nc 1.8 a 2.0
jakie są różnice
Moderator: Moderatorzy
Witam wszystkich, mogę prosić o różnice między 1.8 a 2.0 . Chodzi mi o plusy i minusy obu wersji. Czy dotyczy ich problem z rdzą jak w nbfl. Samochód ma mi służyć do normalnego użytkowania na co dzień, jak i na wypady w trasy i zloty. no i ile trzeba zapłacić za rocznik 05 , 06 w obu wersjach, zadbany egzemplarz.
Jeden jest wolniejszy i tańszy, a drugi szybszy i droższy.
Problem z rdzą w mniejszym stopniu niż NBFl.
Nie ma za co
Problem z rdzą w mniejszym stopniu niż NBFl.
Nie ma za co

- NC 2006 2.0 powershift
- NCFL 2009: viewtopic.php?f=22&t=9850
- NA-t 1993: viewtopic.php?f=22&t=16934
- ND 2015
- ...
- NCFL 2009: viewtopic.php?f=22&t=9850
- NA-t 1993: viewtopic.php?f=22&t=16934
- ND 2015
- ...
- unaimed1337
- Donator
- Posty: 384
- Rejestracja: 25 gru 2014, 18:41
- Model: NC FL
- Wersja: Turbo
- Lokalizacja: Rybnik/Kraków
1.8
- 126 KM
- 5 biegowy manual
- brak szpery
- brak B6
2.0
- 160 KM
- opcjonalny 6 biegowy manual
- opcjonalna szpera
- opcjonalne B6
Ogólnie rzecz biorąc, wersja 2.0 z pakietem sport w skład którego wchodzi szpera + b6 będzie szybszy, lepiej się trzymał niż wersja 1.8 .
Jeśli ma to być tylko dupowóz, to 1.8 może wystarczyć, ja słabszym silnikiem nie jeździłem, ale ludzie są ponoć pozytywnie zaskoczeni, że nie jest to taki muł, jak mogło by się wydawać.
Problemy ze rdzą są, niektórzy mówią że gniją bardziej od NB inni, że mniej. Ilu ludzi tyle wersji.
Odnośnie cen, myślę, że za 38k dostaniesz całkiem wypasioną 2.0 z PRHT, xenonem, LSD, b6 i 6b.
- 126 KM
- 5 biegowy manual
- brak szpery
- brak B6
2.0
- 160 KM
- opcjonalny 6 biegowy manual
- opcjonalna szpera
- opcjonalne B6
Ogólnie rzecz biorąc, wersja 2.0 z pakietem sport w skład którego wchodzi szpera + b6 będzie szybszy, lepiej się trzymał niż wersja 1.8 .
Jeśli ma to być tylko dupowóz, to 1.8 może wystarczyć, ja słabszym silnikiem nie jeździłem, ale ludzie są ponoć pozytywnie zaskoczeni, że nie jest to taki muł, jak mogło by się wydawać.
Problemy ze rdzą są, niektórzy mówią że gniją bardziej od NB inni, że mniej. Ilu ludzi tyle wersji.
Odnośnie cen, myślę, że za 38k dostaniesz całkiem wypasioną 2.0 z PRHT, xenonem, LSD, b6 i 6b.
OutRun - NCFL 2.0 Turbo viewtopic.php?f=22&t=16824
331.2hp 373nm
331.2hp 373nm
- unaimed1337
- Donator
- Posty: 384
- Rejestracja: 25 gru 2014, 18:41
- Model: NC FL
- Wersja: Turbo
- Lokalizacja: Rybnik/Kraków
Hmm, trochę chyba przeceniłem wartość NC , tutaj kolega adino1 viewtopic.php?f=29&t=18109&view=unread#unread sprzedawał swoją NC ze wszystkim prócz PRHT za 33333, więc może 33-35k jest realne.
Najlepiej śledź giełdę na forum i w razie czego podrzucaj oferty z otomoto/allegro w tym temacie viewtopic.php?f=18&t=10408&
wtedy więcej osób będzie się w stanie wypowiedzieć.
Ja bym radził odczekać/przyoszczędzić i kupić już wersję 2.0 6MT z B6 i LSD, bo różnicy aż tak znacznej przy zakupie nie będzie, a zawsze 30 koni więcej, to 30 koni więcej
.
