Witam wszystkich forumowiczów serdecznie.
W tygodniu mam zamiar zakupić Mx-5 NB i mam parę pytań na które nie znalazłem odpowiedzi.
Mieszkam w UK więc auto z kierownicą po prawej stronie.
Otóż znalazłem coś takiego:
http://www.gumtree.com/p/mazda/mazda-mx5/1121678541
Otóż głupio mi zadawać pytania które mogą się wydać oczywiste posiadaczowi mx5 i typ uzna że jestem jakiś pajac i wciśnie mi jakiś kit:)
Moje pytania to:
Czy ta wersja posiada:
Tempomat
ABS
ESP
skrzynia oczywiście będzie 5 biegowa?
Zakup Mx5 1.8 '99 parę pytań
Moderator: Moderatorzy
Na zdjęciach prezentuje się nieźle
Szukaj rudej na błotnikach i progach. Na wyspach sporo pada więc obowiązkowo sprawdziłbym szczelność dachu - najlepiej na myjni bezdotykowej
Reszta standardowo jak przy każdym innym aucie.


- polokokt
- Donator
- Posty: 1234
- Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: WL
Zdjęcia są zbyt ogólne. Widać że jest to MX-5 NB 
Dach widać że chyba wymieniany na moher (wiec powinien być w dobrym stanie), pytanie jak szczelność, bo uszczelki po latach też mogą wymagać wymiany?
Sam sprzedający wspomina że stan budy jest adekwatny do wieku auta.... Co pewnie oznacza, że wymaga napraw blacharskich. Bez zdjęć detali (progi, nadkola, klapa bagażnika, podwozie...) sie nie obędzie. Nie wiem ile kosztuje blacharz w UK. Ale pewnie trzeba się dowiedzieć przed zakupem ile będzie kosztowała naprawa blacharska. A wiadomo też, że klimat w UK nie sprzyja utrzymaniu auta/motocykla bez rdzy.
Druga sprawa to cena. Nie wiem jak to wygląda na tle rynku aut w UK, ale 1300 Funtów za NB, gdzie jest jezcze hardtop w komplecie (który jest pewnie wart kilka setek). To jaka jest wartość samego auta? W Polsce za NB 1.8 to raczej poniżej 10 tyś PLN nie kupi nic.

Dach widać że chyba wymieniany na moher (wiec powinien być w dobrym stanie), pytanie jak szczelność, bo uszczelki po latach też mogą wymagać wymiany?
Sam sprzedający wspomina że stan budy jest adekwatny do wieku auta.... Co pewnie oznacza, że wymaga napraw blacharskich. Bez zdjęć detali (progi, nadkola, klapa bagażnika, podwozie...) sie nie obędzie. Nie wiem ile kosztuje blacharz w UK. Ale pewnie trzeba się dowiedzieć przed zakupem ile będzie kosztowała naprawa blacharska. A wiadomo też, że klimat w UK nie sprzyja utrzymaniu auta/motocykla bez rdzy.
Druga sprawa to cena. Nie wiem jak to wygląda na tle rynku aut w UK, ale 1300 Funtów za NB, gdzie jest jezcze hardtop w komplecie (który jest pewnie wart kilka setek). To jaka jest wartość samego auta? W Polsce za NB 1.8 to raczej poniżej 10 tyś PLN nie kupi nic.
Z blacharką nie będzie żadnego problemu mój dobry znajomy siedzi w tym temacie ponad 20 lat mały mankament będzie taki że wszelkie naprawy bede wykonywał ja pod jego okiem
w ogłoszeniu jest też wspomniane że auto nie ma żadnych przecieków.
Rozmawiałem z typem, pytałem o rozrząd mówił że nie wymieniał i nie wie, bardzo możliwe ponieważ nie wszyscy Angole mają pojęcie cco to rozrząd, po rozmowie dochodze do wniosku że będzie potrzebna wymiana olejów filtrów rozrządu itp. 25 jadę do polski więc chyba zrobię to w pl.
Właśnie nasunęło mi się pytanie odnośnie tego rozrządu. Czy jak strzeli to silnik do wymiany?
Czy koszty takich uszczelek są duże? Jak z dostępnością?
Auto wyjdzie mnie 150 funtów więcej gdyż muszę je ściągnąć na lawecie:/ ze względu braku ubezpieczenia.
Mam znajomego który ma ubezpieczenie "handlarza" Ale gość jest za duży i nie zmieści się w tym aucie:) Przetestowane:)
W uk można bez problemu kupić to auto za 800-1000 funtów ale przedliftowe poliftowe są droższe.
Ale w sumie dla tego też ta oferta mnie zainteresowała jak auto będzie w słabym stanie to pojeżdżę przez wakacje a na zimę opchnę osobno dach i osobno auto z nadzieją że wyjdę na zero albo z małą stratą.
A jeszcze jedno. Rozumiem że wspomaganie też jest w standardzie.

