[NA] Tania alternatywa dla seryjnych reflektorów

Model "Ikarus" firmy Wesem jako zamiennik reflektorów w NA

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Vertigo
Posty: 184
Rejestracja: 06 maja 2010, 21:02
Lokalizacja: Kraków

02 lut 2011, 21:59

Witam szanowne towarzystwo :mrgreen:
Ze względu na fakt, że mój temat powoli zmieniał się w broszurę reklamową firmy Wesem, a koncepcja zmiany seryjnych reflektorów w NA cieszy się jak widać sporym zainteresowaniem, postanowiłem założyć osobny temat i w sposób możliwie wyczerpujący wyjaśnić wszystkie pojawiające się do tej pory wątpliwości. Nie łączyłem go z tematem o zakupie grupowym, żeby zbytnio nie mieszać. Mam nadzieję, że inni użytkownicy reflektorów Wesem wesprą mnie np. dodatkowymi zdjęciami.
Obrazek

Co to jest?
Temat dotyczy reflektorów "Ikarus" firmy Wesem. [URL=http://sklep.wesem.pl/3/6626/Elementy_optyczne_przednie_typu_Ikarus]TUTAJ[/URL] znajduje się wyczerpujący opis produktu - zachęcam do zapoznania się także z kartą katalogową, która zawiera rysunki, dokładne wymiary, wykorzystane materiały itp.
Jak widzicie model Ikarus występuje w dwóch wersjach:
Wersja 1 - na żarówkę H4, "płaski" klosz
Wersja 2 - na żarówkę R2, klosz "wypukły"
Do Miaty oczywiście zakładamy wersję 1, jej symbol katalogowy to RE.12411.

Jak to założyć?
Reflektory pasują plug&play. Wymiana składa się z kilku prostych kroków:
1. Postępujemy jak przy wymianie żarówek, aż reflektor zostanie nam w ręce
2. Odkręcamy śrubki dociskające klosz do metalowej ramki (w tym miejscu warto jest wymienić śrubki na nowe - moje były już tak pordzewiałe, że przy ponownym dokręcaniu gwinty mogłyby nie wytrzymać)
3. Podmieniamy klosze i wykonujemy wszystkie czynności raz jeszcze, tyle że w odwrotnej kolejności :razz:
Ważna sprawa - wymieniając klosz należy również wymienić gumową uszczelkę pomiędzy kloszem a kostką, ponieważ mazdowska uszczelka nie pasuje. Uszczelka ma symbol A.05820 i znajduje się na stronie z opisem reflektorów.

Ile to kosztuje?
Na chwilę obecną zestaw reflektorów to wydatek 77,40 zł. Na tę kwotę składają się:
2 reflektory - 2x 32.78 zł
2 uszczelki - 2x 5.92 zł

Jak to świeci?
Poniżej trochę zdjęć z montażu oraz z drogi. Z góry przepraszam za ich marną jakość, ale fotograf ze mnie żaden, a i statywu nie wożę ze sobą w samochodzie.

Zdjęcia zostały wykonane na najzwyczajniejszych żarówkach H4 Bosch'a.

Montaż:
Obrazek
Obrazek

Światła mijania przy lekkiej mgle:
Obrazek
Obrazek

Światła drogowe przy lekkiej mgle:
Obrazek

Światła mijania na dobrze oświetlonym osiedlu:
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Mam nadzieję, że znajdziecie w tym temacie wszystkie potrzebne informacje. Jeżeli nie, to oczywiście służę pomocą.
Szerokiej drogi!
Obrazek
Ostatnio zmieniony 03 lut 2011, 20:43 przez Vertigo, łącznie zmieniany 1 raz.
artur
Posty: 1930
Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
Model: Inny
Lokalizacja: wwa

02 lut 2011, 22:18

Vertigo, muszę przyznać, że ostatnie zdjęcia z powyższego tematu są niezwykle przekonywujące i zaczynam się "łamać" :wink:

chciałem tylko ponowić pytanie, które zagubiło się gdzieś w wątku o Twojej miatce - co zrobiłeś z otworami na światła pozycyjne? są jakoś zaślepione?
Były NA, NB, NC, z ND się wstrzymam, bo na razie mnie nie zachwyciła ;) Obecnie jest Legacy H6
Dizajer
Posty: 1101
Rejestracja: 16 kwie 2007, 9:04
Lokalizacja: Poznań / Kujawy
Kontakt:

02 lut 2011, 22:29

Warto zmieniać seryjne lampy w dobrym stanie na wyżej wymienione czy raczej tylko kiedy mamy już zużyte/zniszczone lustra? Świeci to jakoś zdecydowanie lepiej czy tylko minimalnie (na pograniczu autosugestii :wink: )?.
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

03 lut 2011, 6:58

Dizajer dobre pytanie!

