na zimę - softtop czy hardtop?

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

17 lip 2012, 13:37

Buago pisze:Ok, sprawdziłem dokładną nazwę i mój środek do ochrony winylu to:

[URL=http://www.holden.co.uk/displayproduct.asp?sg=&pgCode=&sgName=&pgName=&agCode=&agName=&pCode=090.886]>> AUTOGLYM <<[/URL]

Ten środek czyni cuda i po jednym użyciu dach wygląda jak nowy :)


też go mam i polecam!
Obrazek

miatasm.com
WuBert
Posty: 61
Rejestracja: 27 paź 2012, 20:44
Lokalizacja: Warszawa

06 lis 2012, 18:54

A jakie środki do dachu materiałowego polecacie?? - chodzi mi o impregnat do materiału. Ostatnio kupiłem środek do czyszczenia dachów Meguiars http://showcarshine.pl/43-meguiars-covertible-top-cleaner-.html i jestem mega zadowolony , natomiast środek do impregnacji http://showcarshine.pl/pielegnacja-dachow-cabrio/262-meguiars-covertible-top-cleaner-.html bardzo mnie rozczarował. Dach dalej wciąga wodę nawet przy małym deszczu, a na dach poszła prawie cała puszka, nakładałem zgodnie z instrukcją. Mega rozczarowanie. Stąd pytanie czego używacie do konserwacji?
www.offtrack.pl
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

06 lis 2012, 19:06

http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=2666&start=0
Obrazek

miatasm.com
piterson
Posty: 106
Rejestracja: 04 lut 2010, 22:01
Lokalizacja: Kraków

07 lis 2012, 17:44

Przejeździłem 2 zimy z miękkim dachem (w tym ubiegłoroczną - mrozy do -30 stopni) i nie było absolutnie żadnych problemów. IMHO warunek konieczny - garaż. Nie zauważyłem żadnych większych "zniszczeń" po zimie (no może poza progami ale to standard).

Zaraz po zakupie myślałem o hardtopie ale teraz uważam że to w moim przypadku byłby niepotrzebny gadżet.
Żeby było śmieszniej w drugim cabrio mam hardtop i też pewnie nieprędko go założę :roll: No ale tamten na zimę zostaje w garażu...
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

07 lis 2012, 19:46

piterson pisze:IMHO warunek konieczny - garaż.


Moja stoi cały rok pod chmurką i również cały rok jeździ. Jak na razie mamy jedną zimę za sobą. Mam tylko soft top. Nic mu się nie stało przez zimę. Nie ściągałem go poniżej 10 stopni i tyle. Teraz druga zima, zobaczymy na wiosnę czy coś się zmieni ;)

Pozdrawiam!
Kinio
Donator
Donator
Posty: 685
Rejestracja: 05 wrz 2011, 14:45
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

07 lis 2012, 23:58

Moja ma już za sobą 5 polskich zim z winylowym dachem. Nocowała zazwyczaj w garażu ale zdarzało się jej też pod chmurką. Dach wygląda nadal zacnie i dopiero po ostatniej zimie pojawiły się malutkie pęknięcia na krawędziach. Wydaje mi się, że gdy będziemy się stosowali do
DEXTER pisze:Nie ściągałem go poniżej 10 stopni i tyle.
to nie powinno być żadnych problemów.
Quit
Posty: 62
Rejestracja: 22 wrz 2012, 18:38
Lokalizacja: Białystok

08 lis 2012, 1:26

A ja powiem tak: zima jeszcze na dobre się nie zaczeła, ale przemyślenia związane z hardtopem i AC doprowadziły mnie do prostej kalkulacji.
Zamiast kupić hardtopa za 3tys i zrobić dopłatę do AC 3 razy(bo jednak zimą miatę może bardziej pozamiatać niż latem, tak wiec szansa obicia jej w tym sezonie są naprawdę sporę), nie mowiac o zimówkach, ktore jak ma sie jedne felgi 16-17 tez sa sporym kosztem - można kupic 323F z tego samego rocznika co ma się MX5.

