Czy kupiłbyś mx-5 gdyby była dwumiejscowym coupe?

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

02 maja 2013, 9:14

Pytanie na dziś :mrgreen:

czy kupiłbyś mx-5 gdyby była dwumiejscowym coupe, a nie roadsterem?
żadnych innych różnic, składany dach zamieniamy na stały. nic więcej.
hm?
miata lov!
Awatar użytkownika
Błaszczykowski
Posty: 1013
Rejestracja: 11 sie 2010, 12:02
Model: NB FL
Wersja: Memories III
Lokalizacja: Pruszków

02 maja 2013, 9:19

nie. Jest za wolne jak na coupe, nie przeżyłbym wstydu związanego z oklepem na światłach od mocnego Clio czy bety w dizlu :bang: a tak przynajmniej mogę sobie tłumaczyć, że mogę ściągnąć dach :wink:
Chwiał
Posty: 925
Rejestracja: 06 gru 2012, 10:21
Lokalizacja: W-wa, Śródmieście

02 maja 2013, 11:42

Gdyby tak było, zdecydowałbym się na Z3 Coupe.
My nie jeździmy szybko, my wolno latamy!
fifomaniak
Posty: 1023
Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
Lokalizacja: Wrocław

02 maja 2013, 12:49

A wiecie, że u Japońców można było takie coś kupić? Były nawet różne wersje z pakietami, np.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Ja osobiście prawdopodobnie bym kupił, bo to moje 1. własne auto, nie szukałem koniecznie bezdachowca, a jakiegoś niewielkiego, dość ekonomicznego i niezawodnego auta z RWD, które potrafi dać frajdę z jazdy i ma jakieś sportowe zacięcie. Jakby jeszcze nie rdzewiała to już w ogóle :mrgreen: Ale na następne auto chyba będe szukał czegoś szybszego, zobaczymy, czas zweryfikuje, może po 1.6 wystarczy mi 1.8 NBFL albo 2.0 NC :mrgreen:
Obrazek
Awatar użytkownika
KyRy
Moderator
Moderator
Posty: 3779
Rejestracja: 13 mar 2008, 11:23
Model: NA
Wersja: Chiquita
Lokalizacja: Kotlina Kłodzka
Kontakt:

02 maja 2013, 13:19

fifomaniak pisze:A wiecie, że u Japońców można było takie coś kupić?

Wiemy ;)
matpilch pisze:czy kupiłbyś mx-5 gdyby była dwumiejscowym coupe, a nie roadsterem?

Tak. Myślę, że zamiast mx-3 byłaby jak znalazł :mrgreen:
Obrazek
Są: Chiquita | 93LE | Błękitna Laguna
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
Don Corleone
Posty: 1320
Rejestracja: 05 maja 2008, 19:54
Model: Inny
Wersja: RevolutionReloaded
Lokalizacja: Pruszków

02 maja 2013, 13:24

Tak.
Zależało mi na prowadzeniu, napędzie FR i miał być japoński. Dach to dla mnie miły dodatek.
.
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

02 maja 2013, 13:32

Jeżeli wersja z dachem byłaby sporo lżejsza mogłoby być całkiem ciekawie.
Awatar użytkownika
polokokt
Donator
Donator
Posty: 1234
Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: WL

02 maja 2013, 14:12

penwie tak, bo znów po licznych kalkulacjach wyszłoby że ma najlepszy stosunek ceny zakupu/kosztów utrzymania do funu. Przy wyzszym budzecie (50-60k?) szukałbym zdecydowanie Boxtera :)Mimo ze w tym samym budzecie bylby rocznikowo starszy niz ewentualni konkurenci. Dach, tak jak u wielu, był jednym z kryteriów wyboru. Właściwie najbardziej rozmów przeprowadziłem w sprawie Audi TT Coupe 225KM Quatro. Ale do 30k newiele było sensownych egzemplarzy w tej mocniejszej konfiguracji a i z forum TT mozna wywnioskować, że elektronika to nie jest mocna strona modelu, a naprawy nie należą do najtanszych. W MXie jestem w stanie wiele rzeczy zrobić sam...
outatime
Posty: 244
Rejestracja: 01 gru 2012, 10:06
Lokalizacja: Silesia

02 maja 2013, 17:18

Raczej tak ;-)
Mnie głównie zależało na właściwościach jezdnych, rwd, lekkości i zwinności, a wcześniej nie myślałem o bezdaszniku, nawet była to dla mnie wada, dopóki się nie przejechałem topless :wink:
offthe
Posty: 1178
Rejestracja: 25 lut 2012, 23:47
Model: NA
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

02 maja 2013, 17:23

w kwocie za którą kupić można NA? Owszem. Za więcej pieniędzy raczej nie. Ja chciałem roadstera, dlatego wybrałem NA. Gdybym miał 50-60k to miałbym większy wybór nie tylko w coupe ale także w roadsterach. A że nie mam takich pieniędzy, klikam na tak ^
I don't like being overtaken. It's a sign of weakness.
outatime
Posty: 244
Rejestracja: 01 gru 2012, 10:06
Lokalizacja: Silesia

02 maja 2013, 17:40

matpilch pisze:Pytanie na dziś :mrgreen:

czy kupiłbyś mx-5 gdyby była dwumiejscowym coupe, a nie roadsterem?
żadnych innych różnic, składany dach zamieniamy na stały. nic więcej.
hm?


