czy NB 1,6 da się...

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

kermit01
Posty: 1417
Rejestracja: 29 wrz 2012, 11:55
Model: Inny
Wersja: Japoński :P
Lokalizacja: Warszawa

17 lis 2012, 9:07

mam pytanie, od razu zaznaczam, iż pytam z czystej ciekawości a nie dlatego, że po to szukam samochodu :). Czy NB 1,6 da się "polatać bokiem" na normalnej suchej nawierzchni? Od znajomego słyszałem, że niestety 110 KM nie daje możliwości zerwania przyczepności na normalnej nawierzchni. Jakie są wasze doświadczenia?
Maks
Posty: 835
Rejestracja: 06 maja 2010, 9:36
Lokalizacja: Warszawa

17 lis 2012, 9:44

Da radę ale z torsenem. Bez niego będzie to prawie latanie bokiem :wink:
Niewiele jest rzeczy niemożliwych dla pilności i wprawy.
Samuel Johnson.
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

17 lis 2012, 10:15

Nawet w 1.6 90KM NA się da wykręcić bączka i to na dobrych oponach - driftu nie ma, ale zerwanie przyczepności na niedługą chwilę jest (:
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

17 lis 2012, 11:40

Kiedyś ktoś życzliwy wysłał mi to:
Obrazek

BTW posiadacz E36 1.8 :P
swimmer
Posty: 1394
Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
Lokalizacja: Warszawa

17 lis 2012, 11:48

Zaspawaj dyfer i jazda. Spytaj Himbera czy 1.6 nie pójdzie bokiem :wink:
fifomaniak
Posty: 1023
Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
Lokalizacja: Wrocław

17 lis 2012, 12:27

Na pewno dużo zależy, jak dobre masz kapcie. No i suche nawierzchnie też są różne, na świeżym asfalcie tego nie zrobisz za diabła, niektóre już są tak wytarte, że jakieś tam uślizgi sie dzieją, a na kostce to czuję brak szpery, bo moc czasem idzie na wewnętrzne koło i obroty idą do góry, a ja prawie nie jadę :oops: Ja mam jakieś średniej klasy i na skrzyżowaniach nieraz przy gazie do dechy i lekkiej pomocy w postaci 'wrzucenia' auta w zakręt uda się lekko zarzucić tyłkiem. Aczkolwiek i tak mam w planach Torsena prędzej czy później :twisted:
Obrazek
Sebuu
Posty: 340
Rejestracja: 14 wrz 2011, 15:07
Model: NB
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

17 lis 2012, 12:38

1.6 idzie bokiem jak głupia :P przy oponach 14 które mam na zimę. Ale przy 17 które mam na lato ciężko zgubić przyczepność - dobrze kleją.
NBFLove
kermit01
Posty: 1417
Rejestracja: 29 wrz 2012, 11:55
Model: Inny
Wersja: Japoński :P
Lokalizacja: Warszawa

17 lis 2012, 13:22

dzięki za informacje. Ale rozumiem, ten "problem" nie występuje w 1,8 zarówno NA i NB?
Borgir
Posty: 145
Rejestracja: 20 lut 2011, 19:35
Lokalizacja: Olkusz

17 lis 2012, 15:08

Ja bym powiedział, że to bardziej zależy od dyfra niż od pojemności. Koni może być więcej, a jak dyfer otwarty to i tak para idzie w gwizdek.
Jeśli diesel, to TDCi. Tylko Do Ciężarówki :mrgreen:
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

17 lis 2012, 16:57

kermit01 pisze:Czy NB 1,6 da się "polatać bokiem" na normalnej suchej nawierzchni?


Da się. W tylne koła pompujesz 3 bary i jazda :wink: - sprawdzone :cool:
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

17 lis 2012, 18:26

Borgir pisze:Ja bym powiedział, że to bardziej zależy od dyfra niż od pojemności. Koni może być więcej, a jak dyfer otwarty to i tak para idzie w gwizdek.


