Oczywiście - każdy ma swoje potrzeby i wymagania ale skoro wiadomo, że po 600km i tak będzie niewygodnie... lepiej się z tym pogodzić na początku

Odpowiedzi na najczęściej zadawane przez początkujących forumowiczy pytania
Moderator: Moderatorzy
Alan pisze:Uadrol, myślę, że różnica między nami w PL, a Tobą w UK jest taki, że Ty możesz wyjść na miasto i przebierać w mx-5 do woli, więc możesz sobie wybrzydzać, że ta nie ma klimy, a ta nie ma hardtopa, a tamta ma brzydki kolor, a my w PL wybór mamy 100x mniejszy i w danym czasie w całym kraju może być dosłownie 1, 2 czy 3 mieszczące się w budżecie i wyglądające na sensowne egzemplarze, więc jeśli żaden z nich nie ma klimy (bo rzadko ona występuje) to co zrobić? Nie kupować i czekać Bóg wie ile czasu aż coś się pojawi i modlić, żeby na następny dzień ktoś nam jej nie zwinął sprzed nosa?Po prostu w PL mamy inny rynek mx-5 i często trzeba iść na kompromis i kupić coś ze zdrową blachą i sprawnego mechanicznie, ale nie koniecznie w full opcji czy z najmocniejszym silnikiem. Oczywiście że fajnie jak jest klima (choćby się jej używało raz do roku), fajnie jak też jest dużo innych rzeczy, ale nie wszystko jest niezbędne i nie do każdej pierdoły należy przykładać dużą wagę przy zakupie, bo są inne ważniejsze rzeczy w samochodzie.
Sigma pisze:Jedna uwaga - klima nie chroni przed udarem. Masz słońce, klime i top down - bez kapelusza udar gwarantowany.
Z mojej strony jedna uwaga - klimy brakowało mi jedynie jak przez jedno lato byłem zmuszony dojeżdżać samochodem do pracy (korki na słońcu bez klimy = masakra). W trasie problemów nigdy nie miałem![]()
Na autostradach także problemu nie widziałem, bo niezależnie od drogi nie lubię jeździć top down szybciej niż 100km/h - trudno się wtedy rozmawia...
Jaro pisze:W zeszlym roku dalo rade do Chorwacji bez klimy i w tym tez jest plantakze da sie
Z top down powyzej 100km/h trudno sie nawet krzyczy a muzyki mozna sluchac jedynie w sluchawkach na uszach
Peecer pisze:Wiadomo wiatr robi swoje ale Vivaldi i Pink Floyd było rozkoszą dla ucha przeszywane szumem wiatru i nie było problemem posłuchać....
Uadrol pisze:Peecer pisze:Wiadomo wiatr robi swoje ale Vivaldi i Pink Floyd było rozkoszą dla ucha przeszywane szumem wiatru i nie było problemem posłuchać....
Bo Pink Floyd zawsze dobrze brzmi nawet jak nic nie slychac
Peecer pisze:Uadrol pisze:Peecer pisze:Wiadomo wiatr robi swoje ale Vivaldi i Pink Floyd było rozkoszą dla ucha przeszywane szumem wiatru i nie było problemem posłuchać....
Bo Pink Floyd zawsze dobrze brzmi nawet jak nic nie slychac
"Pink Floyd - Wish you were here" i cała dyskografia![]()
![]()
Mam nadzieję, że wybaczy się "OT"
piotr-gka pisze:Peecer pisze:Uadrol pisze:Peecer pisze:Wiadomo wiatr robi swoje ale Vivaldi i Pink Floyd było rozkoszą dla ucha przeszywane szumem wiatru i nie było problemem posłuchać....
