
NC i NC FL - roznice
Moderator: Moderatorzy
dan, jak nie dasz rady kociolowi jeżeli dojdzie do konfrontacji to możesz liczyć na próbę równoległą z moją tequilą - w pomiarach z gps wyszło mi trochę powyżej 8 sek do 100 z pasażerem w dobrych warunkach atmosferycznych i drogowych więc bez powinno być około pół do sekundy mniej (chociaż nie wiem czy mój wynik nie jest zafałszowany jakimś błędem - teoretycznie jest 8.4 katalogowo w serii, mam ciepły dolot na stożku, lekki zamach, inne sprzęgło i jeszcze jakieś tam bzdury, pomiar robiony kilkakrotnie na rozgrzanych śp. goodyear eagle f1) 

tel: 500294594 skype: lediable86
Fiveopac pisze:Mam nadzieje,ze na zlocie ogolnopolskim bedzie okazja porownac wszystkie pokolenia
five, przeciez nie ma co porównywać bo drużyna NA bedzie w przyszlym sezonie bezkonkurencyjna:) możemy najwyzej sprawdzic który kolor bedzie najszybszy niebieski czerwony czy czarny

ale na torze sprawnościowym to...mam czerwonego faworyta bez turbo 

dan pisze:http://pl.youtube.com/watch?v=y7xhsSEbVgY![]()
Dam sobie uciąć kurzajkę, że czytałem też o czasie 15.0s na 1/4 mili oraz testowych
pomiarach przez jakiś magazyn w usa 0-60mph w 6.5s![]()
Ja nie twierdze, że MSM jest wolna czy zła, broń boże, też się przez chwile zastanawiałem
czy sobie takiej nie sciągnąć ... ale wybrałem NC. Chodzi mi tylko o to, że każdy tak
narzeka na NC, że jest wolna, ciężka, wysoka, a prawda jest taka, że pod każdym względem
pobije każde seryjne NA i NB, na torze i na prostej. Obiektywizmu więcej życzę,
szczególnie tym którzy NC widzieli tylko na zdjęciach![]()
Jak będę w Krakowie to się sprawdzimy
Zgadzam się z przedmówcą w 100%, wcześniej miałem NB, fajna ale NC dużo lepsza

_________________
- kociol
- Donator
- Posty: 1011
- Rejestracja: 06 maja 2008, 14:49
- Model: NC FL2
- Wersja: Sport Recaro
- Lokalizacja: Krakow
Bron Boze nie chcialem napisac, ze NC jest taka czy inna
. Szczerze mowiac to dosyc mi sie podoba. Niestety nie mialem przyjemnosci jezdzic, ale przypuszczam, ze jak kazda MX-5 swietnie sie prowadzi. Bylem w zeszlym roku na targach we Frankfurcie i wtedy mialem okazje posiedziec chwile i wydaje mi sie, ze jest bardziej komfortowa od poprzedniczek
i wnetrze ogolnie jest lepiej wykonane (ladniejsze materialy). A na zakonczenie dodam, ze NA, NB, NBFL czy NC, NCFL to MX-5 i to liczy sie najbardziej! 



http://moto.onet.pl/111132,1,5,0,0,0,galeria_media.html
dlaczego ona ma taki dziwny grill?
dlaczego ona ma taki dziwny grill?