Macieju, a Ty czy byś kupił ? :-)
szamanPL
Posty: 18
Rejestracja: 18 mar 2013, 6:00
Lokalizacja: PL

02 maja 2013, 17:54

:kciukdol: to tylko coupe,konserwa jak każda inna
PL
swimmer
Posty: 1394
Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
Lokalizacja: Warszawa

02 maja 2013, 21:39

NB coupe bardzo mi się podoba. Best motoring kiedyś postawiło ją na torze obok mazdaspeeda, coupe pomimo braku turba ustaliło większą prędkość maksymalną, jednak opór powietrza sporo robi :smile:

[ Dodano: 02-05-2013, 22:40 ]
matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

03 maja 2013, 18:15

outatime pisze:Macieju, a Ty czy byś kupił ? :-)


jak najbardziej. tak jak tu niektórzy pisali, najbardziej interesowało mnie prowadzenie, rwd, niskie koszty utrzymania i niezawodność.
brak dachu to miły dodatek, w tym sensie, że dobrze się przekonać jak to jest, ale nie nazwałbym siebie fanem kabrioletów/roadsterów :wink:
miata lov!
Szczupak
Posty: 1631
Rejestracja: 02 sty 2011, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

05 maja 2013, 22:01

no patrzcie, niby w wątku wszyscy by kupili a ankieta wskazuje inaczej :P

co do mnie - nie, nie kupiłbym. bo najpierw szukałem kabrioleta, potem rozglądając po możliwościach się okazało, że jedynym rozsądnym wyborem jest mx-5 :D aż wstyd się przyznać, że kiedyś się zastanawiałem nad meganką cabrio :onie:
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

05 maja 2013, 22:06

A ja najpierw rozglądałem się z trakcją, RWD i "funem" - ale Top Down przekonało mnie
po pierwszej trasie :wink:
Dizajer
Posty: 1101
Rejestracja: 16 kwie 2007, 9:04
Lokalizacja: Poznań / Kujawy
Kontakt:

05 maja 2013, 22:16

Ja tez bylem z tych co otwierany dach uznawali za wadę...
przed zakupem :)

Rozważałem jeszcze Celicę i s13. Celica odpadła przez fwd a s13 ze względu na tragiczny stan egzemplarzy na rynku.
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

05 maja 2013, 22:20

Ja 5 lat temu po posiadaniu kilku diesli z napędem na przód - chciałem mieć coś z napędem na tył.... nie wiedziałem że jazda bez dachu to taka radocha..... :mrgreen: to taki bonusik dla mnie był....

Zagadałem do Mayka, przejechałem sie.... i tak się zaczeło.... :kciuk:
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
piotrrf
Posty: 274
Rejestracja: 26 kwie 2012, 19:11
Model: NB
Lokalizacja: DAN

05 maja 2013, 22:28

Dla mnie otwierany dach byl priorytetem.Do tego nie mialo byc to cabrio a roadster.
Z gory zalozylem,ze ma to byc nastepca motocykla.
Czyli 2 osoby i wiatr we wlosach.
Nie wiedzialem tylko,ze az tak duzo tego wiatru bedzie :mrgreen:
Pochylanie na zakretach pozostalo po motocyklu :razz:
Quit
Posty: 62
Rejestracja: 22 wrz 2012, 18:38
Lokalizacja: Białystok

07 maja 2013, 9:09

Nie, nie kupiłbym.
Ale to dzięki MX-5 moje grono zainteresowanych samochodów zawęziło się do bezdachowców only.(ew. Targa taka jak Elise/Speedster)
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3403
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

07 maja 2013, 9:23

Nie kupiłbym. Chciałem bez dachu. Barchettę miałem brać?! :P
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
wjtr
Posty: 303
Rejestracja: 27 mar 2011, 22:41
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

07 maja 2013, 10:06

Nie kupiłbym. Jeśli miałoby to być auto z dachem, to lepiej wyciszone, niż mx-5. Żeby dało się jechać komfortowo powyżej 100 km/h. Dla mnie mx-5 to głównie bezawaryjny i świetnie prowadzący się daily car uprzyjemniający dojazdy do pracy brakiem dachu.
2003 NBFL 1.8 Memories II -> 2004 NBFL 1.6 Unplugged -> Mitsubishi Colt 1.3 -> Ford S-Max... WTF?! || Never drive faster than your angels can fly.
saygoodbye
Posty: 119
Rejestracja: 07 lut 2011, 15:30
Lokalizacja: Tarnów

