[NB] Lampy do jazdy dziennej
NBFL
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Kiedy zmienili przepisy o lampach do jazdy dziennej postanowiłem sobie założy w miejsce halogenów.
Znalazłem takie lampy
http://moto.allegro.pl/item694206014_swiatla_jazdy_dziennej_soczewki_swiatla_dzienne.html
I moje pytanie jest skierowane do właścicieli NBFL z halogenami czy lampa jest już w jakieś obudowie, czy może jest jakiś plastikowy wkład w którym mieści sie halogen.
Jest to narazie przymiarka bo zastanwiam się jak by je zamontować.
A może ktoś widzial jakieś lampy które by pasowały w miejsce halogenów.
A jeszcze jedno, wiem że lampa powinna być nad jezdnia 25cm ale czy to jest mierzone od krawędzi czy od osi, bo mam obniżone zawieszenie więc tu troche ciężko z wysokością.
Pozdrawiam
Znalazłem takie lampy
http://moto.allegro.pl/item694206014_swiatla_jazdy_dziennej_soczewki_swiatla_dzienne.html
I moje pytanie jest skierowane do właścicieli NBFL z halogenami czy lampa jest już w jakieś obudowie, czy może jest jakiś plastikowy wkład w którym mieści sie halogen.
Jest to narazie przymiarka bo zastanwiam się jak by je zamontować.
A może ktoś widzial jakieś lampy które by pasowały w miejsce halogenów.
A jeszcze jedno, wiem że lampa powinna być nad jezdnia 25cm ale czy to jest mierzone od krawędzi czy od osi, bo mam obniżone zawieszenie więc tu troche ciężko z wysokością.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 12 sty 2011, 23:52 przez majkel, łącznie zmieniany 1 raz.
jak rozumiem chodzi Ci o oś poziomą lampyKain pisze:czy to jest mierzone od krawędzi czy od osi

Czasem może to być trudne do pogodzenia z innymi wymogami, np. w przypadku lamp Hella, mającymi ok 15 cm szerokości, montowanymi w wąskich autach.
Inna sprawa, to mam wątpliwości co do tych lamp, jako "dziennych", te soczewki

Sprawdź czy mają na szkle wybite

Niektórzy panowie z lizakiem są tego świadomi i klękają przed autem, by to sprawdzić - 2 razy sam tak miałem.
pzdr
516 566 767
Piszę poprawnie po polsku.
Piszę poprawnie po polsku.
Te lampy wyglądają bardzo fajnie
http://www.mx5parts.co.uk/product_info.php/products_id/1772
Osobiście mam mieszane uczucia co do sensu montowania w tym miejscu lamp do jazdy dziennej. Seryjne halogeny w NBFL są schowane głęboko w zderzaku i zapewne światło będzie jedynie widoczne dla pojazdów jadących z na przeciwka.

http://www.mx5parts.co.uk/product_info.php/products_id/1772
Osobiście mam mieszane uczucia co do sensu montowania w tym miejscu lamp do jazdy dziennej. Seryjne halogeny w NBFL są schowane głęboko w zderzaku i zapewne światło będzie jedynie widoczne dla pojazdów jadących z na przeciwka.
Łoś
na miejsce halogenow to one beda za male - mam firmy wesem, ktore maja 80mm srednicy i mogly by byc troche wieksze :neutral:
kolejna sprawa to sens montowania takich lamp - robi sie to glownie po to by zaoszczedzic na poborze energii, a te z aukcji maja zarowki h3 (juz pomijam, ze na aukcji twierdza, ze pobieraja 35w skoro wg specyfikacji h3 ma 55w).
pomiary robilem na swojej miatce i nie spelniaja normy wysokosciowej - 25cm ma byc do dolnej krawedzi, a jest do gornej
akurat ten fakt zignorowalem bo widzialem sporo samochodow z nizej zamontowanymi dziennymi
ogolnie rzecz biorac to ta aukcja jak dla mnie to sciema - watpie, zeby soczewka i to jeszcze na h3 mogla byc swiatlem dziennym - to zwykly halogen. jesli chcesz kombinowac z dziennymi to poszukaj czegos na zarowki o mniejszym apetycie np p21w, ktore jeszcze mozna zastapic diodowymi odpowiednikami
tudziez same hella led z 3 diodami - tutaj niestety cena rosnie do okolo 500 zl, a to juz dla mnie za duzo za testowa lampe, ktora byc moze bede musial zdemontowac po pierwszej kontroli niebieskich misiaczkow
uprzedzajac pytania:
nie mam jeszcze zamontowanych i na pewno nie bedzie to montaz typu plug & play bo jak wyzej wspomnialem sa troszke mniejszej srednicy i maja prostokatne mocowania na rowni ze zderzakiem (seryjne maja odsuniecie mocowania o kilka cm do tylu) - moze w zaslepkach bedzie sie dalo zamontowac
wertujac sporo stron najlepszy i czytelny schemat jaki znalazlem to ten: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=10921
jesli bedziesz mial problem z diodami to mozna uzyc 4a - tez maja zapas
znajac moje tempo w montowaniu nowych rzeczy do miatki (dzienne leza ponad pol roku, a zawias ponad miesiac) pewnie zrobisz to szybciej, wiec chetnie obejrze owoce twojej pracy
p.s. kiedys na aukcji przewinela sie ledowa hb4, wiec jesli jezdzisz glownie za dnia moze warto zainteresowac sie taka opcja
kolejna sprawa to sens montowania takich lamp - robi sie to glownie po to by zaoszczedzic na poborze energii, a te z aukcji maja zarowki h3 (juz pomijam, ze na aukcji twierdza, ze pobieraja 35w skoro wg specyfikacji h3 ma 55w).
pomiary robilem na swojej miatce i nie spelniaja normy wysokosciowej - 25cm ma byc do dolnej krawedzi, a jest do gornej


