[NB] Lampy do jazdy dziennej

NBFL

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Kain
Posty: 186
Rejestracja: 10 maja 2008, 8:44
Lokalizacja: Warszawa/Biała Podl.

28 lip 2009, 16:47

Kiedy zmienili przepisy o lampach do jazdy dziennej postanowiłem sobie założy w miejsce halogenów.
Znalazłem takie lampy
http://moto.allegro.pl/item694206014_swiatla_jazdy_dziennej_soczewki_swiatla_dzienne.html

I moje pytanie jest skierowane do właścicieli NBFL z halogenami czy lampa jest już w jakieś obudowie, czy może jest jakiś plastikowy wkład w którym mieści sie halogen.
Jest to narazie przymiarka bo zastanwiam się jak by je zamontować.
A może ktoś widzial jakieś lampy które by pasowały w miejsce halogenów.

A jeszcze jedno, wiem że lampa powinna być nad jezdnia 25cm ale czy to jest mierzone od krawędzi czy od osi, bo mam obniżone zawieszenie więc tu troche ciężko z wysokością.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 12 sty 2011, 23:52 przez majkel, łącznie zmieniany 1 raz.
vox
Posty: 886
Rejestracja: 21 paź 2007, 5:29
Model: NB
Lokalizacja: Branice opolskie

29 lip 2009, 7:51

Kain pisze:czy to jest mierzone od krawędzi czy od osi
jak rozumiem chodzi Ci o oś poziomą lampy :arrow: mierzy sie zawsze od punktu odniesienia do najbliższego punktu lampy, np. 40 cm od obrysu nadwozia (błotnika, zderzaka) do 1. punktu lampy z tej strony.
Czasem może to być trudne do pogodzenia z innymi wymogami, np. w przypadku lamp Hella, mającymi ok 15 cm szerokości, montowanymi w wąskich autach.
Inna sprawa, to mam wątpliwości co do tych lamp, jako "dziennych", te soczewki :???:
Sprawdź czy mają na szkle wybite :arrow: RL, bo tylko wtedy mogą robić za dzienne.
Niektórzy panowie z lizakiem są tego świadomi i klękają przed autem, by to sprawdzić - 2 razy sam tak miałem.

pzdr
Standby
Posty: 907
Rejestracja: 01 lis 2007, 14:08
Lokalizacja: Vava Town
Kontakt:

29 lip 2009, 8:07

Te lampy wyglądają bardzo fajnie :)
http://www.mx5parts.co.uk/product_info.php/products_id/1772

Osobiście mam mieszane uczucia co do sensu montowania w tym miejscu lamp do jazdy dziennej. Seryjne halogeny w NBFL są schowane głęboko w zderzaku i zapewne światło będzie jedynie widoczne dla pojazdów jadących z na przeciwka.
Łoś
spilner
Posty: 847
Rejestracja: 06 lut 2009, 9:02
Lokalizacja: Wwa

29 lip 2009, 8:11

Diody do jazdy dziennej montowane np. w Audi też mają bardzo wąski strumień światła; zdaje się że wynika to ze specyfikacji świateł dziennych.
W przypadku NBFL - może halogeny otoczone wiankiem LED świecącym w dzień? :)
Kain
Posty: 186
Rejestracja: 10 maja 2008, 8:44
Lokalizacja: Warszawa/Biała Podl.

29 lip 2009, 8:16

Albo jeszcze taki pomysł by w zaślepkach halogenow wyciąć miejsce na światła LED które są jeszcze łatwiej dostępne.
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

02 sie 2009, 10:35

na miejsce halogenow to one beda za male - mam firmy wesem, ktore maja 80mm srednicy i mogly by byc troche wieksze :neutral:
kolejna sprawa to sens montowania takich lamp - robi sie to glownie po to by zaoszczedzic na poborze energii, a te z aukcji maja zarowki h3 (juz pomijam, ze na aukcji twierdza, ze pobieraja 35w skoro wg specyfikacji h3 ma 55w).
pomiary robilem na swojej miatce i nie spelniaja normy wysokosciowej - 25cm ma byc do dolnej krawedzi, a jest do gornej :wink: akurat ten fakt zignorowalem bo widzialem sporo samochodow z nizej zamontowanymi dziennymi :cool:

ogolnie rzecz biorac to ta aukcja jak dla mnie to sciema - watpie, zeby soczewka i to jeszcze na h3 mogla byc swiatlem dziennym - to zwykly halogen. jesli chcesz kombinowac z dziennymi to poszukaj czegos na zarowki o mniejszym apetycie np p21w, ktore jeszcze mozna zastapic diodowymi odpowiednikami :wink: tudziez same hella led z 3 diodami - tutaj niestety cena rosnie do okolo 500 zl, a to juz dla mnie za duzo za testowa lampe, ktora byc moze bede musial zdemontowac po pierwszej kontroli niebieskich misiaczkow :razz:

