[połączony] Poliuretanowe tuleje zawieszenia NA/NB/NBfl

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

gkr
Posty: 216
Rejestracja: 06 paź 2011, 23:38
Lokalizacja: Wawa

15 mar 2012, 8:43

Ja właśnie wczoraj skończyłem zakładać poli prothana pełny set:

I moge wa dać kilka rad:

-Nie zakładajcie że zrobicie to w jeden dzień to nie jest w cale łatwa i szybka robota
-wyciąganie starych gum ja robiłem to na prasie meeeeega ułatwia robote,2 musiałem wypalić
widziałem inne patenty z wycinaniem itp ale to jest katorga,zależy oczywiście to od stopnia ich zyżycie (bardziej zużyte latwiej wychodzą)
-jak będziecie kupować to kupcie sobie poli 2 częściowe jak mają bo wtedy włożyć je można ręcznie (jeden poli przecięty na 2 czesci plus tulejka)
-kupcie sobie jednorazowe rękawiczki 100szt (latexowe) bo ten smar silikonowo (przynajmniej ja taki miałem to jest zło wszystko się od niego lepi)
-jakies trunki bo bez tego nie idzie robota :grin:
-najlepiej mieć kogoś do pomocy bo z niektórymi rzeczami samemu jest trudno

A teraz co do różnic w modelach NA/NB

-większość gum jest takich samych z wyjątkiem:
mocowanie stabilizatora inne wielkośći NA/NB
Łącznik stabilizatora w NA/NB są inne generalnie do NB się nie da założyć poli na łączniki

[ Dodano: 15-03-2012, 09:59 ]
jak by ktoś szukał ja kupiłem to u nich:)

http://www.ebay.com/itm/1990-1997-Mazda-Miata-MX5-Complete-Suspension-Bushing-Kit-Red-Polyurethane-/380371816744?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Model%3AMiata&vxp=mtr&hash=item588fed5128
Ostatnio zmieniony 28 mar 2012, 5:22 przez majkel, łącznie zmieniany 1 raz.
zachodzi przy skrecie:)
Maks
Posty: 835
Rejestracja: 06 maja 2010, 9:36
Lokalizacja: Warszawa

15 mar 2012, 9:39

gkr, a ilu elementowy zestaw miałeś? Możesz porównać ten Twój z tym, który chcemy zamówić? Każda informacja się przyda :wink:
Niewiele jest rzeczy niemożliwych dla pilności i wprawy.
Samuel Johnson.
gkr
Posty: 216
Rejestracja: 06 paź 2011, 23:38
Lokalizacja: Wawa

15 mar 2012, 9:49

Generalnie to wszystko:
Komplet wachacze przod -8
Staby przod plus laczniki-6(2 mocowania stabiego+ 4 na laczniki)
Wachacze tyl-14
Staby tyl-6 tak samo jak przod
Dyfer-2 duze:)

[ Dodano: 15-03-2012, 10:52 ]
Patrzac po stronie strongflexa to jest to samo co u mnie:)
zachodzi przy skrecie:)
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

15 mar 2012, 10:10

gkr pisze:Generalnie to wszystko:
Komplet wachacze przod -8
Staby przod plus laczniki-6(2 mocowania stabiego+ 4 na laczniki)
Wachacze tyl-14
Staby tyl-6 tak samo jak przod
Dyfer-2 duze:)

[ Dodano: 15-03-2012, 10:52 ]
Patrzac po stronie strongflexa to jest to samo co u mnie:)


budowa łączników stabilizatora w NA i NB z tego co wiem różni się. W tych z NA coś podziałasz ale te z NB chyba żadnego poliuretanu nie wlożysz.
Chyba, że można zastosować łączniki do NB które wyglądają jak w NA

edit1
W sumie to żadna różnica, jedynie pytanie czy długość łączników jest taka sama oraz otwory na śrubę.
gkr
Posty: 216
Rejestracja: 06 paź 2011, 23:38
Lokalizacja: Wawa

15 mar 2012, 10:46

No wlasnie dokladnie to napisalem wczesniej do lacznikow staba z nb nie da sie wsadzic poli

[ Dodano: 15-03-2012, 11:48 ]
W poscie z ilosciami podalem ile bylo gum tylko a zestaw byl do na/nb
zachodzi przy skrecie:)
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

15 mar 2012, 14:46

gkr, faktycznie umknęło mi.