Najlepiej śledź giełdę na forum i w razie czego podrzucaj oferty z otomoto/allegro w tym temacie viewtopic.php?f=18&t=10408&
wtedy więcej osób będzie się w stanie wypowiedzieć.
Ja bym radził odczekać/przyoszczędzić i kupić już wersję 2.0 6MT z B6 i LSD, bo różnicy aż tak znacznej przy zakupie nie będzie, a zawsze 30 koni więcej, to 30 koni więcej

OutRun - NCFL 2.0 Turbo viewtopic.php?f=22&t=16824
331.2hp 373nm
331.2hp 373nm
- Dziubas
- Posty: 1701
- Rejestracja: 11 sie 2007, 18:08
- Model: NB
- Wersja: miatasm.com
- Lokalizacja: Warszawa
Szczerze mówiąc, jakby podobał mi się NC, to wziąłbym 1.8 i dozbroiłbym go w 6MT i Torsena. Miałem okazję jechać w zeszłym roku takim i byłem w szoku, jak to idzie.
Ustawiałem się też z Ignacym (5MT, bez Torsena) na kresce i te 140 kuni w NB vs 125 w NC widać dopiero powyżej 120-130 km/h (działo się to na zamkniętym torze) - tak to NC 1.8 się po prostu lepiej zbiera. Silnik nowej generacji, inaczej rozwijana moc...
Ustawiałem się też z Ignacym (5MT, bez Torsena) na kresce i te 140 kuni w NB vs 125 w NC widać dopiero powyżej 120-130 km/h (działo się to na zamkniętym torze) - tak to NC 1.8 się po prostu lepiej zbiera. Silnik nowej generacji, inaczej rozwijana moc...
Były: NA 1992 1.6, NA 1996 1.8 NB 2000 1.8 Dzik
Są: Dzik V2 - NB/2000/1.8VVT/ITB/EMU oraz Lifted Kameleon NB/2000/1.8/
http://miatasm.com/kameleon-siodmy-kole ... -w-polsce/
https://www.facebook.com/miatasmcom/
Są: Dzik V2 - NB/2000/1.8VVT/ITB/EMU oraz Lifted Kameleon NB/2000/1.8/
http://miatasm.com/kameleon-siodmy-kole ... -w-polsce/
https://www.facebook.com/miatasmcom/
- unaimed1337
- Donator
- Posty: 384
- Rejestracja: 25 gru 2014, 18:41
- Model: NC FL
- Wersja: Turbo
- Lokalizacja: Rybnik/Kraków
ciupas pisze:Szczerze mówiąc, jakby podobał mi się NC, to wziąłbym 1.8 i dozbroiłbym go w 6MT i Torsena. Miałem okazję jechać w zeszłym roku takim i byłem w szoku, jak to idzie.
Problem jest taki, że nie są to zbyt przetarte szlaki w Polsce.
Poza tym, 2.0 ma raczej większy potencjał jeżeli chodzi o potencjalne mody, a biorąc gołe 1.8 i dozbrajając je, koszt końcowego rezultatu może być porównywalny z 2.0 wyposażonym w 6mt i LSD.
OutRun - NCFL 2.0 Turbo viewtopic.php?f=22&t=16824
331.2hp 373nm
331.2hp 373nm
ciupas pisze:Szczerze mówiąc, jakby podobał mi się NC, to wziąłbym 1.8 i dozbroiłbym go w 6MT i Torsena. Miałem okazję jechać w zeszłym roku takim i byłem w szoku, jak to idzie.
Może idzie, ale wciąż w 2,0 będzie 36KM więcej i osiągi lepsze

Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Jest NA 1990.
Podzielę się moimi wrażeniami. Jazda bulwarowa i wakacyjna
Przesiadłem się z NB 1.6 na NC 2.0, a w tym roku z NC 2.0 ma MN 1.8 w wersji spring (w DE nazywa się hamaki). Obie z pięciobiegową skrzynią. Dlaczego się przesiadłem ? bo się trafił mało używany egzemplarz w bardzo godnej cenie i do tego nadzwyczaj ładny
Pierwsza różnica - 2.0 miało LSD, a 1.8 nie, więc zainstalowałem B12 i bardzo sobie chwalę.
