[NB] Montaż klimatyzacji
Co, jak i gdzie?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Witam,
To mój pierwszy post więc witam wszystkich. Przymierzam się do kupna MX5 NBFL, jednak jako, że przyzwyczajony jestem do korzystania z klimy nawet w chłodniejsze dni (nie lubię gorąca w aucie), to rozglądam się za egzemplarzem z klimatyzacją. Takich jednak jest jak na lekarstwo, a nie chcę ograniczać puli samochodów przez ten pozornie nieistotny, jednak dla mnie ważny element. Do głowy przyszło mi więc, aby zainteresować się "dołożeniem" klimy do modelu, który jej nie ma. Tak, wiem, że na forum był już taki temat, ale proszę modów o litość, bo za wiele się z niego nie dowiedziałem. Do rzeczy zatem.
1. Jakie części potrzebuję, aby wyposażyć miatkę w chłodziwo ;p (proszę o podanie wszystkiego łącznie z przewodami etc.)?
2. Gdzie je mogę kupić? Czy można nabyć wszystkie w pakiecie czy raczej trzeba szukać i kompletować cały zestaw?
3. Jak z montażem? Podobno jest plug&play, ale czy ktoś to sprawdził na własnej skórze?
4. Jaki jest koszt takiego przedsięwzięcia?
Liczę na waszą pomoc i pozdrawiam serdecznie.
To mój pierwszy post więc witam wszystkich. Przymierzam się do kupna MX5 NBFL, jednak jako, że przyzwyczajony jestem do korzystania z klimy nawet w chłodniejsze dni (nie lubię gorąca w aucie), to rozglądam się za egzemplarzem z klimatyzacją. Takich jednak jest jak na lekarstwo, a nie chcę ograniczać puli samochodów przez ten pozornie nieistotny, jednak dla mnie ważny element. Do głowy przyszło mi więc, aby zainteresować się "dołożeniem" klimy do modelu, który jej nie ma. Tak, wiem, że na forum był już taki temat, ale proszę modów o litość, bo za wiele się z niego nie dowiedziałem. Do rzeczy zatem.
1. Jakie części potrzebuję, aby wyposażyć miatkę w chłodziwo ;p (proszę o podanie wszystkiego łącznie z przewodami etc.)?
2. Gdzie je mogę kupić? Czy można nabyć wszystkie w pakiecie czy raczej trzeba szukać i kompletować cały zestaw?
3. Jak z montażem? Podobno jest plug&play, ale czy ktoś to sprawdził na własnej skórze?
4. Jaki jest koszt takiego przedsięwzięcia?
Liczę na waszą pomoc i pozdrawiam serdecznie.
karalek pisze:1. Jakie części potrzebuję, aby wyposażyć miatkę w chłodziwo ;p (proszę o podanie wszystkiego łącznie z przewodami etc.)?
Pod maską: dokładasz chłodnicę wraz ze skraplaczem, sprężarkę klimatyzacji wraz z łapą mocującą, drugi wiatrak chłodnicy, przewody ciśnieniowe łączące to wszystko do kupy, przekaźniki instalacji elektrycznej, wymieniasz pasek napędzający sprężarkę i pompę wspomagania na dłuższy. Sama instalacja elektryczna jest przygotowana fabrycznie w każdej mx-5.
W kabinie dokładasz wymiennik (w miejsce łącznika elastycznego) pomiędzy wiatrakiem wentylacji a nagrzewnicą oraz wkładasz włącznik klimatyzacji do konsoli. Instalacja elektryczna jest przygotowana jak wyżej.
Potem podłączasz przewody ciśnieniowe oraz elektryczne do gratów i napełniasz instalację.
Koniec.
karalek pisze:2. Gdzie je mogę kupić? Czy można nabyć wszystkie w pakiecie czy raczej trzeba szukać i kompletować cały zestaw?
Gdziekolwiek, tam gdzie inne graty. Czasami zdarzają się używane zestawy w dobrej cenie, czasami lepiej skompletować z kawałków. Co kto woli.
karalek pisze:3. Jak z montażem? Podobno jest plug&play, ale czy ktoś to sprawdził na własnej skórze?