Maks pisze:Zapewne trzeba podać czy NB czy NA i do tego jeszcze średnicę tulei stabilizatora przedniego i tulei wahacza przedniego górnego.


wahacza przedniego górnego? zabrzmiało mi to jakby były różne w wersji NB

Chciałem wrzucic poprawioną listę ale uznałem że szczegóły co kto dokładnie zamawia omówimy potem, cieszę sie, że zamówienie poszło tak do przodu :) teraz to ważne jest to aby byc na liście.
artur
Posty: 1930
Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
Model: Inny
Lokalizacja: wwa

15 mar 2012, 22:13

nie chcę siać niepokoju ale na dzisiejszym spocie warszawskim pojawił się głos jakoby te poli miały tendencję do piszczenia nawet mimo użycia smaru, bo - podobno - ze względu na swoją konstrukcję, nie są w stanie tego smaru utrzymać na dłużej (przy codziennym użytkowaniu, bez względu na warunki pogodowe)

czy mamy tu kogoś kto mógłby potwierdzić/zaprzeczyć? :wink:
Były NA, NB, NC, z ND się wstrzymam, bo na razie mnie nie zachwyciła ;) Obecnie jest Legacy H6
Awatar użytkownika
Dziubas
Posty: 1701
Rejestracja: 11 sie 2007, 18:08
Model: NB
Wersja: miatasm.com
Lokalizacja: Warszawa

15 mar 2012, 22:43

Ja się zastanawiam, czy w połączeniu z obniżonymi i twardzszymi Eibachami plus B6 nie zrobi mi się taczka... Co prawda szansa na dalsze przebiegi zmalała, ale tym bardziej, jeżdżenie po Wawie może się z deczka zdekomfortować.
Były: NA 1992 1.6, NA 1996 1.8 NB 2000 1.8 Dzik
Są: Dzik V2 - NB/2000/1.8VVT/ITB/EMU oraz Lifted Kameleon NB/2000/1.8/
http://miatasm.com/kameleon-siodmy-kole ... -w-polsce/
https://www.facebook.com/miatasmcom/
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

15 mar 2012, 23:31

Nawet na seryjnym zawiasie po założeniu poli z auta robi się mega taczka :wink: Miata z poliuretanami kompletnie nie nadaje się do codziennej jazdy po naszych drogach....wiem coś o tym bo mam poli od 3 lat w mojej NA.
Dany
Posty: 246
Rejestracja: 27 cze 2011, 13:55
Model: Inny
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

16 mar 2012, 7:14

irakleo, Jaka masz twardość materiału? 80 czy 90 ShA?
Było: NA '90 US Classic Red; NBFL '03 Midnight Blue
Jest: 986 '98 Ocean Blue
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

16 mar 2012, 7:26

Dany pisze:irakleo, Jaka masz twardość materiału? 80 czy 90 ShA?

nie mam pojęcia....mam czarne Energy Suspension, ale myślę że różnica pomiędzy nimi będzie i tak minimalna. Auto na poli jest nieporównywalnie sztywniejsze i montując taki set żegnasz się na zawsze z i tak minimalnym komfortem jaki zapewnia seryjna Miata.
ps. co do pisków i zgrzytów....moje Energy Suspension mają wyfrezowane wzdłużne rowki kumulujące i prowadzące smar. Ponadto czarne są z domieszką grafitu który eliminuje piski po wypłukaniu smaru. Niewiele jeździłem moją Miatą, ale przez te trzy lata nie usłyszałem żadnych przykrych dźwięków.
wiktoch
Posty: 758
Rejestracja: 28 cze 2008, 22:29
Lokalizacja: Warszawa

16 mar 2012, 8:14

no to pojawiło się trochę wątpliwości - albo taczka albo piski ... :???: hmm...
pozdr
wik
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

16 mar 2012, 8:28

ale jest jeszcze jedna rzecz - możemy poszukać poly o twardości odpowiadającej fabrycznym gumkom i rowkach nie wzdłużnych tylko poprzecznych
Obrazek

miatasm.com
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

16 mar 2012, 8:49

funky pisze:ale jest jeszcze jedna rzecz - możemy poszukać poly o twardości odpowiadającej fabrycznym gumkom

chyba nie do końca wiesz jak pracuje zwykła tuleja metalowo gumowa a jak poliuretanowa... :wink:
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2112
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

