Poradnik początkującego forumowicza

Odpowiedzi na najczęściej zadawane przez początkujących forumowiczy pytania

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

Piecho
Posty: 157
Rejestracja: 02 lut 2014, 14:10

10 lut 2014, 10:12

Patrzę na Mazdy w roczniku ~99" i są przebiegi rzędu 100-200k. Rozmawiałem z Lukasem, ma ciekawą IMO sztukę, tylko z przebiegiem 270k. Wiem, że większość zależy od tego, jak auto serwisował właściciel, ale prz takim przebiegu trzeba by pewnie zwrócić uwagę na kilka rzeczy. Widzę w ogłoszeniach auta z niższym przebiegiem które biorą olej, myślę, że tutaj też warto by to wziąć pod uwagę. Poradzicie, co przed zakupem sprawdzić, by nie wpakować się w skarbonkę albo zajechane auto?

Swoją drogą ja do Kostrzyna mam pół Polski, gdyby ktoś z okolic ją wcześniej obejrzał też byłoby łatwiej.
Uadrol
Posty: 155
Rejestracja: 07 sty 2014, 23:52
Model: NB
Wersja: Sport
Lokalizacja: London, UK

10 lut 2014, 10:25

Uadrol pisze:Kurcze, jaka ladna sztuka! Gdybym nie kupil swojej na pewno bym sie nia zainteresowal i prawdopodobnie kupil:
http://www.ebay.co.uk/itm/301077146257? ... 1423.l2649


Juz ja wciagnal moj kolega z czasow podstawowki i LO. Kurcze jestem zazdrosny :slinotok:
There's someone in my head but it's not me.
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

10 lut 2014, 15:22

Uadrol pisze:Nie dam sobie glowy obciac ale moim zdaniem ten ostatni to nie jest oryginal tylko samorobka. Mialem cos podobnego w NA tylko u mnie to nie bylo przykrecane do rurek.


Ostatni (siatka do stylebara) jest 100% oryginał, występował bodajże od 2003 w NBFL ;)
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
Piecho
Posty: 157
Rejestracja: 02 lut 2014, 14:10

12 lut 2014, 10:44

Jak wygląda sprawa z immobilizerem w NB? Były fabrycznie montowane?
fifomaniak
Posty: 1023
Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
Lokalizacja: Wrocław

12 lut 2014, 11:35

Instrukcja mówi, że były opcjonalnie, ale osobiście takiego bez nie widziałem. Różnią się kształtem kluczyka, jak jest immo, to dziurka jest z boku, jak nie ma, to pośrodku.
Obrazek
Uadrol
Posty: 155
Rejestracja: 07 sty 2014, 23:52
Model: NB
Wersja: Sport
Lokalizacja: London, UK

16 lut 2014, 0:28

Kolega jutro rano jedzie po ta Madzie z zepsutym dyferencjalem za... 400 funtow czyli 2000zl.
http://www.ebay.co.uk/itm/301077146257? ... 1423.l2649
Laweta juz zamowiona. Ech...
There's someone in my head but it's not me.
offthe
Posty: 1178
Rejestracja: 25 lut 2012, 23:47
Model: NA
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

16 lut 2014, 0:57

to jest styl na bezguście, no ale za 400 funciaków można takie coś przeżyc..
I don't like being overtaken. It's a sign of weakness.
Awatar użytkownika
rsmx5
Posty: 1485
Rejestracja: 17 lis 2011, 19:00
Model: Inny
Wersja: Fiat 124 Spider
Lokalizacja: Bochnia

16 lut 2014, 8:49

Uadrol pisze:Kolega jutro rano jedzie po ta Madzie z zepsutym dyferencjalem za... 400 funtow czyli 2000zl.
http://www.ebay.co.uk/itm/301077146257? ... 1423.l2649
Laweta juz zamowiona. Ech...


Powiedz mi tylko kolego co wymienianie mazd które ktoś kupił albo są do kupienia w UK ma wspólnego z tym tematem, w którym stoi jak wół "Poradnik początkującego forumowicza".
Ani nikomu nie pomagasz ani nie prosisz o pomoc tylko śmiecisz i odstraszasz ludzi od zaglądania tutaj.
A to szkodzi bo jak ludziska nie będą czytać tego wątku to przez to ktoś kto będzie naprawdę potrzebował pomocy nie dostanie odpowiedzi.
Mam propozycję - załóż sobie swój wątek w dziale "Nasze Mazdy MX-5" i pisz tam albo znajdź bardziej odpowiedni wątek.
R.