To mój pierwszy sezon z MX5, mam Hardtopa, bo okazyjnie kupilem, mam MX5 i 16stki koła. Za OC+NW najtaniej chceili odemnie 1400PLN, z AC byłoby 3500PLN drożej. Opony jakieś nowe zimówki w tym rozmiarze to ok 1400PLN.
3000PLN za dach, 3x3500PLN dopłaty do AC, 1400PLN za opony, to mamy 15tys :)
Za 9 można kupić 323F, a za kolejne 2 tys ubezpieczyć i obuć, tym samym dać odpoczać miatce i nie narażać jej na sól i takie tam. Nie wspomnę o komforcie - Roadster zimą jest skrajnie niepraktyczny, a jak się nie ma parkingu, to ubaw po pachy.

Nie twierdzę, że się nie da w ogóle jeździć, mówię tylko jak mi się w głowie to ostatnio skalkulowało
zoharek
Posty: 1304
Rejestracja: 24 maja 2010, 12:26
Model: Inny
Wersja: Subaru Outback H6
Lokalizacja: Łódź

08 lis 2012, 6:03

Quit pisze:Roadster zimą jest skrajnie niepraktyczny


Bezedura, środek zimy bywa lepszy niż lato :P

A przy okazji, zmień ubezpieczyciela, albo zorganizuj sobie kogoś ze zniżkami na współwłaściciela, bo cię strasznie doją...
offthe
Posty: 1178
Rejestracja: 25 lut 2012, 23:47
Model: NA
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

08 lis 2012, 9:09

idąc dalej, po co kupowac 323F z tego samego rocznika, jak mozna kupic uniacza za 1500 i dac odpocząć miatce. przez zime przejezdzic uniaczem, i jak wytrzyma to dalej nim jezdzic.
No i hardtop kosztuje mniej niz 3tysie. Na forum widziałem ogłoszenia za ledwo powyżej 2tys. A Uniacz + ubezpieczenie +zimowe buty(jeśli ich nie ma) będą kosztowały więcej niż te 2200 za HT.

No i kalkulacja jakaś dziwna. Ubezpieczenie i tak musisz zapłacić, więc nie wiem dlaczego doliczasz to akurat na okres zimy. Miatkę kupowałeś nie na okres zimowy tylko na letni/cały rok. A jak felgi za duże, to zmień. Albo kup komplet mniejszych specjalnie na zimę. Taniej wyjdzie.
I don't like being overtaken. It's a sign of weakness.
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

08 lis 2012, 9:17

Każdy liczy jak mu wygodniej...
Ja też chciałem kupić HT, ale stwierdziłem, że w tej kasie mogę mieć właśnie jakiś tani shit do przekulania zimy, no ale ... (zawsze jest jakieś ale :P) Czy takie pojazd za za cenę taniego roweru będzie na tyle bezpieczny i bezawaryjny aby jeździć nim kilka miesięcy? Trzeba o tym pamiętać. Bo kupić rozpadające się tico z dziurawą podłogą to nie problem.
Jakby nie było, trzeba utrzymywać dwa auta no i mieć gdzie trzymać Miatę (garaż). Ja i tak nie miałbym gdzie jej odstawić więc pomysł odrzuciłem (w moim przypadku to była chyba bardziej zachciewajka kupna drugie auta-gruza i ratowania go :P).
HT też nie kupiłem, ale może w przyszłym roku to zrobię. Nie oszukujmy się jest to dobra inwestycja, bo nie stracimy na tym. Jestem niemal pewien, że kupiony HT za np. 2500zł będziemy mogli sprzedać dwa lata później za podobną kwotę (o ile go nie zniszczymy).
A z autem-gruzem może być inaczej ;)
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

08 lis 2012, 12:04

Ale przecież Miatą najfajniej gania się właśnie zimą... Jasne trzeba uważać, trochę się wjeździć i wypada mieć niezłe zimówki, ale poza tym? Bajka :grin:
Lobo
Posty: 53
Rejestracja: 18 sie 2012, 16:59
Lokalizacja: Wawa

08 lis 2012, 12:15

ale zakup HT to chyba nie wszystkie koszty, jeśli nie ma się zaczepów
czy wie ktoś czy jest jakiś duży problem z kupnem i instalacją tych zaczepów? i jaki to koszt
Some tough motherfuckers always try to skate up hill…
I’m one of them.
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

