[połączony] przeszczep przodu z NB do NA lub NBfl do NB
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 11 sty 2007, 13:42
- Lokalizacja: Poznań
Witam,,
Jestem tu nowy, i przy okazji chciałbym wszystkich przywitać. Jestem na etapie zakupu Miaty z 2000 roku, lekko uszkodzonej. Mam problem z reflektorami.
Szukałem, ale nie znalazłem info tu na formu. Jesli gdzieś jest, to przepraszam ze zawracam gitare. Czy do modelu z roku 2000 moge zastosować lampy z nowszej wersji, mam na myśli http://www.allegro.pl/show_item.php?item=154564050
Oraz czy do tego modelu pasuje zderzak z modelu NBFL ?
Jestem tu nowy, i przy okazji chciałbym wszystkich przywitać. Jestem na etapie zakupu Miaty z 2000 roku, lekko uszkodzonej. Mam problem z reflektorami.
Szukałem, ale nie znalazłem info tu na formu. Jesli gdzieś jest, to przepraszam ze zawracam gitare. Czy do modelu z roku 2000 moge zastosować lampy z nowszej wersji, mam na myśli http://www.allegro.pl/show_item.php?item=154564050
Oraz czy do tego modelu pasuje zderzak z modelu NBFL ?
- Konrad
- Posty: 516
- Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
- Model: NA
- Wersja: BRG TAN
- Lokalizacja: Boat City
- Kontakt:
Trochę na siłę, ale się da. Trzeba jednak przełożyć i zderzak i lampy. Magik ze Zgierza coś takiego robił. Nie wiem niestety jak to elektrycznie wygląda, ale pewnie bez problemu - moce żarówek pozostają takie same. Jak jakieś łapy nie pasują, to pod spodem jest full miejsca na manewry. Dla zachęty dodam, że mamy kolegę, co przód od NBFL wpasował do NA!
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
Lepiej kupic wlasciwe lampy - NBFL ma inny zderzak i taka rzezba za bardzi by sie rzucala w oczy. Tak wg mnie oczywiscie...
Lampy rzadko ale sie pojawiaja na aukcjach. Trzeba szukac i na allegro i na ebay.com - najszybciej uda Ci sie je sprowadzic z zagranicy.
Lampy rzadko ale sie pojawiaja na aukcjach. Trzeba szukac i na allegro i na ebay.com - najszybciej uda Ci sie je sprowadzic z zagranicy.
www.miata.com.pl
www.mx-5.com.pl
www.mx-5.pl
www.mx-5.com.pl
www.mx-5.pl
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 11 sty 2007, 13:42
- Lokalizacja: Poznań
Mam do wymiany również i zderzak, więc chyba jednak zaryzykuje z lampami... A co do rzucania w oczy... MX-5 ma to do siebie, że chyba chcąc nie chcąc się rzuca
Robiono to, poszperam w necie, znajomy znajomego robił i wypożyczał samochód na śluby i inne takie ...
Nie jestem w stanie dokładnie powiedzieć co trzeba zrobić, ale napewno znajdzie sie ktoś kto Ci powie...
Nie jestem w stanie dokładnie powiedzieć co trzeba zrobić, ale napewno znajdzie sie ktoś kto Ci powie...
110@???KM
134@???Nm
134@???Nm
- Konrad
- Posty: 516
- Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
- Model: NA
- Wersja: BRG TAN
- Lokalizacja: Boat City
- Kontakt:
Darek z Poznania ma taką. Jest na zdjęciu na [URL=http://mx5.prv.pl/]naszej stronie[/URL] w dziale 'nasze autka i klubowicze'
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
nie zamierzam robić z NA - NB więc się nie martwcie
ze względu na to że bardzo podobną mają linię , zastanawiałem się czy to pasuje PLUG & PLAY ... właściwie to z kumplem się zastanawialiśmy jednak nie zamierzałem zmieniać przodu
ze względu na to że bardzo podobną mają linię , zastanawiałem się czy to pasuje PLUG & PLAY ... właściwie to z kumplem się zastanawialiśmy jednak nie zamierzałem zmieniać przodu
Zastanwiam sie nad konwersja mojej NB na wersje NBFL...
Czy klosz lamp,zderzaki,progi od NBFL pasuja do NB plug&play czy trzeba cos zmieniac?
