[połączony] Filtr oleju do MX-5

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

23 sie 2007, 19:57

czy nie wiecie jak jest z kompatybilnoscia filtru oleju?
wg filtrona wszystkie miaty (na i nb, 1,6 i 1,8) maja ten sam model, ale na stronie k&n filtr oleju jest juz tylko do 1,8 :neutral:

jak sadzicie - niedociagniecie czy jakies roznice w budowie?
MK
Posty: 60
Rejestracja: 18 sty 2006, 16:32
Lokalizacja: Otwock

23 sie 2007, 20:34

Filtr oleju jest taki sam w NA i NB we wszystkich silnikach.
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

23 sie 2007, 20:45

dzieki za upewnienie bo w koncu wypadaloby zamowic :wink:
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

12 lut 2009, 16:39

Jak to jest z tym filltrem oleju, czy naprawde należy wkładać tylko oryginalne ?? To znaczy że np. MANN robi złe filtry do mazdy ?
Ostatnio miałem taki przypadek że coś mi w madzi piszczało, myślałem że to łozysko alternatora, elektryk szukał i szukał i w końcu znalazł ! okazało się że piszczy filtr oleju. Poprzedni własciciel mojej madzi wsadził jej przy wymianie filtr firmy JC ( badziew). Założyłem MANN-a i nastała cisza. No to jak myslicie ?
Ostatnio zmieniony 17 sty 2011, 21:09 przez majkel, łącznie zmieniany 1 raz.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
vox
Posty: 879
Rejestracja: 21 paź 2007, 5:29
Model: NB
Lokalizacja: Branice opolskie

12 lut 2009, 17:34

:shock: Co mogło piszczeć w filtrze oleju :?: Olej :wink: Przecież tam nie ma ruchomych części ...
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

12 lut 2009, 18:24

wczoraj byłem w serwisie i jak by co, to oryginalny filtr do 1.6 w nbfl w Krakowie kosztuje 45zł.
krzesi
Posty: 65
Rejestracja: 11 sty 2009, 18:12
Lokalizacja: Bełchatów

12 lut 2009, 18:34

DieSpinnePL pisze:wczoraj byłem w serwisie i jak by co, to oryginalny filtr do 1.6 w nbfl w Krakowie kosztuje 45zł.

matko az tyle? sprawdzalem w necie i bylo taniej aczkolwiek nie wiem czy do takiego modelu.
o [url=http://moto.autocentrum.pl/sklep.php/pl,,,,,produkty,6,mazda,2000,1218,mx5-cabrio-1800i-16v-rwd,2,filtry,15,filtry-oleju,czesci-samochodowe.html]tutaj[/url]
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

12 lut 2009, 20:46

vox pisze::shock: Co mogło piszczeć w filtrze oleju :?: Olej :wink: Przecież tam nie ma ruchomych części ...


No ja też zrobiłem duże oczy a raczej uszy :shock: a jednak ! Słyszałem to na 100 %. Filtr MANN 30 zł. i cisza od razu po założeniu. Zresztą kilka osób z forum słyszało to piszczenie i nikt nie wiedział co to jest.
Jeśli chodzi o te 15 zl róznicy w cenie to jest szczegół tylko myślałem że ktoś sie wypowie co daje tak naprawde filtr mazdy ? W porównaniu do firmowego zamiennika MANN , BOSCH , KNECHT itd.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5459
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

12 lut 2009, 22:09

tomai pisze:No ja też zrobiłem duże oczy a raczej uszy :shock: a jednak ! Słyszałem to na 100 %. Filtr MANN 30 zł. i cisza od razu po założeniu. Zresztą kilka osób z forum słyszało to piszczenie i nikt nie wiedział co to jest.

