[połączony] Pierwszy większy serwis, czyli...

...co warto wymienić zaraz po zakupie?

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

12 wrz 2008, 18:25

Użyłem szukajki, ale w sumie nic takiego nie znalazłem. Przyda mi się bardzo i myślę, że nie tylko dla mnie.

Kupiłem swoją NB no i chciałbym postawić ją na duży przegląd z wymianami tego co potrzeba wymienić, bo nie wiem kiedy i co było robione, niby do końca serwisowana w ASO, ale dopóki sam nie zmienię to nie będę wiedział, czy coś było robione i kiedy ... i tutaj pytanie do bardziej obcykanych w temacie MX5 użytkowników, co warto na dzień dobry wymienić?

Zamierzam wymienić:

- rozrząd (dwie rolki i pasek) -> jest jeszcze z tego co wyczytałem na forum jakaś magiczna sprężynka, którą kupuje się w ASO
- pompę wody i co za tym idzie płyn chłodniczy (czy ciężko się odpowietrza MX5?)
- olej + filtr oleju
- filtr powietrza
- paski - czy wspomaganie jest napędzane tym samym paskiem co alternator, czy są dwa oddzielne paski?
- olej w dyferencjale i skrzyni biegów: czy gdzieś w instrukcji jest co ile się zmienia -> mam instrukcję, ale po niemiecku, a nie szprecham... ;)
- myślę jeszcze nad zestawem tarcze+klocki+ płyn

Czy jest coś jeszcze co dobrze by było wymienić po zakupie MX5, żeby potem uniknąć nieprzyjemnych niespodzianek?
Ostatnio zmieniony 13 sty 2011, 3:36 przez majkel, łącznie zmieniany 1 raz.
Adi
Posty: 105
Rejestracja: 17 mar 2007, 19:20
Lokalizacja: Hiszpania

12 wrz 2008, 19:07

Czy jest coś jeszcze co dobrze by było wymienić po zakupie MX5, żeby potem uniknąć nieprzyjemnych niespodzianek?

jak już z DOT-em się bawić to i w sprzęgle warto wymienić plus uszczeleczki
Dizajer
Posty: 1101
Rejestracja: 16 kwie 2007, 9:04
Lokalizacja: Poznań / Kujawy
Kontakt:

12 wrz 2008, 19:13

To powinno pomóc:
http://www.miata.net/garage/mainttips.html
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

12 wrz 2008, 22:57

quench - wielki dzięki, pomoże i to bardzo:)
Awatar użytkownika
transporterdriver
Posty: 378
Rejestracja: 02 lip 2009, 0:02
Model: NA
Wersja: 1.6 90km
Lokalizacja: Toruń

14 lip 2009, 22:02

Witam, zamierzam w niedalekim czasie wymienić części typowe po zakupie pojazdu. Wstępnie w planach jest komplet rozrządu, wszystkie filtry, wymiana oleju w silniku, pompa wody, paski. Teraz moje pytanie jakich producentów polecacie co do rozrządu?? filtrów, pasków itp. Ile co kosztuje, mile widziane linki do sklepów z cenami, ewentualnie gdzie wy kupowaliście i za ile, konkrety. Ile kosztuje mniej więcej robocizna ?? Jeżeli ktoś jest z kujawsko pomorskiego kogo polecacie do ogarnięcia tego i w jakiej cenie. Samochód Mazda MX5 NA 90r.

Pozdrawiam
Skyluker
Donator
Donator
Posty: 849
Rejestracja: 15 maja 2009, 15:31
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Kraków

14 lip 2009, 22:56

Rozrząd kupiłem na mx5parts.co.uk - zamienniki + ory uszczelka pod zawory + filtr paliwa za 398zł.
Filtr oleju w ASO ory - 18zł
Filtr powietrza - 30zł JC
Kable WN z e-ngk.pl za 190zł
Świece NGK z e-ngk.pl za 40zł
andi68
Posty: 107
Rejestracja: 03 wrz 2008, 19:12
Lokalizacja: Kraków, Kwaczała

14 lip 2009, 23:29

Pasek rozrządu-133
Napinacz-65
Rolka napinająca-69
Sprężynka napinacza-19
Uszczelka pokrywy zaworów-65

Wszystko na oryginałach Mazdy

Pompa wody GMB-129

Gwarancja 100 tys. km.

Pasek alternatora i pasek pompy wody SUN -25
Filtr powietrza Knecht (tekstylny) 39
Filtr oleju oryginał-20
Świece NGK
Olej Mobil Rally Formula 5W/50 135 za 4 litry

Wszystko w sklepie Carspeed z Lublina (znany na forum mazdaspeed).

Robocizna 0 PLN, mój Ojciec jest mechanikiem i stwierdził, że wymiana rozrządu w MX5 to banał w porównaniu z 323 (łatwy dostęp).
Mam gdzieś manual z rysunkami wymiany rozrządu, jeżeli potrzebujesz to PW.