Ma moj chlopski rozum powinny pasowac,ale wole podpytac zeby nie umoczyc.
Czy klosz lamp,zderzaki,progi od NBFL pasuja do NB plug&play czy trzeba cos zmieniac?
Ma moj chlopski rozum powinny pasowac,ale wole podpytac zeby nie umoczyc.
Po co jezdzic skoro mozna latac...
pasuje to co wypisales miedzy wersjami FL a zwyklym NB
lampy maja inny ksztalt, wiec wymusza to wymiane zderzaka. czy pasuje p&p to nie mam pojecia bo ja kupilem juz zrobiony i to nie bylo wykonane jakos precyzyjnie
z drugiej strony ogladajac samochod slomki mam wrazenie ,ze wszystko pasuje jak nalezy
generalnie potrzeba wiec tylko lamp, zderzaka i wtyczek do zarowek. tylnie lampy roznia sie chyba tylko kolorem kierunkow. pozostaje jeszcze kwestia dlugich, ale to juz totalny drobiazg bo w nbfl swieca sie razem z mijania, a w nb osobno - mi to nie przeszkadza, ale to juz zalezy od poszczegolnych upodoban
p.s. po co progi?
z drugiej strony ogladajac samochod slomki mam wrazenie ,ze wszystko pasuje jak nalezy
generalnie potrzeba wiec tylko lamp, zderzaka i wtyczek do zarowek. tylnie lampy roznia sie chyba tylko kolorem kierunkow. pozostaje jeszcze kwestia dlugich, ale to juz totalny drobiazg bo w nbfl swieca sie razem z mijania, a w nb osobno - mi to nie przeszkadza, ale to juz zalezy od poszczegolnych upodoban
p.s. po co progi?
dmk pisze:robacek pisze:up.
Mam namierzoną NA bude teraz jednak jeszcze szukam NB bo wolalbym ją bardziej szczerze mowiąć.. ew duzo roboty ze 'swapem' przodu do NA z NB??
Masa, niestety różnią się dość mocno. Ponadto "tyłeczek" NB też jest jakiś taki bardziej...
Nie do końca się z tym zgodzę. Nie jest to plug&play co prawda. Jest w Poznaniu jedna NA z przodem od NB (użytkownik dermod). Jeżeli chodzi o rzeźbę to najgorsza sprawa jest z błotnikami, które trzeba złożyć z dwóch i z tym jest dużo zabawy jak rozmawialiśmy, maska od NB i pas przedni trzeba przerabiać. Dla dobrego blacharza nie powinno to stanowić problemu. Jednak przy aucie wykorzystywanym do sportu może to być uciążliwe w przypadku jakiegoś dzwona.
Pozdrawiam
Krzysztof
Ostatnio zmieniony 17 sty 2011, 20:42 przez majkel, łącznie zmieniany 3 razy.
[URL=http://www.mx-5.pl/viewtopic.php?t=2896]Moja Mazda MX-5 NA BRG[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
noveek pisze:dmk pisze:robacek pisze:up.
Mam namierzoną NA bude teraz jednak jeszcze szukam NB bo wolalbym ją bardziej szczerze mowiąć.. ew duzo roboty ze 'swapem' przodu do NA z NB??
Masa, niestety różnią się dość mocno. Ponadto "tyłeczek" NB też jest jakiś taki bardziej...
Nie do końca się z tym zgodzę. Nie jest to plug&play co prawda. Jest w Poznaniu jedna NA z przodem od NB (użytkownik dermod). Jeżeli chodzi o rzeźbę to najgorsza sprawa jest z błotnikami, które trzeba złożyć z dwóch i z tym jest dużo zabawy jak rozmawialiśmy, maska od NB i pas przedni trzeba przerabiać. Dla dobrego blacharza nie powinno to stanowić problemu. Jednak przy aucie wykorzystywanym do sportu może to być uciążliwe w przypadku jakiegoś dzwona.
Pozdrawiam
Krzysztof
A widziałeś (nie na zdjęciach) kiedyś rozebraną mordę od NA i od NB(fl)?
Zabieg jest NIEOPŁACALNY, ponadto te samochody nie przeszły tylko "faceliftingu", a kompletną zmianę konstrukcyjną - inne wymiary mają podłóżnice, inaczej są rozmieszczone mocowania, inny pas przedni (kompletnie), inne wymiary błotników itd.
