Mazda MX-5 - super auto czy głupota ???

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

offthe
Posty: 1178
Rejestracja: 25 lut 2012, 23:47
Model: NA
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

16 lis 2012, 18:54

No ja muszę powiedzieć, że mnie mazda raz zawiodła. Tydzień po kupnie. I to porządnie.Muszę zatem coś powiedzieć, przestrzec.
Kiedyś podjeżdżam pod sklep. Wysiadam, kupiłem co miałem kupić, wróciłem, wsiadam i zonk. Samochód nie chciał odpalić. Trzeba było go wrzucić na hol. Byłem zły, rozczarowany. Dlatego pamiętaj. Zawsze miej zapasową baterię od alarmu! :D

Ja po kupnie wymieniłem rozrząd, wymieniłem olej, przed zimą wymieniłem płyn hamulcowy i sprzęgła i tylko co jakiś czas wlewam benzyny, żeby nie stanąć podczas przejażdżki. A z tym samochodem jest jak z żadnym innym. Gdy do niego wsiadasz i odjeżdżasz, nerwy i bolączki zostają na parkingu.
I don't like being overtaken. It's a sign of weakness.
przemek_w
Posty: 267
Rejestracja: 27 paź 2010, 18:11
Lokalizacja: Warszawa

16 lis 2012, 18:55

DEXTER pisze:Wystarczy pojeździć na spoty, zloty i wszystko staje się jasne

+ 1

chopinpianista, taka mała ilustracja do tego o czym pisze DEXTER,

Ostatnio zmieniony 16 lis 2012, 20:25 przez przemek_w, łącznie zmieniany 1 raz.
Była: MX5 NBFL 1,8 Phoenix
Jest: MX5 NC 2.0 3rd Generation Limited Edition (Launch Edition)

Suddenly you feel like you are the best driver in the world. But let’s be honest, you’re probably not.
Mały Książe
Posty: 2983
Rejestracja: 14 maja 2011, 15:02
Lokalizacja: Planeta B-612

16 lis 2012, 18:59

Czy tylko mnie nie wyświetla się zawartość linku powyżej? Korzystam z forum poprzez iPad...
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

16 lis 2012, 19:02

Matko jedyna :slinotok:
Dobrze, że w 2014 jest 25 lecie. Liczę, że będzie jakiś zlot na ta okazję ;)

Mnie wyświetla... laptop w domu :P
przemek_w
Posty: 267
Rejestracja: 27 paź 2010, 18:11
Lokalizacja: Warszawa

16 lis 2012, 19:03

Łukasz Kaszuba, http://www.youtube.com/watch?v=zU9qRQj0gwk
Była: MX5 NBFL 1,8 Phoenix
Jest: MX5 NC 2.0 3rd Generation Limited Edition (Launch Edition)

Suddenly you feel like you are the best driver in the world. But let’s be honest, you’re probably not.
Mały Książe
Posty: 2983
Rejestracja: 14 maja 2011, 15:02
Lokalizacja: Planeta B-612

16 lis 2012, 19:07

Dziękuje, niestety mimo linku, nie sposób tego, na tym ustrojstwie otworzyć, domyślam się, cóż tam jest, ale z przyjemnością obejrzę sobie na komputerze... :)
Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

16 lis 2012, 21:04

ehhh.... a na filmie jeszcze moja była zielona.... :cry:
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
wjtr
Posty: 303
Rejestracja: 27 mar 2011, 22:41
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

16 lis 2012, 21:35

DEXTER pisze:Dobrze, że w 2014 jest 25 lecie. Liczę, że będzie jakiś zlot na ta okazję ;)

Też to sobie policzyłem właśnie :mrgreen:
2003 NBFL 1.8 Memories II -> 2004 NBFL 1.6 Unplugged -> Mitsubishi Colt 1.3 -> Ford S-Max... WTF?! || Never drive faster than your angels can fly.
fifomaniak
Posty: 1023
Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
Lokalizacja: Wrocław

16 lis 2012, 23:40

Jak zobaczyłem ten filmik, to też skojarzyłem, że za niecałe 2 lata już 25-lecie. Powinno być jeszcze grubiej :mrgreen:
Obrazek
BORO
Posty: 668
Rejestracja: 17 lip 2008, 13:44
Model: NB
Lokalizacja: Wuwua

19 lis 2012, 16:28

chopinpianista, Myślę że kumasz że wszystko przemawia w MX-5 za nią, ale mocy Ci brakuje, bo "głupio tak zostać na światłach".

