięższe auto i nie ten styl co soft.
Musisz przestać się starać. Nie próbuj być lepszym, nie próbuj być szybszym. Jedź dla czystej przyjemności. Jedź tak wolno, jak ci się podoba, i rób co chcesz, byle tylko dobrze się bawić
mysiauek pisze:Niektórym wystarczy tylko klimatyzacja i port na USB żeby mp3 czytało
Prawie dokładnie tak
W moim przypadku MX-5 będzie drugim autem, bardziej weekendowym i wycieczkowym niż codziennym mułem (do tego się nie nadaje przy 4-osobowej rodzinie). Jako muła mamy CX-5, który w tej roli sprawdza się idealnie.
i jeszcze o silniku - w CX-5 mamy silnik 2.0 (benzyna), jeździłem też MX-5 ND przez 2 dni z 2.0 i... jestem przekonany, że 1.5 to naprawdę wystarczający motor dla mnie (bo wiem, że nie dla wszystkich i tu pełen respect) w roadsterze. Jedyny problem to rzeczywiście to, że dostępny jest tylko w wersji SkyEnergy. Jakby był w SkyPassion - byłoby idealnie.
Miłego,
rfk
Mazda w Polsce tak wyceniła 1.5, że szkoda ją wybrać bo różnica w cenie 10tyś a do 2.0 dostajemy sporo więcej.
Też mi sprzedawca wciskał kity, że 1.5 to lipa i nie warto kupować ale taka typowa gatka sprzedawcy. W NC różnica pomiędzy 1.8l a 2.0 jest chyba dużo większa
Też mi sprzedawca wciskał kity, że 1.5 to lipa i nie warto kupować ale taka typowa gatka sprzedawcy. W NC różnica pomiędzy 1.8l a 2.0 jest chyba dużo większa
-
- Donator
- Posty: 4239
- Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
- Model: Inny
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
1.5 znacznie bardziej nadaje się na tor, niż 2.0 - oczywiście tylko w sensie charakterystyki, 2.0 ma oczywistą przewagę mocy i momentu.
jeśli cruising, to tylko 2.0 - można się tym poruszać w znacznie spokojniejszy sposób, bez potrzeby kręcenia wysoko.
jeśli cruising, to tylko 2.0 - można się tym poruszać w znacznie spokojniejszy sposób, bez potrzeby kręcenia wysoko.
miata lov!
- Alex
- Donator
- Posty: 4621
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
matpilch pisze:1.5 znacznie bardziej nadaje się na tor, niż 2.0 - oczywiście tylko w sensie charakterystyki, 2.0 ma oczywistą przewagę mocy i momentu.
jeśli cruising, to tylko 2.0 - można się tym poruszać w znacznie spokojniejszy sposób, bez potrzeby kręcenia wysoko.
bez 200Nm nie da sie turlac czy co? Wielu z nas jezdzi 1.6 na/nb ktore maja blizej 130 i to dosc wysoko i da sie zyc bez zadnego problemu, 1.5 ma 150niuta wiec na pewno gorzej nie jest i po bulki tez dojedzie.
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
-
- Donator
- Posty: 4239
- Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
- Model: Inny
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Alex pisze:bez 200Nm nie da sie turlac czy co? Wielu z nas jezdzi 1.6 na/nb ktore maja blizej 130 i to dosc wysoko i da sie zyc bez zadnego problemu, 1.5 ma 150niuta wiec na pewno gorzej nie jest i po bulki tez dojedzie.
ale rozmawiamy o ND, ważącej 100-150kg więcej niż NA/NB 1.6 i tu, moim zdaniem, ewidentnie 2.0 ma nieco inne zastosowanie niż 1.5
miata lov!
- Alex
- Donator
- Posty: 4621
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
matpilch pisze:ale rozmawiamy o ND, ważącej 100-150kg więcej niż NA/NB 1.6 i tu, moim zdaniem, ewidentnie 2.0 ma nieco inne zastosowanie niż 1.5
to w koncu ile wazy ND? Bo katalog podaje 975kG dla podstawowej 1.5 i 1015 dla wypasionej 2.0. To jest akurat niewiele wiecej niz NA 1.6 (950) a mniej niz NB 1.6 (1065). RF jest nieco ciezszy 1.5 1015, 2.0 1055 ale nadal 2.0RF wazy mniej niz NB 1.6. Przynajmniej wg. katalogu
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Witam. Jestem nowy. Nie zdążyłem się jeszcze oficjalnie przywitać ale napewno to zrobię. W dniu dzisiejszym zamówiłem nowa MX5 2.0 SkyPassion soft top w kolorze Crystal white. Odbiór w kwietniu. Cena niższa niż za rocznik 2016 i lepsze wyposażenie fabryczne w wersji SkyPassion. Np. Czujniki cofania, system monitorowania martwego pola GSM i RCTA . Też myślałem nad RF ale cena wyższa o 11tys. Poza tym RF to już całkiem inny wygląd. Auto jest rewelacyjne pod każdym względem, ale ma jedną wadę. Jest cholernie głośne przy dłuższej jeździe pow. 100km/h . Będę go wyciszał na 100%. Więc jeśli nadal zastanawiasz się co wybrać to może moja decyzja coś pomoże . Pozdrawiam inters