Jeździ takie auto, podobnie jak jeżdżą repliki Ferrari i kilka innych tego typu wynalazków, a autor tego projektu z tego co mi wiadomo realizował go w czasach, kiedy NB stała jeszcze mocno w cenie. I to dopiero początek jak dla mnie, bo poza przodem został tył(ek), o wnętrzu już nie wspominając.
Albo zostajemy przy surowości NA, albo idziemy w zmodernizowaną NB.
Pas przedni - około 1500zł + lampy + zderzak + maska = 3000zł
Przespawanie pasa - 1500zł
Przełożenie silnika, osprzętu itd. - 500zł
Lakierowanie - 500zł
A "dobry blacharz" i "szpachla-szpachla" to chyba nie do końca to, o co tu chodzi. Na oko z 5-6tys. zł (oczywiście ceny z głowy wymyślone). A tu chodzi chyba bardziej o aspekt techniczny (silnik, skrzynia, dyfer, półosie, klatka, hydrauliczny ręczny itd.), niż o zabawę z blachą...
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
dmk pisze:noveek pisze:dmk pisze:[quote="robacek"]up.
Mam namierzoną NA bude teraz jednak jeszcze szukam NB bo wolalbym ją bardziej szczerze mowiąć.. ew duzo roboty ze 'swapem' przodu do NA z NB??
Masa, niestety różnią się dość mocno. Ponadto "tyłeczek" NB też jest jakiś taki bardziej...
Nie do końca się z tym zgodzę. Nie jest to plug&play co prawda. Jest w Poznaniu jedna NA z przodem od NB (użytkownik dermod). Jeżeli chodzi o rzeźbę to najgorsza sprawa jest z błotnikami, które trzeba złożyć z dwóch i z tym jest dużo zabawy jak rozmawialiśmy, maska od NB i pas przedni trzeba przerabiać. Dla dobrego blacharza nie powinno to stanowić problemu. Jednak przy aucie wykorzystywanym do sportu może to być uciążliwe w przypadku jakiegoś dzwona.
Pozdrawiam
Krzysztof
A widziałeś (nie na zdjęciach) kiedyś rozebraną mordę od NA i od NB(fl)?
Zabieg jest NIEOPŁACALNY, ponadto te samochody nie przeszły tylko "faceliftingu", a kompletną zmianę konstrukcyjną - inne wymiary mają podłóżnice, inaczej są rozmieszczone mocowania, inny pas przedni (kompletnie), inne wymiary błotników itd.
Jeździ takie auto, podobnie jak jeżdżą repliki Ferrari i kilka innych tego typu wynalazków, a autor tego projektu z tego co mi wiadomo realizował go w czasach, kiedy NB stała jeszcze mocno w cenie. I to dopiero początek jak dla mnie, bo poza przodem został tył(ek), o wnętrzu już nie wspominając.
Albo zostajemy przy surowości NA, albo idziemy w zmodernizowaną NB.
Pas przedni - około 1500zł + lampy + zderzak + maska = 3000zł
Przespawanie pasa - 1500zł
Przełożenie silnika, osprzętu itd. - 500zł
Lakierowanie - 500zł
A "dobry blacharz" i "szpachla-szpachla" to chyba nie do końca to, o co tu chodzi. Na oko z 5-6tys. zł (oczywiście ceny z głowy wymyślone). A tu chodzi chyba bardziej o aspekt techniczny (silnik, skrzynia, dyfer, półosie, klatka, hydrauliczny ręczny itd.), niż o zabawę z blachą...[/quote]
Nie wiem skąd wziąłeś sobie te ceny ale jak coś piszesz to sprawdź może najpierw. Na allegro pas przedni kosztuje ok 450 zł, błotniki 170 zł szt. zderzak 150 zł. Lampa ok 300 zł.
Poza tym robacek mówił o swapie przodu a nie swapie silnika z NB bo silnik będzie wkładał prawdopodobnie sr. Nie widziałem rozebranej mordy jak to nazwałeś, ale w przeciwieństwie do Ciebie rozmawiałem z osobą, która posiadała tak przerobioną NA jak również z obecnym jej właścicielem. I jak napisałem wcześniej nie jest to plug& play jak większość innych rzeczy w NA/NB.