16 mar 2012, 9:00

Się pozwolę wtrącić - jeżeli ktoś szuka zamiennika dla wybitych OEMowych gumek, a nie chce rezygnować z jakiegoś tam komfortu, który Miata zapewnia to pomysł na poliuretany jest bezsensu. Ma to sens w aucie stricte track dayowym, a nie jeżeli się tym żelastwem jeździ na codzień. Jedyny plus poliuretanów w takim momencie to to, że są tańsze, ale bez przesady. Myślę, że obecni użytkownicy się ze mną zgodzą.
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

16 mar 2012, 9:07

majk pisze: Ma to sens w aucie stricte track dayowym, a nie jeżeli się tym żelastwem jeździ na codzień.

:kciuk:
majk pisze: Jedyny plus poliuretanów w takim momencie to to, że są tańsze, ale bez przesady. Myślę, że obecni użytkownicy się ze mną zgodzą.

nie do końca....mają ponadto jedną zasadniczą zaletę, całkowicie zmieniają "czucie" auta eliminując wszelkie ugięcia seryjnych gum. Jeżdżąc NA czuję się jak w gokarcie, zwłaszcza na nowych, grubszych stabach. Gdybym kiedykolwiek porwał się na kolejny projekt to z pewnością założyłbym kolejny zestaw Energy Suspension, ale traktuję moje auto jako zabawkę a nie dupowóz do codziennej jazdy. Od tego ma Miatę moja żona i tam nie odważyłbym się zamontować poli.
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

16 mar 2012, 9:11

Chciałbym sie kiedyś takim autem przejechać. Na razie miałem okazje jechać crx'em z poliuretanami ale miewałem gorsze chwile w swojej maździe niż w tym crx'ie. Jedni wolą auto duże jak kanapa w salonie a inni lubią gokarty. Sam mam mieszane uczucia ale najlepiej byłoby przejechać się jakąś mazdą z poliuretanami. Ktoś w Warszawce posiada ??
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

16 mar 2012, 9:45

irakleo pisze:majk napisał/a:
Ma to sens w aucie stricte track dayowym, a nie jeżeli się tym żelastwem jeździ na codzień.

:kciuk:

+1.
Jak miata jest funowozem, to poly można sobie instalować, jak codziennym cywilem to lepiej to przemysleć :mrgreen: Bo starych seryjnych tulei raczej nie da się bez strat z powrotem włożyć :mrgreen:

Dany pisze:Ja takowe posiadam i nie zawaham się go użyć :)

Łops, to musisz mieć konkretny model. Moje jest niemałe ale tulei nie dałbym razy na nim wycisnąć :mrgreen:

Po
eM
Ostatnio zmieniony 16 mar 2012, 9:52 przez majkel, łącznie zmieniany 1 raz.
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
yanik
Posty: 1049
Rejestracja: 13 gru 2006, 19:24
Lokalizacja: Marki

16 mar 2012, 11:31

co do komfortu i poliuretanów pozwole sie nie zgodzić, mam w obecnej mazdzie poliuretany które kiedyś sprzedawała FM (SuperPro) i wcale nie zgodze sie że auto jest taczkowate - przy gumie 14stce z bardzo stywną scianką boczną nadal jest stosunkowo komfortowo jak na NA. Miałem tez te same poliuretany w turbomiacie ale tam przenoszenie drgań wynikało raczej z twardszego zawieszenia i opon na niższym profilu.
Oczywiście byłbym ostrożny jesli chodzi kupowanie poliuretanów których twardości nie znamy
shogunnn
Posty: 8
Rejestracja: 06 kwie 2009, 9:21
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

16 mar 2012, 12:22

Zamontowanie tulei poliuretanowych o twardości 80ShA nie robi z samochodu gokarta.
Tym bardziej w modelu NA, NB i jego fantastycznej konstrukcji zawieszenia w którym wszystkie tuleje pracują w osi.
W przypadku modelu NC gdzie tuleja wahacza przedniego dolnego tylna jest już montowana w pionie, w tym miejscu zamontowanie twardej tulei z poliuretanu może usztywnić zdecydowanie pracę zawieszenia.

W przypadku producentów Prothane czy ES gdzie standardem jest twardość 90-95ShA to zdecydowania samochód całkiem inaczej się prowadzi w porównaniu z seryjnymi tulejami gumowymi, czyli lepiej jeżeli Miata jest do zabawy na torze.