Jak wyżej. Jest bardziej skomplikowany niż wymiana koła, ale mniej niż swap silnika

karalek pisze:4. Jaki jest koszt takiego przedsięwzięcia?
? Graty załóżmy kosztują od 1500 na allemegadrogo do 6000 w ASO. Montaż ? Powinien się w 1000 zamknąć maksymalnie jeśli robisz całość w serwisie.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Dzięki za odpowiedź. A twoim zdaniem, warto się w to bawić czy lepiej poczekać i trafić jakiś egzemplarz z klimą już obecna? Finansowo myślę, że wyjdzie podobnie jeśli uda się dobrze części trafić tylko czy warte to wszystko zachodu...
karalek pisze:czy lepiej poczekać i trafić jakiś egzemplarz z klimą już obecna?
Imho nie ma co uzależniać wyboru od klimatyzacji. Najważniejsza jest cała reszta, blacha i mechanika. Egzemplarzy na sprzedaż z klimatyzacją nie jest zbyt dużo, trafisz wraka z klimą i będziesz potem bez końca wydawał kasę na przywracanie go do jakiegoś stanu. Klimę sobie dokupisz, jak nie w PL to w US (tam jest to praktycznie standardowe wyposażenie) i włożysz...
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
pmcomp pisze:I nie kosztuje 1000 zł.
Wkładałeś fabrycznie nowy pakiet a nie używany egzemplarz, w którym trzeba dokupić nowe oringi i tego typu zużyte drobiazgi, czasem wyprostować lub zespawać jakiś uszkodzony przy demontażu przewód... Do tego dochodzą koszta napełnienia przynajmniej 150 PLN. Jak się posumuje to tyle mniej więcej kosztuje w normalnym serwisie klimatyzacji. Jak się robi samemu to oczywiście jest taniej.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
-
- Posty: 218
- Rejestracja: 27 maja 2011, 18:48
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Kraków
karalek pisze:Kupując egzemplarz bez klimy może okazać się, że wcale jej nie potrzebuję (choć nie liczę na to) i zaoszczędzę trochę kasy.
Jeżeli nie lubisz ciepła jak ja i będziesz chciał tym autem jeździć na co dzień, to bez klimy będzie ciężko. Ale taka już specyfika i urok tego samochodu. Konstruktorzy mieli co innego na uwadze niż komfort, więc izolacja termiczna i obieg powietrza jest taki, że tunel środkowy z boku parzy, a z nawiewów przy wolnej jeździe leci gorące powietrze


- Rockatansky
- Donator
- Posty: 1994
- Rejestracja: 06 mar 2012, 13:39
- Lokalizacja: W-wa - St.Miłosna
Odgrzeję temat,
czy klima z anglika jest możliwa do zamontowania w wersji europejskiej?
Ktoś z Was może montował coś takiego? Różni się mocowaniami etc.?
czy klima z anglika jest możliwa do zamontowania w wersji europejskiej?
Ktoś z Was może montował coś takiego? Różni się mocowaniami etc.?
Rockatansky
I miejsce w generalce MMC 2016 klasa 1.8/2.0
I miejsce w generalce MMC 2014 klasa 1.6
IV miejsce w generalce MMC 2013 klasa N/A
I miejsce w generalce MMC 2016 klasa 1.8/2.0
I miejsce w generalce MMC 2014 klasa 1.6
IV miejsce w generalce MMC 2013 klasa N/A
Rockatansky pisze:czy klima z anglika jest możliwa do zamontowania w wersji europejskiej?
Nie pasują przewody ciśnieniowe z komory silnika, musiałbyś dorabiać na zamówienie. I nie pasuje cały wymiennik (ten zza schowka po stronie pasażera) bo jest w drugą stronę. Imho za dużo nie pasuje, aby sobie głowę zawracać...
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- Rockatansky
- Donator
- Posty: 1994
- Rejestracja: 06 mar 2012, 13:39
- Lokalizacja: W-wa - St.Miłosna
Dzieki wielkie majkel!
W takim razie sobie daruję.
W takim razie sobie daruję.