Łoś
Filmiki z NC FL w roli głównej:
http://pl.youtube.com/watch?v=X47o7xrrs1M
http://pl.youtube.com/watch?v=A-aOMjTajqg
http://pl.youtube.com/watch?v=X47o7xrrs1M
http://pl.youtube.com/watch?v=A-aOMjTajqg
Witam wszystkich na forum!
Zastanawiam sie nad zakupem MX5 i opcje sa na razie dwie:
1. salonowa 2012 rok, na "wyprzedazy" za lekko wiecej niz 80 TPLN
2. rocznik 2007, jakies 90tys przebiegu za troche wiecej niz polowe tego.
Oba auta 2.0 160km, oba z twardym dachem.
Jakie poza wizualna strona (zderzak, lampy itp) sa roznice miedzy tymi modelami? Chodzi oczywiscie o rzeczy, ktore maja przelozenie na prowadzenie. Jezdzilem roczna MX5 kolegi i frajda jest
Czy jak kupie auto sprzed FL to bedzie jakakolwiek roznica?
Szukalem troche w internecie i w wyszukiwarce na forum, ale nigdzie nie moge znalezc konkretow.
Prosze o info albo link do tematu na forum jesli taki byl a przeoczylem.
Z gory dziekuje i pozdrawiam.
Zastanawiam sie nad zakupem MX5 i opcje sa na razie dwie:
1. salonowa 2012 rok, na "wyprzedazy" za lekko wiecej niz 80 TPLN
2. rocznik 2007, jakies 90tys przebiegu za troche wiecej niz polowe tego.
Oba auta 2.0 160km, oba z twardym dachem.
Jakie poza wizualna strona (zderzak, lampy itp) sa roznice miedzy tymi modelami? Chodzi oczywiscie o rzeczy, ktore maja przelozenie na prowadzenie. Jezdzilem roczna MX5 kolegi i frajda jest

Szukalem troche w internecie i w wyszukiwarce na forum, ale nigdzie nie moge znalezc konkretow.
Prosze o info albo link do tematu na forum jesli taki byl a przeoczylem.
Z gory dziekuje i pozdrawiam.
Proszę
http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=1878&highlight=ncfl

