[połączony] Tempomat uniwersalny - instalacja

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

blaise
Posty: 442
Rejestracja: 24 kwie 2008, 1:05
Lokalizacja: wa-wa bielany
Kontakt:

04 maja 2009, 23:37

niedowano wrocilem z dluzszej traski miata i doszedlem do wnisoku ze tempomat musi byc fajna rzecza.

czy ktos sie interesowal zagadnieniem tempomatu w miatach?

ja poszukiwalbym tempomatu do nbfl. czy w nbfl byly seryjnie tempomaty? daloby sie przelozyc go do mojej miatki?

wiem tez ze istnieja tempomaty uniwersalny ktore podpasuja do kazdego autka jak ten:
http://www.brandsplace.com/0002-ccs100.html

ktorego opis instalacji do MSM znajduje sie tu:
http://www.miata.net/garage/msm_cruise.html

w Polsce na forach pisza troche o tempomatach waeco.

ale fajniejszy bylby seryjny jesli taki w ogole istnial...

moze ktos wie jakie funkcje musialby spelniac taki tempomat uniwersalny aby podpasowac pod miate? przepustnica/sterowanie?
Ostatnio zmieniony 17 sty 2011, 21:21 przez majkel, łącznie zmieniany 1 raz.
"Wskakuj mała (dozwolone do lat 18tu)"
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

05 maja 2009, 10:44

blaise pisze:czy ktos sie interesowal zagadnieniem tempomatu w miatach?

Ja właśnie instaluję sobie takiego CCSa jak w linku poniżej.
blaise pisze:czy w nbfl byly seryjnie tempomaty? daloby sie przelozyc go do mojej miatki?

Tak, tylko nie wiem czy w europejskich wersjach. Fabryczny tempomat jest w paru elementach, aby go zainstalować musisz wrzucić sterownik, siłownik, wyłącznik i zmienić wajchy przy kierownicy. Nie wiem czy mamy w naszych NBfl przygotowane wiązki pod fabryczny tempomat, niespecjalnie się tym interesowałem.
blaise pisze:do kazdego autka jak ten:

Ja mam właśnie ten, podłączany jest jako druga linka do przepustnicy, siłownik pneumatyczny zasilany z dolotu. Do tego trochę podłączeń do kilku punktów instalacji elektrycznej i tyle. Generalnie model prosty jak konstrukcja cepa :mrgreen: Być może docelowo zamienię sobie jego dodatkowy panel sterujący na sterowanie przy kierownicy od seryjnego, ale na razie uruchomię tak jak jest.

Pozdro
Michał
Ostatnio zmieniony 05 maja 2009, 16:07 przez majkel, łącznie zmieniany 1 raz.
blaise
Posty: 442
Rejestracja: 24 kwie 2008, 1:05
Lokalizacja: wa-wa bielany
Kontakt:

05 maja 2009, 12:04

masz juz go zakupionego?

czy dopiero bedziesz sprowadzal?

jesli juz masz to gdzie kupiles? ile Cie wyszla wysylka do Polski? bo rozumiem ze w USA zamawiales.
"Wskakuj mała (dozwolone do lat 18tu)"
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

05 maja 2009, 13:52

blaise pisze:masz juz go zakupionego?
czy dopiero bedziesz sprowadzal?
jesli juz masz to gdzie kupiles? ile Cie wyszla wysylka do Polski? bo rozumiem ze w USA zamawiales.

Mam już go nawet prawie działającego. Nie mam pojęcia gdzie był kupiony i za ile, wszedłem w jego posiadanie niejako przypadkiem... Kumpel sobie gdzieś kupił, a potem dopiero sprawdził że ma elektroniczną przepustnicę :mrgreen: No i dostałem w barterze :mrgreen:

Pozdrawiam
Michał
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

03 sie 2009, 21:24

UP...
Niewątpliwie działa, znaczy trzyma prędkość :mrgreen: Więcej szczegółów rzucę jak mi się uda ogarnąć :mrgreen: Przygotowania do wyprawy alpejskiej są nieco absorbujące :mrgreen:


EDIT:

--> http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?p=40574&highlight=#40574

Pozdr
eM
bartezm
Posty: 87
Rejestracja: 25 mar 2009, 14:54
Lokalizacja: Szczecin

20 sie 2009, 9:41

majkel_c - gdzie to cudo mozna dostac (najlepiej w polsce)
Moja Madzia: [url=http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=81607]MX-5 NBFL'01[/url] Moja Hania: [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=215&t=92461]Honda HR-V[/url]
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

21 sie 2009, 14:41

bartezm pisze:majkel_c - gdzie to cudo mozna dostac (najlepiej w polsce)

Hm, pojęcia nie mam, ja go dostałem od kogoś komu do jego samochodu nie pasował. Przeszukaj ebay albo coś podobnego, model się nazywa CCS-100.
Ewentualnie blaise może mieć namiar na jakiś sklep, bo z tego co mi wiadomo dokładnie taki sam zakupił...