Miałem takie zdanie kilka lat temu.
..miałem od tego czasu różne samochody znacznie mocniejsze..
..trochę sie pouczyłem jeździć (nadal wirtuozem nie jestem) ...
..i wróciłem do MX-5 ..i uśmiech zagościł na mej twarzy

Sztuka to zrozumieć że nie moc a wyważenie, napęd i łącznik między kierownicą a pedałami stanowi o skutecznej i szybkiej jeździe.
A schłostanie kogoś dużo słabszym samochodem przy dowolnej partii zakrętów powoduje znaaaacznie większy uśmiech niż skuteczne przyciśnięcie sprzęgła i gazu kilkakrotnie ze świateł mocnym samochodem.
Dlaczego MX-5? --> http://www.youtube.com/watch?v=m67ZMn0tzg8#t=5m28s
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

19 lis 2012, 21:59

chopinpianista pisze:Czy jest jakaś sensowa konkurencja dla madzi, która nie odbije mi się tysiącami po kieszeni?


Praktycznie nie - miałem podobne dylematy 2-3 lata temu, odpowiedź jest prosta -
em iks pięć :smile: Ale to tylko teoria (a czytałem trochę, m.in racigforum.pl)
- praktyka tylko utwierdziła mnie w tym przekonaniu , poza walorami czysto użytkowymi
(trakcja, prowadzenie itd) - masz dodatkowy bonus , top down - inny wymiar motoryzacji :kciuk:
EMX5
Posty: 101
Rejestracja: 30 mar 2012, 12:03
Lokalizacja: śląsk

20 lis 2012, 10:17

Tak BORO, oszukuj sie dalej....
I co z tego że przejedziesz zakręt szybciej o 3km/h skoro po wyjsciu gościu mocnym autem dogania cie w 3 sekundy, dla mnie to raczej słabe pocieszenie.
Duża moc/dużo Nm + dobre właściwości jezdne = sukces
Mazda ma tylko to drugie i nie ma sie co oszukiwać, lepiej nie bedzie. Dlatego tacy wirtuozi jak Five pakują grubą kasę w turbo.
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

20 lis 2012, 10:36

nie zapominaj o pewnym elemencie między pedałami a kierownicą :arrow: wyniki pojeżdżawki w Lublinie
Obrazek

miatasm.com
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2112
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

20 lis 2012, 11:01

EMX5 pisze:Tak BORO, oszukuj sie dalej....
I co z tego że przejedziesz zakręt szybciej o 3km/h skoro po wyjsciu gościu mocnym autem dogania cie w 3 sekundy, dla mnie to raczej słabe pocieszenie.
Duża moc/dużo Nm + dobre właściwości jezdne = sukces
Mazda ma tylko to drugie i nie ma sie co oszukiwać, lepiej nie bedzie. Dlatego tacy wirtuozi jak Five pakują grubą kasę w turbo.

Five wygrał zlot w Modlinie rzutem na taśmę z Miszą i jego seryjną mocowo NA 1.8. I po co tu dyskutować?
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Borgir
Posty: 145
Rejestracja: 20 lut 2011, 19:35
Lokalizacja: Olkusz

20 lis 2012, 11:05

EMX5,
myślę że BORO miał raczej na myśli to, że uśmiech na twarzy = sukces. A nie kilometry na godzinę, czy urwane parę sekund z czasu przejazdu.

Poza tym, o jakim mocniejszym samochodzie mówimy? Bo szczerze wątpię, że MX-5 była w założeniu konkurencją dla, no nie wiem, subarynek, evo, czy czego tam jeszcze. Szczególnie biorąc cenę pod uwagę.
Jeśli diesel, to TDCi. Tylko Do Ciężarówki :mrgreen:
offthe
Posty: 1178
Rejestracja: 25 lut 2012, 23:47
Model: NA
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

20 lis 2012, 12:06

yy.. mam również mocniejsze auto. wyścigówka to nie jest, lecz suv. Ma wystarczająco mocy by bez problemu wyprzedzić, dogonić większość aut na drodze.
EMX5 pisze:Duża moc/dużo Nm + dobre właściwości jezdne = sukces

Tak, ale przy wyprzedzaniu/sciganiu. Nie w normalnej jeździe. Jak wysiadłem z jeepa i zasiadłem za sterami mazdy, to było dziwnie. Pomijam już różnicę w odległości tyłka od gleby.. Mało mocy mi było. 1.6 to w porównaniu do 4,7 zwykła popierdółka. Ale co się stało. Butowałem, bo słabe było. Któregoś dnia stwierdziłem, że to bez sensu. I już w dupie mam, że mnie jakiś samochód wyprzedza. Jest bezpieczniej, mniej spali, jest bardziej relaksująco. Fakt, nie mam tej świadomości, że mogę uciec, mogę szybko wyprzedzić tira, ale po prostu wtedy nie cisnę, nie próbuję wyprzedzać, tylko sie zatrzymuję na fajkę. A jezdzac po mieście i tak doganiam wariatów którzy trzymają mi się na tyłku. Wyprzedzili mnie, a 100metrów dalej ich mijam, a mi się tylko micha cieszy... A na światłach? Pf. Z kim się ścigać na światłach? Większośc ludzi tego nie robi. To więcej mocy wcale nie jest takie potrzebne. Nie kierowałbym się mocą w przypadku wybierania między mx-5 a innymi samochodami. Grunt to kupić coś, na co będzie Ciebie stać. Bo najgorsze co można zrobić to kupić samochód na który Ciebie nie stać i nim nie jeździć. Jak ziomale w zdezelowanych beemach którzy tankują gazu za 10zł. Ale jest beema, nie?
I don't like being overtaken. It's a sign of weakness.
swimmer
Posty: 1394
Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
Lokalizacja: Warszawa