Moze byl po prostu brudny/zapchany?
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
leDiable
Posty: 942
Rejestracja: 29 lip 2007, 0:20
Lokalizacja: Kraków

12 lut 2009, 22:35

Ja mam knecht mahle i jest ok. Nie odczuwam żadnej różnicy. Rozmiarowo jest troszkę dłuższy od mazdowskiego - po wyjęciu starego oryginalnego przez chwilę miałem wątpliwość czy dobry filtr kupiłem ale spasował idealnie. Zarówno o knechtach jak i mannach słyszałem same dobre opinie więc myślę że nie masz się czym martwić :wink:
tel: 500294594 skype: lediable86
andi68
Posty: 107
Rejestracja: 03 wrz 2008, 19:12
Lokalizacja: Kraków, Kwaczała

12 lut 2009, 23:09

Za filtr Mazdy płaciłem 20 PLN.W carspeed (znany i polecany sklep na forum mazdaspeed).
robak
Posty: 1
Rejestracja: 26 sty 2009, 11:33
Lokalizacja: Płock

13 lut 2009, 0:23

witam
na stronie Manna można bardzo dokładnie określić model miatki i wybrać ponadto filtr
powietrza i paliwa, właśnie będę robił przegląd po kupnie mxpiątki, czy można zaufać tej firmie także w zakresie filtrów powietrza i paliwa?
boję się, że wydam pieniądze a filtr nie będzie pasował
przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

13 lut 2009, 1:04

DieSpinnePL pisze:to oryginalny filtr do 1.6 w nbfl w Krakowie kosztuje 45zł.

:shock: Ja w wakacje kupowałem oryginalne Mazdy za bodajże 17zł sztuka. W tej chwili nawet po przeliczeniu euro na pln wychodzi ok 25zł na ILMotorsport. Na szczęście mam jeszcze jeden w zapasie :mrgreen: Tak czy siak proponuję zamówić większą ilość filtrów Mazdy i rozprowadzić po klubowiczach. Wyjdzie tanio i nikt nie będzie się musiał zastanawiać, czy na pewno ma dobry filtr :cool: Albo udać się tam, gdzie Andi68 :wink:
Szymon
Posty: 73
Rejestracja: 14 sie 2007, 12:54
Lokalizacja: Poznan

13 lut 2009, 7:39

Ja kupowalem tu http://allegro.pl/item545812144_oryginalny_filtr_oleju_mazda_benzynowa_rx8_rx_8.html
oryginal 17zl + przesylka
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

13 lut 2009, 9:32

vox pisze:Przecież tam nie ma ruchomych części ...

jest - zawor upustowy :wink:

wczoraj byłem w serwisie i jak by co, to oryginalny filtr do 1.6 w nbfl w Krakowie kosztuje 45zł.

chyba za 35 zl jest filtr oleju k&n`a z wygodna wypustka na klucz :mrgreen:
Obrazek
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

13 lut 2009, 14:54

Ale nikt nie powiedział że mazdowski jest lepszy niż MANN...., knecht itd.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
PanKolczyk
Posty: 457
Rejestracja: 15 lip 2008, 0:22
Model: NB
Wersja: miracle
Lokalizacja: Łódź

13 lut 2009, 15:42

tomai pisze:Ale nikt nie powiedział że mazdowski jest lepszy niż MANN...., knecht itd.

Było po prostu powiedziane, że oryginalny mazdy kosztuje bardzo mało więc nie ma sensu szukać zamienników.

pozdr
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

13 lut 2009, 16:30

PanKolczyk pisze:
tomai pisze:Ale nikt nie powiedział że mazdowski jest lepszy niż MANN...., knecht itd.

Było po prostu powiedziane, że oryginalny mazdy kosztuje bardzo mało więc nie ma sensu szukać zamienników.

pozdr


Szukać zamienników akurat nie musze bo mam bliżej do normalnego sklepu/ hurtowni niż do salonu mazdy (drugi koniec Poznania) także po MANN-a mam bliżej i dlatego pytam , czy są jakieś racjonalne powody kupna mazdowskiego filtra.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

13 lut 2009, 16:46

tomai pisze:
PanKolczyk pisze:
tomai pisze:Ale nikt nie powiedział że mazdowski jest lepszy niż MANN...., knecht itd.

