MX-5 ND na pierwsze auto.
Moderator: Moderatorzy
Jest to mój pierwszy post na forum więc chciałbym się przywitać Witam.
Tak więc jestem świeżym kierowcą i chciałbym kupić na pierwsze autko, właśnie mazdę mx5 ND, z salonu. Interesuje mnie tylko czy to 1.5 (bo tylko ten wchodzi w grę) nie będzie za mocny dla takiego świeżaka? Czytałem wcześniej w innych tematach że mx5 da radę ogarnąć, trzeba tylko jeździć z głową itp ale wciąż nie jestem przekonany. Najtańsza wersja SkyEnergy z 1.5. Do tego martwi mnie ten dach, jak będzie np w zimę. Wiem że nie można go wtedy składać ale zawsze ten niepokój że jednak się zniszczy, dlatego zastanawiam się nad poczekaniem trochę do premiery wersji RF. Co o tym sądzicie? Ma być o około 10 tyś droższa a na tą 1.5 udało mi się moim zdaniem całkiem ładną cenę wytargować
Tak więc jestem świeżym kierowcą i chciałbym kupić na pierwsze autko, właśnie mazdę mx5 ND, z salonu. Interesuje mnie tylko czy to 1.5 (bo tylko ten wchodzi w grę) nie będzie za mocny dla takiego świeżaka? Czytałem wcześniej w innych tematach że mx5 da radę ogarnąć, trzeba tylko jeździć z głową itp ale wciąż nie jestem przekonany. Najtańsza wersja SkyEnergy z 1.5. Do tego martwi mnie ten dach, jak będzie np w zimę. Wiem że nie można go wtedy składać ale zawsze ten niepokój że jednak się zniszczy, dlatego zastanawiam się nad poczekaniem trochę do premiery wersji RF. Co o tym sądzicie? Ma być o około 10 tyś droższa a na tą 1.5 udało mi się moim zdaniem całkiem ładną cenę wytargować
- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
Problemy z miękkim dachem dotyczą głównie starszych generacji: NA, NB, NBFL, gdzie był jeszcze dach winylowy, który pęka, jak mu zimno. Dach materiałowy to już zupełnie inna bajka. W dodatku NC i ND mają dach o zupełnie innej konstrukcji. Nie słyszałem jeszcze, żeby ktoś miał z nimi takie problemy, jak w przypadku starych dachów winylowych.
Poza tym, nawet na te stare winyle są sposoby (jeśli się o nie odpowiednio zadba, też mogą być trwałe), a co dopiero szmata w ND.
Poza tym, nawet na te stare winyle są sposoby (jeśli się o nie odpowiednio zadba, też mogą być trwałe), a co dopiero szmata w ND.
Ok, dziękuję za bardzo szybką odpowiedź. Skoro dach nie będzie sprawiał problemów to myślę że jakoś w przyszłym tygodniu zamówię miatę. Trochę obawiam się silnika, jechałem nim na jeździe próbnej i było całkiem okej, a jednak mam obawy np w zimę czy mną za mocno nie zarzuci.
- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
Nigdzie nie powiedziałem, że było inaczejZyga pisze:NBfl od 2003roku miały już dach materiałowy, tak dla precyzji
Gdzie dorwałeś 1.5l na jazdę próbną?TomekPL pisze:Trochę obawiam się silnika, jechałem nim na jeździe próbnej i było całkiem okej, a jednak mam obawy np w zimę czy mną za mocno nie zarzuci.
Ogólnie to Miata nie słynie z nadwyżki mocy. Każda generacja ma jeden słabszy i jeden mocniejszy silnik (nie licząc NBFL, gdzie był jeszcze trzeci - uturbiony). W tych słabszych, jak się jeździ z głową, to ciężko coś zmalować z tak niską mocą, nawet umyślnie. Poza tym, ND mają już systemy ograniczające poślizg, które właściwie nie pozwalają na żadne wybryki przy normalnych prędkościach. Żeby móc się pobawić, trzeba je wyłączyć.
Ze wszystkich aut tylnonapędowych, jakie mógłbyś dzisiaj kupić, Miata jest jednym z najsłabszych, a za razem jednym z najłatwiejszych do opanowania. To nie jest potwór, ziejący mocą, który chce Cię zabić i nie słucha kierownicy. ND to normalny, nowoczesny, komfortowy, bezpieczny, zwinny i bardzo sprawny samochód. Krzywdę może Ci zrobić tylko na Twoje własne życzenie, a i tak dopiero jak mocno przeginasz. W Stanach ma opinię najlepszego samochodu dla uczących się jeździć, szczególnie dla kobiet. A u nas... U nas to najlepszy samochód do nauki sportowej jazdy dla prawdziwych mężczyzn
- danielski
- Donator
- Posty: 312
- Rejestracja: 12 sie 2014, 20:02
- Model: NC
- Wersja: 2.0
- Lokalizacja: Warszawa Ursynów
A mnie ciekawi ile można uciąć z ceny żeby mieć ND (w prawdzie "gołe") jak najtaniej
Napiszesz na pw ile i gdzie udało się utargować?