W mieście, w codziennej jeździe naprawdę nie czuję różnicy. Spalanie na tym samym poziomie i bardziej zależy od stylu jazdy.
Brakuje mi tych 36 koni tylko na autostradzie w wypakowanym samochodzie, powyżej 120km/h - rzeczywiście brakuje!!
Zaskoczony jestem mile elastycznością silnika 1.8
Przesiadłem się z NB 1.6 na NC 2.0, a w tym roku z NC 2.0 ma MN 1.8 w wersji spring (w DE nazywa się hamaki). Obie z pięciobiegową skrzynią. Dlaczego się przesiadłem ? bo się trafił mało używany egzemplarz w bardzo godnej cenie i do tego nadzwyczaj ładny
Pierwsza różnica - 2.0 miało LSD, a 1.8 nie, więc zainstalowałem B12 i bardzo sobie chwalę.
W mieście, w codziennej jeździe naprawdę nie czuję różnicy. Spalanie na tym samym poziomie i bardziej zależy od stylu jazdy.
Brakuje mi tych 36 koni tylko na autostradzie w wypakowanym samochodzie, powyżej 120km/h - rzeczywiście brakuje!!
Zaskoczony jestem mile elastycznością silnika 1.8
zb - NBfl Phoenix -> NCFL2.0 Kompulsja I -> NCFL 1.8 Kompulsja II ->ND...http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=12812
126KM napędzające 1050kg to ciągle więcej niż 155KM napędzające 1350kg
chyba się nie mylę?
chyba się nie mylę?
zb - NBfl Phoenix -> NCFL2.0 Kompulsja I -> NCFL 1.8 Kompulsja II ->ND...http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=12812
- unaimed1337
- Donator
- Posty: 384
- Rejestracja: 25 gru 2014, 18:41
- Model: NC FL
- Wersja: Turbo
- Lokalizacja: Rybnik/Kraków
mlody pisze:No nie zgadza sie. Zobaczymy jak wyjdzie .
126/1050 = 0.12
155/1350 = 0.11
???
EDIT: W sumie to zdanie można rozumieć na dwa sposoby, albo tak jak jest napisane, albo "No nie, zgadza się" .
Ostatnio zmieniony 06 sty 2016, 13:49 przez unaimed1337, łącznie zmieniany 1 raz.
OutRun - NCFL 2.0 Turbo viewtopic.php?f=22&t=16824
331.2hp 373nm
331.2hp 373nm
Ja jednak polecam kupienie samochodu z mocniejszym silnikiem. Jak kupisz słabszy to zawsze będziesz myślał "szkoda, że to nie 2,0". Mocy nigdy dość, no chyba, że będziesz używał mx-5 tylko do spokojnej jazdy top down to może nie warto płacić więcej. Jak ma to być zabawka i lubisz pojeździć dynamicznie to kupuj 2,0. Dodatkowy plus, że 2,0 są dużo bardziej poszukiwane na rynku wtórnym, więc łatwiej będzie taką sprzedać w przyszłości.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Jest NA 1990.
- Dziubas
- Posty: 1701
- Rejestracja: 11 sie 2007, 18:08
- Model: NB
- Wersja: miatasm.com
- Lokalizacja: Warszawa
Alan pisze:ciupas pisze:Szczerze mówiąc, jakby podobał mi się NC, to wziąłbym 1.8 i dozbroiłbym go w 6MT i Torsena. Miałem okazję jechać w zeszłym roku takim i byłem w szoku, jak to idzie.
Może idzie, ale wciąż w 2,0 będzie 36KM więcej i osiągi lepsze
Będzie nie będzie - Dr. Kokon w zeszłym roku wykręcił najlepszy unofficial laptime na którymś Ułężu właśnie NCkiem 1.8 w tym modzie.
Były: NA 1992 1.6, NA 1996 1.8 NB 2000 1.8 Dzik
Są: Dzik V2 - NB/2000/1.8VVT/ITB/EMU oraz Lifted Kameleon NB/2000/1.8/
http://miatasm.com/kameleon-siodmy-kole ... -w-polsce/
https://www.facebook.com/miatasmcom/
Są: Dzik V2 - NB/2000/1.8VVT/ITB/EMU oraz Lifted Kameleon NB/2000/1.8/
http://miatasm.com/kameleon-siodmy-kole ... -w-polsce/
https://www.facebook.com/miatasmcom/
ciupas pisze:Alan pisze:ciupas pisze:Szczerze mówiąc, jakby podobał mi się NC, to wziąłbym 1.8 i dozbroiłbym go w 6MT i Torsena. Miałem okazję jechać w zeszłym roku takim i byłem w szoku, jak to idzie.
