Ostatnio miałem przyjemność pojeździć NCFL, a posiadam NB. Do tej pory myślałem, że wskaźnik ciśnienia oleju po prostu ustawia się w jakiejś pozycji i być może wychyli się troszkę jak ciśnienie oleju bardzo odbiegnie od normy. Teraz wiem, że może być inaczej i że ten wskaźnik może rzeczywiście coś pokazywać a wskazówka może być ruchoma.
Czy jest jakiś sposób, żeby urealnić wskazania seryjnego wskaźnika ciśnienia oleju? Bo teraz to on w zasadzie pokazuje, że silnik pracuje.
Jeśli temat był poruszany - sorry, ale opcja szukaj nie pomogła.
[połączony] Prawdziwy wskaźnik ciśnienia oleju
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
na miata.net masz pełen manual jak to zrobić
U nas na forum też chyba było.
U nas na forum też chyba było.
Łoś
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
Kilka rezystorów do skalibrowania wskazówki, czujnik ciśnienia oleju i prawie wszystko. Na miata.net na serio jest przystępnym językiem w kilku wersjach... sam będę to robił niedługo
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Luke pisze:jeśli o to chodzi to ja wymiękam
bez przesady, tam jest opisana wersja hardkorowa z tego co okiem rzuciłem, z rozbieraniem cewki. Wystarczy wymienić rezystory we wskaźniku i wymienić nadajnik w bloku. Jedyny problem jaki możecie napotkać to jakiś nadajnik o nieznanych parametrach, wtedy jest trochę zabawy z dobraniem eksperymentalnie wartości rezystorów.
A jak ktoś ma ochotę sobie życie ułatwić kosztem większej kasy, może kupić gotowy kit za oceanem... Kikadziesiąt USD i plug'n play...
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
majkel_c pisze:A jak ktoś ma ochotę sobie życie ułatwić kosztem większej kasy, może kupić gotowy kit za oceanem... Kikadziesiąt USD i plug'n play...
Pokaż link jakiś
Edit: znalazłem, teraz tylko znaleźć jak najtaniej coś takiego i stworzyć jakiś zakup grupowy...
-
- Posty: 1047
- Rejestracja: 27 paź 2007, 14:57
- Model: NB MSM
- Wersja: Mazdaspeed
- Lokalizacja: Świnoujście/Szczecin
Na TDR jest taki czujnik:
http://www.trackdogracing.com/website/gauges/oil_pressure_kit.htm
http://www.trackdogracing.com/website/gauges/oil_pressure_kit.htm
NA`94 1.8 Supercharged - Laser Blue - 230 KM, 264 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
Czujnik ciśnienia oleju w NC/NCFL to podobno bujda, nie pokazuje rzeczywistego
ciśnienia, jest sterowany przez komputer i pokazuje jakieś przeliczone wartości,
które 'powinny obrazować' ciśnienie. Jest na ten temat wiele wątków na mx-5.com
ciśnienia, jest sterowany przez komputer i pokazuje jakieś przeliczone wartości,
które 'powinny obrazować' ciśnienie. Jest na ten temat wiele wątków na mx-5.com
Pozdrawiam,
Bartek
Bartek