uprzedzajac pytania:
nie mam jeszcze zamontowanych i na pewno nie bedzie to montaz typu plug & play bo jak wyzej wspomnialem sa troszke mniejszej srednicy i maja prostokatne mocowania na rowni ze zderzakiem (seryjne maja odsuniecie mocowania o kilka cm do tylu) - moze w zaslepkach bedzie sie dalo zamontowac

wertujac sporo stron najlepszy i czytelny schemat jaki znalazlem to ten: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=10921
jesli bedziesz mial problem z diodami to mozna uzyc 4a - tez maja zapas :wink:

znajac moje tempo w montowaniu nowych rzeczy do miatki (dzienne leza ponad pol roku, a zawias ponad miesiac) pewnie zrobisz to szybciej, wiec chetnie obejrze owoce twojej pracy :mrgreen:

p.s. kiedys na aukcji przewinela sie ledowa hb4, wiec jesli jezdzisz glownie za dnia moze warto zainteresowac sie taka opcja :???:
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

02 sie 2009, 11:18

ja nie rozumiem.. Po co w nb takie światła? Ludzie jeżdżą na światłach mijania i nikt się nie czepia...
Kain
Posty: 186
Rejestracja: 10 maja 2008, 8:44
Lokalizacja: Warszawa/Biała Podl.

02 sie 2009, 14:34

Właśnie zastanawiam się nad ledami, musiałbym znaleść taką listwe co by ładnie wpasowała się między żeberka zaślepek halogenów. Ledy są całkiem tanie, ale bez homologacji a już z to kurcze ceny wydają się przesadzone.
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

02 sie 2009, 18:22

Qbatron pisze:ja nie rozumiem.. Po co w nb takie światła? Ludzie jeżdżą na światłach mijania i nikt się nie czepia...

w nb sie nie oplaca bo wiekszosc nie ma miejsca na halogeny :wink:
zas w nbfl nie wszyscy maja halogeny, a jak juz kupowac, to cos bardziej uzytecznego bo w mgle jezdze srednio raz na miesiac, a w dzien prawie codziennie. poza tym jak juz wyzej wspomnialem dla oszczednosci - nie tylko w zuzywanym pradzie, ale tez w kosztach bo np jezdzac na blue vision co pol roku trzeba liczyc sie z wydatkiem rzedu niecalych 100zl :roll:
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

15 mar 2011, 15:32

Pozwolę sobie odświeżyć temat. Zastanawiam się na montażem lamp do jazdy dziennej WESEM w miejsce na halogeny. Więc chciałbym podpytać o wrażenia.
Czy trudno było te 80mm lampy zamocować w otworach w zderzaku?
W jaki sposób podłączaliście je do instalacji? - ja myślałem o wykorzystaniu przekaźnika typu 561 (podłączenie do postojówek i pod stacyjkę). I tu kolejne pytanie:
Gdzie pod maską najłatwiej wpiąć się w przewód dostający prąd po przekręceniu stacyjki?
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
artur
Posty: 1930
Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
Model: Inny
Lokalizacja: wwa

15 mar 2011, 15:42

Sigma pisze:lamp do jazdy dziennej WESEM


dziś takie montuje, tyle że w NA (no i nie ja, bo ja się na tym zupełnie nie znam ;) ) podzielę się wrażeniami, jak tylko odbiorę miatkę od specjalisty. podłączenie ma być robione przez tę kostkę 561, spróbuję zapytać człowieka gdzie dokładnie się wpiął itp. więc mam nadzieję, że coś będę mógł Ci podpowiedzieć niebawem

EDIT:

montaż wykonany, światła działają, podpięte przez kość 561, którą elektryk ukrył pod kolumną kierownicy, światła podpięte są tak jak radio, włączają się ze stacyjką, gasną przy zapłonie i zapalają się ponownie, po czym gasną po włączeniu świateł pozycyjnych

u mnie wygląda to tak jak na zdjęciu poniżej, nie wiem jakim modelem się interesowałeś, ten który jest u mnie (DZ2) powinien pasować do NBFL choć nie wiem czy mocowanie będzie ok
Załączniki
wesem.jpg
wesem.jpg (37.95 KiB) Przejrzano 3937 razy
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