20 lis 2012, 14:00

EMX5, po raz kolejny czytam taki Twój post i po raz kolejny napiszę - po kiego czorta Ty jeździsz emiksem, szczególnie NC w którego cenie spokojnie wyrobisz się na Sti albo speedstera, skoro jeśli już wypowiadasz się na tym forum to owego emiksa objeżdżasz że za wolny i w ogóle ble, do dając tylko "no niestety" lub "nie ma co się oszukiwać", dla mnie zupełnie nie logiczne. Z całym szacunkiem, nie wydajesz mi się osobą która wyciąga z niego wystarczający banan na twarzy, taki wyciągam wniosek z Twoich postów.

Prosta sprawa - szybszy samochód będzie ten który przez większą część toru będzie w stanie utrzymać wyższą średnią prędkość, tzn. mniej hamował, mniej skręcał, przez dłuższy czas miał gaz w podłodze. Na krętym, technicznym torze emiks będzie miał przewagę nad większością, lotusy i nadsterownie ustawione czterołapy z szybko wstającymi turbinami go zrobią, na szybkich torach zabraknie mocy i stabilności i konkurencją nie będzie dla większości. Tak samo, mazda będzie miała przewagę w krętych trasach downhillowych, ale też nie nad wszystkimi. Jest to też bardzo dobra propozycja do nieuprawianej w PL gymkhany.

Absolutnie najważniejszy jest łącznik pedałów z kierownicą(polecam np. filmik mszczyrka z filmów i zdjęć, jak przegania sti na ułężu), na tuning tego elementu warto wyrzucić najwięcej kasy. A jak brakuje mocy, można uturbić, nie jest to jakieś rocket science i nie wiadomo jak kosztowna i ciężka operacja. Jakoś tak zauważyłem, że jak się ktoś uturbi, to często potem stwierdza że jednak nie o to chodziło i jakoś czasy na łeb na szyję do góry nie lecą.
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

20 lis 2012, 14:49

Na finałowych amatorskich zawodach w szczecinie na torze gokartowym seicento miało lepszy czas niż impreza gt;) To jest dopiero obciach:P

Każde auto ma swoje przeznaczenie, musclecary jeździły tylko po prostej, natomiast mx-5 to praktycznie gokart do jazdy po ciasnych krętych torach.

Z kolei na kluczewie był starszy facet z gt-rem wykręcił na 400m 11,5s, miał lepszy czas niż motory. Natomiast na małym torze wyznaczony ze słupków i opon nie wystartował, dam sobie głowę uciąć że wszystkie crxy i civici by go wycięły w pień. Ja jeździłem i tu i tu, zdecydowanie większą frajdę dają mi zakręty, dlatego wybrałem mx-5.
matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

20 lis 2012, 15:31

autopaga pisze:dam sobie głowę uciąć że wszystkie crxy i civici by go wycięły w pień


ja bym się tak nie zapędzał, gt-r to maszyna do zabijania i z całym szacunkiem dla hond, jakby ten tor nie wygladał i ktokolwiek by prowadzil to gt-r zrobi przeciąg i po zawodach.
miata lov!
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

20 lis 2012, 15:38

jak kierowca d*** to i GT-R nie pomoże :mrgreen:
Obrazek

miatasm.com
matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

20 lis 2012, 15:41

mniejsza z tym, ale jeszcze cos innego mi przyszlo do glowy w temacie alternatyw (mimo, że nie w budzecie OP) dla mx-5:

BRZ/GT86 ojjjjjjjjjjjjjj

kupowałbym :mrgreen:
miata lov!
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

20 lis 2012, 15:43

a ja nie :mrgreen: jechałem (co prawda automatem) i wolę emixa :mrgreen: druga połówka twierdzi to samo :mrgreen:
Obrazek

miatasm.com
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

20 lis 2012, 15:46

matpilch pisze:BRZ/GT86 ojjjjjjjjjjjjjj

Jakbym zdradził Madzie to....
GT 86 też mi się marzy, świetne auto , co potwierdzają nawet polscy drifterzy na Tvn turbo. Seryjnie lata bokami aż miło :winner:

