[NA] Światła mijania(dzienne) w kierunkach - INACZEJ

Ogólny opis instalacji

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

emo66
Posty: 12
Rejestracja: 15 cze 2008, 14:45
Lokalizacja: Warszawa

15 cze 2008, 15:14

Witam wszystkich.

Chciałem podzielić się moim rozwiązaniem świateł drogowych. Wczoraj pomagałem zamontować mojemu koledze (świeżo upieczonemu właścicielowi MX5) światła. Rozwiązałem to następująco. Same lampy wykonaliśmy zgodnie z opisem znalezionym wcześniej na tym forum. Oprawki dwuwłóknowe wyjęte na szrocie z tylnych świateł stopu z Matiza, zastąpiły seryjne Miaty. Z przełącznika świateł z koła kierownicy odciąłem sygnał podnośnika świateł oraz same światła mijania. Po zamianie świateł w kloszu kierunku do pierwszego (słabszego) włókna w żarówce podłączyłem światła pozycyjne, natomiast do odciętego wcześniej przewodu świateł mijania przez przekaźnik drugie (silniejsze). Następnie pod sygnał z włącznika podnośnika świateł z konsoli centralnej (pod awaryjnymi) podłączyłem przez przekaźnik (oryginalne) światła mijania. Oba przekaźniki spiąłem w układzie.
Efekt:
1. Po włączeniu z włącznika przy kierownicy pierwszej pozycji., zapala się jedno słabsze włókno w żarówce imitując (bardzo dobrze) światła postojowe.

2. Po włączeniu z włącznika przy kierownicy drugiej pozycji, zapala się drugie włókno w żarówce zastępując światła mijania.

3. Po włączeniu z włącznika na konsoli centralnej, otwierają się i zapalają oryginalne światła mijania, gasząc przy tym jaśniejsze włókna, pozostawiając jedynie nasze nowe "pozycyjne".

Efekt jest bardzo dobry, a przy okazji jeśli policja każe zapalić postojowe nie będzie żadnego problemu.

Można było jeszcze podciągnąć sygnał z któregoś zapłonowego, tak by wszystko gasło i zamykało się po wyjęciu kluczyka, ale to był mój pierwszy raz.

Cena.
dwie oprawki z Matiza ze szrotu (zdrowo przepłacone) - 10zł
Dwa przekaźniki samochodowe 12V (teraz już wiem że można to zrobić na jednym) - 11zł
Żarówki na stacji - 2,95zł
Przewody miałem z jakiejś instalacji z innego samochodu - nowe pewnie coś koło 10zł
Trochę cyny kalafonii i prądu - ?

Jak coś to jestem z warszawy i chętnie komuś pomogę, bo pomimo tego że moja dziewczyna ma mnie za debila to lubię sobie czasem podłubać przy samochodach. Niedługo wymiana oleju, a w przyszłości rozrząd
Ostatnio zmieniony 12 sty 2011, 23:49 przez majkel, łącznie zmieniany 1 raz.
M1
Posty: 20
Rejestracja: 29 maja 2008, 17:54
Lokalizacja: sko-kam

15 cze 2008, 21:13

emo66 pisze:bo pomimo tego że moja dziewczyna ma mnie za debila


:mrgreen: :razz:

Ciekawe rozwiazanie :idea:
zaMIATAm
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

15 cze 2008, 22:27

emo66, a co z kierunkowskazami ?
Rozwiązałeś tak samo jak mam np ja ? (czyli pomarańczowa W5W zamiast dawnych postojowych)

Sorrki, że sie dopytuje, ale troszkę Ci sie pomyliły nazewnictwa świateł i ja sie pogubiłem również z nimi :P
emo66
Posty: 12
Rejestracja: 15 cze 2008, 14:45
Lokalizacja: Warszawa

15 cze 2008, 23:03

To prawda że trochę namieszałem :). Ale zawsze miałem problemy z nazewnictwem. Więc działa to tak:

Po włączeniu przełącznika świateł na pierwszą pozycję, zapala się tylko górne (słabsze) włókno żarówki zamontowanej w miejscu dawnego kierunkowskazu imitując światła pozycyjne.

