Alternatywa dla Mx5 Soft Turbo
Moderator: Moderatorzy
Siemka.
Chciałbym was panowie zapytać o alternatywę dla Mx piątki NA z soft turbo.
Z tego co się orientuję, to takowe chodzą po ok. 20tyś. W takich cenach znajdzie się BMW Z3 2.8, Toyota MR2 Twin Turbo, Audi TT 1.8T Roadster... Co możecie polecić? Lub czy znacie jeszcze jakieś ciekawe propozycje w tej półce cenowej, z okolicach 200HP z typem nadwozia Cabrio/Roadster/Targa?
A może jednak taka Mazda Mx5 NA z soft Turbo nie ma sobie równych ?:D
Pozdrówka!.
Chciałbym was panowie zapytać o alternatywę dla Mx piątki NA z soft turbo.
Z tego co się orientuję, to takowe chodzą po ok. 20tyś. W takich cenach znajdzie się BMW Z3 2.8, Toyota MR2 Twin Turbo, Audi TT 1.8T Roadster... Co możecie polecić? Lub czy znacie jeszcze jakieś ciekawe propozycje w tej półce cenowej, z okolicach 200HP z typem nadwozia Cabrio/Roadster/Targa?
A może jednak taka Mazda Mx5 NA z soft Turbo nie ma sobie równych ?:D
Pozdrówka!.
Hakuuna ma Miataaa!
Zależy czego szukasz i co jest ważne, auto uturbione, zwykle nie jest aż tak niezawodne i dopracowane jak konstrukcje fabryczne, za to często ma większą moc. Żadne z podanych przez Ciebie aut nie jest podobne do mx-5. Najbliżej jest chyba BMW, chociaż jest to ciężkie auto, zupełnie inaczej prowadzące się. MR2 ma motor centralnie = totalnie inna bajka, życzę powodzenia w szukaniu sprawne i nie bitego egzemplarza twinturbo. Audi to już w ogóle co innego, przecież to jest golf, sorry ale pierwsza TT nawet w topowej wersji nie jedzie, mocy niby jest a fura odejścia niema.
Dlatego zależy czego oczekujesz, jeśli lekkości, dobrego prowadzenia, prostoty konstrukcji, duże ilości aftermarketowych gratów to mx-5 jest dla Ciebie.
Z innej beczki jeśli nie jeździłeś, wcześniej mocnym rwd bez systemów, to przemyśl na spokojnie NA turbo. To auto waży mniej niż tonę, ma tylny napęd i co najwyżej ABS. Przy 200KM jeśli nie ogarniasz auta, zwłaszcza przy gorszej przyczepności może być problem.
Dlatego zależy czego oczekujesz, jeśli lekkości, dobrego prowadzenia, prostoty konstrukcji, duże ilości aftermarketowych gratów to mx-5 jest dla Ciebie.
Z innej beczki jeśli nie jeździłeś, wcześniej mocnym rwd bez systemów, to przemyśl na spokojnie NA turbo. To auto waży mniej niż tonę, ma tylny napęd i co najwyżej ABS. Przy 200KM jeśli nie ogarniasz auta, zwłaszcza przy gorszej przyczepności może być problem.
Możesz też na którymś trackday-u spytać kogoś kto ma NA turbo o przewiezienie na prawym.
Nawet seryjna miata potrafi zaskoczyć, szczególnie 1.8.
Nawet seryjna miata potrafi zaskoczyć, szczególnie 1.8.
Soul Red NB- kiedy mózg mówi ND, ale portfel mówi NB
Kardyniak pisze:Toyota MR2 Twin Turbo
ree pisze:twinturbo
W ramach sprostowania MR2 ma jedną Single Turbo "Twin entry" a nie Twin Turbo
Dzięki za sprostowanie. Coś czułem ze z tym twin turbo się walnąłem. Co do szukania takiej to zawsze można swapowac . No z chęcią bym się przejechał turbomiatą. Na pewno zagadam jak bedzie jakiś event na wschodzie. Natomiast jeździłem 1.8 fajnie fajnie, ale jeszcze brakuje mi pod noga. Z tego c rozumiem teoria nt. Soft turbo nic mi nie da i trzeba się po prostu przejechać:). Właśnie się zastanawiam jak to jest jeździć na co dzień bez trakcji jednotonowym 200konnym autem.