Było po prostu powiedziane, że oryginalny mazdy kosztuje bardzo mało więc nie ma sensu szukać zamienników.

pozdr


Szukać zamienników akurat nie musze bo mam bliżej do normalnego sklepu/ hurtowni niż do salonu mazdy (drugi koniec Poznania) także po MANN-a mam bliżej i dlatego pytam , czy są jakieś racjonalne powody kupna mazdowskiego filtra.


Kup sobie MANN-a i nie zawracaj sobie tym głowy.
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

13 lut 2009, 16:52

Wroniasty pisze:
tomai pisze:
PanKolczyk pisze:[quote="tomai"]Ale nikt nie powiedział że mazdowski jest lepszy niż MANN...., knecht itd.

Było po prostu powiedziane, że oryginalny mazdy kosztuje bardzo mało więc nie ma sensu szukać zamienników.

pozdr


Szukać zamienników akurat nie musze bo mam bliżej do normalnego sklepu/ hurtowni niż do salonu mazdy (drugi koniec Poznania) także po MANN-a mam bliżej i dlatego pytam , czy są jakieś racjonalne powody kupna mazdowskiego filtra.


Kup sobie MANN-a i nie zawracaj sobie tym głowy.[/quote]

No nareszcie jakaś konkretna wypowiedź.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

13 lut 2009, 21:12

mazda tez nie produkuje sama filtrow, wiec pewnie ktoras z bardziej znanych firm jest dostawca :wink:
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5459
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

19 lut 2010, 14:33

Z okazji wymiany oleju w moim pojezdzie dostal sie przypadkiem w moje lepkie łapy filtr oleju Filtrona. Oczywiscie wstrząsnął mną ten fakt i od razu zamówiłem filtr marki Bosch. W madzi wkrecony byl orginał Mazdy tak wiec pokusielm sie o drobne porownanie filtrow.

Od lewej:
Mazda, Bosch, Filtron (OP 532/2)

Obrazek

Na pierwszy rzut oka Filtron jest nizszy, ale to akurat nie robi roznic, natomiast najciekawsze przed nami:

Obrazek

Zauwazyliscie? Nie? No to kolejna fotka:

Obrazek


I blizsze porownanie z Bosch'em:

Obrazek

Troche male te otwory w filtronie....

I porownanie Bosch'a z orginalem, praktycznie identyczne filtry:

Obrazek

Moze suma 6 otworow w filtronie jest rowna temu, ktory jest w bolcu na ktory nakreca sie filtr (bo na bank jest mniejsza od duzego otworu w filtrze) ale mimo wszystko fajnie jakby produkt chociaz przypominal OEM'owski filtr pod wzgledem konstrukcji, napewno nie wzbudzilo to we mnei zaufania do tego produktu.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

19 lut 2010, 17:09

hmmm.. z podstaw mechaniki płynów, w takim wypadku jak np. ten który Five opisujesz, mniejsze otwory mogą w tym przypadku wymuszać intensywniejszy przepływ, taki zabieg może mieć prosty powód (oczywiście zakres, umiejscowienie ma bardzo wielkie znaczenie, i wstrzelenie się w te idealne to wymaga no... wielu wysiłków.) > tani zamiennik a musi stawić czoła temu co seryjny daje rade, kosztem żywotności i szybszego zużycia otrzymuję się "jakąś tam lepszą" wydajność, jednym słowem, paliwo wpada pod większym ciśnieniem kierunkowym przez co "filtrowanie" jest intensywniejsze ale skuteczność tego to już poważne rachunki różniczkowe:/. Jednym słowem żeby było tanio i "Też dobrze" zmniejszono prawdopodobnie otwory, tylko taka moja teoria > tzn. że na krótką metę ten filtr nie będzie wcale gorszy, tylko kto wymienia filtr oleju prędzej niż wymieniamy olej?.
Swoją drogą ten sam przypadek nie potwierdza się dla każdego filtra (zamiennika mazdy) przez filtrona. Chociaż filtr do b6/BP/FP to w maździe to samo= B6Y1 o ile dobrze pamietam, to filtr np. szukając w sklepie zamiennika filtru do FP (podajac samochod vin) dostałem filtron co się okazało że: buduję większe nieco niż ten mazdowski. Czym się sugerowali:/? mam nadzieje ze nie wielkościa auta;). Jeden filtr produkują w zależnosci od auta w różnych wersjach? nie wiem jak to tłumaczyć.