Po przełączeniu na II pozycję zapala się dodatkowo drugie włókno (świecą oba) tworząc w ten sposób światła mijania (lub dzienne jak kto woli).

Po naciśnięciu włącznika na konsoli środkowej, światła podnoszą się i włączają oryginalne mijania (czyli nie długie) wyłączając przy tym silniejsze włókno w nowych "dziennych"

Kierunkowskazy są zgodnie z twoim opisem w miejscach po oryginalnych pozycyjnych. Mankamentem jest to że mają mniejszy opór więc kierunkowskaz miga szybciej. Można to zrównoważyć wkładając mocniejsze żarówki w boki lub wlutowując oporniki.

Mam nadzieję że teraz to brzmi jaśniej.
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

15 cze 2008, 23:20

Mi chodziło tylko o kierunkowskazy :)

Reszte zakumałem :)

światła długie to drogowe ;) :P

Chciałem podzielić się moim rozwiązaniem świateł drogowych.


Ale zapewne wszyscy zakumają że chodzi o montaż świateł dziennych ;) Spoczko.

A masz może fotkę wlącznika na konsoli środkowej ?
emo66
Posty: 12
Rejestracja: 15 cze 2008, 14:45
Lokalizacja: Warszawa

15 cze 2008, 23:24

Jak to fotkę. Podłączyłem pod ten seryjny pod włącznikiem świateł awaryjnych (no chyba że nie jest on seryjny?) U mojego kolegi przed moim montażem działał on jedynie tak że otwierał klapy świateł (ale ich nie zapalał). No chyba że seryjnie takiego nie ma, albo służy on do czegoś innego o czym nie wiedziałem!?!?
Awatar użytkownika
KyRy
Moderator
Moderator
Posty: 3763
Rejestracja: 13 mar 2008, 11:23
Model: NA
Wersja: Chiquita
Lokalizacja: Kotlina Kłodzka
Kontakt:

16 cze 2008, 7:58

emo66 pisze:U mojego kolegi przed moim montażem działał on jedynie tak że otwierał klapy świateł (ale ich nie zapalał)

i tak powinien działać...
Są: Chiquita | 93LE | Błękitna Laguna
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
emo66
Posty: 12
Rejestracja: 15 cze 2008, 14:45
Lokalizacja: Warszawa

16 cze 2008, 9:57

No, czyli wszystko OK. Szczególnie że przed montażem owy przycisk nie spełniał jakiejś istotnej funkcji, a teraz jest powód by go używać (z całym szacunkiem dla fanów 100% oryginalności Miaty).
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

16 cze 2008, 23:58

aaa ok :)

To już wszystko jasne ;)

Faktycznie ten przycisk jakoś specjalnie często nie jest w użyciu. Tylko gdy chcesz coś zrobić przy światłach albo ze światłami czyli np wymienić żarówke czy coś zrobić w komorze silnika pod światłami ;) Można sie obejść ;)

Niech śmiga :D

Tylko trzeba wkońcu sie zabrać za te kierunkowskazy żeby były wyraźniejsze i wolniej migały :P Bo jeżdzę już z nimi ponad pół roku ;)
outsider
Posty: 102
Rejestracja: 09 cze 2008, 23:06
Lokalizacja: Warszawa

17 cze 2008, 9:26

Hej, a jaki jest cel przerabiania tych świateł? Jest jakiś praktyczny powód czy chodzi wyłącznie o estetykę?
emo66
Posty: 12
Rejestracja: 15 cze 2008, 14:45
Lokalizacja: Warszawa

17 cze 2008, 10:26

Przede wszystkim (oczywiście jak kto woli) estetyczny, ale jadąc 100km/h lekką Mazdą po trasie Łazienkowskiej nawet taki laik jak wyraźnie wyczuwa poprawę aerodynamiki, no i pole widzenia jest dużo większe.