Święte słowa. Z torsenem się da, bez też... ale trudno :) Niezależnie od wersji silnikowej ;)
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

17 lis 2012, 18:35

przepraszam bardzo, ale to czy i jak mx5 pojdzie bokiem zalezy od kierownika a nie od mx'a. jak masz ogarniety samochod to wszystkim sie poslizgasz, ale jesli skilla ni ma, to nawet corvette pod tyłkiem nic nie da.
miata lov!
Mały Książe
Posty: 2983
Rejestracja: 14 maja 2011, 15:02
Lokalizacja: Planeta B-612

17 lis 2012, 18:37

Cała rzecz w dyferencjale. Taka Miatka ze szperą poleci po łuku fajniej, niż jakieś BMW 330, które ma ten dyfer całkiem otwarty... ;)
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

17 lis 2012, 19:48

Ostatnio wszędzie słyszę o szperach... na spotach, zakończeniach, tu i tam i powiem Wam, że zaczynam bardziej tego pragnąć jak turbo czy kompresora :P *

*w celu wyjaśnienia: póki co nie jechałem Miatą ze szperą :shock: muszę się chyba do kogoś uśmiechnąć :mrgreen: o małą rundkę
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

17 lis 2012, 19:52

DEXTER pisze:póki co nie jechałem Miatą ze szperą


Mówisz i masz :cool:
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

17 lis 2012, 19:54

Tomai pisze:
DEXTER pisze:póki co nie jechałem Miatą ze szperą


Mówisz i masz :cool:


Wiedziałem, że można na Ciebie liczyć :mrgreen: chętnie skorzystam.
kermit01
Posty: 1417
Rejestracja: 29 wrz 2012, 11:55
Model: Inny
Wersja: Japoński :P
Lokalizacja: Warszawa

18 lis 2012, 9:09

lekki OT - ile kosztuje zamontowanie Torsena do 1,6 NB?
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

18 lis 2012, 9:49

Torsen to jakiś 1000-1200 z tego co ostatnio się orientowałem. Ale słyszałem, że niektórzy wyrywali dużo taniej ;) no i koszt robocizny (wymiany).
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

18 lis 2012, 10:19

Na mx5 nutz wiszą teraz ze 3-4 torseny z różnymi przełożeniami końcowymi do wyboru do kolory od 200 do 300 kilkudziesięciu za sztukę.

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

18 lis 2012, 10:22

sebna, zapomniałeś o walucie...
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

18 lis 2012, 10:48

hehe no tak. Oczywiście mówimy o funtach brytyjskich :mrgreen:
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

18 lis 2012, 12:43

sebna pisze:Na mx5 nutz wiszą teraz ze 3-4 torseny z różnymi przełożeniami końcowymi do wyboru do kolory od 200 do 300 kilkudziesięciu za sztukę.


Niby jest to 1,6k, to jednak biorąc pod uwagę fakt, że szpera płytowa do e30 z krótkim przełożeniem np. 4,45 kosztuje w granicach 1200-1400 a podaż w porównaniu do Miaty jest delikatnie mówiąc nieporównywalna :grraauu:
Do tego rożne przełożenia...podoba mie sie :kciuk:
Zapodasz linka sebna :?:
Rules are made to be broken
Meanmachine
Posty: 844
Rejestracja: 27 lip 2011, 1:06
Model: NB FL
Lokalizacja: Poznań

18 lis 2012, 13:22

Jeśli chodzi o moc to 110KM z silnika 1.6 zdecydowanie wystarczy do zrywania przyczepności i latania bokiem, szczególnie przy masie MX-5. Niestety dyferencjał dla wersji z silnikiem 1.6 nie bardzo na to pozwala, da się zarzucić dupką itp itd. i można sobie wkręcać że się driftuje, ale to nie jest drift.

Tak jak pisali wyżej, najlepiej kupić dyfer z MX-5 1.8 i przełożyć do 1.6, lub zaspawać ten seryjny z 1.6 - efekt jeszcze lepszy, ale na co dzień nie wyobrażam sobie tak jeździć, zimą w ogóle zapomnij. A najlepiej to dołożyć (niekoniecznie) i kupić od razu 1.8

Zerwać przyczepność to ja 700cc Cinquecento umialem bez wysilku, także koledze, ekspercie od driftu możesz przekazać, że nie o moc silnika tutaj chodzi.

