[połączony] przeszczep przodu z NB do NA lub NBfl do NB

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

bananiasty
Posty: 2
Rejestracja: 11 sty 2007, 13:42
Lokalizacja: Poznań

11 sty 2007, 13:46

Witam,,

Jestem tu nowy, i przy okazji chciałbym wszystkich przywitać. Jestem na etapie zakupu Miaty z 2000 roku, lekko uszkodzonej. Mam problem z reflektorami.
Szukałem, ale nie znalazłem info tu na formu. Jesli gdzieś jest, to przepraszam ze zawracam gitare. Czy do modelu z roku 2000 moge zastosować lampy z nowszej wersji, mam na myśli http://www.allegro.pl/show_item.php?item=154564050
Oraz czy do tego modelu pasuje zderzak z modelu NBFL ?
Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

11 sty 2007, 21:25

Trochę na siłę, ale się da. Trzeba jednak przełożyć i zderzak i lampy. Magik ze Zgierza coś takiego robił. Nie wiem niestety jak to elektrycznie wygląda, ale pewnie bez problemu - moce żarówek pozostają takie same. Jak jakieś łapy nie pasują, to pod spodem jest full miejsca na manewry. Dla zachęty dodam, że mamy kolegę, co przód od NBFL wpasował do NA!
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
pawel
Posty: 232
Rejestracja: 27 cze 2005, 21:35
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

13 sty 2007, 10:02

Lepiej kupic wlasciwe lampy - NBFL ma inny zderzak i taka rzezba za bardzi by sie rzucala w oczy. Tak wg mnie oczywiscie...

Lampy rzadko ale sie pojawiaja na aukcjach. Trzeba szukac i na allegro i na ebay.com - najszybciej uda Ci sie je sprowadzic z zagranicy.
www.miata.com.pl
www.mx-5.com.pl
www.mx-5.pl
bananiasty
Posty: 2
Rejestracja: 11 sty 2007, 13:42
Lokalizacja: Poznań

14 sty 2007, 21:22

Mam do wymiany również i zderzak, więc chyba jednak zaryzykuje z lampami... A co do rzucania w oczy... MX-5 ma to do siebie, że chyba chcąc nie chcąc się rzuca :D
katz
Posty: 19
Rejestracja: 29 lut 2008, 18:12
Lokalizacja: szczecin/glasow

29 lut 2008, 18:28

jak w tytule czy ktos moze juz robil taka hybryde blacharska? jakie sa potencjalne trudnosci?
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

29 lut 2008, 22:14

Robiono to, poszperam w necie, znajomy znajomego robił i wypożyczał samochód na śluby i inne takie ...

Nie jestem w stanie dokładnie powiedzieć co trzeba zrobić, ale napewno znajdzie sie ktoś kto Ci powie...
110@???KM
134@???Nm
Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

01 mar 2008, 15:57

Darek z Poznania ma taką. Jest na zdjęciu na [URL=http://mx5.prv.pl/]naszej stronie[/URL] w dziale 'nasze autka i klubowicze'
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

01 mar 2008, 23:36

na pewno reflektory nadkola, maska i zderzak + mala rzezba w celu dopasowania reflektorow :wink:
skandal
Posty: 17
Rejestracja: 19 lip 2008, 16:18
Lokalizacja: Warszawa

16 sie 2008, 14:23

czy przód od NB będzie pasował do budy NA ??

w sensie jak zmienię : błotniki, maskę i zderzak + światła ... to czy da się to złożyć ??
:roll:
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

16 sie 2008, 17:04

była taka jedna Miata na forum. Dużo rzeźbienia i roboty, nie pasuje plug&play...
110@???KM
134@???Nm
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5459
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

16 sie 2008, 18:01

A poco? I tak bedzie widac ze to nie NB bo drzwi sa inne nie mowiac o tlynich blotnikach i klapie itp itd
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
brozyn89
Donator
Donator
Posty: 1608
Rejestracja: 21 maja 2007, 17:44
Lokalizacja: Warszawa Jelonki
Kontakt:

16 sie 2008, 23:51

nie robmy z mx5 skladakow:)
skandal
Posty: 17
Rejestracja: 19 lip 2008, 16:18
Lokalizacja: Warszawa

17 sie 2008, 10:31

nie zamierzam robić z NA - NB :) więc się nie martwcie :)

ze względu na to że bardzo podobną mają linię , zastanawiałem się czy to pasuje PLUG & PLAY ... właściwie to z kumplem się zastanawialiśmy :) jednak nie zamierzałem zmieniać przodu :) :cool:
perver
Posty: 321
Rejestracja: 12 kwie 2007, 10:09
Lokalizacja: Olsztyn

