[połączony] Przelozenia/stosunki - Ratio, nie plciowe :D

NB

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

07 gru 2009, 18:40

Witam,
Chcialem zapytac o to jakie sa mozliwe kombinacje skrzyn i dyfrow, zeby wydluzyc/skrocic biegi.

Wiem ze:
1. Skrzynia 6 koncowo daje takie samo przelozenie jak 5tka (na ostatnich biegach).
2. Dyfer MSM jest duuzo krotszy (chodzi o dlugosc beigow) niz standardowy

Sa jeszcze jakies roznice?

Juz mowie do czego zmierzam...
Zastanawiam sie czy da sie wykombinowac tak zeby biegi byly zestopniowane cisniej niz w 5tce, ale jednak nie az tak ciasno jak w 6(sportive).
Ostatnio zmieniony 16 sty 2011, 2:10 przez majkel, łącznie zmieniany 1 raz.
Kudlaty
Posty: 102
Rejestracja: 28 paź 2007, 16:12
Lokalizacja: SRT/3-city

07 gru 2009, 20:16

Qbatron, Proponuje operowac na liczbach ponieważ, pojecia "krotsze", "dłuzsze" sa bardzo subiektywne.
Build by Subaru - Performance by 4turbo - Control by Pectel
??? KM / ??? NM
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

07 gru 2009, 20:28

Chcialem zapytac o to jakie sa mozliwe kombinacje skrzyn i dyfrow, zeby wydluzyc/skrocic biegi.

Bardzo dużego wyboru nie ma. Skrzynie są tylko dwie, 5 i 6 biegowa. 5b ma takie same przełożenia niezależnie od rocznika.
Dyfry w europejskich wersji (i jakoś tak zakładam że interesuje Cię torsen :mrgreen: ) są też jedynie dwa. Jeden pochodzący z modeli europejskich ze skrzynią 5biegową o przełożeniu 4.10 (to jest ten sam który wylądował razem ze skrzynią 6b w MSM, dlatego jest tak krótko). Oraz drugi pochodzący z wersji ze skrzynią 6biegową (Miracle, Sportive etc) o przełożeniu 3,64.
W wersjach amerykańskich jest trochę więcej kombinacji mostów, widziałem również modele o przełożeniu 4.3 i 3.9. Ale ceny są nieco wyśrubowane.
Do tego dochodzą oczywiście jeszcze 2 opcje, dyfer aftermarketowy typu Kazaa albo coś podobnego, lub dorobienie wieńca i tego drugiego czegoś co jak zwykle zapominam jak się nazywa :wink: na zamówienie o w miarę dowolnie wybranym przełożeniu. Jest kilka firm które się takimi rzeczami zajmują, ale myślę że musiałbyś to za dużą wodą robić.
Qbatron pisze:. Skrzynia 6 koncowo daje takie samo przelozenie jak 5tka (na ostatnich biegach).

Sama skrzynia ? Niezupełnie. Poniżej przełożenia na poszczególnych biegach skrzyń 5b i 6b:

1 3,14 3,76
2 1,89 2,27
3 1,33 1,65
4 1,00 1,26
5 0,81 1
6 ---- 0,84

Qbatron pisze:Zastanawiam sie czy da sie wykombinowac tak zeby biegi byly zestopniowane cisniej niz w 5tce, ale jednak nie az tak ciasno jak w 6(sportive).

Ale właściwie to co byś chciał osiągnąć ? Bo pojęcie "ciaśniej" jest nieco niezrozumiałe dla mnie. Jeśli chcesz zachować strukturę przełożeń skrzyni, przesuwając jedynie prędkości w dół lub w górę to wybierasz sobie skrzynię i manipulujesz przełożeniem mostu.
Jeśli natomiast chcesz mieć zupełnie inną strukturę niż w obu seryjnych skrzyniach, to konstruujesz nowe wałki skrzyni i gotowe :mrgreen:

Pozdr
eM
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

07 gru 2009, 20:47

Temat już kiedyś poruszany na tym forum....nie wiele da się w tej kwestii zrobić.
majkel_c pisze:Do tego dochodzą oczywiście jeszcze 2 opcje, dyfer aftermarketowy typu Kazaa albo coś podobnego


Kazza i inne firmy sprzedające płytkowe szpery sprzedają je bez wieńca....kupujesz wyłącznie samą szperę i przekładasz bebechy :wink:
Wieniec i zębatka ataku to komplet którego elementy nie są zamienne z innymi, nawet jeśli pochodzą od tego samego modelu dyfra. Są idealnie dopasowane i podczas eksploatacji zużywają się równomiernie tworząc jeszcze bardziej spasowany ze sobą tandem. Jakiekolwiek kombinacje kończą się w praktyce wyjącym dyfrem :wink:
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

07 gru 2009, 21:07

Kudlaty: Rzucalem haslami, a nie numerkami bo nie wiedzialem jakiego rzedu wielkosciami operowac.