Może idzie, ale wciąż w 2,0 będzie 36KM więcej i osiągi lepsze
Będzie nie będzie - Dr. Kokon w zeszłym roku wykręcił najlepszy unofficial laptime na którymś Ułężu właśnie NCkiem 1.8 w tym modzie.
Teoretycznie w 2,0 powinien zrobić jeszcze lepszy czas

Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Jest NA 1990.
- Peecer
- Donator
- Posty: 2691
- Rejestracja: 23 lut 2014, 23:23
- Model: ND
- Wersja: 100th Anniversary
- Lokalizacja: Kętrzyn - Toruń
jqb pisze:irekJ pisze:Że tak głupio spytam i wtrące się do wątku. Do tej pory wierzyłem, że każda 2.0 ma torsena/szperę/lsd... mylę się?
Tak, mylisz się. Nie każda ma LSD.
Potwierdzam, nie każda...... Najszybszy przykład - moja nie posiada


- paratasman
- Posty: 102
- Rejestracja: 20 lut 2015, 11:46
- Model: ND
- Wersja: Skyfreedom
- Lokalizacja: Białystok
Wg mnie zasada jest prosta. Przy samochodzie który ma sprawiać frajdę, kupujesz najmocniejszą wersję z najlepszym wyposażeniem na jakie Cię stać. kropka!
była NCFL 2.0 sport 2012 - przejechałem nią osobiście 90 tyś w 2,5 roku (3 sezony)
- paratasman
- Posty: 102
- Rejestracja: 20 lut 2015, 11:46
- Model: ND
- Wersja: Skyfreedom
- Lokalizacja: Białystok
jqb pisze:VIN, albo bączek na parkingu. NC nie ma torsena, ma Fuji LSD.
najłatwiej to na żwirowej/piaskowej drodze ostro ruszyć. Jeżeli zostawia po obu stronach ślady równej długości to jest LSD. Jeśli ślad jest tylko po jednej to dyferencjał normalny/ ewentualnie zepsuty.
była NCFL 2.0 sport 2012 - przejechałem nią osobiście 90 tyś w 2,5 roku (3 sezony)
- Rudy
- Donator
- Posty: 666
- Rejestracja: 27 mar 2015, 17:24
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary I
- Lokalizacja: Szczecin, Sandnes
paratasman pisze:Wg mnie zasada jest prosta. Przy samochodzie który ma sprawiać frajdę, kupujesz najmocniejszą wersję z najlepszym wyposażeniem na jakie Cię stać. kropka!
+10000

SMERFETA<----------
Red Bitch <------------------- Była...
SMERFETA TWIN<----------
Miata to nie auto, to stan umysłu...
Red Bitch <------------------- Była...
SMERFETA TWIN<----------
Miata to nie auto, to stan umysłu...
-
- Posty: 46
- Rejestracja: 03 lis 2006, 9:31
- Model: NC FL2
- Wersja: Zoom Zoom
- Lokalizacja: Warszawa
Po niedawnej przesiadce z NC 1,8 na NCFL 2,0 potwierdzam, że różnica w osiągach nie jest powalająca (na korzyść 2,0). W moim przypadku dodatkowym czynnikiem jest PRHT, który dodaje (o ile pamiętam) 37 kg, a zatem i pogarsza osiągi. Natomiast zdecydowanie przyjemniej jeździ się ze skrzynią 6-biegową, bo przy piątce bodaj 3500 obr./min przy 100 km/h trochę dawało po uszach, no i ze szperą. Co ciekawe, zużycie paliwa w mieście mam nieco niższe w 2,0 niż w 1,8, co wydaje się mało logiczne. Wydaje mi się, że to zasługa tej szóstki, bo trochę jeżdżę obwodnicą Wawy albo innymi szybkimi trasami i wtedy mniej pali dzięki niższym obrotom przy stałej szybkości rzędu powiedzmy 100 - 120 km/h, a niekiedy nieco więcej.