Napiszesz na pw ile i gdzie udało się utargować?
Były:
2x NB 1.6
NA 1.6 '91
Ponton NC http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... ead#unread
Jest:
Ponton 2.0
viewtopic.php?f=22&t=35567&p=567756#p567756
2x NB 1.6
NA 1.6 '91
Ponton NC http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... ead#unread
Jest:
Ponton 2.0
viewtopic.php?f=22&t=35567&p=567756#p567756
nickesh v2.0 pisze:Gdzie dorwałeś 1.5l na jazdę próbną?
Niestety w pobliżu mojej miejscowości nigdzie nie szło dorwać 1.5 na próbną ale przy okazji wizyty w Czechach, miałem okazję pojeździć w jednym z tamtejszych salonów. Bardzo mi się miata podoba, tak sobie rozmyślałem trochę o wersji RF ale nie wytrzymam do 2017, a poza tym te 10tyś dla mnie robi bardzo dużą różnicę. Tak swoją drogą jeszcze nie widziałem żadnych opinii forumowiczów o RF, podoba wam się?
TomekPL pisze:...............podoba wam się?
Przyjacielu auto kupujesz dla siebie i to Tobie ma sie podobać.
Realizuj marzenia jak masz mozliwości
All Work and No Play is No Fun at All
Konsekwentnie samochód zabawka = tylny napęd
'97 Ford scorpio cosworth - było
'94 Chevy camaro Z28 - było
'95 Pontiac Trans Am - było
'02 Mazda mx5 - było
'99 Chevy camaro Z28 - było
'89 Pontiac firebird - było
Konsekwentnie samochód zabawka = tylny napęd
'97 Ford scorpio cosworth - było
'94 Chevy camaro Z28 - było
'95 Pontiac Trans Am - było
'02 Mazda mx5 - było
'99 Chevy camaro Z28 - było
'89 Pontiac firebird - było
- Alex
- Donator
- Posty: 4621
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
bierz 1.5, bedzie pierwsza w klubie To jest zreszta bardzo fajny silnik.
Jak juz kupisz jezdzij ostroznie, pojedz na MMC rookie i bedzie dobrze
Jak juz kupisz jezdzij ostroznie, pojedz na MMC rookie i bedzie dobrze
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
-
- Donator
- Posty: 4239
- Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
- Model: Inny
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Nie bierz 1.5
Jeśli to twój pierwszy samochód, to nie docenisz tego silnika i niewykluczone, że będziesz się z nim męczyć. 2.0 jest mocniejsze, ale w twoim kontekście ważniejsze jest, że ma więcej momentu na dole i spokojniej da się tym jeździć.
W jednym i drugim masz spore szanse na zrobienie sobie kuku, więc to już kwestia twojego rozsądku. DSC masz w obu, w 2.0 masz dodatkowe dupochrony.
Niezależnie od silnika, mx-5 zrobi z ciebie dobrego kierowcę, tak jak większości z nas.
Jeśli to twój pierwszy samochód, to nie docenisz tego silnika i niewykluczone, że będziesz się z nim męczyć. 2.0 jest mocniejsze, ale w twoim kontekście ważniejsze jest, że ma więcej momentu na dole i spokojniej da się tym jeździć.
W jednym i drugim masz spore szanse na zrobienie sobie kuku, więc to już kwestia twojego rozsądku. DSC masz w obu, w 2.0 masz dodatkowe dupochrony.
Niezależnie od silnika, mx-5 zrobi z ciebie dobrego kierowcę, tak jak większości z nas.
miata lov!
- Alex
- Donator
- Posty: 4621
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
chcialbym sie męczyć taka ND 1.5 na pierwsze auto ...
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Kup najsilniejszy silnik, na jaki Cię stać. Auto jedzie ile się wdepnie, to nie jest koń, którego ciężko okiełznać mocniejszy samochód potem łatwiej sprzedać, a poza tym zawsze lepiej mieć zapas mocy, na drodze bywają różne sytuacje.
Jak ma kasę na 1,5 to niech bierze 1,5. Nie przesadzajmy z tą mocą, to ma 130 koni o niewiele ponad tonę masy, więc na pewno da się tym jeździć i przyjemnie i szybko.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
Albo pooglądaj sobie onboardy z MMC i powiedz, które auto ma wg Ciebie silnik 1.8, a które 1.6. Strzelam, że będzie 50% pomyłek
viewtopic.php?f=52&t=19839
viewtopic.php?f=52&t=19839