Majkel_c: W sumie to chodzi o to
Jeśli chcesz zachować strukturę przełożeń skrzyni, przesuwając jedynie prędkości w dół lub w górę to wybierasz sobie skrzynię i manipulujesz przełożeniem mostu.
, tylko myslalem ze jest wiecej rodzajow skrzyn :)

Chcialbym osiagnac cos w polowie drogi miedzy skrzynia 5b a 6b. Czyli skrzynia 6b, na dluzszym moscie (przelozenie
~3,5, moze mniej ?). A pomysl wzial sie stad, iz mowi sie, ze miatki ze skrzyniami 6b wymagaja za duzo wachlowania biegami, a w "moim" rozwiazaniu byla by dynamika (lepsza niz 5biegowka), ale przyjemniej by sie jezdzilo... i mam wrazenie ze nawet szybciej... Taki np sprincik spod swiatel lepiej by chyba wyszedl...

BTW:
Jak wylicza sie finalne przelozenie? Poszczegolny bieg * final ratio skrzyni * most?
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

07 gru 2009, 21:15

irakleo pisze:Kazza i inne firmy sprzedające płytkowe szpery sprzedają je bez wieńca....kupujesz wyłącznie samą szperę i przekładasz bebechy :wink:

O! Myślałem że za takie pieniądze to się komplet otrzymuje :mrgreen:
irakleo pisze:Wieniec i zębatka ataku to komplet którego elementy nie są zamienne z innymi

Firmy których ofertę oglądałem robią to właśnie w ten sposób, dorabiają komplet. Co więcej, większość z nich preferuje przysłanie dyfra do nich, oni to montują i odsyłają zmodyfikowany gotowy do założenia. Szczerze mówiąc zrozumiałem o co chodzi jak przeczytałem kiedyś serwisówkę do dyfra :mrgreen:
Qbatron pisze:Chcialbym osiagnac cos w polowie drogi miedzy skrzynia 5b a 6b. Czyli skrzynia 6b, na dluzszym moscie (przelozenie
~3,5, moze mniej ?).

Wrzucę zaraz parę obrazków.
Qbatron pisze:ak wylicza sie finalne przelozenie? Poszczegolny bieg * final ratio skrzyni * most?

Prawie :mrgreen:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

07 gru 2009, 21:27

Zakladajac uproszczone obliczenia (bieg*dyfer) pokazuje o co mi kaman. Na zielono to co bym chcial osiagnac.

Obrazek
yanik
Posty: 1049
Rejestracja: 13 gru 2006, 19:24
Lokalizacja: Marki

07 gru 2009, 21:31

http://flyinmiata.com/tech/gearing.php
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

07 gru 2009, 21:33

Qbatron pisze:pokazuje o co mi kaman. Na zielono to co bym chcial osiagnac.

To coś takiego mi wychodzi, dla opon 195/50/15 pomijając straty...
Załączniki
6g_335.JPG
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

07 gru 2009, 21:47

Thx Yanik, dobra stronka.
Majkel: Bardzo ladnie zestawione biegi, nie sadzisz?

Tylko ze trzeba by tworzyc customowy most, a wtedy koszty sa kosmiczne..

Wlasnie tego zazdroszcze innym Japoncofilom - w takich hondach kazdy silnik mozna wlozyc w kazda bude, robic sobie hybrydy ze skrzyn, etc..

Ale i tak wole miatke :D

Abstrachujac od realnosci zbudowania takiego czegos - jak uwazacie, sprawdzilo by sie to? Bo wydaje sie naprawde sensowne...

EDIT: Majkel, napisales ze zakladasz ze mam na mysli torsena.. Czy to znaczy ze bezszperowe mosty wystepowaly w innych przelozeniach?
Ostatnio zmieniony 07 gru 2009, 21:50 przez Qbatron, łącznie zmieniany 1 raz.
Dizajer
Posty: 1101
Rejestracja: 16 kwie 2007, 9:04
Lokalizacja: Poznań / Kujawy
Kontakt:

07 gru 2009, 21:49

sory że sie wcinam

NA 1.8 europejskie chyba miały krótsze mosty niz na Ameryke?
Jeśli tak to ...
czy dałoby sie jakoś bez rzeźbienia przełożyć wnętrzności od torsena z NB (4.10) do otwartego dyfra z NA 1.8 (4.30) tak aby zachować oryginalne, krótsze przełożenie z
NA ?
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

07 gru 2009, 22:00

Qbatron pisze:EDIT: Majkel, napisales ze zakladasz ze mam na mysli torsena.. Czy to znaczy ze bezszperowe mosty wystepowaly w innych przelozeniach?