17 mar 2011, 7:28

Pomyślimy.. W weekend trzeba będzie wziąć próbnik w dłoń i zacząć szukać kabla do podpięcia. Jak znajdę w zadowalającym miejscu to zacznę się zastanawiać nad sposobem zamontowania samych reflektorów ;)
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
termo_sXs
Posty: 152
Rejestracja: 30 sie 2013, 22:15
Model: NB FL
Wersja: Sportive 1.8
Lokalizacja: Wawa

08 wrz 2013, 21:56

podepnę się.
Oglądając światła dzienne na alle trafiłem na coś takiego (tytul aukcji):
ŚWIATŁA DZIENNE ZAMIAST DŁUGICH -na 30% MOCY HIT!
55 zeta.
I generalnie idea mi sie podoba, nie jest to moze LED 2W, ale i tak oszczedność będzie spora a do tego nie zepsuje się ślicznej mordki :)
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

08 wrz 2013, 22:11

Nie wiem czy mówimy dokładnie o tym samym, ale równie dobrze możesz to sobie zrobić zamiast zwykłych mijania. To jest prosty przerywacz PWM, taki jak ściemniacz lamp pokojowych. Tylko pytanie po co? Na pewno nie dla lepszej widoczności - bezpieczeństwa. W NB nie ma takiego problemu jak w NA z jazdą na światłach mijania przecież.

A co do LEDów w światłach, mam teraz wsadzone 5/21W w stopy i dwa razy mi zwrócono uwagę, że mi się nie świecą stopy, w przeciągu jednego dnia. Słaby wynik jak dla mnie. A z napięcia/poboru prądu faktycznie wychodzi gdzieś taka moc.
termo_sXs
Posty: 152
Rejestracja: 30 sie 2013, 22:15
Model: NB FL
Wersja: Sportive 1.8
Lokalizacja: Wawa

08 wrz 2013, 22:38

jazda w dzień na światłach mijania - ciągną prąd więc +0,1 l/100 km ;-) + zużycie żarówek... Prosty patent, dużo tańszy od dobrych dziennych led... w koncu się zwróci. a dla mnie ważne jest to ze nic nie dodaje do karoserii.
pozatym zawsze zapominam gasić światła i jakby nie brzęczyk to była by lipa ;-)
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

08 wrz 2013, 23:27

termo_sXs pisze:jazda w dzień na światłach mijania - ciągną prąd więc +0,1 l/100 km + zużycie żarówek...


Patent jest prosty, tylko wiadomo, gorzej widoczny.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

09 wrz 2013, 13:48

Kurak pisze:Nie wiem czy mówimy dokładnie o tym samym, ale równie dobrze możesz to sobie zrobić zamiast zwykłych mijania. To jest prosty przerywacz PWM, taki jak ściemniacz lamp pokojowych.

Też mi się wydaje, że lepiej ściemnić mijania, jeśli już w ogóle bawić się w takie rzeczy. Jazda na jakkolwiek zapalonych drogowych to proszenie się o kontrolę na pierwszym skrzyżowaniu. Nie wiem jak bardzo trzeba się starać, aby komuś wmówić że to są światła dzienne.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Speed
Posty: 90
Rejestracja: 24 kwie 2012, 16:39
Lokalizacja: wwa

09 wrz 2013, 17:43

majkel pisze:apalonych drogowych to proszenie się o kontrolę na pierwszym skrzyżowaniu. Nie wiem jak bardzo trzeba się starać, aby komuś wmówić że to są światła dzienne.

Po
eM


Niektóre mazdy np. na rynek kanadyjski miały seryjnie długie jako dzienne które świeciły z 40% siłą , W BMW często tez tak jest wiec ściemnić nie trudno ;)
Mazda MX-5 NBFL
Mazda MX-6 FS
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

09 wrz 2013, 18:39

Speed pisze:
majkel pisze:apalonych drogowych to proszenie się o kontrolę na pierwszym skrzyżowaniu. Nie wiem jak bardzo trzeba się starać, aby komuś wmówić że to są światła dzienne.

