Uszczelka głowicy - wymiana

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

dimmu
Posty: 125
Rejestracja: 07 paź 2007, 8:49
Lokalizacja: bielsko-biała
Kontakt:

09 lut 2008, 18:37

Witam
Mam niewielki wyciek spod głowycy chciałbym to zrobic jakos w miare niedrogo pytanie czy musze wymieniac wszystkie uczczelki od głowcy w gore czy wystarczy sama uszczelka ???
Czy podczas planowania głowicy ( cokolwiek to znaczy ) mozna cos inaczej zrobic zeby dodac mocy autku, wiem ze głupie pytanie ale chce wiedziec wszystko zanim zaczne walczyc z mechanikami ???
Wojtek

PS slabe strony mx5 to zacisk tylny hamulca, glowica i cewki. Jak na razie mam 2 defekty z 3 :)
Ostatnio zmieniony 19 sty 2011, 4:19 przez majkel, łącznie zmieniany 2 razy.
tremba
Posty: 39
Rejestracja: 25 mar 2007, 17:36
Lokalizacja: Gdynia

09 lut 2008, 18:49

Zalezy w jakim stanie masz pozostale uszczelki, dobra praktyka jest wymiana wszystkich. Ale jezeli jeszcze sa elastyczne to powinny troche wytrzymac. Oczywiscie uszczelka glowicy to mus. Co do planowania to po takim zabiegu zwiekszysz stopien sprezania co powinno teoretycznie zwiekszyc moc. Oczywiscie wszystko zalezy od tego ile splanujesz i jak grubej uszczelki uzyjesz. No i pamietaj ze po podniesieniu stopnia sprezania uzywaj wysokooktanowego paliwa. Jak chcesz dalej sie bawic to korzystajac ze zdjetej glowicy wypoleruj kanaly dolotowe i wydechowe, a przynajmniej oczysc z nagaru. Polerowanie duzo mocy Ci nie doda ale na pewno poprawi sprawnosc silnika i ekonomicznosc. Ja przerabialem to na motocyklach i zeby uzyskac wyrazny efekt to musisz jeszcze dopasowac caly dolot i wydech, tzn. tak zeby opory przeplywu byly jak najmniejsze. Powiem szczerze ze roboty jest do cholery i troche, no i czasu duzo mija zanim sie to zrobi porzadnie.
Cientki
Posty: 524
Rejestracja: 28 cze 2007, 22:58
Lokalizacja: Warszawa

09 lut 2008, 19:16

tremba pisze: No i pamietaj ze po podniesieniu stopnia sprezania uzywaj wysokooktanowego paliwa


Bez przesady, mocy tyle nie przybywa zeby jezdzic na wysokooktanowym.
Po samym planowaniu glowicy to raczej nie poczujesz przyrostu mocy... Samo planowanie nie jest drogie ale jak chcesz polerwoac kanaly itp to krzykna Ci ok 1,5- 2 tys. Zalezy od warsztatu ale licza sobie raczje chlopcy za taka pierdole wiec mysle ze to nie warte zachodu bo dostanieszmoze z 10 hp wiecje a moze nawet mniej. Lepiej zrobic na "fabryke" a zaoszczedzone pieniadze przeznaczyc na cos co da wiecej. To takie moje zdanie tylko :wink:
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5459
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

09 lut 2008, 19:35

Obawiam sie ze mylicie pojecia. Uszczelka pod glowica to niezbyt to samo co pod pokrywą zaworów a o to koledze dimmu zapewne biega. Planowanie glowicy ma sie nijak do pokrywy :P
Wyciek zwalczysz tylko nową oryginalna uszczelką, zadna podrobą z JC. Koszt uszczelki ok 80 zl.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Noel
Posty: 186
Rejestracja: 23 paź 2007, 11:40
Lokalizacja: Żory

09 lut 2008, 20:10

Podłacze sie pod temat,U mnie okazało sie ze głowica jest peknieta(nie umie dojsc do tego jaim cudem w aucie o przebiegu 24 tys - moze przez wypadek,kupiłem ja rozbita),za spawanie głowicy chca 600-800zł no i musza splanowac ja,za uszczelke w ASO pod głowice wołaja 240zł :/ i teraz pytanie - czemu tak duzo,czy dostane gdzies zamiennik i czy lepiej warto oryginał?.No i jak to planowanie wpłynie na zywotnosc silnika (wału itd) co o tym myslicie?
Cientki
Posty: 524
Rejestracja: 28 cze 2007, 22:58
Lokalizacja: Warszawa

09 lut 2008, 21:12

Mysle ze lepiej oryginał. Nie warto na tym oszczdzac. Takie jedno planowanie nie powinno jakos negatywnie wplynać na zywotnosc silnika - zawsze trzeba splanowac glowice i dac nowa uszczelke po jej demontazu.
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5459
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