PS
Jak będę miał ochotę pooglądać sobie oferty z UK to otworzę angielskiego ebaya a nie forum klubu MX-5 Polska.
EOT
Jest Tekla
Była Anni-ni
Była Anni
Była Zielona
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

16 lut 2014, 9:20

Jest wątek "Zna ktoś tą Mazdę z Otomoto/Allegro ?" do omawiania egzemplarzy sprzedawanych w PL. Proponuje koledze założyć wątek "Zna ktoś tą Mazdę z UK ?" i tam omawiać kolejne egzemplarze. Może ktoś skorzysta, a będzie większy porządek.
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
Piecho
Posty: 157
Rejestracja: 02 lut 2014, 14:10

16 lut 2014, 17:47

Jakie są Wasze doświadczenia z hardtopem w NB/NBfl?

Jeśli faktycznie żadnej izolacji nie ma, to zimą jest różnica względem założonego winylowego dachu? W komforcie, ciszy, czymkolwiek?

W sumie to kabrioletem żadnym w życiu nie śmigałem więc nie wiem, czy ewentualnie przy zakupie jest sens dopłacać te ~500 euro.

I w sumie jeszcze jedno. Czy mam z góry odrzucać samochody z przebiegiem >200k? Patrzę na serwisy ogłoszeniowe z Niemiec.
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

16 lut 2014, 18:13

Zależy czy będziesz jeździł zimą i gdzie będziesz zazwyczaj parkował. Hardtop nie niszczy się od wilgoci, nie niszczy się od skrobania śniegu i nie powoduje ryzyka, że ktoś uprzejmy Ci go przedziurawi ;)
Jeśli mało jeździsz w zimie albo nie stawiasz samochodu zimą "pod chmurką", hardtop jest prawdopodobnie zbędny :)

ps. z HT jest trochę ciszej przy wyższych prędkościach. Podobno poprawia się też aerodynamika nadwozia.
Ostatnio zmieniony 16 lut 2014, 18:17 przez Sigma, łącznie zmieniany 1 raz.
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
Piecho
Posty: 157
Rejestracja: 02 lut 2014, 14:10

16 lut 2014, 18:16

Auto zamierzam używać całym rokiem i pewnie przez większość czasu parkowane poza garażem.

Jedyne czego na pewno się boję to "uprzejmych" osobników z nożami i innymi ciekawymi przedmiotami.

Z tego co wyczytałem to po prostu winylu nie należy składać w mrozy, żeby nie popękał. Więcej na te tematy nie wiem.

Druga sprawa, że ciężko by było z miejscem na przechowywanie HT. Chyba w garażu pod sufitem musiałbym jakoś podwiesić : )
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

16 lut 2014, 18:27

Piecho pisze:Z tego co wyczytałem to po prostu winylu nie należy składać w mrozy, żeby nie popękał. Więcej na te tematy nie wiem.

Winyl przy temp. <6 stopni może popękać. A szmata (dach materiałowy) może teoretycznie zacząć przesiąkać i gnić. I jedno i drugie można też uszkodzić przy nieumiejętnym odśnieżaniu - przy HT w najgorszym razie podrapiesz lakier :P
Dużo zależy też od konserwacji dachu. Generalnie HT konieczny nie jest. Ale jak jest, to jest przydatny. Weź pod uwagę, że w lecie trzeba gdzieś to cholerstwo też przechować :)

EDIT. Było pare patentów na podwieszenie pod sufitem, można też powiesić na ścianie: http://www.miata.net/garage/toprack.htm
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
fifomaniak
Posty: 1023
Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
Lokalizacja: Wrocław

16 lut 2014, 19:28

Sigma pisze:Winyl przy temp. <6 stopni może popękać.


Dodałbym do tego, że jeśli jeździ całą zimę złożony na tylnej półce, bo masz HT, to to samo się dzieje - pęka na rantach i zgięciach. A przy odśnieżaniu jakoś ciężko go uszkodzić - zmiotka, żeby z grubsza odśnieżyć, reszta stopnieje jak się przejedziesz kawałek i włączysz ogrzewanie.