Ja natomiast zmieniam na owe lampki gdyż mój odbłyśnik jest w słabej kondycji.
Jak zobaczyłem zdjęcia vertigo porządnie się zdziwiłem, ale przypomniałem sobie, że jeżdżę na żarówkach ze stacji benzynowej za 5 zł 1szt. ...
Dlatego nowe lampki, gumki i kostki + dobre żarówy = dobry mod :)
Vertigo
Posty: 184
Rejestracja: 06 maja 2010, 21:02
Lokalizacja: Kraków

03 lut 2011, 20:05

artur pisze:chciałem tylko ponowić pytanie, które zagubiło się gdzieś w wątku o Twojej miatce - co zrobiłeś z otworami na światła pozycyjne? są jakoś zaślepione?

Otwór na światło pozycyjne jest wypełniony gniazdem żarówki, nie ma więc potrzeby dodatkowego zaślepiania.

Dizajer pisze:Warto zmieniać seryjne lampy w dobrym stanie na wyżej wymienione czy raczej tylko kiedy mamy już zużyte/zniszczone lustra? Świeci to jakoś zdecydowanie lepiej czy tylko minimalnie (na pograniczu autosugestii :wink: )?.

Nie potrafię odpowiedzieć na to pytanie, ponieważ moje reflektory zdecydowanie nie były w dobrym stanie :wink: Wszystko wydawało się ok, dopóki nie wyjechałem za miasto na nieoświetlone drogi - wtedy okazało się, że przed autem mam plamę żółtawej poświaty :razz:
W moim przypadku różnica była ogromna (nawet osoby, które widziały auto tylko kilka razy od razu ją zauważyły), ale jeśli Twoje reflektory świecą dobrze, to nie ma sensu naprawiać czegoś, co nie jest zepsute.

Bardock pisze:(...) przypomniałem sobie, że jeżdżę na żarówkach ze stacji benzynowej za 5 zł 1szt. ...
Dlatego nowe lampki, gumki i kostki + dobre żarówy = dobry mod :)

W poprzednim samochodzie założyłem Philips NightGuide za 80zł komplet i powiem szczerze, że poza żółtym doświetleniem pobocza (które przydało się tylko do tego, że raz wystraszyłem się siedzącego przy drodze zająca) nie widziałem różnicy w porównaniu do połowę tańszych Boschy. Po roku jedna się spaliła i wróciłem do zwykłych żarówek. Moim skromnym zdaniem takie wynalazki poprawiają przede wszystkim samopoczucie :wink:
kazik_kazik
Donator
Donator
Posty: 402
Rejestracja: 19 sie 2010, 10:12
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Łańcut
Kontakt:

03 lut 2011, 20:34

Vertigo pisze:W poprzednim samochodzie założyłem Philips NightGuide za 80zł komplet i powiem szczerze, że poza żółtym doświetleniem pobocza (które przydało się tylko do tego, że raz wystraszyłem się siedzącego przy drodze zająca) nie widziałem różnicy w porównaniu do połowę tańszych Boschy. Po roku jedna się spaliła i wróciłem do zwykłych żarówek. Moim skromnym zdaniem takie wynalazki poprawiają przede wszystkim samopoczucie :wink:


Ja mam dokładnie tak samo i przymierzałem się do kupna droższych żarówek. Teraz się zastanawiam. Dzięki za posta.