Pierwsze projekty NB wyglądały właśnie jak NA z przerobionym przodem. Polecam trochę lektury o historii MX5 np tu [URL=http://books.google.pl/books?id=qCPR1QtIfHUC&pg=PA90&lpg=PA90&dq=mx5+mra&source=bl&ots=PMF5ChwWOB&sig=A4UQwqGKziypB5aJ_hunWNIcl44&hl=pl&ei=kYY5TNrzCdSvOIzCyIoK&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=6&ved=0CC8Q6AEwBQ#v=onepage&q&f=false]historia[/URL] a szczególnie strona 102,
EOT
[URL=http://www.mx-5.pl/viewtopic.php?t=2896]Moja Mazda MX-5 NA BRG[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
noveek pisze:Nie wiem skąd wziąłeś sobie te ceny ale jak coś piszesz to sprawdź może najpierw. Na allegro pas przedni kosztuje ok 450 zł, błotniki 170 zł szt. zderzak 150 zł. Lampa ok 300 zł.
Poza tym robacek mówił o swapie przodu a nie swapie silnika z NB bo silnik będzie wkładał prawdopodobnie sr. Nie widziałem rozebranej mordy jak to nazwałeś, ale w przeciwieństwie do Ciebie rozmawiałem z osobą, która posiadała tak przerobioną NA jak również z obecnym jej właścicielem. I jak napisałem wcześniej nie jest to plug& play jak większość innych rzeczy w NA/NB.
Pas przedni (kufelmann - allegro) - 1400zł + przesyłka.
Błotników nie liczyłem, ale niech będą po 200zł / szt.
Zderzak (w stanie dobrym) - 200zł (wybacz, ale to co Ty kupiłeś od NBfl było mocno odrapane)
Lampy - sztuka około 200-400zł (NBfl 400-600zł).
Razem: 1500 + 200 + 200 + 200 + 800 = około 3k zł - same części.
O zamianie silnika NIC nie pisałem, a mówiłem wyłącznie o przełożeniu wielu elementów typu chłodnica (której nie wliczyłem w cenę), węże, wspomaganie itd., które zostają i tak od Mazdy, nawet przy innym silniku - mówiłem tylko, że zmienia się bardzo dużo pod maską, chociażby ze względu na lampy, które robią dużo zamieszania w NA.
PS Napisałem to na podstawie tego, co widzialem pod maskami obu aut, a nie "słyszałem i wyczytałem". I nie ma wcale tak wielu rzeczy które są "plug&pray" pomiędzy NA a NB - podobnie jak pomiędzy NB(fl) a NC(fl).
PS2 To że "concept car" albo "prototyp" wyglądał jak... mnie nie przekonuje, bo takie auta robi się i tak najczęściej z włókien - są to pojedyncze egzemplarze robione ręcznie i część konstrukcyjna nie jest tam istotna.
Ostatnio zmieniony 11 lip 2010, 11:51 przez dmk, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Rozebrałem już parenaście samochodów, i skwituje wam wymiane pasa przedniego z NB do NA, to jest CHOOOREEEE, gra nie warta świeczki, to są mega koszta, nie wiem czy ktoryś z was widział przeciętą podłużnice w tym samochodzie tam jest naprawdę sporo warstw, nie chciał bym taką bryką na torze jeździć, wolałbym kupić całą budę za około 3 tyś i się nie przejmować, jak się rzeźbi to zawsze wyjdą jakieś dodatkowe koszta.
Części MX-5 512577708
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
kufelman pisze:Rozebrałem już parenaście samochodów, i skwituje wam wymiane pasa przedniego z NB do NA, to jest CHOOOREEEE, gra nie warta świeczki, to są mega koszta, nie wiem czy ktoryś z was widział przeciętą podłużnice w tym samochodzie tam jest naprawdę sporo warstw, nie chciał bym taką bryką na torze jeździć, wolałbym kupić całą budę za około 3 tyś i się nie przejmować, jak się rzeźbi to zawsze wyjdą jakieś dodatkowe koszta.
Właściwa osoba na właściwym miejscu i myślę, że obiektywny komentarz.
Proszę kogoś o wydzielenie tej dyskusji i wrzucenie jej gdzieś w sensowne miejsce.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
dmk pisze:wydzielenie tej dyskusji i wrzucenie jej gdzieś w sensowne miejsce
zrobione
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......