IMO, jeśli masz szczelny dach, to jedyne zalety HT, to ochrona przed nożami (ale to w lecie też musiałbyś zakładać - na cholerę roadster?) i szeroka tylnia szyba. No dobra, aerodynamika faktycznie pewnie ciut się poprawia i może jest trochę ciszej, bo jednak grubsza warstwa izoluje od zewnątrz. Ale softtopu to przed zimą nie chroni, o ile nie wyjmiesz tego drugiego i nie postawisz rozłożonego w garażu (w sensie nie harmonijka, nie musi być mega naciągnięty).
Obrazek
Piecho
Posty: 157
Rejestracja: 02 lut 2014, 14:10

22 lut 2014, 21:36

Mobile, Autoscout, roadstery.pl, Forum, SpooN - jeszcze gdzieś powinienem szukać? :D
Marcinos
Posty: 317
Rejestracja: 18 maja 2013, 13:25
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

26 lut 2014, 12:06

Zapytam tutaj bo w technicznym mi nie odpowiedzieli :P
jest gdzieś na forum jakaś check lista tego co powinienem wymienić przed nowym sezonem?

Wiadomo, olej, filtr, filtr powietrza coś jeszcze? Z takich rzeczy eksploatacyjny?:)
zajcol
Posty: 872
Rejestracja: 02 wrz 2012, 19:16
Model: Inny
Lokalizacja: Wiocha pod Wawą

26 lut 2014, 13:00

Sprawdzić hamulce (ilość mięsa w klockach), przeczyścić odpływy wody z dachu...
- NC 2006 2.0 powershift
- NCFL 2009: viewtopic.php?f=22&t=9850
- NA-t 1993: viewtopic.php?f=22&t=16934
- ND 2015
- ...
Uadrol
Posty: 155
Rejestracja: 07 sty 2014, 23:52
Model: NB
Wersja: Sport
Lokalizacja: London, UK

02 mar 2014, 23:09

rsmx5 pisze:Powiedz mi tylko kolego co wymienianie mazd które ktoś kupił albo są do kupienia w UK ma wspólnego z tym tematem, w którym stoi jak wół "Poradnik początkującego forumowicza".
Ani nikomu nie pomagasz ani nie prosisz o pomoc tylko śmiecisz i odstraszasz ludzi od zaglądania tutaj.
A to szkodzi bo jak ludziska nie będą czytać tego wątku to przez to ktoś kto będzie naprawdę potrzebował pomocy nie dostanie odpowiedzi.
Mam propozycję - załóż sobie swój wątek w dziale "Nasze Mazdy MX-5" i pisz tam albo znajdź bardziej odpowiedni wątek.
R.

PS
Jak będę miał ochotę pooglądać sobie oferty z UK to otworzę angielskiego ebaya a nie forum klubu MX-5 Polska.
EOT


Juz Ci mowie.
To nie ja wszedlem do tego watku tylko zostalem tu "wrzucony" i zmiksowany z innymi tematami. Pretensje nie do mnie.
Pierwotnie pisalem w innym temacie. Ktos tu zrobil niemaly chaos i pisalem juz o tym wczesniej ale uznano, ze jest ok.
No a skoro mozna pisac o MX-5 z niemiec to czemu nie z UK? I jedne i drugie jezdza w Polsce :)

Marcinos pisze:Zapytam tutaj bo w technicznym mi nie odpowiedzieli :P
jest gdzieś na forum jakaś check lista tego co powinienem wymienić przed nowym sezonem?

Wiadomo, olej, filtr, filtr powietrza coś jeszcze? Z takich rzeczy eksploatacyjny?:)


Ja proponuje jeszcze wymienic swiece i ewentualnie kable. Swiece zaden koszt (30-40zl) a to wazna sprawa.

Piecho pisze:Jakie są Wasze doświadczenia z hardtopem w NB/NBfl?
Jeśli faktycznie żadnej izolacji nie ma, to zimą jest różnica względem założonego winylowego dachu? W komforcie, ciszy, czymkolwiek?
W sumie to kabrioletem żadnym w życiu nie śmigałem więc nie wiem, czy ewentualnie przy zakupie jest sens dopłacać te ~500 euro.
I w sumie jeszcze jedno. Czy mam z góry odrzucać samochody z przebiegiem >200k? Patrzę na serwisy ogłoszeniowe z Niemiec.


