Cześć
Pewnie gdzieś już wątek był ale pytanie dotyczy konkretnie mojego przypadku. Obecnie mam założone zimówki 14" w NBFL 1.6.
W ciągu najbliższych dni/tygodniu muszę się zdecydować i dokonać jakiegoś zakupu nowego kompletu. Wizualnie wiadomo, które ładniejsze.
Jako nowy user mam pytanie do użytkowników 1.6, którzy jeździli na 15 i 16 calach. Czy spadek mocy na 16 jest odczuwalny oraz co byście mi poradzili ?
Felgi NBFL 1.6 - 15" vs 16"
Moderator: Moderatorzy
Nie jest odczuwalny spadek osiągów, bo dlaczego miałby być. Średnica koła 15 i 16 jest taka sama, różnica może być tylko w komforcie (na korzyść 15'') i mniejszym kładzeniu się opony w zakrętach (na korzyść 16''). No i opony 15'' są sporo tańsze i chyba jest większy wybór.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
- funky
- Donator
- Posty: 4077
- Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
- Model: NC
- Wersja: 1.8
- Lokalizacja: Warszawa
W 16tkach jak założysz walce 215 do 110km to odczujesz spadek osiągów. Na oponie 205/195 nie będzie większej różnicy.
Ostatnio zmieniony 14 mar 2016, 6:34 przez funky, łącznie zmieniany 1 raz.
miatasm.com
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Na oponie 205 też czuć.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
czester_ pisze:Na oponie 205 też czuć.
Pytanie jaka była różnica masy felgi 15 z oponą i 16 z oponą, bo tu może być przyczyna odczuwalnej różnicy.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
W grę na ten moment wchodzi :
15" - oryginał 5 ramienny z oponą 195 50 15
lub
16" speedline SL2 Marmora z oponą 195 45 16
( ale biore też pod uwagę używany oryginał z memories lub upplugged ( jeśli znajdzie się chętny na sprzedaż ))
Speedline ( jak i oryg 16") może ważyć kilo lub 2 więcej od 15" , opona podobnie, robi się 2-4 kilo na kole różnicy a może i więcej.
wizualnie wiem że ładniejszy speedline .. chciałbym tylko żeby te 110 koni jechało po ich założeniu.
15" - oryginał 5 ramienny z oponą 195 50 15
lub
16" speedline SL2 Marmora z oponą 195 45 16
( ale biore też pod uwagę używany oryginał z memories lub upplugged ( jeśli znajdzie się chętny na sprzedaż ))
Speedline ( jak i oryg 16") może ważyć kilo lub 2 więcej od 15" , opona podobnie, robi się 2-4 kilo na kole różnicy a może i więcej.
wizualnie wiem że ładniejszy speedline .. chciałbym tylko żeby te 110 koni jechało po ich założeniu.
Ja zmieniłem z seryjnych 15'' na seryjne 16'', opona z 195/50/15 na 205/45/16 i szczerze mówiąc jeśli była jakaś różnica to bardzo niewielka. Osobiście nie zwracałbym uwagi na kwestię osiągów przy takiej zmianie kół, co innego jak się zakłada jakieś walce 9j, ale i w takim wypadku już czytałem, że ktoś nie odczuł różnicy.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
- Sigma
- Donator
- Posty: 842
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Toruń
Moja stoi w lecie na fabrycznych 16 205/45, w zimie na OEM 15 195/50. Jedyna różnica, jaką odczuwam, to taka, że 195/50 ma ciut mniejszą średnicę (1,5cm mniejsza średnica) i parę razy w zaspach to poczułem Ale w osiągach to imho nic nie czuć...
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Sigma pisze:Moja stoi w lecie na fabrycznych 16 205/45, w zimie na OEM 15 195/50. Jedyna różnica, jaką odczuwam, to taka, że 195/50 ma ciut mniejszą średnicę (1,5cm mniejsza średnica) i parę razy w zaspach to poczułem Ale w osiągach to imho nic nie czuć...
bo na zimowki lepiej kupic 185/60r15 - miesci sie spokojnie z obnizonym zawiasie - nie obcierasz wszedzie dolem i cena jest nizsza od 195/50, dodatkowo minimalnie wydluzasz przelozenia, co przy ruszaniu zima jest kolejnym malutkim plusikiem