Rozmawiałem z typem, pytałem o rozrząd mówił że nie wymieniał i nie wie, bardzo możliwe ponieważ nie wszyscy Angole mają pojęcie cco to rozrząd, po rozmowie dochodze do wniosku że będzie potrzebna wymiana olejów filtrów rozrządu itp. 25 jadę do polski więc chyba zrobię to w pl.
Właśnie nasunęło mi się pytanie odnośnie tego rozrządu. Czy jak strzeli to silnik do wymiany?
Czy koszty takich uszczelek są duże? Jak z dostępnością?
Auto wyjdzie mnie 150 funtów więcej gdyż muszę je ściągnąć na lawecie:/ ze względu braku ubezpieczenia.
Mam znajomego który ma ubezpieczenie "handlarza" Ale gość jest za duży i nie zmieści się w tym aucie:) Przetestowane:)
W uk można bez problemu kupić to auto za 800-1000 funtów ale przedliftowe poliftowe są droższe.
Ale w sumie dla tego też ta oferta mnie zainteresowała jak auto będzie w słabym stanie to pojeżdżę przez wakacje a na zimę opchnę osobno dach i osobno auto z nadzieją że wyjdę na zero albo z małą stratą.
A jeszcze jedno. Rozumiem że wspomaganie też jest w standardzie.
- PRYMUS_BMW
- Donator
- Posty: 877
- Rejestracja: 24 maja 2012, 10:37
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: WPR
z tego co kojarze to wymiana rozrządu zalecana jest po 100.000 km jak to ma najechane 80 tyś mil to ja bym przed wyprawą do PL wymienił rozrząd aby nie było niespodzianek, przy takim aucie rozrząd to w sumie część welcome pack'u czyli filtry oleje płyny itp...
Właśnie nasunęło mi się pytanie odnośnie tego rozrządu. Czy jak strzeli to silnik do wymiany?
Czy koszty takich uszczelek są duże? Jak z dostępnością?
Może strzelić i nic w teorii nie powinno się stać. Jak masz zamiar robić blacharkę to rozrząd przy tym to pryszcz. Zaopatrz się w manual i wymienisz, a jak źle złożysz to nic się nie stanie, więc nie bawisz się w sapera.
Uszelki w aso pewnie w tysiącach, na il/kmparts chyba 100zł sztuka używki są do dostania dwies tówki komplet.
- polokokt
- Donator
- Posty: 1234
- Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: WL
Ceny części i ich dostępność (oryginałów i zamienników) możesz sie dowiedzieć wysyłając email do CarSpeed z Lublina, podając albo model, wersję i rocznik auta, albo jeszcze lepiej VIN i listę co tam Cię interesuje. W ciągu dnia roboczego odpisują w 2-3h.
A potem jak się zdecydujesz, to może i u nich zamówić wysyłkowo (choć nie wiem czy do UK wysyłają - ale i tak wracasz zaraz do Polski).
A potem jak się zdecydujesz, to może i u nich zamówić wysyłkowo (choć nie wiem czy do UK wysyłają - ale i tak wracasz zaraz do Polski).
Autko zakupione
Cenę stargowałem do 1100 gpb ogólnie jestem zadowolony oczywiście auto ma parę mankamentów
Tylne nadkola i trochę zahacza o dolne progi korozja ale nie ma tragedii
szmacianka od strony kierowcy czasem kapie ale tylko podczas mycia, podczas deszczu jest ok hardtop również jest w porządku
No i opony do wymiany bo łysina niesamowita. No i przedni zawias, ale jeszcze nie sprawdzałem dokładnie chociaż wydaje mi się że będą to tylko końcówki drążków.
Silnik nie wygląda na zajechany nic nie kapie równo chodzi.
Potem wrzucę jakieś zdjęcia i mam nadzieję zostać tutaj z wami na dłużej, bo auto już mnie oczarowało:)
Sorry za nieskładne pisanie ale robię to na szybkości bo grilowanie się szykuje.

Cenę stargowałem do 1100 gpb ogólnie jestem zadowolony oczywiście auto ma parę mankamentów
Tylne nadkola i trochę zahacza o dolne progi korozja ale nie ma tragedii
szmacianka od strony kierowcy czasem kapie ale tylko podczas mycia, podczas deszczu jest ok hardtop również jest w porządku
No i opony do wymiany bo łysina niesamowita. No i przedni zawias, ale jeszcze nie sprawdzałem dokładnie chociaż wydaje mi się że będą to tylko końcówki drążków.
Silnik nie wygląda na zajechany nic nie kapie równo chodzi.
Potem wrzucę jakieś zdjęcia i mam nadzieję zostać tutaj z wami na dłużej, bo auto już mnie oczarowało:)
Sorry za nieskładne pisanie ale robię to na szybkości bo grilowanie się szykuje.

- PRYMUS_BMW
- Donator
- Posty: 877
- Rejestracja: 24 maja 2012, 10:37
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: WPR
unxtres pisze:szmacianka od strony kierowcy czasem kapie ale tylko podczas mycia,
Gratulować, oszczędzaj uszczelki podczas karcherowania, nie wal w niej bezpośrednio strumieniem wody - może i wtedy kapać nie będzię ?