U mnie jest cienka izolacja. Taka jakby pianka. Dosc twarda. Jest znaczna roznica w poziomie halasu. Po pierwsze dach nie furkocze przy duzej predkosci po drugie znaczaco tlumi halas z zewnatrz. Teraz glowne szumy jakie slysze sa z podwozia i tlumika. Poza tym HardTop daje duzo lepsza widocznosc szczegolnie podczas cofania.
There's someone in my head but it's not me.
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4682
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

03 mar 2014, 13:06

Uadrol pisze:Po pierwsze dach nie furkocze przy duzej predkosci

Najwyraźniej masz nienaciągnięty dach albo coś innego, bo nic nie powinno furkotać.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Sanchez
Posty: 1
Rejestracja: 03 mar 2014, 16:50

03 mar 2014, 17:10

Witam,
Z góry przepraszam, jeśli piszę w złym temacie/dziale, ale uznałem, że jest on najodpowiedniejszy.

Sprawa wygląda następująco. Od jakiegoś czasu jestem zafascynowany Miatą i chciałbym około czerwca wejść w jej posiadanie :). Pozostaje kwestia budżetu - planuję wydać ok. 9-9,5k. Czy w tych pieniądzach jest szansa na znalezienie sprawnego, zadbanego egzemplarza (Wersja NA, 116 KM) ? Oczywiście bez żadnych dodatków, konkretnego felunku, itp.

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

03 mar 2014, 18:20

Sanchez pisze:(...)planuję wydać ok. 9-9,5k. Czy w tych pieniądzach jest szansa(...)

Z całą pewnością jest :) Chociażby:
http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=29&t=13009
http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=29&t=13259
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
Uadrol
Posty: 155
Rejestracja: 07 sty 2014, 23:52
Model: NB
Wersja: Sport
Lokalizacja: London, UK

04 mar 2014, 0:12

Alan pisze:
Uadrol pisze:Po pierwsze dach nie furkocze przy duzej predkosci

Najwyraźniej masz nienaciągnięty dach albo coś innego, bo nic nie powinno furkotać.


Nie mam a wlasciwie nie mialem bo mowie o doswiadczeniach z NA a teraz mam NB i aktualnie uzywam hardtopu.
Moze z tym furkotaniem przesadzilem ale jak mocno wialo to dach wpadal w slyszalne wibracje. HT duzo zmienia. Gdyby nie fakt, ze mam zamiar uzywac Madziw PL pewnie bym go olal ale szczegolnie w zimowych warunkach wydaje mi sie byc przydatny no i na dlugich trasach jaka chociazby mnie czeka za 2 tygodnie (1700km).
There's someone in my head but it's not me.
fifomaniak
Posty: 1023
Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
Lokalizacja: Wrocław

04 mar 2014, 1:02

Nie wiem, dokąd jedziesz te 1700 km, ale ja w życiu nie brałbym na taką wyprawę hardtopu. Tzn. dużo zależy od pogody, jak na pewno ma być kicha to w sumie ok, ale pogody nie przewidzisz na długo, zrobi się ładnie i nie możesz zdjąć dachu, bo nie masz co z nim zrobić ;)
Obrazek
Uadrol
Posty: 155
Rejestracja: 07 sty 2014, 23:52
Model: NB
Wersja: Sport
Lokalizacja: London, UK

04 mar 2014, 10:49

fifomaniak pisze:Nie wiem, dokąd jedziesz te 1700 km, ale ja w życiu nie brałbym na taką wyprawę hardtopu. Tzn. dużo zależy od pogody, jak na pewno ma być kicha to w sumie ok, ale pogody nie przewidzisz na długo, zrobi się ładnie i nie możesz zdjąć dachu, bo nie masz co z nim zrobić ;)


Nie mam wyjscia. wywoze auto z UK gdzie aktualnie sie znajduje do Polski. Jesli nie zabiore hardtopu ze soba to zostanie mi w UK i nie bede mial z nim co zrobic. Zdaje sobie sprawe, ze mocno mnie to ogranicza ale jade w marcu wiec pewnie szalu nie bedzie jesli chodzi o pogode.
There's someone in my head but it's not me.
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4682
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

04 mar 2014, 13:07

Na autostradach w marcu raczej nie jest przyjemnie top down ;) A HT (jeśli w ładnym stanie) możesz zawsze sprzedać w PL i odzyskać połowę kasy jaką dałeś za samochód :) 2-2,5tys zł to normalna cena.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Uadrol
Posty: 155
Rejestracja: 07 sty 2014, 23:52
Model: NB
Wersja: Sport
Lokalizacja: London, UK

05 mar 2014, 13:43

Alan pisze:Na autostradach w marcu raczej nie jest przyjemnie top down ;) A HT (jeśli w ładnym stanie) możesz zawsze sprzedać w PL i odzyskać połowę kasy jaką dałeś za samochód :) 2-2,5tys zł to normalna cena.