ogolnie rzecz biorac to ta aukcja jak dla mnie to sciema - watpie, zeby soczewka i to jeszcze na h3 mogla byc swiatlem dziennym - to zwykly halogen. jesli chcesz kombinowac z dziennymi to poszukaj czegos na zarowki o mniejszym apetycie np p21w, ktore jeszcze mozna zastapic diodowymi odpowiednikami


uprzedzajac pytania:
nie mam jeszcze zamontowanych i na pewno nie bedzie to montaz typu plug & play bo jak wyzej wspomnialem sa troszke mniejszej srednicy i maja prostokatne mocowania na rowni ze zderzakiem (seryjne maja odsuniecie mocowania o kilka cm do tylu) - moze w zaslepkach bedzie sie dalo zamontowac
wertujac sporo stron najlepszy i czytelny schemat jaki znalazlem to ten: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=10921
jesli bedziesz mial problem z diodami to mozna uzyc 4a - tez maja zapas

znajac moje tempo w montowaniu nowych rzeczy do miatki (dzienne leza ponad pol roku, a zawias ponad miesiac) pewnie zrobisz to szybciej, wiec chetnie obejrze owoce twojej pracy

p.s. kiedys na aukcji przewinela sie ledowa hb4, wiec jesli jezdzisz glownie za dnia moze warto zainteresowac sie taka opcja

Właśnie zastanawiam się nad ledami, musiałbym znaleść taką listwe co by ładnie wpasowała się między żeberka zaślepek halogenów. Ledy są całkiem tanie, ale bez homologacji a już z to kurcze ceny wydają się przesadzone.
Qbatron pisze:ja nie rozumiem.. Po co w nb takie światła? Ludzie jeżdżą na światłach mijania i nikt się nie czepia...
w nb sie nie oplaca bo wiekszosc nie ma miejsca na halogeny

zas w nbfl nie wszyscy maja halogeny, a jak juz kupowac, to cos bardziej uzytecznego bo w mgle jezdze srednio raz na miesiac, a w dzien prawie codziennie. poza tym jak juz wyzej wspomnialem dla oszczednosci - nie tylko w zuzywanym pradzie, ale tez w kosztach bo np jezdzac na blue vision co pol roku trzeba liczyc sie z wydatkiem rzedu niecalych 100zl

- Sigma
- Donator
- Posty: 842
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Toruń
Pozwolę sobie odświeżyć temat. Zastanawiam się na montażem lamp do jazdy dziennej WESEM w miejsce na halogeny. Więc chciałbym podpytać o wrażenia.
Czy trudno było te 80mm lampy zamocować w otworach w zderzaku?
W jaki sposób podłączaliście je do instalacji? - ja myślałem o wykorzystaniu przekaźnika typu 561 (podłączenie do postojówek i pod stacyjkę). I tu kolejne pytanie:
Gdzie pod maską najłatwiej wpiąć się w przewód dostający prąd po przekręceniu stacyjki?
Czy trudno było te 80mm lampy zamocować w otworach w zderzaku?
W jaki sposób podłączaliście je do instalacji? - ja myślałem o wykorzystaniu przekaźnika typu 561 (podłączenie do postojówek i pod stacyjkę). I tu kolejne pytanie:
Gdzie pod maską najłatwiej wpiąć się w przewód dostający prąd po przekręceniu stacyjki?
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry


Sigma pisze:lamp do jazdy dziennej WESEM
dziś takie montuje, tyle że w NA (no i nie ja, bo ja się na tym zupełnie nie znam

