Poradnik początkującego forumowicza
Odpowiedzi na najczęściej zadawane przez początkujących forumowiczy pytania
Moderator: Moderatorzy
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 04 paź 2012, 17:43
- Lokalizacja: Łódź
Hehe mogę być i po 1000km jeśli tylko z moim 1.9m dam rade ;p
Boję się tego najbardziej, autko tak to mi pasuje.
Jedno pytanie a propo korozji.
Są jakieś problemy z rudą?
Czy NB nie kupię do 15kafli?
Boję się tego najbardziej, autko tak to mi pasuje.
Jedno pytanie a propo korozji.
Są jakieś problemy z rudą?
Czy NB nie kupię do 15kafli?
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 04 paź 2012, 17:43
- Lokalizacja: Łódź
Raczej bym wolał właśnie 1.6. Patrząc na allegro można coś fajnego wyrwać. Wiadomo, że w dobie kryzysu zawsze negocjacje wchodza w grę.
n3g0cj4t0r pisze:Raczej bym wolał właśnie 1.6. Patrząc na allegro można coś fajnego wyrwać. Wiadomo, że w dobie kryzysu zawsze negocjacje wchodza w grę.
Do 15k PLN spokojnie da sie kupic NB 1,6 i to calkiem nienajgorsze

-
- Posty: 6
- Rejestracja: 04 paź 2012, 17:43
- Lokalizacja: Łódź
Powiedzcie mi proszę coś na etmat tej rdzy bliżej.
O co chodzi z kanalikami odpływowymi?
Jak zadbac o madzię, żeby rdzy nie było?
Blacha w nich nie była cynkowana?
O co chodzi z kanalikami odpływowymi?
Jak zadbac o madzię, żeby rdzy nie było?
Blacha w nich nie była cynkowana?
- Sigma
- Donator
- Posty: 842
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Toruń
Była cynkowana. Ale woda z dachu jest odprowadzana przez rurki wychodzące w podwoziu (kanaliki odpływowe). Te mają tendencje do zapychania się - brudem, liśćmi i innym śmieciem zbieranym przez cały sezon. Jeśli poprzedni właściciel nie czyścił takowych - woda zaczyna przelewać się przez progi. To powoduje rdzewienie tychże (zarówno od zewnątrz, jak i od wewnątrz).
To tak w telegraficznym skrócie
To tak w telegraficznym skrócie

"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry


-
- Posty: 6
- Rejestracja: 04 paź 2012, 17:43
- Lokalizacja: Łódź
Aha rozumiem, bo już się martwiłem, że mogę mieć do czynienia niczym z eskortowską blachą ;D
Jak zadbać o te kanaliki? Jak się je odpycha?
Jak zadbać o te kanaliki? Jak się je odpycha?
n3g0cj4t0r pisze:Wiadomo, że w dobie kryzysu zawsze negocjacje wchodza w grę.
Jeśli chodzi o miatę to bym się tym raczej nie kierował. Za zadbane auto trzeba zapłacić, jak chcesz iść po taniości to musisz się liczyć z różnymi numerami jak chociażby ruda, która jest dość kłopotliwa, bo nie ma reperaturek do nadkoli i trzeba kombinować jak koń pod górę.. no albo np kiepska estetyka dachu, pęknięta/zmatowiona szyba, popękane ranty itp..
na kanaliki jest patent, ale ja to zrobiłem jak wymieniałem poszycie i nie było na samochodzie stelaża(nie taki diabeł straszny szczerze mówiąc) i było brudno, więc warto się wysilić i conieco wyczyścić. Jest w którymś dziale cały temat poświęcony kanalikom..
I don't like being overtaken. It's a sign of weakness.
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
Sigma pisze:Była cynkowana.
Ale ściema, nie była

Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Fragment z pogadanki brytyjczyków o rdzy: [URL=http://www.mx5oc.co.uk/forum/forums/p/35950/253338.aspx#253338](źródło)[/URL]
Wychodzi na to, że Mazdy były nie tyle cynkowane, co zrobione ze stali odporniejszej na rdzę.
Its worth pointing out, before we start slamming MX5s as rust buckets comparable to Ladas etc, that Mazda has always used HSLA steel. HSLA is a form of galvanizing, and provides for a more lightweight structure. Panels are also zinc-electro primed (aka cathodic body coating). The Zinc polymer coating is why rust generally doesn't develop from a scratched or damaged panel in the same way as some other makes. The Mk1/2/2.5 shell, in a sense, is galvanized, though not in the same way as a lardy Audi is.
Wychodzi na to, że Mazdy były nie tyle cynkowane, co zrobione ze stali odporniejszej na rdzę.
Jeśli diesel, to TDCi. Tylko Do Ciężarówki 

- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
Speed pisze:dmk pisze:Sigma pisze:Była cynkowana.
Ale ściema, nie była
Watpie aby mazda byla nie cynkowana
No to musisz zacząć w to wierzyć - większość japońców nie jest cynkowana i to ich główny problem.
Cynkowane to BMW, Mercedesy czy Porsche. Mazda z pewnością nie jest (gdyby była, nie gniła by na potęgę).
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
- Sigma
- Donator
- Posty: 842
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Toruń
Żeby nie było - ja się upierać nie będę, jestem prawie atechniczny
Ale pamiętam, że jakaś warstwa antykorozyjna jest, jeśli nie ocynk, to jakiś inny badziew, ale coś tam kładli 


"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry


dmk pisze:
No to musisz zacząć w to wierzyć - większość japońców nie jest cynkowana i to ich główny problem.
Cynkowane to BMW, Mercedesy czy Porsche. Mazda z pewnością nie jest (gdyby była, nie gniła by na potęgę).
Mylisz pojęcia są po prostu rożne sposoby cynkowania , ilość warstw oraz co najważniejsze sam ocynk Ci na długa metę nic nie da. Mam jeszcze MX-6 z 93r gdzie buda byla tez cynkowana ale dodatkowo cala zabezpieczona po okolo 95r przestali dodatkowo tego robic i samochody zaczęły gnić.
Mazda MX-5 NBFL
Mazda MX-6 FS
Mazda MX-6 FS
- lukasjogabonito
- Posty: 132
- Rejestracja: 08 wrz 2012, 11:37
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Pel/Bdg
Ja również przymierzam się do kupna mx-5. Jestem na etapie zbierania wiedzy o tych samochodach.
Czy ktoś mógł by opisać w skrócie oczywiście rodzaje materiałów dachowych? Jakie są ich wady i w jakich modelach występują? Moja wiedza na ten temat kończy się na tym, że występują winylowe i materiałowe. Z góry dzięki;)
Czy ktoś mógł by opisać w skrócie oczywiście rodzaje materiałów dachowych? Jakie są ich wady i w jakich modelach występują? Moja wiedza na ten temat kończy się na tym, że występują winylowe i materiałowe. Z góry dzięki;)
www.vizdesign.pl - wizualizacje wnętrz
- Sigma
- Donator
- Posty: 842
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Toruń
lukasjogabonito pisze:występują winylowe i materiałowe
I po co Ci coś więcej?

Winyl pęka jak się go otwiera na mrozie, materiał jest bardziej odporny.
Winyl masz w NA oraz w większości NB, materiał pojawiał się w NBFL (ale nie w każdej, jako opcja).
W NC nie mam pojęcia

Materiałem dachu bym się za bardzo nie przejmował, raczej jego stanem


"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry


- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
Sigma pisze:materiał pojawiał się w NBFL (ale nie w każdej, jako opcja).
Zawsze myślałem że każda NBFL od 2003 posiada dach z materiału. Również nie spotkałem się żeby było inaczej

Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Sigma pisze:Winyl pęka jak się go otwiera na mrozie, materiał jest bardziej odporny.
Winyl dla równowagi mniej chłonie wodę, przez co w czasie deszczu nie odkształca się tak jak dach materiałowy.
Materiał równie łatwo się otwiera przy każdej temperaturze, winyl w niższych jest bardziej oporny (czego konsekwencją jest jego pękanie, o czym pisze Sigma).
Winyl łatwiej utrzymać w czystości, ale dobre środki do czyszczenia są do kupienia dla obu typów dachu, więc to nie jest większy problem.
W NC, podobnie jak w późniejszych NBfl stosowano oba materiały - najprościej (choć to pewnie nie do końca precyzyjne) stwierdzić, że na Europę był materiał, na USA winyl (a materiał w opcji)
I prawdą jest to co pisze Sigma, że dach można uszyć, ale jednak polecałbym poszukanie dobrego ori do przeszczepu (ale to już moja prywatna opinia)
- lukasjogabonito
- Posty: 132
- Rejestracja: 08 wrz 2012, 11:37
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Pel/Bdg
Dzięki Panowie w zupełności mi takie info wystarcza;)
Żeby nie dublować postu:
[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/11/27355740113.jpg/]
[/URL]
Jaka nazwe/ oznaczenie ma ten alus?
Żeby nie dublować postu:
[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/11/27355740113.jpg/]

Jaka nazwe/ oznaczenie ma ten alus?
www.vizdesign.pl - wizualizacje wnętrz
-
- Posty: 48
- Rejestracja: 27 lis 2012, 16:27
- Lokalizacja: W-wa/Maków Maz.
Witam,
po pierwsze- wiem, że jest dużo takich tematów, jednak nie znalazłem nic konkretnego.
odkąd pierwszy raz zobaczyłem MX-5 wiem, że kupię taki samochód. Mam tylko jedną wątpliwość- czy nie mając szans na garaż dla tej pięknej mazdy muszę myśleć o hard topie?
po pierwsze- wiem, że jest dużo takich tematów, jednak nie znalazłem nic konkretnego.
odkąd pierwszy raz zobaczyłem MX-5 wiem, że kupię taki samochód. Mam tylko jedną wątpliwość- czy nie mając szans na garaż dla tej pięknej mazdy muszę myśleć o hard topie?
- niemampojeciaa
- Posty: 1430
- Rejestracja: 14 lut 2010, 19:34
- Model: Inny
- Lokalizacja: East Lansing
nie 


i trzeci raz nie
nie pozostaje teraz nic innego jak kupowac

nie pozostaje teraz nic innego jak kupowac

-
- Posty: 48
- Rejestracja: 27 lis 2012, 16:27
- Lokalizacja: W-wa/Maków Maz.
no i kur... zaje.biście:) 

- Wojtek JDM
- Posty: 2286
- Rejestracja: 10 maja 2012, 14:28
- Model: NB MSM
- Wersja: Mazdaspeed
- Lokalizacja: Bełchatów
Kupuj i się nie przejmuj, a potem jak uskładasz kasę to zawsze ogarniesz sobie jakiś blaszak albo coś wynajmiesz, bo jednak szkoda Miatki tak pod chmurką trzymać
Black SUPERCHARGED Betty - NB 1.6 '00 - SOLD
MAZDASPEED❤ - OEM 2004 MSM Velocity Red
MAZDASPEED❤ - OEM 2004 MSM Velocity Red
Zapewne połowa osób tu na forum trzyma miatkę pod chmurką:) Więc nie ma co się martwić:) Ja akurat garażuje ale znam osoby które nie mają tego komfortu ale jakoś im to nie przeszkadza:)
A jak będziesz ją jeszcze z okna widział mmm idealny widok. Na ten samochód się choruje:)
Kupuj i się nie przejmuj:)
A jak będziesz ją jeszcze z okna widział mmm idealny widok. Na ten samochód się choruje:)
Kupuj i się nie przejmuj:)
kantOS pisze:Ale ostrzegamy, wszyscy w około pomyślą że jesteś fryzjerem. A to może być ciężkie przeżycie. Wiem coś o tym...
Tak, teraz nie bedzie można się już rolować z kumplami po mieście przy muzie z lat '70 bo wiesz, plotki szybko się rozchodzą