08 lis 2012, 12:26

Lobo pisze:ale zakup HT to chyba nie wszystkie koszty, jeśli nie ma się zaczepów
czy wie ktoś czy jest jakiś duży problem z kupnem i instalacją tych zaczepów? i jaki to koszt

Na ilmotorsport kosztują 35 euro/szt.
http://www.ilmotorsport.de/shop/article_detail.php5?aid=1628&oid=478&depth=3&page=0&count=13&PHPSESSID=57961a885298c7ca1a9ba7cb10a25f6d
W kmparts po 170zł/szt.
http://www.kmparts.pl/554.Mocowanie-HARDTOP-lewa-strona-

Pojawiają się na forum używki - taniej. Montaż sprowadza się do przykręcenia.
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

08 lis 2012, 12:58

E tam, bzdury. Zimówki z felgami dostaniesz za 800 zł dobre, hardtop jest niepotrzebny, a za 3500 na AC to musialbys niezle w slup przygrzac zeby Ci sie zwrocilo. Tak na przyklad dachując. A to trzeba się bardzo starać. Łatwo owszem zarzucić tyłkiem, ale jak masz trochę mózgu w głowie to nie będziesz miał najmniejszego problemu.

Zabezpieczenie podwozia można zrobić samemu i to kosztuje kilkadziesiąt złotych.
Awatar użytkownika
Dziubas
Posty: 1701
Rejestracja: 11 sie 2007, 18:08
Model: NB
Wersja: miatasm.com
Lokalizacja: Warszawa

08 lis 2012, 12:59

Z doświadczenia - w poprzedniej NA ze starym dachem (z plastikową, zmatowiałą już szybką) zakup HT na zimę było jak zakup nowego auto. widoczność z tyłu, zwłaszcza po ciemaku (a zimą to jednak głównie po ciemaku się jeździ) wzrosła tak tylko 1500, może 2000 razy.

I tu uwaga - kupowaliśmy HT z roadsterów, MK dał nam przymierzyć 3 hardtopy i dopiero trzeci pasował idealnie, więc gdybym miał dzisiaj kupować, to bez przymiarki bym się nie odważył. Jednak zarówno używany HT, jak i używana MX-5 pracuje i nie każdy HT pasuje do każdej MX-5.

W drugiej NA (obecnej) po wymianie dachu na materiałowy z szybką (czyli z NB) dwa główne argumenty za HT, czyli nieniszczenie winylu i widoczność, się zdezaktualizowały.

Inna sprawa, że w sumie w tym sezonie zimowy z zamkniętym jeździłem w lutym i na początku marca...
Były: NA 1992 1.6, NA 1996 1.8 NB 2000 1.8 Dzik
Są: Dzik V2 - NB/2000/1.8VVT/ITB/EMU oraz Lifted Kameleon NB/2000/1.8/
http://miatasm.com/kameleon-siodmy-kole ... -w-polsce/
https://www.facebook.com/miatasmcom/
Awatar użytkownika
polokokt
Donator
Donator
Posty: 1234
Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: WL

08 lis 2012, 13:36

Kurak pisze:a za 3500 na AC to musialbys niezle w slup przygrzac zeby Ci sie zwrocilo. Tak na przyklad dachując.


A wtedy i tak ubezpieczyciel orzeka szkodę całkowitą i ubezpieczenie pokrywa tylko część wartości samochodu.
seriousman
Posty: 182
Rejestracja: 07 cze 2009, 17:40
Lokalizacja: Warszawa

08 lis 2012, 13:48

Mi się idea HT na zimę bardzo podoba. Widoczność lepsza (szyba w HT jest większa), większy spokój ducha i brak wyrzutów sumienia, że się szmatka (tudziesz winyl) niszczy. Plus HT jest taki, że raczej nie tracą na wartości i istnieje możliwość "wyjęcia" pieniędzy z powrotem.