Najbardziej mnie ubawiło towarzystwo do, którego pasuje klosz. Zastosowanie: Ikarus, Kamaz, MZ, Robur, Trabant, Wołga, Zaporożec
Zdrówko!
spilner
Posty: 847
Rejestracja: 06 lut 2009, 9:02
Lokalizacja: Wwa

04 lut 2011, 8:59

Najbardziej mnie ubawiło towarzystwo do, którego pasuje klosz. Zastosowanie: Ikarus, Kamaz, MZ, Robur, Trabant, Wołga, Zaporożec

No co - sama klasyka motoryzacji. :mrgreen:
I know I get a lot of stick from the other two idiots about thinking this, but the MX-5 is a car that smiles when you drive it. It wants to be driven, in the way that those husky dogs actually enjoy pulling sledges. - James May
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

04 lut 2011, 10:43

Pure JDM... :razz: :mrgreen: :mrgreen:
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
vox
Posty: 879
Rejestracja: 21 paź 2007, 5:29
Model: NB
Lokalizacja: Branice opolskie

06 lut 2011, 10:40

Taki zamiennik to skarb! Ciekawe, ile wymiana reflektorów by w ASO kosztowała :roll:
Inna sprawa, to taka, że firma WESEM robi naprawdę porządne rzeczy - sam korzystam z ich świateł dziennych :smile:
I tu nasuwa się pytanie, czy warto (nawet perspektywicznie) dokonać takiej wymiany, jeśli ktoś jeździ na dziennych i podnoszonych oczek tylko w nocy używa :?:
spilner
Posty: 847
Rejestracja: 06 lut 2009, 9:02
Lokalizacja: Wwa

06 lut 2011, 12:41

vox pisze:Inna sprawa, to taka, że firma WESEM robi naprawdę porządne rzeczy - sam korzystam z ich świateł dziennych :smile:

+1 :cool:
vox pisze:I tu nasuwa się pytanie, czy warto (nawet perspektywicznie) dokonać takiej wymiany, jeśli ktoś jeździ na dziennych i podnoszonych oczek tylko w nocy używa :?:

Mi tam zasadniczo chodzi o ilość światła dawaną przez reflektory właśnie w nocy... ale różne bywają gusta. :mrgreen:
I know I get a lot of stick from the other two idiots about thinking this, but the MX-5 is a car that smiles when you drive it. It wants to be driven, in the way that those husky dogs actually enjoy pulling sledges. - James May
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

07 lut 2011, 18:10

vox pisze:I tu nasuwa się pytanie, czy warto (nawet perspektywicznie) dokonać takiej wymiany, jeśli ktoś jeździ na dziennych i podnoszonych oczek tylko w nocy używa :?:

A czujesz się mało oświecony po ciemku ? Moje oryginalne reflektory wyglądały na idealne. Żadnej korozji ani zmatowienia odbłyśników na pierwszy rzut oka. Natomiast to co widzę przez szybę znacznie odbiega od tego co na zdjęciach Vertigo widać. Dlatego stwierdziłem że nie ma się co bawić w próby mycia tylko je po prostu wymienić.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
anrasz
Posty: 152
Rejestracja: 08 sie 2007, 23:48
Lokalizacja: Warszawa

07 lut 2011, 19:15

Znam kogoś kto ma takie rozwiązanie zastosowane od niepamiętnych czasów ...
Ale nie powiem kto to taki :razz:

Majkel moim zdaniem nie ma co się sugerować zdjęciami, bo aparat trochę inaczej to odbiera niż oko, wiec żeby coś ocenić trzeba by wybadać temat na żywo
Jeśli chodzi o turbomiaty to w moich oczach poniosły klęskę.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

07 lut 2011, 19:18

anrasz pisze:nam kogoś kto ma takie rozwiązanie zastosowane od niepamiętnych czasów ... Ale nie powiem kto to taki :razz:

Tamten ma chyba wersję od Żuka albo Nysy :razz:
Obadam natychmiast jak dostawa dotrze :mrgreen:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
anrasz
Posty: 152
Rejestracja: 08 sie 2007, 23:48
Lokalizacja: Warszawa