Pozdr
Dizajer
Posty: 1101
Rejestracja: 16 kwie 2007, 9:04
Lokalizacja: Poznań / Kujawy
Kontakt:

15 lip 2009, 9:46

ja swego czasu kupiłem wszystko na ilmotorsport, oryginały, pompa GMB, wtedy jeszcze dość korzystnie cenowo to wychodziło, nie wiem jak teraz

wymiane robili mi chłopaki w Yakuzie w Bydgoszczy, 250 zł robocizna

jeśli masz 90r. to przy okazji mógłbyś wymienić nakrętke/trzpień/whatever... - coś tam w okolicach wału - wada fabryczna w rocznikach 90, zapytaj przemasiego albo poszukaj w jego temacie
spilner
Posty: 847
Rejestracja: 06 lut 2009, 9:02
Lokalizacja: Wwa

15 lip 2009, 11:33

Dizajer pisze:wymienić nakrętke/trzpień/whatever...

http://www.miata.net/garage/crankshaft.html
Śrubę na kole pasowym i klin na czole wału, a przy okazji sprawdzić co się tam dzieje. Chyba że masz koło pasowe takie jak na zdjęciu po prawej - czyli miata jest już po swapie silnika.
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

15 lip 2009, 13:07

jesli posiadaszjakiekolwiek miejsce w garazu i komplecik kluczy to jak najbardziej polecam wymiane samemu - w temacie przemasi`ego bodajze wszystko jest opisane i sfotografowane. silnik jest bezkolizyjny, wiec nawet jak zle zalozysz pasek to nic sie nie powinno stac :wink:

za rada fiveopac`a kupilem uszczelke oryginalna pod pokrywe (trzeba pamietac o silikonie w kilku miejscach - opis na miata.net) juz nie pamietam za ile bo zamawialem rok przed peknieciem paska na il motorsport :wink:
pompa, rolka i napinacz gmb i paski contitech. bez uszczelki z jakims termostatem zaplacilem jakies 390zl w intercarsie

wartop tez pomyslec o wymianie przewodow wysokiego napiecia i swiec :cool:
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

25 mar 2010, 7:48

Witam,

Za kilka dni odbiore swoja MX-5 NBfl 1.8 r03 przebieg w granicach 70k. Co byscie polecali wymienic zakladajac ze nie wiem co bylo z autem robione?

Wymienie to co wyczytlałem w różnych wątkach uzupełnijćie braki prosze:

- olej :)
- olej w dyfrze
- olej w skrzyni?
- filtry
- pasek nierządu ;)

Pozostale plyny?

hamulcowy? jakie inne?

co jescze warto bylo by sprawdzic?

Pozdro i dzieki.
Ostatnio zmieniony 25 mar 2010, 8:47 przez sebna, łącznie zmieniany 2 razy.
Aro
Posty: 1215
Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa

25 mar 2010, 7:58

Sprawdź:
Paski osprzętu,
Płyn chłodniczy,
Klocki hamulcowe,
Tarcze hamulcowe,

Wymień:
Płyn hamulcowy,
Płyn w układzie wysprzęglającym.
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
2sopot
Posty: 37
Rejestracja: 30 sie 2009, 20:55
Lokalizacja: 3m

25 mar 2010, 8:25

bez urazy, ale czy mógłbyś poprawić tytuł postu - używana piszemy przez "ż"
dzięki.
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

25 mar 2010, 8:33

2sopot pisze:bez urazy, ale czy mógłbyś poprawić tytuł postu - używana piszemy przez "ż"
dzięki.


hahah ufff no cóż... poprawione
2sopot
Posty: 37
Rejestracja: 30 sie 2009, 20:55
Lokalizacja: 3m

25 mar 2010, 8:40

dzięki :-)
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

25 mar 2010, 8:45

AroJano pisze:Sprawdź:
Paski osprzętu,
Płyn chłodniczy,
Klocki hamulcowe,
Tarcze hamulcowe,

Wymień:
Płyn hamulcowy,
Płyn w układzie wysprzęglającym.


To wszystko w dodatku do tego co ja wypisalem rozumiem?

Dzieki
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2623
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is Miziak
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

25 mar 2010, 10:38

sebna pisze:
AroJano pisze:Sprawdź:
Paski osprzętu,
Płyn chłodniczy,
Klocki hamulcowe,
Tarcze hamulcowe,

Wymień:
Płyn hamulcowy,
Płyn w układzie wysprzęglającym.


To wszystko w dodatku do tego co ja wypisalem rozumiem?

Dzieki


Raczej tylko to co napisał AroJano.

Rozrząd z tego co pamiętam przy 90 tys, chyba że Twój przebieg jest nieudokumentowany.
Oleje i filtry przy najbliższym przeglądzie wg. książki serwisowej.

Chyba, że tak jak ja lubisz "kupować" święty spokój to możesz lecieć po całości :mrgreen: . Ale nawet ja na razie nie dotykałem rozrządu.

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

25 mar 2010, 10:45

pmcomp pisze:Raczej tylko to co napisał AroJano.

Rozrząd z tego co pamiętam przy 90 tys, chyba że Twój przebieg jest nieudokumentowany.
Oleje i filtry przy najbliższym przeglądzie wg. książki serwisowej.

Chyba, że tak jak ja lubisz "kupować" święty spokój to możesz lecieć po całości :mrgreen: . Ale nawet ja na razie nie dotykałem rozrządu.

Pozdro


Hehe nie raczej nie jestem z tych, wręcz przeciwnie uważam, że nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu ;).

Wraz z autem dostaję cala historie serwisową + wszystkie rachunki na to co było robione a auto było podobno w ASO serwisowane 3 miesiące temu w ramach wizyty kontrolnej więc podejrzewam, że wszystko jest zrobione ale przeglądnę te papierki dopiero jak je dostane - pewno dzisiaj.
ODPOWIEDZ