14 lip 2009, 12:32

Zastanwiam sie nad konwersja mojej NB na wersje NBFL...
Czy klosz lamp,zderzaki,progi od NBFL pasuja do NB plug&play czy trzeba cos zmieniac?
Ma moj chlopski rozum powinny pasowac,ale wole podpytac zeby nie umoczyc.
Po co jezdzic skoro mozna latac...
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

14 lip 2009, 17:09

Wielokrotnie poruszane na forum, zacznij od szukajki :)
110@???KM
134@???Nm
bucky
Posty: 186
Rejestracja: 12 sie 2008, 13:45
Lokalizacja: oSw - Ostrów Wlkp.
Kontakt:

14 lip 2009, 17:27

pasuje to co wypisales miedzy wersjami FL a zwyklym NB ;)
perver
Posty: 321
Rejestracja: 12 kwie 2007, 10:09
Lokalizacja: Olsztyn

14 lip 2009, 18:44

Mayk pisze:Wielokrotnie poruszane na forum, zacznij od szukajki :)


nie dosc,ze brakuje mi czasu to jeszcze len straszny ze mnie... wybacz ;)
Po co jezdzic skoro mozna latac...
oncia
Posty: 230
Rejestracja: 07 maja 2008, 18:03
Lokalizacja: Kielce/Szczekociny

14 lip 2009, 21:46

lampa ma inny kształt.....
perver
Posty: 321
Rejestracja: 12 kwie 2007, 10:09
Lokalizacja: Olsztyn

15 lip 2009, 9:05

oncia pisze:lampa ma inny kształt.....


tzn? W jakim sensie? Trzeba przerabiac otwory na lampy? Zaczepy nie beda pasowac?
Mozesz sprecyzowac?
Po co jezdzic skoro mozna latac...
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

15 lip 2009, 13:13

lampy maja inny ksztalt, wiec wymusza to wymiane zderzaka. czy pasuje p&p to nie mam pojecia bo ja kupilem juz zrobiony i to nie bylo wykonane jakos precyzyjnie :wink:

z drugiej strony ogladajac samochod slomki mam wrazenie ,ze wszystko pasuje jak nalezy :cool:

generalnie potrzeba wiec tylko lamp, zderzaka i wtyczek do zarowek. tylnie lampy roznia sie chyba tylko kolorem kierunkow. pozostaje jeszcze kwestia dlugich, ale to juz totalny drobiazg bo w nbfl swieca sie razem z mijania, a w nb osobno - mi to nie przeszkadza, ale to juz zalezy od poszczegolnych upodoban :razz:

p.s. po co progi? :???:
noveek
Posty: 993
Rejestracja: 09 cze 2009, 9:52
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

11 lip 2010, 8:29

dmk pisze:
robacek pisze:up.

Mam namierzoną NA bude teraz jednak jeszcze szukam NB bo wolalbym ją bardziej szczerze mowiąć.. ew duzo roboty ze 'swapem' przodu do NA z NB??


Masa, niestety różnią się dość mocno. Ponadto "tyłeczek" NB też jest jakiś taki bardziej...


Nie do końca się z tym zgodzę. Nie jest to plug&play co prawda. Jest w Poznaniu jedna NA z przodem od NB (użytkownik dermod). Jeżeli chodzi o rzeźbę to najgorsza sprawa jest z błotnikami, które trzeba złożyć z dwóch i z tym jest dużo zabawy jak rozmawialiśmy, maska od NB i pas przedni trzeba przerabiać. Dla dobrego blacharza nie powinno to stanowić problemu. Jednak przy aucie wykorzystywanym do sportu może to być uciążliwe w przypadku jakiegoś dzwona.

Pozdrawiam

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 17 sty 2011, 20:42 przez majkel, łącznie zmieniany 3 razy.
[URL=http://www.mx-5.pl/viewtopic.php?t=2896]Moja Mazda MX-5 NA BRG[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

11 lip 2010, 9:22

noveek pisze:
dmk pisze:
robacek pisze:up.

Mam namierzoną NA bude teraz jednak jeszcze szukam NB bo wolalbym ją bardziej szczerze mowiąć.. ew duzo roboty ze 'swapem' przodu do NA z NB??


Masa, niestety różnią się dość mocno. Ponadto "tyłeczek" NB też jest jakiś taki bardziej...


Nie do końca się z tym zgodzę. Nie jest to plug&play co prawda. Jest w Poznaniu jedna NA z przodem od NB (użytkownik dermod). Jeżeli chodzi o rzeźbę to najgorsza sprawa jest z błotnikami, które trzeba złożyć z dwóch i z tym jest dużo zabawy jak rozmawialiśmy, maska od NB i pas przedni trzeba przerabiać. Dla dobrego blacharza nie powinno to stanowić problemu. Jednak przy aucie wykorzystywanym do sportu może to być uciążliwe w przypadku jakiegoś dzwona.