W tym roku widziałem już śnieg na mojej szmatce, bardzo niekomfortowe uczucie dla psychiki, dla tego też wlatuje do mnie HT.
Awatar użytkownika
Dziubas
Posty: 1701
Rejestracja: 11 sie 2007, 18:08
Model: NB
Wersja: miatasm.com
Lokalizacja: Warszawa

08 lis 2012, 14:05

Co do wartości, to faktycznie - ceny z tego co widzę, nie zmieniają się specjalnie, tamten kupowałem za 2300 - w 2008 bodajże...
Były: NA 1992 1.6, NA 1996 1.8 NB 2000 1.8 Dzik
Są: Dzik V2 - NB/2000/1.8VVT/ITB/EMU oraz Lifted Kameleon NB/2000/1.8/
http://miatasm.com/kameleon-siodmy-kole ... -w-polsce/
https://www.facebook.com/miatasmcom/
MarcinZ
Posty: 364
Rejestracja: 26 lis 2010, 7:49
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

08 lis 2012, 14:10

sprawa prosta - bez hard topu można śmigać zimą bez problemu (testowane cały sezon na vinylu) - jest bardzo ciepło i nic się u mnie nie zniszczyło

jak ktoś ma "wolne" 2000-3000 PLN, miejsce do trzymania HT latem i chce mieć psychiczny spokój + widoczność przez szkło -> kupuje HT


:)
Lobo
Posty: 53
Rejestracja: 18 sie 2012, 16:59
Lokalizacja: Wawa

08 lis 2012, 15:58

Sigma pisze:Na ilmotorsport kosztują 35 euro/szt.
http://www.ilmotorsport.de/shop/article_detail.php5?aid=1628&oid=478&depth=3&page=0&count=13&PHPSESSID=57961a885298c7ca1a9ba7cb10a25f6d
W kmparts po 170zł/szt.
http://www.kmparts.pl/554.Mocowanie-HARDTOP-lewa-strona-

Pojawiają się na forum używki - taniej. Montaż sprowadza się do przykręcenia.

4 takie potrzeba + HT? i to wystarczy? czy inna ilość, lub jeszcze coś jest potrzebne? co z tymi 'śrubami' na listwie między kabiną a bagażnikiem?
Ostatnio zmieniony 08 lis 2012, 19:02 przez Lobo, łącznie zmieniany 1 raz.
Some tough motherfuckers always try to skate up hill…
I’m one of them.
irekkurczak
Posty: 194
Rejestracja: 07 maja 2012, 20:11
Model: NC FL
Lokalizacja: Elbląg

08 lis 2012, 16:56

offthe pisze:dąc dalej, po co kupowac 323F z tego samego rocznika, jak mozna kupic uniacza za 1500 i dac odpocząć miatce. przez zime przejezdzic uniaczem, i jak wytrzyma to dalej nim jezdzic.


Ja bym poszedł dalej i przejeździł uniaczem cały rok :mrgreen:
Wtedy to miatka będzie wypoczęta :winner:
offthe
Posty: 1178
Rejestracja: 25 lut 2012, 23:47
Model: NA
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

08 lis 2012, 18:40

W ogole proponuje wszystkim wstawic miaty do garazu i kupic uniacze. Przy odrobinie szczęścia kupimy takiego zgnilca ze bedzie jak w cabrio..
I don't like being overtaken. It's a sign of weakness.
Awatar użytkownika
Dziubas
Posty: 1701
Rejestracja: 11 sie 2007, 18:08
Model: NB
Wersja: miatasm.com
Lokalizacja: Warszawa

08 lis 2012, 20:36

No jest to pomysł z tymi uniaczami, choć, ostrzegam z góry, sąsiada mojej siostry nie pobijecie... On już naście lat temu to przewidział, i za wczasu zanabył od razu dwa!

(a ostatnio chyba mu się znudziły i zrobił mały szachermacher)
Załączniki
uniacze.jpg
Były: NA 1992 1.6, NA 1996 1.8 NB 2000 1.8 Dzik
Są: Dzik V2 - NB/2000/1.8VVT/ITB/EMU oraz Lifted Kameleon NB/2000/1.8/
http://miatasm.com/kameleon-siodmy-kole ... -w-polsce/
https://www.facebook.com/miatasmcom/
zolt
Posty: 1081
Rejestracja: 20 wrz 2011, 21:35
Lokalizacja: Wrocław

09 lis 2012, 7:26

ciupas pisze:No jest to pomysł z tymi uniaczami, choć, ostrzegam z góry, sąsiada mojej siostry nie pobijecie... On już naście lat temu to przewidział, i za wczasu zanabył od razu dwa!