Dizajer pisze:NA 1.8 europejskie chyba miały krótsze mosty niz na Ameryke?

Na 90% europejskie NA 1.6 115 koni miało most 4.30. NA 1.8 już 4.10
Dizajer pisze:czy dałoby sie jakoś bez rzeźbienia przełożyć wnętrzności od torsena z NB (4.10) do otwartego dyfra z NA 1.8 (4.30) tak aby zachować oryginalne, krótsze przełożenie z NA ?

One chyba mają inne obudowy ?
Qbatron pisze:Majkel: Bardzo ladnie zestawione biegi, nie sadzisz?

ładnie :wink: Dół co prawda przypomina seryjne 5g/410 (obrazek w załączeniu). Góra by fajnie na autostradzie latała, tylko trzeba by do tego mieć imho sporo więcej momentu/mocy niż daje seria. Przynajmniej w NBfl 1.8. Seryjne 5g/410 przy 190 nie jedzie na 5 biegu :wink:

Po
eM
Załączniki
5g_seria.JPG
Dizajer
Posty: 1101
Rejestracja: 16 kwie 2007, 9:04
Lokalizacja: Poznań / Kujawy
Kontakt:

07 gru 2009, 22:13

majkel_c pisze:Na 90% europejskie NA 1.6 115 koni miało most 4.30. NA 1.8 już 4.10

mam nadzieje że masz racje :mrgreen:
kwestia przełożenia to jedyne co mnie powstrzymuje przed wrzuceniem torsena z NB , jesli by sie okazało że przełozenia są te same problem znika :twisted:
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

07 gru 2009, 22:16

Qbatron pisze:Wlasnie tego zazdroszcze innym Japoncofilom - w takich hondach kazdy silnik mozna wlozyc w kazda bude, robic sobie hybrydy ze skrzyn, etc..

No przecież u nas też tak jest, tylko wybór gratów mniejszy :wink: Daleko nie szukając w naszej małej piaskownicy swapy silników NA->NA to już prawie codzienność a i NA z silnikiem od NB lata :wink:
Dizajer pisze:mam nadzieje że masz racje :mrgreen:

Trzeba by takowego dorwać i policzyć obroty :mrgreen: Albo prościej. Dokładnie zmierzyć prędkość i obroty a potem wyliczyć przełożenie. Przełożenia skrzyni są pewne, więc pozostaje po drodze tylko most :wink:
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

08 gru 2009, 0:16

Hmm, no to przesadzilem z przelozeniem na moscie, bo chodzilo mi jednak o cos co by lepiej sie zbieralo od zera niz 5b :)

No wlasnie ten wybor gratow mnie boli. Bo 146KM to max co mozna wyciagnac ze swpa, plus kilka konikow moze po wypieszczeniu kanalow etc... a ostatnio dziewczyna z forum lubelskiego wsadzila do del solki 1,8 169KM z civica VTI, i chce wsadzic krotka skrzynie, bo jej malo... Naprawde jej pozazdroscilem ilosci mozliwosci :)
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

17 sie 2010, 22:12

Podsumowujac caly ten watek przelozenia dyfrow wygladaja tak:

MSM 4.10
NB 5biegowa torsen 4.10 (byly w ogole takie wersje?)
NB 6biegowa torsen 3.64
NA 1.6 otwarty 4.30 (na90%)
NA 1.8 otwarty 4.10 (na90%)

A jakie sa przelozenia w otwartych dyfrach NB ?
Ostatnio zmieniony 20 cze 2011, 8:56 przez Qbatron, łącznie zmieniany 2 razy.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

17 sie 2010, 22:19

Qbatron pisze:NB 5biegowa torsen 4.10 (byly w ogole takie wersje?)

każda jedna 1.8 5g :wink:
Qbatron pisze:A jakie sa przelozenia w otwartych dyfrach NB ?

również 4.1
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

17 sie 2010, 22:26

majkel_c pisze:
Qbatron pisze:NB 5biegowa torsen 4.10 (byly w ogole takie wersje?)

każda jedna 1.8 5g :wink:


Mialem na mysli czy byly 5b z torsenem, bo tak zrozumialem z ktoregos posta powyzej.

Dzieki za szybka odpowiedz :)
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

20 cze 2011, 8:57

NB 5biegowa torsen 4.10
NB 6biegowa torsen 3.64



Jak lezy sobie dyfer na polce to mozna sie zorientowac ktory to? z nich?


Inna sprawa:
Tak w ogole to sam wklad nie ma nic do tego i jakbym znalazl kogos kto chce miec dluzsze przelozenia a dyfer 3,64 to wystarczyloby zamienic sie wiencem i atakiem? (zamiana calego dyfra odpada bo kto mi da torsena za otwarty :) )
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

20 cze 2011, 10:42

Qbatron pisze:Jak lezy sobie dyfer na polce to mozna sie zorientowac ktory to? z nich?