Pozdr
eM
Standby
Posty: 907
Rejestracja: 01 lis 2007, 14:08
Lokalizacja: Vava Town
Kontakt:

21 sie 2009, 15:12

instrukcje instalacji można znaleźć na miata.net :)
http://www.miata.net/garage/MiataCCS100.htm
Łoś
blaise
Posty: 442
Rejestracja: 24 kwie 2008, 1:05
Lokalizacja: wa-wa bielany
Kontakt:

03 wrz 2009, 17:02

dzis i mi sie udalo zamontowac ten tempomat.

od siebie dodam kilka wskazowek.
- kabelek od podcisnienia ktory przychodzi w zestawie pasuje na styk - przechodzi w poprzek bloku silnika (nad). przydalby sie dluzszy o jakies 40cm 50cm zeby puscic go wzdluz sciany grodzacej (czy jak ja tam sie zwie).

- mase od serwa podlaczylem pod srube mocujaca gniazdo diagnostyczne do komory.

- kable od VSS odcialem zeby sie nie plataly.

- przelaczniki w serwie ustawilem tak: PPM - 8000, czulosc- LOW, ECM- wlaczone, sterowanie w trybie open loop.

- niebieski kabalek od obrotow podpialem do gniazda diagnostycznego (na zalaczonej fotce jest to IG-)

- reszte wiazki puscilem przez gotowy juz otwor - wyciagnalem gumowa zaslepke w ktorej zrobilem dziure i puscilem przez nia wiazke i nastepnie wcisnalem ta gumowa zaslepke.

- dwa kable prowadzace do czujnika stopu podpialem do wtyczki od czujnika stopu. (udalo mi sie wyciagnac dwa piny z wtyczki)

- kabel od podswietlenia i zaplonu podlaczylem przy kostce od radia do odpowiednich kabelkow.

- mase od panelu sterujacego podlaczylem do sruby mocujacej skrzynke z bezpiecznikami (w kokpicie)



no i to chyba wszystkie wskazowki. reszta jest opisana u majkel_c i w linku, ktory podeslal wazniak.

majkel_c czy moge skrocic ten niebieski kabel co jest podpinany do gniazda diagnostycznego i na ktorym jest jakis filtr przeciwzakloceniowy?

nadal sie zastanawiam gdzie umiescic panel sterujacy - na razie sobie dynda. pewnie przymocuje go tak jak majkel_c - trzeba wywiercic mala dziurke.

i jeszcze pytanie - czym mozna pomalowac ten panel sterujacy - bo jest on wykonany z szarego plastiku, ktory w ogole nie pasuje mi do wnetrza.
Załączniki
dlc1_port_770.gif
dlc1_port_770.gif (2.84 KiB) Przejrzano 9208 razy
"Wskakuj mała (dozwolone do lat 18tu)"
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

03 wrz 2009, 17:18

blaise pisze:- kable od VSS odcialem zeby sie nie plataly.

Odciąłeś kompletnie przy sterowniku ? One Ci się jeszcze mogą przydać :mrgreen: Ja VSSa nie podłączyłem, bo nie miałem czasu na wygrzebywanie go z wiązki. Ale ten sygnał się przydaje czasami. Jak jest niepodłączony, przy zmianie biegów na pracującym tempomacie on wykrywa nagłą zmianę obrotów i się wyłącza. Trzeba go właczyć ręcznie. Podejrzewam, że mając VSS podłączony, byłby w stanie wykryć stałą prędkość i pracować bez przerwy.
blaise pisze:i nastepnie wcisnalem ta gumowa zaslepke.