Przy opracowywaniu mojego zestawu i rozbrajaniu całego zawieszenia z modelu NA, niektóre tuleje były nawet twardsze niż 80ShA.
Niestety ciągle za tulejami poliuretanowymi ciągnie się durna legenda która mówi: "poliuretan = beton" :roll:
A wszystko bierze się z tego że ktoś kiedyś kupił sobie wałek teflonu, wydawało mu się że to poliuretan, zaniósł do pana Henia żeby mu wytoczył za flaszkę kilka tulejek. Potem właściciel nieszczęsnego projektu połamał wahacze, rozwalił samochód i wypisuje głupoty gdzie się tylko da...

Jeżeli interesuje Was zakup grupowy to oczywiście nie ma problemu z negocjacją ceny, ale na pewno nie zniżymy się do jakości i ceny producenta który oferuje swój zestaw za ok 500zł. Jeżeli miałbym wykonać zestaw za wartość 500zł musiałbym wyprodukować go po kosztach. Pamiętajcie że poliuretan poliuretanowi nie równy, są różne i wiele z nich w dziwnie niskich cenach pozostawia wiele do życzenia względem jakości.
Musicie wybrać, albo jakość, albo cena...
Nie Zapominajcie również o gwarancji i serwisie który w przypadku moich produktów jest pod nosem :wink:
Przykładowo przy zakupie 10 zestawów 15%, 15 zestawów 20% upustu.
W przypadku dodatkowych pytań pozostaję do dyspozycji.
WWW.STRONGFLEX.EU
POLYURETHANE COMPONENTS
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

16 mar 2012, 13:14

Zaczynam również się zastanawiać nad ich montażem.
Nie chcę taczek.

Chcę sztywniejsze zawieszenie, żeby mi tak budą nie bujało to fakt. Ale nie mam zamiaru robić race car'a z mojego egzemplarza.

Macie jakieś fajne info do poczytania na ten temat?
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2112
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

16 mar 2012, 13:39

Żeby Ci budą nie bujało to świeże gumy, sztywny amor (B6), twarde stabilizatory. Nie ma też co przesadzać z rozpórkami, bo w sporej części to pieniądze wyrzucone w błoto, które polepszają samopoczucie.
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

16 mar 2012, 15:42

shogunnn - już wiem dlaczego wypisujesz takie dyrdymały :mrgreen: szukasz chętnych na których pragniesz zarobić trochę grosza :kciuk: Mam dwie Miaty, jedna seria a druga na poli Energy Suspension sprowadzonych zza oceanu i mam porównanie pomiędzy moimi autami. Miata na poliuretanach zamieniła się w taczkę....ale mi to nie przeszkadza :winner:
chbr
Posty: 574
Rejestracja: 26 mar 2010, 10:14
Model: NC FL
Wersja: Sport
Lokalizacja: WWA

16 mar 2012, 16:13

mialem poli przez 2 lata w civicu 4g i byla bajka - w polaczeniu z gwintem
potem mialem poli przez ponad rok w civicu 6g tez w polaczeniu z gwintem i tez bylo super

wiec do madzi tez zaloze:)

rada: jak ktos nie chce twardego auta to niech nie kupuje
nie jest beton, ale twardosc znacznie wzrasta i buda troche od tego dostaje
piszczenie bylo ale raczej w sezonie zimowym
shogunnn
Posty: 8
Rejestracja: 06 kwie 2009, 9:21
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

16 mar 2012, 21:17

irakleo pisze:shogunnn - już wiem dlaczego wypisujesz takie dyrdymały :mrgreen: szukasz chętnych na których pragniesz zarobić trochę grosza :kciuk: Mam dwie Miaty, jedna seria a druga na poli Energy Suspension sprowadzonych zza oceanu i mam porównanie pomiędzy moimi autami. Miata na poliuretanach zamieniła się w taczkę....ale mi to nie przeszkadza :winner:


Przeczytaj dokładnie to co napisałem, wyraźnie wspomniałem o tym że ES w swojej ofercie ma głównie tuleje twardości 90-95ShA, więc nic dziwnego że zamontowanie tulei ES w tak małym aucie zrobiło z niego taczkę.