Swoją drogą tak z życia wzięte to moj szfagier w Germańskim ASO bardzo często mówi mi o tym że jeżeli już zamiennik "Czegoś" a jest dostępny BOSCH, to tylko BOSCH u nich biorą bo są naprawde wiernie odwzorowane i nie bywają kłopotliwe.
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5459
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

19 lut 2010, 17:46

grzes pisze:hmmm.. z podstaw mechaniki płynów, w takim wypadku jak np. ten który Five opisujesz, mniejsze otwory mogą w tym przypadku wymuszać intensywniejszy przepływ, taki zabieg może mieć prosty powód (oczywiście zakres, umiejscowienie ma bardzo wielkie znaczenie, i wstrzelenie się w te idealne to wymaga no... wielu wysiłków.) > tani zamiennik a musi stawić czoła temu co seryjny daje rade, kosztem żywotności i szybszego zużycia otrzymuję się "jakąś tam lepszą" wydajność, jednym słowem, paliwo wpada pod większym ciśnieniem kierunkowym przez co "filtrowanie" jest intensywniejsze ale skuteczność tego to już poważne rachunki różniczkowe:/. Jednym słowem żeby było tanio i "Też dobrze" zmniejszono prawdopodobnie otwory, tylko taka moja teoria > tzn. że na krótką metę ten filtr nie będzie wcale gorszy, tylko kto wymienia filtr oleju prędzej niż wymieniamy olej?.

Zagdza sie, jednak mimo wszystko w kwestii zdrowia silnika stawiałbym na paramter przepływu niz na ciśnieniu ;) Poza tym to pompa oleju dyktuje przeplyw oleju a kazda zwężka to jego ograniczenie.
Mysle, ze po prostu filtron posiada takie sitka w wielu filtrach i wklada je gdzie popadnie ;) na bank nie niszcza one silnika, ale widocznie roznia sie od fabrycznych parametrow dla filtra oleju :) Moze jestem wyczulony na takie rzeczy ale za bardzo zalezy mi na dobrym smarowaniu madzi a te otwory nie wroza wydajnosci na poziomie oem'owskiego filtru :)
grzes pisze:Swoją drogą ten sam przypadek nie potwierdza się dla każdego filtra (zamiennika mazdy) przez filtrona. Chociaż filtr do b6/BP/FP to w maździe to samo= B6Y1 o ile dobrze pamietam, to filtr np. szukając w sklepie zamiennika filtru do FP (podajac samochod vin) dostałem filtron co się okazało że: buduję większe nieco niż ten mazdowski. Czym się sugerowali:/? mam nadzieje ze nie wielkościa auta;). Jeden filtr produkują w zależnosci od auta w różnych wersjach? nie wiem jak to tłumaczyć.

Wielkosc nie jest waznym parametrem, byleby dobrze filtrowal i nie stawial za duzego oporu :)
grzes pisze:Swoją drogą tak z życia wzięte to moj szfagier w Germańskim ASO bardzo często mówi mi o tym że jeżeli już zamiennik "Czegoś" a jest dostępny BOSCH, to tylko BOSCH u nich biorą bo są naprawde wiernie odwzorowane i nie bywają kłopotliwe.

:cool: i tak pewnie wszystko z taiwanu ale niektore firmy przykladaja sie bardziej do kontroli jakosci niz inne ;)
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

19 lut 2010, 17:54

Z ciekawostek - wymieniałem kiedyś filtry w dwóch Mercach sprowadzonych z Niemiec.....zrobiłem psie gały gdy znalazłem w autach serwisowanych za Odrą filtry oliwy i powietrza z naszego, rodzimego Filtrona. Oba auta pochodziły z różnych krańców Germanii....
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

19 lut 2010, 18:03

irakleo, bo nasze polskiego produkty często i gęsto są bardzo cenione za granicą - np. świece Iskry mają za granicami naszego kraju świetną renomę
ODPOWIEDZ