Obawiam się że najlepiej jest włożyć jakieś patyczki i pokręcić. Wyjdzie jakie ma przełożenie.
Qbatron pisze:to wystarczyloby zamienic sie wiencem i atakiem?

Dobre pytanie :mrgreen:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

20 cze 2011, 11:23

Z tego co czytałem wystarczy zamienić wieniec i atak, ale w twojej sytuacji najlepiej chyba wrzucić kompletny dyfer od NB 6b 3.9:1?

BTW europejskie NB miały przełożnie głowne 4.3:1 jeśli się nie mylę.

Michał
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

20 cze 2011, 11:28

mszczyrek pisze:od NB 6b 3.9:1?

3,64:1. Dyfry 3,9:1 w EU nie występowały.
mszczyrek pisze:BTW europejskie NB miały przełożnie głowne 4.3:1 jeśli się nie mylę.

Mylisz się. NB miały wyłącznie 4,1:1 niezależnie od typu przekładni za wyjątkiem tych ze skrzynią 6b. Wszystko już w tym wątku było napisane.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

20 cze 2011, 21:41

Edit: już sam nie wiem. Gdyby było tak jak piszesz, Miata na 205/50r15 powinna osiągać 100kmh na dwójce - moja tego nie porafi. Daje rady około 93kmh (gps) czyli tyle ile powinna przy 4.3:1 - chyba że ktoś dyfer podmienił...

http://www.rhdjapan.com/mazda-oem-4-3-final-gear-set-nb-roadster-62118

Michal
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

20 cze 2011, 21:59

mszczyrek pisze:Majkel, chyba nie masz racji.

Przeczytaj jeszcze raz co napisałem. W EU oznacza specyfikację dostępną fabrycznie w Zjednoczonej Socjalistycznej Republice Unii Europejskiej. Ten link który wrzuciłeś jest z jakiegoś sklepu w Japonii. W US sobie możesz bez problemu kupić zarówno 4,3 3,9 i parę innych. U nas w NB ich nie było.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

20 cze 2011, 22:03

W takim razie moja, niby wykonana na rynek niemiecki, jest wyjątkowa :mrgreen: Rozumiem że wasze dochodzą do 100 na dwójce w takim razie?

Michał
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

20 cze 2011, 22:15

mszczyrek pisze: Rozumiem że wasze dochodzą do 100 na dwójce w takim razie?

Mniej więcej tak. Zarówno mój NBfl jak i obecne NA.
Jeśli masz zanik wiary, proponuję mały eksperyment. Przy najbliższej bytności na podnośniku wrzuć czwarty bieg, zaznacz położenie koła, przekręć wał o jeden obrót i policz o ile Ci się koło przekręciło. Lepszego pomysłu nie mam.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

20 cze 2011, 22:21

Wielokrotnie oparłem się o ogranicznik obrotów przy <95kmh, wiec chyba po prostu mam inny dyfer... Nawet do licznikowych 100kmh nie jestem w stanie dojść na 2. Czlowiek codziennie dowiaduje sie czegoś ciekawego:)

Michal
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

20 cze 2011, 22:27

mszczyrek pisze:Wielokrotnie oparłem się o ogranicznik obrotów przy <95kmh, wiec chyba po prostu mam inny dyfer... Nawet do licznikowych 100kmh nie jestem w stanie dojść na 2. Czlowiek codziennie dowiaduje sie czegoś ciekawego:)

Michal

Szybciej uwierzę że coś masz nie tak z prędkościomierzem/obrotomierzem/odcinką i są błędy pomiaru. Poważnie napisałem, potrzebujesz 2 osoby, jedna kręci, druga patrzy o ile się przekręca druga strona. Jakbym miał wątpliwości co do przełożenia mojego dyfra, to bym tak zrobił.


Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

20 cze 2011, 23:25

Możesz mieć rację - to mogły być pierwsze objawy problemu z czujnikiem położenia wału... Muszę zrobić pomiary ponownie.

Michał
Awatar użytkownika
MiC
Posty: 830
Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
Model: NB
Wersja: najmocniejsze N/A
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

03 sie 2011, 0:19

reasumując:
czy występowała w ogóle wersja NB 5biegowa torsen 4.10?
majkel_c napisałeś, że każda 1.8 w NB ma torsena? ale czy aby na pewno?
podobno są wersje bez.
Jeżeli jest taka wersja to chętnie kupię ew. zamienię się na swój 3.64 :)
N/A is best!!!
LOUD pipes save lives!!!
ODPOWIEDZ