Po
eM


Niektóre mazdy np. na rynek kanadyjski miały seryjnie długie jako dzienne które świeciły z 40% siłą , W BMW często tez tak jest wiec ściemnić nie trudno ;)


W betach są ringi jako dzienne...poza tym każda lampa mająca legalnie robić za dzienne musi mieć na kloszu oznaczenie RL. Coraz mnie już teraz milicjantów głupszych od poloneza, ale ściemniać zawsze można :cool:
Rules are made to be broken
termo_sXs
Posty: 152
Rejestracja: 30 sie 2013, 22:15
Model: NB FL
Wersja: Sportive 1.8
Lokalizacja: Wawa

09 wrz 2013, 18:49

Faktycznie racja zeby sciemnic mijania.
Tak tez bede robił - poniewaz juz kupilem to ustrojstwo.
Co do kontroli w wawie... powiem szczerze że 2 lata mega głośną łada bez zderzaków jeździłem (głośna tak że jak przegazujesz na parkingu to się alarmy włączaja) - i zero kontroli...
Pewnie mozna kombinowac ze sciemniaczem, ale to jednak automat - silnik dziala swieca, wlaczasz chocby postojowki gasna etc. a pali sie tylko przod - oszczednosc energii (jak dobrze licze) w sumie ~60W + dluzszy zywot zarowek (takze tych w konsoli - ktore sa male ale drogie)
Ciekawe jak to wyjdzie w spalaniu. Podejrzewam ze niezmierzalnie ;-), ale w ciagu jakiegos czasu na pewno sie zakup zwróci.
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

09 wrz 2013, 20:54

Masa BMW i Mercedesów (szczególnie taxi) jeździ w T. z długimi na 30-40% jako dziennymi. Policja problemów nie robi, nie oślepiają, a i widoczność całkiem dobra (lepsza niż led-paski wynalazki). Więc pomysł nie taki zły ;) Pamiętajcie, że mijania świecą w ziemie, a drogowe po oczach, więc z automatu te drugie są lepiej widoczne :)
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
Enduro
Posty: 262
Rejestracja: 26 lut 2012, 13:51
Lokalizacja: wielkopolska/Niemcy

28 wrz 2013, 11:09

dla tych ktorzy nie lubią takiej ingerencji i chcą mieć halogeny, bo te z koleji są często przydatne,polecam modul do jazdy dziennej (do kupienia na alledrogo.pl)
wykorzystuje od normalne zarowki lamp przednich, ktore swiecą moca ok. 30% nominalnej
pozdr.
E
Awatar użytkownika
Lucas Z
Donator
Donator
Posty: 1928
Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

15 gru 2013, 15:27

Odkopie trupa

Czy ktoś przerabiał montaż świateł dziennych w miejsce halogenów w zderzaku NBFL?
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

15 gru 2013, 15:38

Sporo osób z tego co wiem. Np. ja ;)
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
Awatar użytkownika
Lucas Z
Donator
Donator
Posty: 1928
Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

15 gru 2013, 18:21

a zdradzisz jakie lampki zalozyles? moze jakis tutorial? :)
jacek8
Posty: 135
Rejestracja: 22 paź 2013, 17:33
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

15 gru 2013, 20:21

Ważne aby zwrócić uwagę czy kupuje się zestaw z automatem inteligentnym, w przypadku zwykłego zestawu trzeba podpiąć się w miejscu gdzie będzie pojawiał się prąd po przekręceniu kluczyka w stacyjce. W przeciwnym razie lampy będą się świeciły non stop.
Pod maską takie miejsce jest na kablach zasilania silniczka wycieraczek szyb. O masie nie wspominam z wiadomego powodu, jest wszędzie.
NBFL po raz trzeci
Enduro
Posty: 262
Rejestracja: 26 lut 2012, 13:51
Lokalizacja: wielkopolska/Niemcy

15 gru 2013, 20:39

jacek8 pisze:...trzeba podpiąć się w miejscu gdzie będzie pojawiał się prąd po przekręceniu kluczyka w stacyjce. W przeciwnym razie lampy będą się świeciły non stop.
Pod maską takie miejsce jest na kablach zasilania silniczka wycieraczek szyb. O masie nie wspominam z wiadomego powodu, jest wszędzie.

polecam podlaczyc do miejsca gdzie plus pojawia sie w pozycji "drugiej" stacyjnki aby wyeliminowac swiecenie na postoju przy wlaczonym radiu.
no chyba, ze modul ma miernik napiecia i zalacza sie po przekroczeniu ok. 13 V.

pozdr.
E
jacek8
Posty: 135
Rejestracja: 22 paź 2013, 17:33
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

15 gru 2013, 20:54

tam właśnie jest to miejsce i jak wspomniałem problem rozwiązuje inteligentny moduł
NBFL po raz trzeci
Awatar użytkownika
Lucas Z
Donator
Donator
Posty: 1928
Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

16 gru 2013, 9:23

Panowie a jaki model/producent swiatelek wejdzie bez rzezby w otwory po halogenach?
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

16 gru 2013, 11:02

Xsara picasso jeśli dobrze pamiętam. Wpisz w wyszukiwarkę to wyskoczy.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
ODPOWIEDZ