Ja ją zgubiłem podczas wyjmowania :mrgreen:
blaise pisze:(udalo mi sie wyciagnac dwa piny z wtyczki)

To jesteś hardkorem :mrgreen: Albo u mnie jest jakiś mniej wygodny dostęp do tej kostki. Zrobiłem przedłużki :mrgreen:
blaise pisze:majkel_c czy moge skrocic ten niebieski kabel co jest podpinany do gniazda diagnostycznego i na ktorym jest jakis filtr przeciwzakloceniowy?

Niebieski, który idzie do IG- ? Bez problemu, u mnie jest przycięty na wymiar. Odległość od sterownika do gniazda diagnostycznego jest tak mała, że żadne zakłócenia tam nie grożą.

Pozdr
eM
blaise
Posty: 442
Rejestracja: 24 kwie 2008, 1:05
Lokalizacja: wa-wa bielany
Kontakt:

03 wrz 2009, 17:33

kable od vss odcialem tak w polowie bo zakladam ze moze kiedys moga sie przydac jak juz ty je podlaczysz :)

hmm no wtyczke udalo mi sie najpierw wyciagnac z czujnika stopu. troszke ja wycofalem i te 10cm na ktorych dyndala pozwolily mi wyciagnac piny z wtyczki.
a jak zrobiles przedluzenia z tej wtyczki od czujnika stopu?

ah i nie wiesz czym mozna pomalowac ten sterownik tempomatu?
"Wskakuj mała (dozwolone do lat 18tu)"
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

03 wrz 2009, 17:37

blaise pisze:a jak zrobiles przedluzenia z tej wtyczki od czujnika stopu?

Ano kawałek kabla, z jednej strony konektor żeński, z drugiej męski... Do jednej z par podłączone dodatkowo przewody od tempomatu, wypinasz wtyczkę z czujnika i przedłużkę wpinasz pomiedzy wtyczkę z wiązki a czujnik... Nie trzeba wtedy za długo leżeć plecami na progu :mrgreen:
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
artur
Posty: 1930
Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
Model: Inny
Lokalizacja: wwa

31 mar 2011, 22:13

nie chcę zakładać nowego tematu, ale w razie co Majkel, pls o wydzielenie

pytania mam następujące:
1) jakie dokładnie elementy składają się na ori tempomat z Miaty NA i czy tempomaty stosowane z silnikami 1,6 i 1,8 czymś się różnią?
2) czy bebechy tempomatu wyjęte z Miaty przypasują plug&play do MX-5 1,6 115KM?
3) czy warto w ogóle pchać się w szukanie ori czy lepiej pójść w CCSa?
4) skąd rozbieżności w cenie CCSów (może to głupie pytanie ale widziałem CCS100 za $100 i za $400 a wyglądały na takie same)
Awatar użytkownika
cabriofun
Posty: 358
Rejestracja: 08 mar 2007, 23:46
Lokalizacja: Łódź

01 kwie 2011, 9:23

tyle kombinacji a ja mam w standardzie ;-) i do tego ori
artur
Posty: 1930
Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
Model: Inny
Lokalizacja: wwa

01 kwie 2011, 11:17

cabriofun pisze:tyle kombinacji a ja mam w standardzie


co mam Ci powiedzieć - fajnie :wink:

ale ja nie mam, a mieć chcę, stąd pytania :wink:
Awatar użytkownika
Donek
Posty: 1330
Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
Model: NA
Wersja: Sunburst Yellow
Lokalizacja: Warszawa

16 cze 2015, 21:24

Odkop tak informacyjnie dla potomności, podłączyłem to u siebie i działa elegancko. Podłączyłem też przewód VSS w zegarach, kolor przewodu zielono/czerwony pin 3T, więc Speed signal SW3 ustawiłem na ON, Sensitivity na LOW czyli SW4 ON SW5 OFF, Tach source ECM SW7 OFF, Control switch OPEN SW6 OFF, a jeżeli chodzi o PPM to przy ustawieniu na 8000 tempomat działał dopiero od 90km/h i pewnie do końca skali, przy ustawieniu na 4000 działał od 40km/h do 140km/h a skończyłem na ustawieniu na 5000 czyli SW1 OFF SW2 ON co dało działanie w zakresie od 50km/h do 200km/h to jest zupełnie wystarczające. Sprawdziłem też działanie na samym tacho czyli SW3 na OFF i działał prawidłowo przy PPM 8000 ale ogólnie płynniej i lepiej działa z VSS.
ODPOWIEDZ