07 lut 2011, 19:37

majkel_c pisze:Tamten ma chyba wersję od Żuka albo Nysy


Nie jestem aż takim znawcą tematu ale na oko wyglądają tak samo :mrgreen:
Ale tamte stanowczo nie świecą, może dlatego ze odbłyśnik zardzewiał ? :cry:
Jeśli chodzi o turbomiaty to w moich oczach poniosły klęskę.
kazik_kazik
Donator
Donator
Posty: 402
Rejestracja: 19 sie 2010, 10:12
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Łańcut
Kontakt:

08 lut 2011, 8:22

Moje dotarły wczoraj, dziś bedę montował. Zrobię zdjęcia po zamontowaniu jednego dla porównania jaka jest różnica.
Zdrówko!
Awatar użytkownika
Dziubas
Posty: 1701
Rejestracja: 11 sie 2007, 18:08
Model: NB
Wersja: miatasm.com
Lokalizacja: Warszawa

08 lut 2011, 12:07

pawel.k pisze:Moje dotarły wczoraj, dziś bedę montował. Zrobię zdjęcia po zamontowaniu jednego dla porównania jaka jest różnica.


bardziej miarodajne by bylo, gdybys, jak juz bedzie zupelna ciemnosc, zrobil zdjecia przed i po montazu, ustawiac aparat w tryb manualny i nie zmieniajac zadnego parametru.

oczywiscie to wymaga wymiany po ciemaku :) (co nie jest specjalnie trudne swoja droga, o ile zadna srubka nie ucieknie w czeluscie...)
Były: NA 1992 1.6, NA 1996 1.8 NB 2000 1.8 Dzik
Są: Dzik V2 - NB/2000/1.8VVT/ITB/EMU oraz Lifted Kameleon NB/2000/1.8/
http://miatasm.com/kameleon-siodmy-kole ... -w-polsce/
https://www.facebook.com/miatasmcom/
kazik_kazik
Donator
Donator
Posty: 402
Rejestracja: 19 sie 2010, 10:12
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Łańcut
Kontakt:

09 lut 2011, 9:24

Aparatu niestety zapomniałem :oops: , mogę powiedzieć, że na pewno świecą lepiej.
Zdrówko!
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

04 mar 2011, 6:53

Lampki zainstalowane. Dodatkowo włożone żarówki OSRAM night breaker (te same co brożyn).

Świeci mega. Jest taka różnica, że jazda nocą jest w końcu przyjemnością.
Jedyne co mnie martwi, to to, że te żarówki mocno się nagrzewają, chyba popalą te odbłyśniki :???:

Co do tej wtyczki którą też można było zamówić z Wesem to był problem, ale i go dało się rozwiązać.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

04 mar 2011, 21:32

Bardock pisze:Lampki zainstalowane. Dodatkowo włożone żarówki OSRAM night breaker (te same co brożyn).

:kciuk:
Bardock pisze:Jedyne co mnie martwi, to to, że te żarówki mocno się nagrzewają, chyba popalą te odbłyśniki :???:

Niby nie powinny, to standardowa moc. Porównaj z brożynowymi. Jeśli u niego się tak mocno nie grzeją, to stawiam że masz za wysokie napięcie w instalacji.
Ja moje reflektory atakuję jutro, tyle że do środka wlecą tungsramy.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

04 mar 2011, 22:48

umawiamy się na czwartek, wpadasz do arkadii, gasimy swiatło i testujemy :twisted:
Vertigo
Posty: 184
Rejestracja: 06 maja 2010, 21:02
Lokalizacja: Kraków

04 mar 2011, 23:03

Bardock pisze:umawiamy się na czwartek, wpadasz do arkadii, gasimy swiatło i testujemy :twisted:

Oby nikt nie wyrwał tego zdania z kontekstu :turbogej:
spilner
Posty: 847
Rejestracja: 06 lut 2009, 9:02
Lokalizacja: Wwa

05 mar 2011, 20:39

Panie i panowie, oto moment na który wszyscy czekali. :cool: W prawym narożniku: oryginalna lampa z NA z żarówką Philips BlueVision. W lewym - nowa Wesem Ikarus z żarówką Tungsram za 30 zł dwie sztuki.
Obrazek
Lampa oryginalna jest wciąż bardzo ładna, ma przepiękne szkło, czyste lustro i zmiana miała mieć charakter czysto kosmetyczny...
I know I get a lot of stick from the other two idiots about thinking this, but the MX-5 is a car that smiles when you drive it. It wants to be driven, in the way that those husky dogs actually enjoy pulling sledges. - James May
MarcinZ
Posty: 364
Rejestracja: 26 lis 2010, 7:49
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