Hakuuna ma Miataaa!
Kardyniak pisze:Właśnie się zastanawiam jak to jest jeździć na co dzień bez trakcji jednotonowym 200konnym autem.
To nie do końca tak, jeździłem niebieską Autopagi, a tam jest sporo więcej niż 200KM. Auto na semislicku na suchym jest bardzo przewidywalne, a jadąc do 3000rpm to nawet dość spokojne. Problemy są jak pada i próbujesz cisnąć, bo wtedy to zrywa przyczepność praktycznie na każdym biegu. Tak więc można na luzaku, ale ESP musisz mieć w głowie, np. jak pada to jedziesz do 3000rpm (nawet 2500) i spokojnie z gazem i jest luzio. W sumie zrobiłem nią kilkadziesiąt kilometrów w deszczu i nie było problemu, gdy jechałem spokojnie.
Kardyniak pisze:No z chęcią bym się przejechał turbomiatą.
Porozmawiaj z Hautameki, jest za płotem w BI, może da się namówić na przewiezienie MSMem. Co reszty to zgadzam się z ree. Moc to tylko jeden z elementów, zależy do czego jest Ci potrzebna.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
ree pisze:Tak więc można na luzaku, ale ESP musisz mieć w głowie, np. jak pada to jedziesz do 3000rpm (nawet 2500) i spokojnie z gazem i jest luzio.
Widziałem kiedyś filmik o Suprze pociśniętej do 600-800 KM. Auto zbudowane na 1/4 mili, ale właściciel twierdził, że jeździ nią też cały rok po ulicach. Kiedy prowadzący spytał, czy da się jeździć zimą takim potworem, gość odpowiedział, że turbo wchodzi dopiero przy 3000 obr., więc dopóki nie osiąga tych obrotów, jeździ sobie jak Golfem czy Corollą.
Olej pisze:właściciel twierdził, że jeździ nią też cały rok po ulicach. Kiedy prowadzący spytał, czy da się jeździć zimą takim potworem, gość odpowiedział, że turbo wchodzi dopiero przy 3000 obr., więc dopóki nie osiąga tych obrotów, jeździ sobie jak Golfem czy
Hehe no coś w tym jest wielkie turbo = wielki lag. Kiedyś był odcinek top gear gdzie Clarkson skillował evo fq430 seryjną foką, ale start był z niskich obrotów na wysokim biegu
Kardyniak pisze:Siemka.
Z tego co się orientuję, to takowe chodzą po ok. 20tyś. W takich cenach znajdzie się BMW Z3 2.8...
Pozdrówka!.
Swego czasu szukałem Z3 z tym silnikiem. Zapomnij, że kupisz ten samochód w dobrym stanie za te pieniądze:)
na roadsterach stoi taka z jasna skóra za 20kMarcinos pisze:Kardyniak pisze:Siemka.
Z tego co się orientuję, to takowe chodzą po ok. 20tyś. W takich cenach znajdzie się BMW Z3 2.8...
Pozdrówka!.
Swego czasu szukałem Z3 z tym silnikiem. Zapomnij, że kupisz ten samochód w dobrym stanie za te pieniądze:)
Mx-5 2003 1.8 146 KM
makler pisze:na roadsterach stoi taka z jasna skóra za 20kMarcinos pisze:Kardyniak pisze:Siemka.
Z tego co się orientuję, to takowe chodzą po ok. 20tyś. W takich cenach znajdzie się BMW Z3 2.8...
Pozdrówka!.
Swego czasu szukałem Z3 z tym silnikiem. Zapomnij, że kupisz ten samochód w dobrym stanie za te pieniądze:)
Faktycznie stoi coś takiego, w sumie roadstery zwykle sprzedają zdrowe fury. Więc cena niezła.
Tak btw. sobie popatrzyłem co tam jeszcze maja, to najbardziej roadsterową furą jest Prius (oczywiście konserwa)