NBFL - 1.6 czy 1.9?
Moderator: Moderatorzy
Witam,
napisałem już 2 posty zanim się przywitałem, więc z lekkim opóźnieniem mówię Wam wszystkim serdeczne "cześć"
Mam dylemat. Zastanawiam się nad kupnem Miatki, chcę kupić model po liftingu. Znalazłem 2 oferty, które pasują do moich kryteriów:
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C2549627
i
http://www.auto.pl/gielda/result.php?kod=1ZJ5A&mr=34&md=350&no=0&wd=p&all=1
i tu powstaje dość mocny dylemat. 3 lata różnicy przy niemal tej samej cenie to już dużo. Lubię samochody dynamiczne i to jest coś, co przemawia za czarną (poza tym jest dużo ładniejsza), jednak pozostałe argumenty (szczególnie racjonalno-ekonomiczne) przemawiają za 1.6. Czy ona aby nie jest zbyt tania? Szczególnie, że nie jest zaznaczone 'bezwypadkowa'...
Czy możecie się ze mną podzielić swoimi przemyśleniami na ten temat? Czy ktoś z Was zna któryś z tych egzemplarzy?
Jaka jest subiektywna różnica w przyjemności jazdy między 1.6 a 1.9? Czy silnik 1.6 faktycznie męczy się w tym samochodzie tak jak opisano to na mazdaspeed.pl? (http://www.mazdaspeed.pl/christmas/mazda/mazda.php?c=modele_mx-5_nb_1)
Sporo czasu tym samochodem będę spędzał w trasie, przy większych prędkościach (przynajmniej dotychczas tak jeździłem , czy 1.6 wytrzyma takie tempo? Poza przemieszczaniem się między miastami zapewne będę stał w korkach w mieście. Czy odsłonięty dach zdoła zrekompensować mniejszą elastyczność mniejszego silnika?
Jak jest ze zużyciem paliwa? Czy jest duża różnica?
Chwilowo nie mam możliwości przejechania się tymi autami (jestem uziemiony w Krakowie), żeby je porównać, szczególnie do Inowrocławia mam kawałek...
Dzięki z góry za wszelkie rady, wiem, że większość Was jest teraz na zlocie, będę bardzo wdzięczny jeśli odpiszecie mi coś po powrocie
napisałem już 2 posty zanim się przywitałem, więc z lekkim opóźnieniem mówię Wam wszystkim serdeczne "cześć"
Mam dylemat. Zastanawiam się nad kupnem Miatki, chcę kupić model po liftingu. Znalazłem 2 oferty, które pasują do moich kryteriów:
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C2549627
i
http://www.auto.pl/gielda/result.php?kod=1ZJ5A&mr=34&md=350&no=0&wd=p&all=1
i tu powstaje dość mocny dylemat. 3 lata różnicy przy niemal tej samej cenie to już dużo. Lubię samochody dynamiczne i to jest coś, co przemawia za czarną (poza tym jest dużo ładniejsza), jednak pozostałe argumenty (szczególnie racjonalno-ekonomiczne) przemawiają za 1.6. Czy ona aby nie jest zbyt tania? Szczególnie, że nie jest zaznaczone 'bezwypadkowa'...
Czy możecie się ze mną podzielić swoimi przemyśleniami na ten temat? Czy ktoś z Was zna któryś z tych egzemplarzy?
Jaka jest subiektywna różnica w przyjemności jazdy między 1.6 a 1.9? Czy silnik 1.6 faktycznie męczy się w tym samochodzie tak jak opisano to na mazdaspeed.pl? (http://www.mazdaspeed.pl/christmas/mazda/mazda.php?c=modele_mx-5_nb_1)
Sporo czasu tym samochodem będę spędzał w trasie, przy większych prędkościach (przynajmniej dotychczas tak jeździłem , czy 1.6 wytrzyma takie tempo? Poza przemieszczaniem się między miastami zapewne będę stał w korkach w mieście. Czy odsłonięty dach zdoła zrekompensować mniejszą elastyczność mniejszego silnika?
Jak jest ze zużyciem paliwa? Czy jest duża różnica?
Chwilowo nie mam możliwości przejechania się tymi autami (jestem uziemiony w Krakowie), żeby je porównać, szczególnie do Inowrocławia mam kawałek...
Dzięki z góry za wszelkie rady, wiem, że większość Was jest teraz na zlocie, będę bardzo wdzięczny jeśli odpiszecie mi coś po powrocie
Stalem przed takim samym wyborem 2 miesiace temu. Patrzac na Twoje wymagania co do auta to polecam wybrac 1.8!
1.6 jest dosc szybkie ale na bank zabraknie Ci szybko mocy w trasie.