Jeden minus - to konserwa :???: Mx-5 górą :cool:
Myślę że za 3 -4 lata ceny będą już lepsze, nowa kosztuje 129 tyś ( Toyota )
Ostatnio zmieniony 20 lis 2012, 17:50 przez Tomai, łącznie zmieniany 1 raz.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

20 lis 2012, 16:59

No proszę was w budżecie gt86 jest przecież... s2000. Szkoda że skończyli produkcję, liczę że honda zmieni zdanie i zrobi jednak następcę, ma teraz niezły design.
BORO
Posty: 668
Rejestracja: 17 lip 2008, 13:44
Model: NB
Lokalizacja: Wuwua

20 lis 2012, 17:40

EMX5,
Ja się nie oszukuje i mam trochę doświadczeń potwierdzających to co uważam.
Gdybyś chciał wdać sie w dyskusję to pierwsze pasowałoby porównać nasze doświadczenie i cele jakie twoje auto ma spełniać.
Odnoszę wrażenie że zły samochód sobie kupiłeś - względem swoich potrzeb/celów.

swimmer,
Dobrze mówisz.
Dlaczego MX-5? --> http://www.youtube.com/watch?v=m67ZMn0tzg8#t=5m28s
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

20 lis 2012, 19:41

autopaga pisze:No proszę was w budżecie gt86 jest przecież... s2000.


Ja bym akurat tutaj brał Toyobaru, w podobnej cenie dostajesz więcej auta no i to będzie auto na lata.
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

20 lis 2012, 20:36

BORO pisze:EMX5,
Odnoszę wrażenie że zły samochód sobie kupiłeś - względem swoich potrzeb/celów.

swimmer,
Dobrze mówisz.


+1
chopinpianista
Posty: 60
Rejestracja: 12 lis 2012, 9:51
Lokalizacja: Warszawa

21 lis 2012, 21:55

Dzięki za odpowiedzi, na pewno wezmę je pod uwagę! Na ten moment, mam jedno wielkie niezdecydowanie. Podejrzewam, że póki nie kupie to się nie przekonam co lepsze, ale cóż człowiek uczy się na błędach. Wy mówicie, że mazda, konkurencja mówi: "dwuseta". Przemyślę, a jak wymyślę to pewnie się spotkamy na spotach!
EMX5
Posty: 101
Rejestracja: 30 mar 2012, 12:03
Lokalizacja: śląsk

23 lis 2012, 12:46

Wkurza mnie to że tak bezkrytycznie piszecie o wyjątkowości i cudowności mazdy. Gówno ! Zwykłe wozidło i tyle. Pojeździjcie porządnymi autami i miejcie odwage napisac: dałem ciała, wybrałem złe auto, mx-5 to nic specjalnego.
A większość z was ( są wyjątki) ciągle się oszukuje że jest super, i że nie trzeba szybko, można wolno, bo zakrety i takie tam pierdoły. Nikt nie napisze że muli poniżej 3000, że Nm jest za mało.
Auto sportowe ma mieć moc i kropka.
Na trasie byle turbodiesel ma większą elastyczność a przez to czasy 60-100 i 80-120 zdecydowanie lepsze. 160KM i 188Nm w mx-5 to kompromitacja. Jeszcze się trochę pomęcze ale następne auto na pewno będzie miało koło 300KM bo tak lubie i tak ma być.
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2112
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

23 lis 2012, 13:01

EMX5 pisze:Gówno !

Podziwiamy elokwencję.

EMX5 pisze:Auto sportowe ma mieć moc i kropka.

Kto Ci powiedział, że to auto sportowe?
Jakbyś nie był w stanie odróżnić, tak jak spora rzesza tzw. motoryzacyjnych dziennikarzy to jest np. auto sportowe:
Obrazek

EMX5 pisze:Na trasie byle turbodiesel ma większą elastyczność a przez to czasy 60-100 i 80-120 zdecydowanie lepsze. 160KM i 188Nm w mx-5 to kompromitacja. Jeszcze się trochę pomęcze ale następne auto na pewno będzie miało koło 300KM bo tak lubie i tak ma być.

Kolega chyba pomylił kategorie aut i strzelił sobie w kolano wydając XX tysięcy PLN. Sprzedaj i się nie męcz, a najlepiej nie udzielaj się w ten sposób, bo nic nie wnosisz a jedynie siejesz ferment. Nie jestem psychopatycznie zapatrzony w Mazdę (a są tu tacy :mrgreen: ), ale trzeba być świadomym co się kupuje i czego się oczekuje. Coś jak test nowego E500 4Matic i zarzucanie mu, że nie chce iść bokiem. Pff :ryjezesmiechu:
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
ODPOWIEDZ