- 1.6 z zespawanym dyferencjałem - leci bokiem? A koleś i tak imo słabo ją dusi.
rogI
Posty: 1362
Rejestracja: 12 kwie 2012, 11:05
Lokalizacja: Poznań

18 lis 2012, 13:39

To prawda, ze moc niby nie gra roli ale ja po wymianie opon z dojechanych bridgestonow na nowe uniroyale nie bylem juz w stanie zamielic kolami przy starcie na dobrej suchej nawierzchni (a rozmiar sie nie zmienil). Natomiast na przyklad starleta, ktora jezdzilem wczesniej mielilem wszystko i wszedzie az caly przod skakal nawet gdy nie mialem takiego zamiaru :razz: - 13 cali + fwd + kiepskie ogumienie + niska masa robily swoje
Swoja 1,6 z otwartym dyfrem potrafie zarzucic ale nie zawsze wyjdzie :P i na pewno nie jest to "over power" (bo para idzie wtedy w gwizdek :bang:) , tylko przerzucenie masy przez ujecie/dodanie gazu albo gwaltowny skret. Niemniej jednak za torsenem zaczalem sie ostatnio rozgladac... :twisted:
Meanmachine
Posty: 844
Rejestracja: 27 lip 2011, 1:06
Model: NB FL
Lokalizacja: Poznań

18 lis 2012, 13:57

W temacie torsena: boki bokami, ale czy zmknięty dyferencjał pomaga w jakiś sposób w szybszym pokonywaniu zakrętów? Hipotetycznie, dwa takie same auta na torze, z tym samym kierowcą itd., jedno z lsd drugie bez, to z lsd wygrywa?
Mały Książe
Posty: 2983
Rejestracja: 14 maja 2011, 15:02
Lokalizacja: Planeta B-612

18 lis 2012, 13:59

Tak.
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

18 lis 2012, 14:17

Co do mielenia kół w FWD i RWD, to ma tu też znaczenie rozkład sił. Mam na myśli, że FWD jest łatwiej zamielić bo przy nagłym ruszeniu masa w aucie (każdym) idzie na tył co powoduje odciążenie przedniej i dociążenie tylnej osi. W efekcie takiego transferu masy w FWD koła napędzane są odciążane przez co mają gorszą przyczepność, w RWD koła napędzane są dociążane przy starcie = większa przyczepność. Stąd łatwiej zamielić FWD przy takich samych parametrach auta (masa, moc, rozmiar opono itd).

Szpera pomaga również na torze z tego powodu, że można szybciej przenieść moc na asfalt (lepszy start, zwłaszcza na śliskiej nawierzchni), można również szybciej zacząć przyspieszać po wyjściu z zakrętu, poza tym daje moim zdaniem lepszą kontrolę auta w zakręcie.
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

18 lis 2012, 14:19

Chyba że na owalu to nie, bo większa masa wpłynie na gorszy czas :cool:
O 0,002 s. :mrgreen:
Rules are made to be broken
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

18 lis 2012, 14:26

Meanmachine pisze:Jeśli chodzi o moc to 110KM z silnika 1.6


Dla porządku należy dodać że na filmiku pokazujesz 1,6 ale NA a nie NB.
1.6 NA - to 115 koni vs 110 koni NB oraz NA jest lżejsza - NB zostaje z tyłu na prostej i w zakrętach.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Meanmachine
Posty: 844
Rejestracja: 27 lip 2011, 1:06
Model: NB FL
Lokalizacja: Poznań

18 lis 2012, 14:43

Miałem w świadomości tę różnicę, ale uznałem za nieistotny detal, 1.6 NB też by tak poleciała ;)

A jeśli miałbym być czepialski napisałbym że autor podaje że jego NA ma 100HP, a więc prawdopodobnie jest to 1.6 !!90KM!!, ze stożkiem i przelotem i sobie dopisał te +10hp :twisted: Tak czy owak nie ma więcej niż 110hp :D

A sens wypowiedzi jest taki że moc nie gra roli, a jak dobry kierowca, to można wszystko, taka jest filozofia tego auta i jest spełniona przez skośnookich w 200% :winner:
ODPOWIEDZ