Czarna zapowiada sie dosc ciekawie,lecz pamietaj,ze w Polsce zadko trafia sie dobry egzemplarz. Mimo to uwazam ze czarna jest godna sprawdzenia i negocjacji
Biorac pod uwage ze chcesz wydac ponad 10 tys euro to mimo wszytsko warto poszperac na www.autoscout.de, www.mobile.de no i oczywiscie na www.miatamarkt.de!
Auto z niemiec z natury jest bardziej zadbane i latwiej znalezc nie bita w dobrym stanie za mniejsze pieniadze niz w Polsce.
Zycze powodzenia
1.6 jest dosc szybkie ale na bank zabraknie Ci szybko mocy w trasie.
Czarna zapowiada sie dosc ciekawie,lecz pamietaj,ze w Polsce zadko trafia sie dobry egzemplarz. Mimo to uwazam ze czarna jest godna sprawdzenia i negocjacji
Biorac pod uwage ze chcesz wydac ponad 10 tys euro to mimo wszytsko warto poszperac na www.autoscout.de, www.mobile.de no i oczywiscie na www.miatamarkt.de!
Auto z niemiec z natury jest bardziej zadbane i latwiej znalezc nie bita w dobrym stanie za mniejsze pieniadze niz w Polsce.
Zycze powodzenia
powiem tak...., jeszcze dwa miesiace temu mialam ten sam dylemat: 1.6 czy 1.9? jaka roznica... czy rzeczywiscie tak duza ze warto kupowac 1.9, jak to jest przy ekonomicznosci.... i wiesz co Ci powiem... NAWET SIE NIE ZASTANAWIAJ! CZARNA BEZ DWOCH ZDAN!!!!! Pod warunkiem ze jest rzeczywiscie bezwypadkowa i wszystko z nia ok. za czarna przemawia: silnik, wyglad, aluski, jakosc z jazdy, przyspieszania, wyprzedzania, i dynamika i co najwazniejsze KOLOR!!!!! JEDYNY SLUSZNY
ja mam 1.9 i w zyciu nie zamienie jej na 1.6, a spalanie....niewielka roznica, za to rozkosz warta znacznie wiecej
ja mam 1.9 i w zyciu nie zamienie jej na 1.6, a spalanie....niewielka roznica, za to rozkosz warta znacznie wiecej
Dzięki za rady, znalazłem jeszcze taki egzemplarz w podobnej cenie, tylko rok starszy:
http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C2314483
to co mi się w nim podoba to wersja - Sport z Torsenem w serii (czarna niestety go nie ma :/). Średnio mi natomiast pasuje kolor. Właściciel przyznał, że czasem zdarzał się clutch judder w 6-biegowej skrzyni ale z odpowiednim popuszczaniem sprzęgła problem ponoć stał się nieistotny.
Ok, zdecydowałem, że będę szukał 1.8, rozejrzę się też w Niemczech, pytanie tylko czy koniecznie szukać wersji Sport z Torsenem? Nie jeździłem samochodem z dyferencjałem do tej pory, czytałem tylko wiele dobrego na jego temat.
Czy warto dyskwalifikować dany egzemplarz (w tym wypadku czarną) tylko dlatego, że nie ma Torsena?
http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C2314483
to co mi się w nim podoba to wersja - Sport z Torsenem w serii (czarna niestety go nie ma :/). Średnio mi natomiast pasuje kolor. Właściciel przyznał, że czasem zdarzał się clutch judder w 6-biegowej skrzyni ale z odpowiednim popuszczaniem sprzęgła problem ponoć stał się nieistotny.
Ok, zdecydowałem, że będę szukał 1.8, rozejrzę się też w Niemczech, pytanie tylko czy koniecznie szukać wersji Sport z Torsenem? Nie jeździłem samochodem z dyferencjałem do tej pory, czytałem tylko wiele dobrego na jego temat.
Czy warto dyskwalifikować dany egzemplarz (w tym wypadku czarną) tylko dlatego, że nie ma Torsena?
z tego co pamiętam to każda 1,8 ma torsen , a to jest chyba 1.8
ktoś dokładnie pamięta?
ewentualne pytanie z jakiego rynku jest to auto? (skąd sprowadzone)?
ktoś dokładnie pamięta?
ewentualne pytanie z jakiego rynku jest to auto? (skąd sprowadzone)?
pozdrawiam
Radek
www.mx5.prv.pl
Miata Klub Polska
Radek
www.mx5.prv.pl
Miata Klub Polska
Rad Mox pisze:z tego co pamiętam to każda 1,8 ma torsen , a to jest chyba 1.8
ktoś dokładnie pamięta?
ewentualne pytanie z jakiego rynku jest to auto? (skąd sprowadzone)?
właściciel mi mówił, że tylko wersja Sport ma Torsena + 6-biegową skrzynię + zawias Bilsteina + 16'' koła + lepsze hamulce.