07 maja 2013, 11:00

Nie kupiłbym, w zasadzie możliwość ekonomicznej jazdy bez dachu to jedyna zaleta tego auta, przynajmniej jak dla mnie. Ewentualnie pochyliłbym się nad MSM em, ale pewnie nieco dłubnietym.
PiotrekR
Posty: 503
Rejestracja: 16 mar 2011, 20:12
Lokalizacja: Warszawa

07 maja 2013, 11:24

My szukaliśmy roadstera, wiec brak dachu i dwumiejscowość były bardzo ważne. Jednak z perspektywy czasu, myślę że mógłbym się zdecydować na coupe - to auto naprawdę sympatycznie się prowadzi i daje sporo frajdy z jazdy, pod warunkiem, że człowiek się nie spina pod światłami :) a do tego wersje coupe są całkiem ładne.
zajcol
Posty: 872
Rejestracja: 02 wrz 2012, 19:16
Model: Inny
Lokalizacja: Wiocha pod Wawą

07 maja 2013, 11:57

swimmer pisze: coupe pomimo braku turba ustaliło większą prędkość maksymalną, jednak opór powietrza sporo robi :smile:


Wydaje mi się, że MSM vmax osiąga na odcięciu zapłonu, a nie ze względu na opór powietrza...
- NC 2006 2.0 powershift
- NCFL 2009: viewtopic.php?f=22&t=9850
- NA-t 1993: viewtopic.php?f=22&t=16934
- ND 2015
- ...
fifomaniak
Posty: 1023
Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
Lokalizacja: Wrocław

07 maja 2013, 12:42

Ale to był vmax na prostej na Tsukubie i było tam bodajże 148 dla 1.8 (które w Japonii ma 160 koni), 151 dla MSM i 154 dla Coupe z 1.8 N/A, także tam do odcięcia brakowało jeszcze duuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuużo.
Obrazek
Awatar użytkownika
kociol
Donator
Donator
Posty: 996
Rejestracja: 06 maja 2008, 14:49
Model: NC FL2
Wersja: Sport Recaro
Lokalizacja: Krakow

07 maja 2013, 12:58

zajcol, masz racje... MSM osiaga odciecie zaplonu na 6-tym biegu - to jest predkosc maksymalna (wg. GPSa to jest na nasze 212 km/h). Gdyby przelozenie w dyferencjale bylo "dluzsze" to mysle, ze dal by rade dobic gdzies do 240-250...
MAD fabworx specjalne części dla Twojej Miaty https://www.instagram.com/mad_fabworx/ Life is too short to drive a boring car.
Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

07 maja 2013, 13:26

kociol pisze:zajcol, masz racje... MSM osiaga odciecie zaplonu na 6-tym biegu - to jest predkosc maksymalna (wg. GPSa to jest na nasze 212 km/h). Gdyby przelozenie w dyferencjale bylo "dluzsze" to mysle, ze dal by rade dobic gdzies do 240-250...


zmień skrzynkę na 5tke będzie 260km/h :mrgreen:
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
zajcol
Posty: 872
Rejestracja: 02 wrz 2012, 19:16
Model: Inny
Lokalizacja: Wiocha pod Wawą

07 maja 2013, 13:38

fifomaniak pisze:Ale to był vmax na prostej na Tsukubie i było tam bodajże 148 dla 1.8 (które w Japonii ma 160 koni), 151 dla MSM i 154 dla Coupe z 1.8 N/A, także tam do odcięcia brakowało jeszcze duuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuużo.


I tak przyczyn szukałbym gdzie indziej, niż w oporze powietrza (profil toru i dopasowanie do niego przełożeń w skrzyniach biegów) :razz:
- NC 2006 2.0 powershift
- NCFL 2009: viewtopic.php?f=22&t=9850
- NA-t 1993: viewtopic.php?f=22&t=16934
- ND 2015
- ...
Jumpman
Donator
Donator
Posty: 3628
Rejestracja: 06 lut 2012, 17:41
Model: NA
Wersja: FL
Lokalizacja: Ruda Śląska

07 maja 2013, 16:54

Ja bym nie kupił, bo nie szukałem ani auta sportowego ani kabrioletu - mając już Tourana bylem sprzedać na giełdzie Golfa, był słoneczny, ciepły dzień i wtedy trafiłem na NA stojącą w pobliskim komisie TopDown... Po oględzinach stwierdziłem, że zawsze mnie to auto intrygowało, ale nigdy nie było okazji sie bliżej przyjrzeć...wiec sie "przejechałem"... :cool: Od tego momentu wiedziałem, że musze kupić 2gie auto i to dokładnie NA :mrgreen:
Live to ride - ride to live! HD or MX5 or 1302S or 126P ?

Części do NA - rozbiórka czerwonej - kliknij

Moja Lalunia :)
ODPOWIEDZ