Pozdrawiam

Krzysztof


A widziałeś (nie na zdjęciach) kiedyś rozebraną mordę od NA i od NB(fl)?

Zabieg jest NIEOPŁACALNY, ponadto te samochody nie przeszły tylko "faceliftingu", a kompletną zmianę konstrukcyjną - inne wymiary mają podłóżnice, inaczej są rozmieszczone mocowania, inny pas przedni (kompletnie), inne wymiary błotników itd.

Jeździ takie auto, podobnie jak jeżdżą repliki Ferrari i kilka innych tego typu wynalazków, a autor tego projektu z tego co mi wiadomo realizował go w czasach, kiedy NB stała jeszcze mocno w cenie. I to dopiero początek jak dla mnie, bo poza przodem został tył(ek), o wnętrzu już nie wspominając.

Albo zostajemy przy surowości NA, albo idziemy w zmodernizowaną NB.

Pas przedni - około 1500zł + lampy + zderzak + maska = 3000zł
Przespawanie pasa - 1500zł
Przełożenie silnika, osprzętu itd. - 500zł
Lakierowanie - 500zł

A "dobry blacharz" i "szpachla-szpachla" to chyba nie do końca to, o co tu chodzi. Na oko z 5-6tys. zł (oczywiście ceny z głowy wymyślone). A tu chodzi chyba bardziej o aspekt techniczny (silnik, skrzynia, dyfer, półosie, klatka, hydrauliczny ręczny itd.), niż o zabawę z blachą...
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
noveek
Posty: 993
Rejestracja: 09 cze 2009, 9:52
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

11 lip 2010, 10:00

dmk pisze:
noveek pisze:
dmk pisze:[quote="robacek"]up.

Mam namierzoną NA bude teraz jednak jeszcze szukam NB bo wolalbym ją bardziej szczerze mowiąć.. ew duzo roboty ze 'swapem' przodu do NA z NB??


Masa, niestety różnią się dość mocno. Ponadto "tyłeczek" NB też jest jakiś taki bardziej...


Nie do końca się z tym zgodzę. Nie jest to plug&play co prawda. Jest w Poznaniu jedna NA z przodem od NB (użytkownik dermod). Jeżeli chodzi o rzeźbę to najgorsza sprawa jest z błotnikami, które trzeba złożyć z dwóch i z tym jest dużo zabawy jak rozmawialiśmy, maska od NB i pas przedni trzeba przerabiać. Dla dobrego blacharza nie powinno to stanowić problemu. Jednak przy aucie wykorzystywanym do sportu może to być uciążliwe w przypadku jakiegoś dzwona.

Pozdrawiam

Krzysztof


A widziałeś (nie na zdjęciach) kiedyś rozebraną mordę od NA i od NB(fl)?

Zabieg jest NIEOPŁACALNY, ponadto te samochody nie przeszły tylko "faceliftingu", a kompletną zmianę konstrukcyjną - inne wymiary mają podłóżnice, inaczej są rozmieszczone mocowania, inny pas przedni (kompletnie), inne wymiary błotników itd.

Jeździ takie auto, podobnie jak jeżdżą repliki Ferrari i kilka innych tego typu wynalazków, a autor tego projektu z tego co mi wiadomo realizował go w czasach, kiedy NB stała jeszcze mocno w cenie. I to dopiero początek jak dla mnie, bo poza przodem został tył(ek), o wnętrzu już nie wspominając.

Albo zostajemy przy surowości NA, albo idziemy w zmodernizowaną NB.

Pas przedni - około 1500zł + lampy + zderzak + maska = 3000zł
Przespawanie pasa - 1500zł
Przełożenie silnika, osprzętu itd. - 500zł
Lakierowanie - 500zł

A "dobry blacharz" i "szpachla-szpachla" to chyba nie do końca to, o co tu chodzi. Na oko z 5-6tys. zł (oczywiście ceny z głowy wymyślone). A tu chodzi chyba bardziej o aspekt techniczny (silnik, skrzynia, dyfer, półosie, klatka, hydrauliczny ręczny itd.), niż o zabawę z blachą...[/quote]

Nie wiem skąd wziąłeś sobie te ceny ale jak coś piszesz to sprawdź może najpierw. Na allegro pas przedni kosztuje ok 450 zł, błotniki 170 zł szt. zderzak 150 zł. Lampa ok 300 zł.
Poza tym robacek mówił o swapie przodu a nie swapie silnika z NB bo silnik będzie wkładał prawdopodobnie sr. Nie widziałem rozebranej mordy jak to nazwałeś, ale w przeciwieństwie do Ciebie rozmawiałem z osobą, która posiadała tak przerobioną NA jak również z obecnym jej właścicielem. I jak napisałem wcześniej nie jest to plug& play jak większość innych rzeczy w NA/NB.