To niestety nie jest ta wersja, zawieszenie ma robione aftermarket w Niemczech, stamtąd też samochód pochodzi.
Ciekawy zbieg okoliczności (?) - druga Miata, w sprawie której dzwoniłem do właściciela (pierwsza to ta niebieska Sport), druga, która pochodzi z DE, druga, której poprzednią właścicielką była kobieta i dzięki temu ma niewielki przebieg. Aha, i druga, która miała zbitą lampę i lekko pognieciony błotnik (z tym, że czarna prawy tył, niebieska lewy przód). Podejrzane? Co o tym myśleć??
Wracając do Torsena, miata.net informuje, że Torsen był dostępny w Popular Equipment Package. Nie wiem czy czarna Miata ma wszystkie elementy z tego pakietu, poza tym nie wiem czy pakiety na rynek amerykański i niemiecki nie różnią się od siebie...
Tutaj link do strony, na którą się powołuję:
http://tiny.pl/d782
Czy ktoś wie jak to jest z niemieckimi wersjami wyposażenia?
EDIT: na miata.de znalazłem takie info:
NB 1.9er MX-5: Sperrdifferential (Torsen) serienmäßig; NB 1.9er Miata: Sperrdifferential als Sonderausstattung bestellbar
Czyli w MX-5 Torsen był montowany seryjnie, w Miacie jako wyposażenie dodatkowe. Jaka jest różnica między MX-5 a Miata? Myślałem, że MX-5 było sprzedawane na europejskie rynki, czyli samochody z Niemiec powinny mieć Torsena w serii? Możecie potwierdzić?
Z tego co ja wiem to wersje niemieckie 1.8 miały w serii, to co mówią właściciele to różne bzdety, wersja sportiv ma obok torsena , bilsteiny, inne heble + pare jeszcze dodatkowych spinek w zawieszeniu, aso mazda po numerze VIN powinna odpowiedzieć, czy jest torsen, spróbuj zadzwonić tam....
pozdrawiam
Radek
www.mx5.prv.pl
Miata Klub Polska
Radek
www.mx5.prv.pl
Miata Klub Polska
43 tys. za 2005 ...komuś tu nogi z pod łóżka wystają:]... w cuda nie wierzę;) (miata wg. raportu siakiegoś tam z wielkiej brytani traci ok. 12-15% rocznie (jest w ścisłej czołówce, zaraz za mini i paroma innymi). To auto jest przecenione o ok. połowe...
Ancymon pisze:43 tys. za 2005 ...komuś tu nogi z pod łóżka wystają:]... w cuda nie wierzę;) (miata wg. raportu siakiegoś tam z wielkiej brytani traci ok. 12-15% rocznie (jest w ścisłej czołówce, zaraz za mini i paroma innymi). To auto jest przecenione o ok. połowe...
to auto zostało już skreślone przeze mnie. sprzedający (pracownik komisu) od razu przyznał, że było naprawiane po uderzeniu (wg. niego tylko lampa, zderzak, błotnik i nawet poduszki nie odpaliły - wszyscy tak mówią )
rezygnuję też z czarnej, była bita w tył (mam zdjęcia jakby ktoś był zainteresowany a właściciel z jakiegoś powodu nie był tak otwarty jak w moim przypadku), a poza tym nie podoba mi się to, że w numerze VIN nie zgadza się suma kontrolna (zarówno liczona ręcznie, jak i dwoma różnymi kalkulatorami).
Dzięki perver za radę - poszukam czegoś w DE / CH, tam wybór jest naprawdę duży i faktycznie chyba łatwiej znaleźć niebite samochody. Każda MX-5 z PL, którą byłem zainteresowany miała mniejsze lub większe przygody... :/
Gdyby ktoś mógł rozjaśnić kwestię które wersje oferowane w Niemczech miały seryjnie Torsena, byłbym bardzo wdzięczny. Zresztą myślę, że nie tylko mnie taka informacja się przyda
No problemos amigos, sluze rada
Poprostu dokladnie to samo zagadnienie przerabialem niedawno i wiem ze szkoda czasu na szukanie w Polsce. Jakby co mam zaufanego zioma co jezdzi po auta do niemiec i zalatwia wszytsko, jesli bedziesz potrzebowal to moge dac namiar.
Tez podpinam sie do pytania o Torsena bo sie zaczalem zastanawiac czy mam czy nie mam?
Poprostu dokladnie to samo zagadnienie przerabialem niedawno i wiem ze szkoda czasu na szukanie w Polsce. Jakby co mam zaufanego zioma co jezdzi po auta do niemiec i zalatwia wszytsko, jesli bedziesz potrzebowal to moge dac namiar.