Tak, tak. Drugie tyle wezme za fele Dezenta i wyjdzie, ze auto mam za free jednak nie bede tego robil Hardtop dobra rzecz i warto miec szczegolnie w Polsce no a fele zostawie za to na oryginalne zaloze zimowe opony, ktore beda na zapas. Pozdrawiam
There's someone in my head but it's not me.
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

20 mar 2014, 3:21

Marcinos pisze:Wiadomo, olej, filtr, filtr powietrza coś jeszcze? Z takich rzeczy eksploatacyjny?:)


Kable, świece, filtr paliwa, olej w dyfrze, kontrola luzu zaworowego, w miarę potrzeb uszczelka pod pokrywą, płyn hamulcowy, płyn w wysprzęgliku, kontrola zawieszenia z naciskiem na łączniki i sworznie, ogarnięcie rudej jak gdzieś wyszła a jeszcze nie zrobiła dziur. To tak z grubsza przed sezonem, jak masz stary płyn chłodniczy (podejrzewam, że masz bo skoro pytasz co robić to znaczy, że nic nie robisz ;)) to warto układ wypłukać i zalać świeżym.
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Piecho
Posty: 157
Rejestracja: 02 lut 2014, 14:10

22 mar 2014, 23:20

Dobra Panowie, zapytam jeszcze inaczej.

Czy kupując MX-5 z roku ok. 99-01 mogę faktycznie liczyć na bezawaryjną eksploatację przez cały rok? Zakładam do 10k rocznie. Pytam, bo z jednej strony auto jest ogólnie chwalone za bezawaryjność a coraz częściej trafiam na posty/ogłoszenia z remontowanymi silnikami po 1xxk km. Dalej idąc 15 letnie auto więc gumy wszelakie też już swoje przeżyły, z zawieszeniem może zacząć się też zabawa. Od razu zakładam, że ja warsztatu nie mam, więc pewnie nic poza zmiana oleju i filtrów sam nie zrobię. Nie chcę iść w koszty.

Piszę, bo cały czas się zastanawiam czy nie lepiej pójść rozsądną drogą i za kilkanaście tysięcy kupić 5-7 lat młodsze auto. Może jakiś hot hatch z równie bezpośrednim układem kierowniczym by się znalazł :)

Wiem, że jeśli się dba o auto to nie ma co się martwić. Jednak zakup używki to loteria, nigdy nie wiadomo do końca na co się trafi.

Jak napiszecie "Kupuj chłopie Focusa a do Miatki wróć za kilka lat, jak będzie większy budżet." to zniosę tę brutalną rzeczywistość :D
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4621
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

23 mar 2014, 7:49

Jak chcesz kupic uzywke to tak samo jest loteria z mx5 2000 jak i jakies inne auto z rocznika powiedzmy 2005-7. Btw. jaki hh z podanych rocznikow kupisz za parenascie tysiecy???

Mx5 to cos wiecej niz bezposredni uklad kierowniczy, porownanie do hh jest srednio sensowne :) Najwazniejsze jest jednak to ze kazdy potencjalny uzytkownik Mxa musi sobie odpowiedziec na pytanie czy chce nim jezdzic na codzien czy chce miec jako dodatkowe auto ktorym sie jezdzi nie z koniecznosci a dla przyjemnosci.
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

23 mar 2014, 8:15

Ja w swojej nic nie robiłem poza olejem, klockami i rozrządem. Nic się nie zepsuło, ale wydałem duuuużo więcej na auto już :P
To jest dobry, japoński samochód. Wszystko inne co byś nie kupił też może się zje*ać.

A remonty się robią, bo ludzie kupują zajazdy za 10 tysięcy.
ODPOWIEDZ