Rockatansky
I miejsce w generalce MMC 2016 klasa 1.8/2.0
I miejsce w generalce MMC 2014 klasa 1.6
IV miejsce w generalce MMC 2013 klasa N/A
I miejsce w generalce MMC 2016 klasa 1.8/2.0
I miejsce w generalce MMC 2014 klasa 1.6
IV miejsce w generalce MMC 2013 klasa N/A
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 11 mar 2015, 22:22
- Model: NB
odnawiam temat klimatyzacja z silnika 1,6 pasuje do 1,8 ?
Jest Rx8, będzie na co dzień mx-5
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 11 mar 2015, 22:22
- Model: NB
ale miedzy wersja nbfl 1,6 a 1,8 nie ma róznic ?
Jest Rx8, będzie na co dzień mx-5
- Donek
- Posty: 1350
- Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
- Model: NA
- Wersja: Sunburst Yellow
- Lokalizacja: Warszawa
Juniorski111 pisze:ale miedzy wersja nbfl 1,6 a 1,8 nie ma róznic ?
Wspornik przewodów ciśnieniowych się zmienił w zależności od rocznika i nr vin, chyba jak vin był powyżej -400001 było coś inaczej ale i tak wszystko będzie pasowało jeżeli będzie to NBFL i przełożysz komplet
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 11 mar 2015, 22:22
- Model: NB
To pytanie bardziej pada pod kątem że raczej kupię autko 1,6 z klimą i przy ewentualnym swapie na 1,8 czy klima będzie pasować bo tak nie widzę sensu inwestowania w 1,6 z klimą
Jest Rx8, będzie na co dzień mx-5
ubek pisze:Czy ktos wymienial sam skraplacz klimy?
Skraplacz to ta bańka koło chłodnicy ? Bo zawsze mi się myli

Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
-
- Posty: 1053
- Rejestracja: 27 paź 2007, 14:57
- Model: NB MSM
- Wersja: Mazdaspeed
- Lokalizacja: Świnoujście/Szczecin
Chłodnica klimatyzacji ? Domyslam się, że pytasz o skraplacz. W NA i NB został zupełnie inaczej zaprojektowany i wykonany. Czy pasuje - pewnie można po przeróbkach wsadzić, ale róznią się diamteralnie - wklep w google'a i zobacz. No i klima od anglika nie podejdzie zupełnie.
NA`94 1.8 Supercharged - Laser Blue - 230 KM, 264 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
Tycjan pisze:Chłodnica klimatyzacji ? Domyslam się, że pytasz o skraplacz. W NA i NB został zupełnie inaczej zaprojektowany i wykonany. Czy pasuje - pewnie można po przeróbkach wsadzić, ale róznią się diamteralnie - wklep w google'a i zobacz. No i klima od anglika nie podejdzie zupełnie.
Dokladnie chodzilo o skraplacz


Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
tez myslalem,ze totalnie nie da sie z anglikiem nic pokombinowac. Generalnie wiekszosc pasuje poza przewodami i skraplaczem. Skraplacz da sie czase trafic, a weze okazalo sie moze dorobic jeden kolega z forum./Warszawy. Moze sie ujawni.
bezmiatowy //
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 13 cze 2017, 8:40
- Model: Inny
Cześć, mam pytanie odnośnie montażu klimatyzacji na terenie Warszawy i okolic.
Polecacie może jakieś miejsce, które się tego podejmuje - pytam, ponieważ obdzwoniłem już 3 mechaników i każdy odmówił.
Polecacie może jakieś miejsce, które się tego podejmuje - pytam, ponieważ obdzwoniłem już 3 mechaników i każdy odmówił.
- flatline
- Donator
- Posty: 2273
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
Odezwij się do Marcina z roadsterów - robiłem u niego tą usługę i byłem zadowolony.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback
- szy
- Donator
- Posty: 747
- Rejestracja: 28 maja 2014, 9:39
- Model: ND
- Wersja: GT-S
- Lokalizacja: San Diego
Tu się chwalili, że potrafią zamontować klimę w mx-5: http://www.arkttika.pl/ Może będzie Ci bardziej po drodze niż do Wiązownej - ale porównaj najpierw ceny.