(a ostatnio chyba mu się znudziły i zrobił mały szachermacher)


:D:D

Ja na zime zostawilem sobie po prostu swoje poprzednie auto, ale gdyby moja Miatka nie byla z Wloch (i miala wiecej rdzy) to bym pewnie tez smigal nia zima z HT.
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

09 lis 2012, 12:31

Lobo pisze:
Sigma pisze:Na ilmotorsport kosztują 35 euro/szt.
http://www.ilmotorsport.de/shop/article_detail.php5?aid=1628&oid=478&depth=3&page=0&count=13&PHPSESSID=57961a885298c7ca1a9ba7cb10a25f6d
W kmparts po 170zł/szt.
http://www.kmparts.pl/554.Mocowanie-HARDTOP-lewa-strona-

Pojawiają się na forum używki - taniej. Montaż sprowadza się do przykręcenia.

4 takie potrzeba + HT? i to wystarczy? czy inna ilość, lub jeszcze coś jest potrzebne? co z tymi 'śrubami' na listwie między kabiną a bagażnikiem?


To są boczne. Potrzeba jeden na stronę, czyli 2 sztuki (+4 śrubki - bo nie zawsze są w zestawie i uwaga, bo te zaczepy są lewe i prawe :P ).
Z przodu zaczepów nie potrzebujesz - zaczepiasz HT o te same, co softtop. Śruby z tyłu nazywają się frankensteiny. Jak nie masz, to też potrzebujesz. Polecam szukać używek na forum, bo w sklepach dość drogie ;) (http://www.kmparts.pl/151.Sruba-dachu-Hardtop).
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

09 lis 2012, 13:24

offthe pisze:dąc dalej, po co kupowac 323F z tego samego rocznika, jak mozna kupic uniacza za 1500 i dac odpocząć miatce. przez zime przejezdzic uniaczem, i jak wytrzyma to dalej nim jezdzic.

śp. Magnez - kolega z trojmiejskiego SRT też chciał dać odpocząć przez zimę swojemu stunowanemu Seatowi....zakupił Fiata CC i czołówka z autobusem na śliskiej nawierzchni zweryfikowała trafność tego wyboru :cry: Niestety nie przeżył tego zdarzenia :bang:
Mam dwie Miaty, jedną z miękkim dachem a drugą z hardtopem i moim zdaniem zima z soft topem nad głową to jakaś pomyłka - krytykom mojej tezy proponuję pojeżdżenie kilka tygodni z twardym dachem :wink: Jedyny minus to przechowywanie tego klamota w okresie od czerwca do września :evil:
Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

09 lis 2012, 13:28

Jezdzile jeden sezon z HT I jeden z softem.
Szczerze ? Jedno i dugie rozwiazanie ma zalety i wady z HT czujesz się bezpieczniej o auto jak pogoda do bani a z softu masz radosc jak slonce zaswieci :)
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
Quit
Posty: 62
Rejestracja: 22 wrz 2012, 18:38
Lokalizacja: Białystok

09 lis 2012, 16:15

No właśnie nie wiem dlaczego z softem niby bezpieczniej się czujesz. Ja zdaje sobie sprawę, że jest on taki mocny, że jak na nim 2 osoby by usiadły to by się połamał, więc przy dachowaniu równie dobrze pomaga czapka z daszkiem ;p
Skyluker
Donator
Donator
Posty: 849
Rejestracja: 15 maja 2009, 15:31
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Kraków

09 lis 2012, 16:54

ciupas pisze:No jest to pomysł z tymi uniaczami, choć, ostrzegam z góry, sąsiada mojej siostry nie pobijecie... On już naście lat temu to przewidział, i za wczasu zanabył od razu dwa!


:winner: :turla:
Speed
Posty: 90
Rejestracja: 24 kwie 2012, 16:39
Lokalizacja: wwa

09 lis 2012, 17:47

Ja sobie jakis czas temu kupilem cos takiego http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=118989&p=2001319#p2001319

Kosztował mnie 2100 zl plus drugie tyle wydałem na nowe graty (opony, wahacze , przewody itd) przelatał już bezawaryjnie 40 tys km spalając 8-10l/100km lpg i nie muszę męczyć na mrozie miaty która sobie stoi w garażu :)
Mazda MX-5 NBFL
Mazda MX-6 FS
ODPOWIEDZ