A z tymi kierunkami to chyba trzeba coś z diodami pokombinować.
Dizajer
Posty: 1101
Rejestracja: 16 kwie 2007, 9:04
Lokalizacja: Poznań / Kujawy
Kontakt:

17 cze 2008, 10:40

emo66 pisze:no i pole widzenia jest dużo większe.


Ja co prawda też zamontowałem dodatkowe lampki żeby nie używać orginanlnych ale bardzo lubie je oglądać własnie ze środka auta w czasie jazdy. Kozacko wtedy wyglądają.
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

19 cze 2008, 0:59

emo66 pisze:A z tymi kierunkami to chyba trzeba coś z diodami pokombinować.


Nie do końca to jest dobry pomysł. Bo nie zniwelują one szybszego migania, ponieważ odpowiednik takiej 21W zabiera podobną ilość wattów co nasze W5W :P Czyli niby będzie mocniej świeciła, ale raczej nie wolniej.

A światła do jazdy dziennej dodają estetyki :) Mi osobiście sie bardziej samochód podoba ze schowanymi światłami :)
A pozatym lepsza aerodynamika, mniejsze zużycie prądu co w sumie w jakiejś jednej milionowej przekłada sie na mniejsze zużycie paliwa (ale to za mało jako powód:P ). U mnie dodatkowo z racji automatycznego włącznika nie trzeba nawet myśleć o włączaniu świateł bo same sie włączają a po jeździe same wyłączają (przez co nie grożą mi mandaty za jazde bez świateł i rozładowanie aku za pozostawienie na światłach :P ).

A widok otwartych świateł mijania od środka jest po prostu cudowny. Ja osobiście bardzo go lubię :D
Sławek
Posty: 33
Rejestracja: 01 sie 2007, 13:41
Lokalizacja: Łódź

27 cze 2008, 15:48

hmm, a czy jak mrugniesz długimi to podniosą się lampy z pozycji schowanej? chyba nie, trzaby mrugając długimi jednocześnie wcisnąć przycisk na desce.
Co do migaczy, to opisywałem jak zaimplementowałem halogenowe żarówki 23W pomarańczowe z migaczy motocyklowych w jednym wątku, działa to bardzo ładnie i miga w prawidłowym rytmie, choć oczywiście mimo żarówki 23W nie ma takiej siły świecenia jak dawne migacze w dużych kloszach. Ale jest ok raczej, zresztą skoro w motocyklach jest to dopuszczalne to w autach też chyba powinno być.
pzdr
koń w galopie, baletnica w tańcu, fregata pod żaglami, roadster topless
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

27 cze 2008, 16:01

Sławek, chodziłem po sklepach motocyklowych ale na razie nie udało mi sie ich trafić. Same białe do pomarańczowych kloszy.

Masz jakieś namiary internetowe ?
Sławek
Posty: 33
Rejestracja: 01 sie 2007, 13:41
Lokalizacja: Łódź

28 cze 2008, 11:53

DieSpinnePL pisze:SĹ�awek, chodziłem po sklepach motocyklowych ale na razie nie udało mi sie ich trafić. Same białe do pomarańczowych kloszy.

Masz jakieś namiary internetowe ?


no na przykład taki
http://www.moto.allegro.pl/item387348459_mini_migacze_kierunkowskazy_kierunki_uniwersalne.html
tylko nie bierz tych za 9,99, tam jest jakaś lipna żarówka (sam taki halogenik kosztuje prawie 10zł w detalu), ma być ewidentnie 23W (i 12v :-) ).
w jakimś tam poście opisywałem, jak zrobić takie migaczyki z elementów miedzianej armatury do CO, u mnie działa ponad pół roku bez zarzutu, miedziane osłonki znakomicie odprowadzają ciepło i nic się nie wytapia nie smaży.
W razie poczeby mogę zdjęcia jakieś dorzucić ew wpadnij do mnie kiedy do Łodzi to pokaże co i jak czy nawet możnaby zrobić od razu, jeślibyś był w sobotę rano żeby sklepy były czynne. pzdr
koń w galopie, baletnica w tańcu, fregata pod żaglami, roadster topless
emo66
Posty: 12
Rejestracja: 15 cze 2008, 14:45
Lokalizacja: Warszawa