Z całym szacunkiem, nie piszę tu czegokolwiek aby Was nakłonić do kupna moich produktów, wystarczająco dużo jest chętnych na reszcie kuli ziemskiej którzy chętnie kupią coś dobrej jakości i w konkurencyjnej cenie.

Staram się uświadomić, bo wielu nadal o tym nie wie, że tuleje poliuretanowe można wykonać w każdej twardości a nawet kolorze.

Oczywiście wcale nie mam na myśli tylko tego forum, w sieci jest masa bzdur na różne tematy nie tylko związanych z tulejami poliuretanowymi.
Zrobicie co Chcecie, Wasze Miaty Wasz cyrk :wink:
WWW.STRONGFLEX.EU
POLYURETHANE COMPONENTS
michal_j
Posty: 86
Rejestracja: 27 mar 2011, 7:04
Lokalizacja: Warszawa

17 mar 2012, 17:02

jak na razie nic mi nie stuka, tylko łączniki stabilizatora z tyłu są troche wymęczone w związku z tym, że nowe to koszt 160PLN za 2szt a kolega dało dobrą cenę ... odkupiłem tuleje PU prothana za tydzień będę montował dam znać jak to wpłynie (tuleje drążka stabilizatora i wszystkich łączników), reszta zostanie na gumach OE czy nie wpłynie to na szybsze zużycie elementów gumowych ?

pozdrawiam
Michał
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

19 mar 2012, 15:18

Witam,

Moje gumy są w opłakanym stanie i musze je wymienić.

Szukam chętnych na kupienie zestawu SuperPro. Jak się nas zbierze 5 to cena będzie 281.15 funtów plus przesyłka.

Dlaczego SuperPpro? Z mojego researchu wynika, że są to najlepsze PU.

Ponoć nie zmniejszają komfortu jazdy. Ponoć nie piszczą i nie trzeba ich nigdy przesmarowywać ponownie.

Jeszcze zbieram opinie ale wygląda, że chyba na nich stanie w moim przypadku.

Tu cenny (wbrew temu co poniżej najniższa cena zaczyna obowiązywać już od 5 zestawów):

http://www.mx5nutz.com/forum/index.php?showtopic=86240

£ Standard GB price
(£ GB price for 10+ kits)
(£ Retail)

NA/NB

Front & Rear Control Arms - £292.87, (£281.15), (£351.44)

NA/NB Additional Hardware

ARB & Endlink Bushes (NA only) - £70.54, (£67.72), (£84.65)
ARB Bushes (NB, F&R) - £28.82, (£27.67), (£34.58)
Power Steering Rack Mounts -£22.52, (£21.62), (£27.02)
Manual Steering Rack Mounts - £24.62, (£23.64), £29.54
Differential Void Fillers - £38.50

NC

Full Suspension Kit - £699.01, (£671.05), (£838.81)
(Control arms, ARB bushes, differential bushes)

NC Separate Hardware

ARB Bushes - £29.12, (£27.96), (£34.94)
Differential Support Bush Kit (Road, 70A Shore Hardness) - £66.21, (£63.56), (£79.45)
Differential Support Bush Kit (Competition, 80A Shore Hardness) - £66.21, (£63.56), (£79.45)


Na pewno nie są tanie ale jak ma być prawdą to co o nich czytałem to są dość tanie bo jak się weźmie pod uwagę koszt ponownego rozłożenia zawiasu po 2 latach dajmy na to po to żeby przesmarować to czy tamto to się okazuję ze SuperPro są bardzo tanie bo w teorii są bezobsługowe.

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Yankes
Posty: 35
Rejestracja: 03 maja 2011, 14:08
Lokalizacja: Łódź

20 mar 2012, 14:03

Pewnie to widzieliście, ale może ktoś tego używa i może coś bliżej powiedzieć:

http://allegro.pl/tuleje-poliuretanowe-mazda-mx-5-mx5-mx-5-na-89-98-i2156147169.html
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

20 mar 2012, 18:11

Yankes tylko że w tym zestawie niema tylnego zawieszenia, a tam sporo tulejek jest.
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

20 mar 2012, 20:01

hmm ES są twardsze jeszcze niż Super Pro a te są już bardzo twarde ale jeszcze badam co tam ludzie piszą o ES na świecie... ale chyba w moim przypadku będą jednak Super Pro.

Się okaże na dniach.

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
ODPOWIEDZ