EDIT:
montaż wykonany, światła działają, podpięte przez kość 561, którą elektryk ukrył pod kolumną kierownicy, światła podpięte są tak jak radio, włączają się ze stacyjką, gasną przy zapłonie i zapalają się ponownie, po czym gasną po włączeniu świateł pozycyjnych
u mnie wygląda to tak jak na zdjęciu poniżej, nie wiem jakim modelem się interesowałeś, ten który jest u mnie (DZ2) powinien pasować do NBFL choć nie wiem czy mocowanie będzie ok
- Załączniki
-
- wesem.jpg (37.95 KiB) Przejrzano 3937 razy
- Sigma
- Donator
- Posty: 842
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Toruń
Pomyślimy.. W weekend trzeba będzie wziąć próbnik w dłoń i zacząć szukać kabla do podpięcia. Jak znajdę w zadowalającym miejscu to zacznę się zastanawiać nad sposobem zamontowania samych reflektorów 

"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry


-
- Posty: 152
- Rejestracja: 30 sie 2013, 22:15
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive 1.8
- Lokalizacja: Wawa
podepnę się.
Oglądając światła dzienne na alle trafiłem na coś takiego (tytul aukcji):
ŚWIATŁA DZIENNE ZAMIAST DŁUGICH -na 30% MOCY HIT!
55 zeta.
I generalnie idea mi sie podoba, nie jest to moze LED 2W, ale i tak oszczedność będzie spora a do tego nie zepsuje się ślicznej mordki
Oglądając światła dzienne na alle trafiłem na coś takiego (tytul aukcji):
ŚWIATŁA DZIENNE ZAMIAST DŁUGICH -na 30% MOCY HIT!
55 zeta.
I generalnie idea mi sie podoba, nie jest to moze LED 2W, ale i tak oszczedność będzie spora a do tego nie zepsuje się ślicznej mordki

Nie wiem czy mówimy dokładnie o tym samym, ale równie dobrze możesz to sobie zrobić zamiast zwykłych mijania. To jest prosty przerywacz PWM, taki jak ściemniacz lamp pokojowych. Tylko pytanie po co? Na pewno nie dla lepszej widoczności - bezpieczeństwa. W NB nie ma takiego problemu jak w NA z jazdą na światłach mijania przecież.
A co do LEDów w światłach, mam teraz wsadzone 5/21W w stopy i dwa razy mi zwrócono uwagę, że mi się nie świecą stopy, w przeciągu jednego dnia. Słaby wynik jak dla mnie. A z napięcia/poboru prądu faktycznie wychodzi gdzieś taka moc.
A co do LEDów w światłach, mam teraz wsadzone 5/21W w stopy i dwa razy mi zwrócono uwagę, że mi się nie świecą stopy, w przeciągu jednego dnia. Słaby wynik jak dla mnie. A z napięcia/poboru prądu faktycznie wychodzi gdzieś taka moc.
-
- Posty: 152
- Rejestracja: 30 sie 2013, 22:15
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive 1.8
- Lokalizacja: Wawa
jazda w dzień na światłach mijania - ciągną prąd więc +0,1 l/100 km
+ zużycie żarówek... Prosty patent, dużo tańszy od dobrych dziennych led... w koncu się zwróci. a dla mnie ważne jest to ze nic nie dodaje do karoserii.
pozatym zawsze zapominam gasić światła i jakby nie brzęczyk to była by lipa

pozatym zawsze zapominam gasić światła i jakby nie brzęczyk to była by lipa

termo_sXs pisze:jazda w dzień na światłach mijania - ciągną prąd więc +0,1 l/100 km + zużycie żarówek...
Patent jest prosty, tylko wiadomo, gorzej widoczny.
Kurak pisze:Nie wiem czy mówimy dokładnie o tym samym, ale równie dobrze możesz to sobie zrobić zamiast zwykłych mijania. To jest prosty przerywacz PWM, taki jak ściemniacz lamp pokojowych.
Też mi się wydaje, że lepiej ściemnić mijania, jeśli już w ogóle bawić się w takie rzeczy. Jazda na jakkolwiek zapalonych drogowych to proszenie się o kontrolę na pierwszym skrzyżowaniu. Nie wiem jak bardzo trzeba się starać, aby komuś wmówić że to są światła dzienne.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
majkel pisze:apalonych drogowych to proszenie się o kontrolę na pierwszym skrzyżowaniu. Nie wiem jak bardzo trzeba się starać, aby komuś wmówić że to są światła dzienne.
Po
eM
Niektóre mazdy np. na rynek kanadyjski miały seryjnie długie jako dzienne które świeciły z 40% siłą , W BMW często tez tak jest wiec ściemnić nie trudno