29 cze 2008, 11:15

Mignięcie długimi działa bez zarzutu, jako że zasilanie siłowników jest realizowane za pośrednictwem kilku różnych przewodów.
Sławek
Posty: 33
Rejestracja: 01 sie 2007, 13:41
Lokalizacja: Łódź

30 cze 2008, 8:37

emo66 pisze:Mignięcie długimi działa bez zarzutu, jako że zasilanie siłowników jest realizowane za pośrednictwem kilku różnych przewodów.

no to rewelacja, musze popróbować
ale wiesz co, wg przepisów polskich to powinno być tak, że światła do jazdy dziennej włączają się samoczynnie wraz z uruchomieniem silnika tzn. że nie trza ich oddzielnie włączać, ani wyłączać, chociaż wiadoma rzecz nikt tego nie sprawdza.
No i jak lampy są schowane, często zdarza się je zostawić włączone (te dzienne znaczy), powinno się jakiś brzęczyk założyć przypominacz
pzdr
koń w galopie, baletnica w tańcu, fregata pod żaglami, roadster topless
Bastik
Posty: 9
Rejestracja: 11 kwie 2008, 8:58
Lokalizacja: Warszawa

28 wrz 2008, 11:54

Z opisu wynika, ze jak jedziesz w dzien to palą się dwa włókna w oprawkach od kierunków, czy nie grzeją sie wtedy lampy za bardzo( na przykład w lato, w upał), w końcu to kierunki i były przewidziane na chwilową pracę????

A z cielawostek..... mam Miate NA z Canady i okazało sie, że... w kierunkach nie ma wkładek pomarańczowych tylko jest źarówka pomarańczowa!!! i w dodatku dwuwłóknowa, tam w Canadzie chyba moźna miec dzienne światła pomarańczowe.....
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

28 wrz 2008, 12:17

u mnie wszystko działa OK. Klosz jest duży. Nie ma problemów. Jeżdżę tak blisko rok.

Kanadyjska wersja miała seryjnie światła dzienne :P
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

28 wrz 2008, 13:06

Na aukcjach allegro jest mnóstwo żarówek ledowych z mocowaniem takim jak żarówka od kierunku. Te ledowe wynalazki zawierają w sobie około 24 diód świecących na biało, a z wydzielaniem ciepła nie ma najmniejszego problemu. Pytanie tylko jak to świeci....może ktoś już próbował takiego rozwiązania?
MATI2258
Posty: 26
Rejestracja: 14 lis 2008, 22:58
Lokalizacja: Kraków

21 lis 2008, 11:48

Bardzo bym prosił o zamieszczenie jakiegoś zdjęcia z włączonymi tymi światłami w kierunkowskazach. Mam zamiar zrobić coś takiego tylko nie wiem czy się opłaca. Osobiście uważam że podnoszone światła mają swój urok ale mimo wszystko w ciągu dnia wolał bym ich nie podnosić.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

13 sty 2014, 5:53

Odkop roku ;) ale na temat.

drodzy Miatowicze jak sie ma sprawa dziś z pomarańczowymi postojówkami?
U mnie teraz zapalone świecą na pomarańczowo a gdy wrzucam kierunek świecą po prostu mocniej. Na lampach jest homologacja E2 oraz typ A czyli światła postojowe.

No i właśnie jak to się ma do prawa i tego że jest to Miata?

Myślę, że podczas nieudanej kontroli po prostu wykręce pomarańczowe żarówki, kierunki zostaną w odblaskach a postojowe z racji tego że w lampach wessema jest oprawka zainstaluje tam żarówki.

Doradźcie coś :)
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

13 sty 2014, 20:56

A dlaczego chcesz mieć pomarańczowe postojówki? Wyjmujesz pstryczek plasticzek z lampy ori, wkładasz w jego miejsce dwuwłóknówkę, a zamiast starych postojówek wkładasz motocyklowe pomarańczowa 21W i jest absolutnie super.