26 kwie 2011, 4:52

wczoraj przetestowałem na nocnym odcinku 200 km lampy Wesem + żarówki Philips BlueVision - idealne połączenie, jasna biała barwa światła - bez porównania lepiej niż w serii :)
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

10 sie 2011, 15:44

spilner, ostatecznie mnie przekonałeś do ich wyboru.
Zamówiłem. Dam znać jak wrażenia po montażu :)
spilner
Posty: 847
Rejestracja: 06 lut 2009, 9:02
Lokalizacja: Wwa

10 sie 2011, 22:12

DieSpinnePL pisze: Zamówiłem. Dam znać jak wrażenia po montażu :)

I bardzo słusznie. :cool: Przypilnuj żeby twoje nie miały przysłonek - daje to nieco mocniejsze światła długie i nie ma wpływu na homologację. Możesz ich też poprosić żeby zrobili ci wersję bez zintegrowanej postojówki; Anrasz chciał taki custom i okazało się że nie ma z tym problemu.
Ostatnio zmieniony 10 sie 2011, 22:15 przez spilner, łącznie zmieniany 1 raz.
I know I get a lot of stick from the other two idiots about thinking this, but the MX-5 is a car that smiles when you drive it. It wants to be driven, in the way that those husky dogs actually enjoy pulling sledges. - James May
artur
Posty: 1930
Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
Model: Inny
Lokalizacja: wwa

10 sie 2011, 22:14

spilner pisze:Anrasz chciał taki custom i okazało się że nie ma z tym problemu.


like it! tak to i ja chyba zamówię
Były NA, NB, NC, z ND się wstrzymam, bo na razie mnie nie zachwyciła ;) Obecnie jest Legacy H6
oktis
Posty: 119
Rejestracja: 13 cze 2011, 14:32
Model: NA
Lokalizacja: Kraków

11 sie 2011, 9:43

Bardock pisze:Co do tej wtyczki którą też można było zamówić z Wesem to był problem, ale i go dało się rozwiązać.


Można coś więcej ?

Wtyczka mazdowa podchodzi bez problemu do tych reflektorów ?
Tzn. czy trzeba zamówić wtyczkę wesem, czy jest to tylko chęć wymiany na nową część ?

Napisaliście, że trzeba kupić uszczelkę a o wtyczkach jakoś jednoznacznie nie było :mrgreen:
artur
Posty: 1930
Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
Model: Inny
Lokalizacja: wwa

11 sie 2011, 9:47

spilner, rozumiem, że mody o których piszesz zgłasza się w momencie zakupu?
Były NA, NB, NC, z ND się wstrzymam, bo na razie mnie nie zachwyciła ;) Obecnie jest Legacy H6
MarcinZ
Posty: 364
Rejestracja: 26 lis 2010, 7:49
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

11 sie 2011, 10:31

oktis pisze:
Bardock pisze:Co do tej wtyczki którą też można było zamówić z Wesem to był problem, ale i go dało się rozwiązać.


Można coś więcej ?

Wtyczka mazdowa podchodzi bez problemu do tych reflektorów ?
Tzn. czy trzeba zamówić wtyczkę wesem, czy jest to tylko chęć wymiany na nową część ?

Napisaliście, że trzeba kupić uszczelkę a o wtyczkach jakoś jednoznacznie nie było :mrgreen:


pasuje ori wtyczka - choć jest badziewiasta :kciukdol: - dziś rano znów musiałem rozbierać jeden reflektor bo nie działał - pewnie zamienie je na te nowe wtyczki Wesema bo kupiłem na wszelki wypadek

uszczelka też Wesem bo nowa :)
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

11 sie 2011, 11:25

Od razu Ci powiem, ze z wtyczkami wessem będzie sporo roboty. Niestety ale ja już lampę z 5 razy rozbierałem a teraz znów jakiś kabel się poluzował. Chyba na cement będę musiał to wszystko połączyć. :???:
ODPOWIEDZ