Pierwsze projekty NB wyglądały właśnie jak NA z przerobionym przodem. Polecam trochę lektury o historii MX5 np tu [URL=http://books.google.pl/books?id=qCPR1QtIfHUC&pg=PA90&lpg=PA90&dq=mx5+mra&source=bl&ots=PMF5ChwWOB&sig=A4UQwqGKziypB5aJ_hunWNIcl44&hl=pl&ei=kYY5TNrzCdSvOIzCyIoK&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=6&ved=0CC8Q6AEwBQ#v=onepage&q&f=false]historia[/URL] a szczególnie strona 102,


EOT
[URL=http://www.mx-5.pl/viewtopic.php?t=2896]Moja Mazda MX-5 NA BRG[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

11 lip 2010, 10:10

noveek pisze:Nie wiem skąd wziąłeś sobie te ceny ale jak coś piszesz to sprawdź może najpierw. Na allegro pas przedni kosztuje ok 450 zł, błotniki 170 zł szt. zderzak 150 zł. Lampa ok 300 zł.
Poza tym robacek mówił o swapie przodu a nie swapie silnika z NB bo silnik będzie wkładał prawdopodobnie sr. Nie widziałem rozebranej mordy jak to nazwałeś, ale w przeciwieństwie do Ciebie rozmawiałem z osobą, która posiadała tak przerobioną NA jak również z obecnym jej właścicielem. I jak napisałem wcześniej nie jest to plug& play jak większość innych rzeczy w NA/NB.


Pas przedni (kufelmann - allegro) - 1400zł + przesyłka.
Błotników nie liczyłem, ale niech będą po 200zł / szt.
Zderzak (w stanie dobrym) - 200zł (wybacz, ale to co Ty kupiłeś od NBfl było mocno odrapane)
Lampy - sztuka około 200-400zł (NBfl 400-600zł).

Razem: 1500 + 200 + 200 + 200 + 800 = około 3k zł - same części.

O zamianie silnika NIC nie pisałem, a mówiłem wyłącznie o przełożeniu wielu elementów typu chłodnica (której nie wliczyłem w cenę), węże, wspomaganie itd., które zostają i tak od Mazdy, nawet przy innym silniku - mówiłem tylko, że zmienia się bardzo dużo pod maską, chociażby ze względu na lampy, które robią dużo zamieszania w NA.

PS Napisałem to na podstawie tego, co widzialem pod maskami obu aut, a nie "słyszałem i wyczytałem". I nie ma wcale tak wielu rzeczy które są "plug&pray" pomiędzy NA a NB - podobnie jak pomiędzy NB(fl) a NC(fl).

PS2 To że "concept car" albo "prototyp" wyglądał jak... mnie nie przekonuje, bo takie auta robi się i tak najczęściej z włókien - są to pojedyncze egzemplarze robione ręcznie i część konstrukcyjna nie jest tam istotna.
Ostatnio zmieniony 11 lip 2010, 11:51 przez dmk, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
kufelman
Posty: 273
Rejestracja: 06 lis 2007, 16:32
Lokalizacja: Zielonka koło Wawy

11 lip 2010, 10:30

Rozebrałem już parenaście samochodów, i skwituje wam wymiane pasa przedniego z NB do NA, to jest CHOOOREEEE, gra nie warta świeczki, to są mega koszta, nie wiem czy ktoryś z was widział przeciętą podłużnice w tym samochodzie tam jest naprawdę sporo warstw, nie chciał bym taką bryką na torze jeździć, wolałbym kupić całą budę za około 3 tyś i się nie przejmować, jak się rzeźbi to zawsze wyjdą jakieś dodatkowe koszta.
Części MX-5 512577708
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

11 lip 2010, 10:31

kufelman pisze:Rozebrałem już parenaście samochodów, i skwituje wam wymiane pasa przedniego z NB do NA, to jest CHOOOREEEE, gra nie warta świeczki, to są mega koszta, nie wiem czy ktoryś z was widział przeciętą podłużnice w tym samochodzie tam jest naprawdę sporo warstw, nie chciał bym taką bryką na torze jeździć, wolałbym kupić całą budę za około 3 tyś i się nie przejmować, jak się rzeźbi to zawsze wyjdą jakieś dodatkowe koszta.


Właściwa osoba na właściwym miejscu i myślę, że obiektywny komentarz.

Proszę kogoś o wydzielenie tej dyskusji i wrzucenie jej gdzieś w sensowne miejsce.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

13 lip 2010, 22:35

dmk pisze:wydzielenie tej dyskusji i wrzucenie jej gdzieś w sensowne miejsce

zrobione :wink:
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
ODPOWIEDZ