Mazda MX-5 NBFL
Mazda MX-6 FS
Mazda MX-6 FS
-
- Donator
- Posty: 2803
- Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
- Model: NB MSM
- Wersja: Szarik
- Lokalizacja: Poznań
Speed pisze:majkel pisze:apalonych drogowych to proszenie się o kontrolę na pierwszym skrzyżowaniu. Nie wiem jak bardzo trzeba się starać, aby komuś wmówić że to są światła dzienne.
Po
eM
Niektóre mazdy np. na rynek kanadyjski miały seryjnie długie jako dzienne które świeciły z 40% siłą , W BMW często tez tak jest wiec ściemnić nie trudno
W betach są ringi jako dzienne...poza tym każda lampa mająca legalnie robić za dzienne musi mieć na kloszu oznaczenie RL. Coraz mnie już teraz milicjantów głupszych od poloneza, ale ściemniać zawsze można

Rules are made to be broken
-
- Posty: 152
- Rejestracja: 30 sie 2013, 22:15
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive 1.8
- Lokalizacja: Wawa
Faktycznie racja zeby sciemnic mijania.
Tak tez bede robił - poniewaz juz kupilem to ustrojstwo.
Co do kontroli w wawie... powiem szczerze że 2 lata mega głośną łada bez zderzaków jeździłem (głośna tak że jak przegazujesz na parkingu to się alarmy włączaja) - i zero kontroli...
Pewnie mozna kombinowac ze sciemniaczem, ale to jednak automat - silnik dziala swieca, wlaczasz chocby postojowki gasna etc. a pali sie tylko przod - oszczednosc energii (jak dobrze licze) w sumie ~60W + dluzszy zywot zarowek (takze tych w konsoli - ktore sa male ale drogie)
Ciekawe jak to wyjdzie w spalaniu. Podejrzewam ze niezmierzalnie
, ale w ciagu jakiegos czasu na pewno sie zakup zwróci.
Tak tez bede robił - poniewaz juz kupilem to ustrojstwo.
Co do kontroli w wawie... powiem szczerze że 2 lata mega głośną łada bez zderzaków jeździłem (głośna tak że jak przegazujesz na parkingu to się alarmy włączaja) - i zero kontroli...
Pewnie mozna kombinowac ze sciemniaczem, ale to jednak automat - silnik dziala swieca, wlaczasz chocby postojowki gasna etc. a pali sie tylko przod - oszczednosc energii (jak dobrze licze) w sumie ~60W + dluzszy zywot zarowek (takze tych w konsoli - ktore sa male ale drogie)
Ciekawe jak to wyjdzie w spalaniu. Podejrzewam ze niezmierzalnie

- Sigma
- Donator
- Posty: 842
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Toruń
Masa BMW i Mercedesów (szczególnie taxi) jeździ w T. z długimi na 30-40% jako dziennymi. Policja problemów nie robi, nie oślepiają, a i widoczność całkiem dobra (lepsza niż led-paski wynalazki). Więc pomysł nie taki zły
Pamiętajcie, że mijania świecą w ziemie, a drogowe po oczach, więc z automatu te drugie są lepiej widoczne 


"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry


dla tych ktorzy nie lubią takiej ingerencji i chcą mieć halogeny, bo te z koleji są często przydatne,polecam modul do jazdy dziennej (do kupienia na alledrogo.pl)
wykorzystuje od normalne zarowki lamp przednich, ktore swiecą moca ok. 30% nominalnej
pozdr.
E
wykorzystuje od normalne zarowki lamp przednich, ktore swiecą moca ok. 30% nominalnej
pozdr.
E
Ważne aby zwrócić uwagę czy kupuje się zestaw z automatem inteligentnym, w przypadku zwykłego zestawu trzeba podpiąć się w miejscu gdzie będzie pojawiał się prąd po przekręceniu kluczyka w stacyjce. W przeciwnym razie lampy będą się świeciły non stop.
Pod maską takie miejsce jest na kablach zasilania silniczka wycieraczek szyb. O masie nie wspominam z wiadomego powodu, jest wszędzie.
Pod maską takie miejsce jest na kablach zasilania silniczka wycieraczek szyb. O masie nie wspominam z wiadomego powodu, jest wszędzie.
NBFL po raz trzeci
jacek8 pisze:...trzeba podpiąć się w miejscu gdzie będzie pojawiał się prąd po przekręceniu kluczyka w stacyjce. W przeciwnym razie lampy będą się świeciły non stop.
Pod maską takie miejsce jest na kablach zasilania silniczka wycieraczek szyb. O masie nie wspominam z wiadomego powodu, jest wszędzie.
polecam podlaczyc do miejsca gdzie plus pojawia sie w pozycji "drugiej" stacyjnki aby wyeliminowac swiecenie na postoju przy wlaczonym radiu.
no chyba, ze modul ma miernik napiecia i zalacza sie po przekroczeniu ok. 13 V.
pozdr.
E