Tez podpinam sie do pytania o Torsena bo sie zaczalem zastanawiac czy mam czy nie mam?
- Konrad
- Posty: 516
- Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
- Model: NA
- Wersja: BRG TAN
- Lokalizacja: Boat City
- Kontakt:
Na różnych rynkach różnie bywało. Jeśli auto jest z DE, to powinieneś mieć torsena. Lookinij co piszą o tym na [URL=http://www.mx-5.de/html/differential.html]niemieckiej stronie[/URL].
Proponuję podjechać do serwisu Mazdy. Po podaniu VIN powinni Ci podać oryginalne wyposażenie auta.
Proponuję podjechać do serwisu Mazdy. Po podaniu VIN powinni Ci podać oryginalne wyposażenie auta.
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
Konrad pisze:Na różnych rynkach różnie bywało. Jeśli auto jest z DE, to powinieneś mieć torsena. Lookinij co piszą o tym na [URL=http://www.mx-5.de/html/differential.html]niemieckiej stronie[/URL].
Proponuję podjechać do serwisu Mazdy. Po podaniu VIN powinni Ci podać oryginalne wyposażenie auta.
na podstawie VINu stwierdzili, że auto ma dyferencjal LS (rozumiem, że limited slip). Czyli LSD a nie Torsena. Ale przecież LSD nie montowali chyba do MX-5 w ogóle, więc może to był zły opis w komputerze a tak naprawdę chodziło o Torsena...
cytat z wikipedia.pl:
"Jeśli chodzi o zasadę działania mechanizmów typu TORSEN to tak jak napisałem na wstępie jest to szczególny rodzaj LSD"
z tego, co ja zrozumialem, to miaty maja zwykly dyfer albo lsd -> torsena
"Jeśli chodzi o zasadę działania mechanizmów typu TORSEN to tak jak napisałem na wstępie jest to szczególny rodzaj LSD"
z tego, co ja zrozumialem, to miaty maja zwykly dyfer albo lsd -> torsena
- Konrad
- Posty: 516
- Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
- Model: NA
- Wersja: BRG TAN
- Lokalizacja: Boat City
- Kontakt:
LSD to limited slip differential, a Torsen to szczególny rodzaj. Dyfry ze sprzęgłami wiskotycznymi i gęstymi olejami najpierw doprowadzają do tego, że jedno koło buksuje, a potem albo następuje załączenie sprzęgła, albo nie pozwalają na zbyt dużą różnicę w prędkościach obrotowych obu kół - opór 'luźniejszego' koła rośnie wraz z różnicą w obrotach. Torsen w odróżnieniu zawsze przekazuje moment na koło stawiające większy opór i nie dopuszcza do buksowania luźniejszego koła. Oczywiście nie zawsze - każdy mechanizm ma swoje granice. W przypadku torsena definiuje to jeden parametr. Jeśli ma on na przykład wartość 7 to taki układ pozwala na to, by jedno koło kręciło się 7x szybciej niż drugie i przekazuje do 7x większy moment na koło stawiające większy opór. W szczególnym przypadku, kiedy jedno koło wisi w powietrzu i nie stawia oporu, na drugie przekazywany jest moment 7x większy, czyli żaden;) Dla uniknięcia takiej sytuacji często stosuje się sztuczne wstępne obciążenie każdej półosi. Można też przytrzymać hamulec.
Acha, Torsen, to nie był facet. Torsen to Torque Sensing. Poszukajcie w necie opisu budowy tego cuda (opatentowane) - arcydzieło sztuki inżynierskiej.
Acha, Torsen, to nie był facet. Torsen to Torque Sensing. Poszukajcie w necie opisu budowy tego cuda (opatentowane) - arcydzieło sztuki inżynierskiej.
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
perver pisze:No problemos amigos, sluze rada
Poprostu dokladnie to samo zagadnienie przerabialem niedawno i wiem ze szkoda czasu na szukanie w Polsce. Jakby co mam zaufanego zioma co jezdzi po auta do niemiec i zalatwia wszytsko, jesli bedziesz potrzebowal to moge dac namiar.
na razie nic konkretnego, wypytuje zachodnich sasiadow o ich Miatki ale juz znalazlem kilka fajnych egzemplarzy w granicach 10k euro. W zwiazku z tym jesli moglbys mi dac namiar na tego znajomego to bede wdzieczny No i napisz na kogo mam sie powolac, moze byc na PW
Jak on to organizuje? Autobus pelen chetnych czy indywidualne wycieczki? Ile kosztuje jego pomoc? On pomogl Ci sprowadzic Twoja MX-5?