Bo Pink Floyd zawsze dobrze brzmi nawet jak nic nie slychac
"Pink Floyd - Wish you were here" i cała dyskografia![]()
![]()
Mam nadzieję, że wybaczy się "OT"
![]()
Uadrol pisze:No w tym wypadku masz w 100% racje. Mysle, ze jak bedzie mozna rejestrowac RHD to sytuacja sie troche zmieni o ile ktos bedzie w stanie jezdzic takim autem i nie miec z tym problemow. Ja nie mam
Uadrol pisze:A myslicie koledzy, ze moj Avatar to niby skad sie wzial? Nie poznajecie?
matpilch pisze:(...)pamiętaj, że dla mas liczy się moment, bo przecież powyżej 3500rpm silniki wybuchają.
Rafa1981 pisze:Uadrol pisze:No w tym wypadku masz w 100% racje. Mysle, ze jak bedzie mozna rejestrowac RHD to sytuacja sie troche zmieni o ile ktos bedzie w stanie jezdzic takim autem i nie miec z tym problemow. Ja nie mam
Mam nadzieję,że to nigdny nie nastąpi! Takich myślących,że ja nie mam problemu będzie tysiące-problem to posiadacze normalnych aut będą mieli jak jakiś wariat mu wyjedzie, bo sobie lusterko źle ustawił...i nie widział dobrze samochodu na przeciwległym pasie.
Pozdr
Rafa
Uadrol pisze:
To praktycznie juz nastapilo i bardzo dobrze. W calej europie mozna rejestrowac RHD tylko nie w Polsce i nie na Litwie. w UK mozesz tez bez problemu rejestrowac LHD.
Wariatow to w Polsce jak na razie nie brakuje i to nie ma znaczenia czy maja kierownice po prawej, po lewej stronie czy po srodku. Jesli nie jezdziles nigdy RHD dluzej niz kilka dni to mysle, ze nie powinienes sie wypowiadac bo wiekszosc osob zabiera glos w tej sprawie wylacznie na bazie swoich wyobrazen a nie doswiadczen z jazdy takim autem. Poza tym najwazniejsze jest to kto siedzi za kierownica a nie po ktorej stronie ona jest.
matpilch pisze:(...)pamiętaj, że dla mas liczy się moment, bo przecież powyżej 3500rpm silniki wybuchają.
Rafa1981 pisze:Kolego mam prawo jazdy z UK-tam robiłem i tam mieszkałem, jeździłem i wiem na ten temat wystarczająco![]()
Dalej nie dyskutuję z Tobą, bo widziałem Twoje posty-i szkoda mi czasu odpisywać.
Pozdr
Rafa
Główne przyczyny wypadków na prostych odcinkach to:
- niedostosowanie prędkości do warunków ruchu - 4 326 wypadków,
- nie udzielenie pierwszeństwa przejazdu - 2 232 wypadki,
- nieprawidłowe zachowanie się wobec pieszego - 2 158 wypadków,
- nie zachowanie bezpiecznej odległości między pojazdami – 1 445 wypadków
- nieprawidłowe wyprzedzanie - 1 222 wypadki.
(...)
W 2013 roku zdecydowana większość wypadków miała miejsce na drogach jedno- jezdniowych, dwukierunkowych – zdarzeń tych było 29 208, co stanowi 81,5% wszystkich wypadków, zginęło w nich 2 938 osób (87,5% ogółu zabitych), a 35 905 osób zostało rannych (81,5%).
(...)
Uadrol pisze:Natomiast nie ma ZADNYCH NEGATYWNYCH statystyk jesli chodzi o ilosc wypadkow z udzialem samochodow RHD.
Uadrol pisze:Powtarzam - nie wazne po ktorej stronie jest kierownica tylko kto za nia siedzi.
Alan pisze:Panowie, ta dyskusja już była niedawno, nie ma co bić piany
matpilch pisze:(...)pamiętaj, że dla mas liczy się moment, bo przecież powyżej 3500rpm silniki wybuchają.
Rafa1981 pisze:Dalej nie dyskutuję z Tobą, bo widziałem Twoje posty-i szkoda mi czasu odpisywać.
grzegorz87 pisze:a jak poznac i sprawdzic czy dane auto ma szpere ? na kanal trzeba i cos rozbierac czy takie zwykle ogledziny wystarcza