To co opisujesz to jest generalnie standard Kanadyjski, tylko tam nie masz pomarańczowych żarówek a zwykłe dwuwłókno za tym pomarańczowym dzynksem.
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

13 sty 2014, 21:07

Kurak pisze:A dlaczego chcesz mieć pomarańczowe postojówki? Wyjmujesz pstryczek plasticzek z lampy ori, wkładasz w jego miejsce dwuwłóknówkę, a zamiast starych postojówek wkładasz motocyklowe pomarańczowa 21W i jest absolutnie super.

To co opisujesz to jest generalnie standard Kanadyjski, tylko tam nie masz pomarańczowych żarówek a zwykłe dwuwłókno za tym pomarańczowym dzynksem.


Zalezy co rozumiesz przez super, jesli ladnie wyglada i niezle dziala to sie zgadzam. Natomiast nadal jest problem, ze to nie przechodzi kontroli, bo lampy nie maja homy jako dzienne.
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

14 sty 2014, 0:24

Wygląda świetnie i działa bardzo dobrze, dużo lepiej niż się spodziewałem. Czasami ich użīwam jak przeciwmgielnych i dosć dobrze się sprawdzają (muszę tylko dodać prztyczek żeby można je było odpalić przy włączonych mijania). Problem jest nadal, ale już dużo mniej podejrzanie wygląda, a jeśli chodzi o światła do jazdy dzienniej to jest tutaj dość duża samowolka. Mnie przegląd przechodzi bez problemów, z Policją też nigdy zwady nie było (a były zwady o inne rzeczy) ale to wiadomo, kwestia diagnosty.
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

14 sty 2014, 7:29

Kurak pisze:A dlaczego chcesz mieć pomarańczowe postojówki? Wyjmujesz pstryczek plasticzek z lampy ori, wkładasz w jego miejsce dwuwłóknówkę, a zamiast starych postojówek wkładasz motocyklowe pomarańczowa 21W i jest absolutnie super.

To co opisujesz to jest generalnie standard Kanadyjski, tylko tam nie masz pomarańczowych żarówek a zwykłe dwuwłókno za tym pomarańczowym dzynksem.


Nie wiem co masz na myśli z tym pstryczkiem plasticzkiem. Co do moich postojowych lamp to mam u siebie żarówkę pomarańczową dwuwłoknową. Jest tylko to jedno jedyne miejsce dostępne w tych lampach. I nie to że chciałem mieć pomarańczowe postojówki ale takie kupiłem i wygląda to bardzo dobrze :)

Co do Twojego rozwiązania to czy klosz postojówek nie daje zbyt rozproszonego światła żeby cokolwiek nimi oświetlać ?
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

14 sty 2014, 17:23

Bardock pisze:
Kurak pisze:A dlaczego chcesz mieć pomarańczowe postojówki? Wyjmujesz pstryczek plasticzek z lampy ori, wkładasz w jego miejsce dwuwłóknówkę, a zamiast starych postojówek wkładasz motocyklowe pomarańczowa 21W i jest absolutnie super.

To co opisujesz to jest generalnie standard Kanadyjski, tylko tam nie masz pomarańczowych żarówek a zwykłe dwuwłókno za tym pomarańczowym dzynksem.


Nie wiem co masz na myśli z tym pstryczkiem plasticzkiem. Co do moich postojowych lamp to mam u siebie żarówkę pomarańczową dwuwłoknową. Jest tylko to jedno jedyne miejsce dostępne w tych lampach. I nie to że chciałem mieć pomarańczowe postojówki ale takie kupiłem i wygląda to bardzo dobrze :)

Co do Twojego rozwiązania to czy klosz postojówek nie daje zbyt rozproszonego światła żeby cokolwiek nimi oświetlać ?


