Turbo NC od Promotora na torze?

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

11 maja 2014, 6:15

Promotor zbudował już kilka tych samochodów, ale jakoś nie widać ich na pojeżdżawkach, albo może ja nie bywam na tych na których można je trafić :evil: Wyniki najpopularniejszego setupu (~300 koni i >350Nm) wyglądają bardzo zachęcająco, ciekaw jestem jak to jeździ (chodzi mi głównie o charakterystykę rozwijania mocy) i jak wygląda niezawodność przy upalaniu... Najchętniej bym się którąś przejechał ale o to będzie raczej ciężko więc będę wdzięczny za wasze opinie :D

Michał
BORO
Posty: 668
Rejestracja: 17 lip 2008, 13:44
Model: NB
Lokalizacja: Wuwua

12 maja 2014, 11:33

Bys był na MMC byś widział :P
Dlaczego MX-5? --> http://www.youtube.com/watch?v=m67ZMn0tzg8#t=5m28s
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

12 maja 2014, 21:26

A kto taką jeździł? I jakie czasy robił?
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

12 maja 2014, 21:47

mszczyrek pisze:A kto taką jeździł? I jakie czasy robił?

z turbo był chyba jedynie Fajf o ile dobrze kojarzę, a to nie jest do końca ten setup, bo jemu promo tylko silnik zakuwał. marcin30 ma kompresor, a pantier hmmm... nie startował z przyczyn technicznych...

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

13 maja 2014, 12:33

Szkoda, fajnie bylo by zobaczyć jak "typowy" setup Promotora reaguje na upalanie...
BORO
Posty: 668
Rejestracja: 17 lip 2008, 13:44
Model: NB
Lokalizacja: Wuwua

13 maja 2014, 15:20

No właśnie - typowy akurat nie dał rady do toru. Ale Marcina kompresorowa też była składana przez nich i pięknie chodziła.
Dlaczego MX-5? --> http://www.youtube.com/watch?v=m67ZMn0tzg8#t=5m28s
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

13 maja 2014, 15:26

Czyli "problemy techniczne" były właśnie z powodu turbo? Wydawało by się że Duratec powinien być odporny na doładowanie. Czyli pomysł upada :(
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

13 maja 2014, 21:15

BORO pisze:No właśnie - typowy akurat nie dał rady do toru. Ale Marcina kompresorowa też była składana przez nich i pięknie chodziła.

Bez jaj! Macieju, konfiguracja o której piszesz to gotowy kit opracowany przez specjalistów Cosworth'a, tłuczony obecnie w dużych seriach przez hamburgerów. Montaż mechaniczny to podobno kwestia kilku godzin pracy jednego kumatego mechanika. Z tego co wiem, Promotor ogarniał jedynie montaż i strojenie.
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
BORO
Posty: 668
Rejestracja: 17 lip 2008, 13:44
Model: NB
Lokalizacja: Wuwua

16 maja 2014, 15:21

Danielu. Z dokładnie taką świadomością to pisałem, ze stwierdzeniem "składana".
mszczyrek - tak, jednak turbo jak w 99% przypadków to poważna modyfikacja silnika i coś tam nie tak. Nie oszukujmy się - nawet jak masz wóz seryjnie zaturbiony to ma się więcej wysypać jak upalasz vs wolnossąca seria.

Moim zdaniem wolnossące silniki które zostały zaturbione, upalane i się nie psują to wyjątki potwierdzające regułę.
Dlaczego MX-5? --> http://www.youtube.com/watch?v=m67ZMn0tzg8#t=5m28s
sasayaku4
Posty: 4
Rejestracja: 16 maja 2014, 15:35

16 maja 2014, 16:20

Mając turbo w samochodzie trzeba pamiętać podstawową zasadę eksploatacji jej. Po ostrej jeździe należy ją wystudzić na wolnych obrotach. Jak się zatrze to wtedy mogą być spore problemy

www.alanex-radom.pl
Ostatnio zmieniony 19 cze 2015, 19:21 przez sasayaku4, łącznie zmieniany 1 raz.
Agi
Posty: 1074
Rejestracja: 23 cze 2010, 15:05
Model: NC FL2
Wersja: Club
Lokalizacja: Warszawa URS

16 maja 2014, 20:13

pantier?
2010-2011 NCFL Sport 2.0 PRHT '09 Papryka
2011-2016 NBFL MAZDASPEED Miata 1.8 Turbo '05 Filipek
2019 - ? NCFL Club 2.0 Powershift '13 Kolo
ODPOWIEDZ