http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=1878&highlight=ncfl
Heja,
Odnośnie NcFl.
Silnik jest fabrycznie wyposażony w kute tłoki i korbowody. Plastiki we wnętrzu auta są ciut lepszej jakości. Fotele są inne.
Wersja Sport NcFl jest fabrycznie wyposażona w zawias Bilsteina. Są też drobne zmiany w układzie dolotowym, NcFl jest wyposażony w sound amplifier wzmacniający dźwięk wydechu.
Skrzynia 6-biegowa i szpera w wersji Sport to standard, nie wiem jak w NC.
Odnośnie NcFl.
Silnik jest fabrycznie wyposażony w kute tłoki i korbowody. Plastiki we wnętrzu auta są ciut lepszej jakości. Fotele są inne.
Wersja Sport NcFl jest fabrycznie wyposażona w zawias Bilsteina. Są też drobne zmiany w układzie dolotowym, NcFl jest wyposażony w sound amplifier wzmacniający dźwięk wydechu.
Skrzynia 6-biegowa i szpera w wersji Sport to standard, nie wiem jak w NC.
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5492
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Marcin30 pisze:Silnik jest fabrycznie wyposażony w kute tłoki i korbowody.
Oraz dodatkowo kreci sie wyzej o 500 obr. Co do kucizny to nei jest to takie proste, bo podczas produkcji NC bylo chyba z 5 zmian tlokow/wału/korb. Jak kogos to interesuje moge poszukac zrodła.
Dzieki wszystkim za odpowiedzi. Juz bardziej konkretnie to chodzilo mi o NC cos jak tu:
http://otomoto.pl/mazda-mx-5-nc-sport-C27751716.html
Z tego co piszecie rozumiem, ze roznice nie sa chyba az tak duze, zeby byla widocznie inna w prowadzeniu?
Tak a'propos: zna moze ktos to auto?
(Jak ostatnie pytanie nie pasuje do tego dzialu, to z gory dzieki za przeniesienie posta)
http://otomoto.pl/mazda-mx-5-nc-sport-C27751716.html
Z tego co piszecie rozumiem, ze roznice nie sa chyba az tak duze, zeby byla widocznie inna w prowadzeniu?
Tak a'propos: zna moze ktos to auto?
(Jak ostatnie pytanie nie pasuje do tego dzialu, to z gory dzieki za przeniesienie posta)
A ja kiedyś chętnie bym poczytał..Fiveopac pisze:Oraz dodatkowo kreci sie wyzej o 500 obr. Co do kucizny to nei jest to takie proste, bo podczas produkcji NC bylo chyba z 5 zmian tlokow/wału/korb. Jak kogos to interesuje moge poszukac zrodła.
NCFL ma kute wszystko..?
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5492
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Cytując Stefanię z B(i)egi:
zrodlo: http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=384602
W skrócie:
2006 - brak kutych tlokow/korb
2007 - brak kutych tlokow/korb, w razie naprawy czesci sa wymieniane z rocznika 2006 lacznie z pierscieniami (lepsze korby)
2008 - brak kutych tlokow/korb, identyczny wał jak wczesniej, INNE pierscienie niz 06/07
2009 - brak kutych tlokow/korb, nowe korby, automat i manual maja inny wał, korby i tloki. Automaty maja te same wnetrznosci co rocznik 2008. Automat i manual maja takie same pierscienie co 2008.
2010 - (ponoć) kuty wał ale nie tłoki ani korby
Jednym slowem cos nie wyszlo w 2007 roku i flaki sa wkladane z 2006. Z kucizny wystepuje tylko wał. Jest roznica we flakach automatu i manuala. Pozostale dwa roczniki - brak danych. Jak sie ktos nudzi moze pogrzebac w serwisowkach i porownac numery, niemniej seryjne wnetrze wystarczy spokojnie na 300 kucy niezaleznie od rocznika.
Originally Posted by Stephanie Turner View Post
... Here is what else we have discovered:
* I have found two other NC motors that bent rods. They were completely stock.
* 2006: Not forged Rods/Pistons, still using OEM 2006 Rods, pistons, and crank shaft.
* 2007: Not forged Rods/Pistons, Now using 2006 OEM Rods/Pistons. If the 2007 rods/pistons need to be replaced, they are sending parts from the 2006 motor (according to North Park Mazda, San Antonio, Tx. An alternate source only shows currently used parts, not any history). Same piston rings as 2006.
* 2008: Not forged Rods/Pistons. Same rod, piston and crankshaft as 2006. DIFFERENT piston rings than 2006/2007.
* 2009: Not forged pistons/Rods. Using OEM 2009 Rods. 6AT and MT have different crank shaft, pistons and rods. 6AT has same crank shaft, piston and rods as 2008 motor. 6AT and MT have same piston rings as 2008.
* 2010: From what I understand, but cannot verify yet, this car has a forged crank. But not forged rods and pistons.
What this tells us.... 2007 rods were subsequently replaced with 2006 rods. Newer cars have different internals from 6MT to 6AT. Why? We do not know. The stock motors that failed bring in the possibility that there is an OEM part that may be bad. Not enough information is known in order to tell. (anyone remember the 99 rod failures on stock motors? I know of three 99/00 cars that bent rods cruising at 30 mph. I am also told that the 99s have known crank thrust bearing problems.) My dealer got me on the phone with Mazda USA inside tech line. All they would say is that the 2007 OEM rods are being replaced with 2006 rods. He would not give me a reason, cause, nothing. I asked if there were other known failures and he would not tell me. I do not know if he could not tell me, or if he simply did not have any information beyond what popped up on the screen.
zrodlo: http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=384602
W skrócie:
2006 - brak kutych tlokow/korb
2007 - brak kutych tlokow/korb, w razie naprawy czesci sa wymieniane z rocznika 2006 lacznie z pierscieniami (lepsze korby)
2008 - brak kutych tlokow/korb, identyczny wał jak wczesniej, INNE pierscienie niz 06/07
2009 - brak kutych tlokow/korb, nowe korby, automat i manual maja inny wał, korby i tloki. Automaty maja te same wnetrznosci co rocznik 2008. Automat i manual maja takie same pierscienie co 2008.
2010 - (ponoć) kuty wał ale nie tłoki ani korby
Jednym slowem cos nie wyszlo w 2007 roku i flaki sa wkladane z 2006. Z kucizny wystepuje tylko wał. Jest roznica we flakach automatu i manuala. Pozostale dwa roczniki - brak danych. Jak sie ktos nudzi moze pogrzebac w serwisowkach i porownac numery, niemniej seryjne wnetrze wystarczy spokojnie na 300 kucy niezaleznie od rocznika.