Pstryczek plasticzek to taki przyjaciel, o:
Zrzut ekranu 2014-01-14 o 18.08.19.PNG


ale wychodzi że takiego u Ciebie nie ma. Lampy europejskie mają klosz z przedziałkiem, o takie:

Zrzut ekranu 2014-01-14 o 18.14.23.PNG


Teoretycznie migacz i postój muszą mieć odseparowane światła, więc nie powinno przejść przeglądu tak jak masz teraz. DRLi u Ciebie też się nie ogarnie (o ile masz taki klosz jaki myślę) - bo ważne jest (wg mnie) żeby ludzie widzieli jednak jak masz wrzucony kierunek i że masz jednak zamiar skręcić :)

Zatem instalując postoje w dużych kloszach jakby nic nie tracisz, tylko trzeba pamiętać o podniesieniu oczek.
Zostawiając migacze tylko w odblaskach tracisz na widoczności od przodu (z boku nie zyskujesz bo chyba i tak jest na błotniku?)
Zostawiając migacze tam gdzie fabrycznie zyskujesz widoczność ale musisz też jeździć na co dzień z otwartymi lampami. Mnie tam trochę przeszkadza :)

Czyli wracając do oryginalnego pytania, po zrobieniu dużej ilości zamieszania przyznaję się że nie wiem czy można mieć pomarańczowe postojówki, ale na pewno nie można mieć postojówki i migacza w jednym "przedziale" lampy :)

Co do oświetlania rzeczy tymi DRLami, one doświetlają dobrze okolice bliskie samochodu z przodu oraz dużo dają lewo/prawo, a w razie mgły mniej się od niej odbijają niż zwykłe (bo i są niżej). Ale to tylko dodatek, nie można z nich korzystać jak z normalnego oświetlenia (chociaż, jakby nie patrzeć, to jest prawie 40W światła więcej).
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

14 sty 2014, 17:24

A, i ja mam właśnie tam gdzie Ty żółtą dwuwłóknówkę (postój/migacz) mam białą dwuwłóknówkę (postój/DRL).
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

19 sty 2014, 23:14

Szczerze to nie wyobrażam sobie jeździć z zamkniętymi lampami :)

Przyjrzałem się i tego plastiku pomarańczowego nie mam, ale to dlatego, że w tym zestawie jest pomarańczowa żarówka dwuwłóknowa. Natomiast jest podziałka i myślę czy by postojowe żarówki zainstalować w tym najmniejszym przedziale. Problem w tym, że jest tam zaślepione miejsce i chciałbym to zrobić inaczej niż mój poprzednik, czyli kilogram silikonu czy innego gluta który został tam użyty w spółce z taśmą izolacyjną :P

zdjęcie załączone poniżej.

edit1.
Przyjrzałem się i wystarczy kupić oprawkę małą podobną jak do tej dużej żarówki i wyciąć małą dziurę i 3 otworu w które oprawka będzie wchodzić a potem przekręcając ją zablokować :)
edit2.
wycięta cała dziura ma około 2.3 cm, więc oprawka tak jak tu:
http://allegro.pl/oprawa-gniazdo-zarowk ... 28913.html której średnica całkowita 1.5 cm zmieści się super :) Problem tylko, że wtyczkę trzeba też znaleźć.
Pilniczek w ruch i można działać :)



tu widać
Obrazek



zaraz postaram się zdjąć ten silikon z żarówką i może dostrzegę tam jakieś rozwiązanie.


Lampy mam europejskie a przynajmniej na nich jest norma E2. Co do samych pomarańczowo świecących świateł to z 2 powodów chce to mieć. Podoba mi się i zdaje mi się, że jestem bardziej widoczny. Nie sądzę też by ktoś miał problem ze zinterpretowaniem w którą stronę skręcam. Lampka dosyć mocno miga a do tego dochodzi obrysówka w zderzaku, która zapala się tylko podczas wrzucenia kierunku albo włączenia świateł awaryjnych. Jeśli policja się przyczepi to wystarczy odciąć po 1 kablu na stronę, no i pod warunkiem, że postojowe białe już będą :)

Przypomnę też, że mam Miate, więc kierunków w błotniku nie ma :)
Załączniki
1613868_10201192601487709_1479221101_n.jpg
piękna robota
ODPOWIEDZ