09 lut 2008, 21:37

Glowice planuje sie by dobrze dolegala/rowno do nowej uszczelki, faktycznie zwieksza sie kompresja ale zalezy to od tego ile jest zebrane z glowicy a sa ta minimalne wartosci wiec nie spodziewalbym sie zadnego odczuwalnego efektu w przyroscie mocy. Wiadomo ze co oryginal to oryginal, natomiast nie koniecznie kupiony w aso ;)
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Cientki
Posty: 524
Rejestracja: 28 cze 2007, 22:58
Lokalizacja: Warszawa

09 lut 2008, 21:51

Fiveopac,
Dokladnie.
Nie orientujesz sie moze czy po zalozeniu oryginalnej uszczelki trzeba dokrecac glowice po pdanym przebiegu ? Bo wiem ze zamiennik Ajusa trzeba po 1000 km dokrecic glowice.
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5459
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

09 lut 2008, 21:55

Nie orientujesz sie moze czy po zalozeniu oryginalnej uszczelki trzeba dokrecac glowice po pdanym przebiegu ? Bo wiem ze zamiennik Ajusa trzeba po 1000 km dokrecic glowice.

Przy wymianie szpilek tak, jak zostawiasz te co byly to nie ma takiej potrzeby.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Noel
Posty: 186
Rejestracja: 23 paź 2007, 11:40
Lokalizacja: Żory

09 lut 2008, 22:16

a jak ze spawana głowica - jest ona jakas słabsza,moze sie rozleciec przy silnym obciazeniu czy cos z tych rzeczy?Troche sie tego boje a autko jednak chce trzymac do momentu az przekaze je dziedzicowi - czyli jeszcze sporo bo jak narazie to jeszcze nie ma go w planach ;P
kobar76
Posty: 15
Rejestracja: 05 lut 2008, 7:12
Lokalizacja: Warszawa_Falenica

18 mar 2008, 7:12

Witam,
prawdopodobnie będę miał do wymiany uszczelkę pod głowicą 1,6 92 r.
mam pytanie gdzie najlepiej się w nią zaopatrzyć i ile to będzie kosztować?
Czy ewentualnie przy wymianie uszczelki zwrócić jeszcze na coś uwagę, co przy tym skontrolować w silniku?
AGENt
Posty: 2019
Rejestracja: 10 lis 2006, 18:52
Model: NA
Wersja: oryginalna
Lokalizacja: Bayern

18 mar 2008, 8:19

przy wymianie uszczelki, musisz splanować głowicę :???:
Cientki
Posty: 524
Rejestracja: 28 cze 2007, 22:58
Lokalizacja: Warszawa

18 mar 2008, 9:03

Oryginalna uszczelka pod glowice w ASO ok 300 zl. Chyba 270. Pewnie odrazu bedziesz wymienial pod pokrywa zaworow - 90 zl.
Stig
Posty: 93
Rejestracja: 13 cze 2007, 16:50
Lokalizacja: Poznań

18 mar 2008, 13:02

Ja bym sprawdził od razu cały rozrząd, pompe wody, może oleju, simmeringi nma wale korbowym przedni i na wałkach rozrządu przednie. Oczywiście warto też zwrócić uwagę na pasek klinowy. Przy zdejmowaniu głowicy można też sprawdzić stan pierścieni tłokowych i tulei cylindrów. To bardzo poważna naprawa więc przy okazji można też dużo starych rzeczy powymieniać. Upewnij się jeszcze czy to na pweno uszcelka pod głowicę. Sprawdź czy w oleju pojawia się piana. Jeśli tak to ta uszczelka. Powiedz jakie są obiawy że chcesz ją wymieniać ?
dimmu
Posty: 125
Rejestracja: 07 paź 2007, 8:49
Lokalizacja: bielsko-biała
Kontakt:

24 wrz 2008, 14:56

Witam

Dałem auto do mechnika żeby mi wymienił uszczelke pod głowicą
mechnik kazał kupić sróby od głowicy mówiąc że takie sróby powinno sie wymienić ?? bo sa stare itp??

czy on ma racje ??

Wojtek
Ostatnio zmieniony 25 wrz 2008, 15:53 przez Fiveopac, łącznie zmieniany 1 raz.
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

24 wrz 2008, 16:00

Wymiana ŚRUB w dieslach to na ogół normalka, ale w benzynie....proponuję je zmierzyć i porównać z oryginałem
Cientki
Posty: 524
Rejestracja: 28 cze 2007, 22:58
Lokalizacja: Warszawa

24 wrz 2008, 16:37

dimmu,
Poniewaz gwint tych srub juz nie bedziue taki sam jak nowych - wyciaga sie i kazda moze miec inny. Wszystkie sruby w glowicy musza byc dokrecona z odpowiednia sila i wszystkie tak samo. Na starych srubach bedzie to niemozliwe bo klucz dynamometryczny bedzie pokazywal zle wartosci - tzn dokrecisz wszystkie niby tak samo a tak naprawde kazda bedzie dokrecona z inna sila i uszczelka znowu do wymiany. Tak mi sie wydaje, moze ktos potwierdzi ?
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

24 wrz 2008, 16:46

dimmu - trafiłeś na dobrego mechanika, gratuluję! Prawda jest taka, że można nie wymieniać, ale powinno się to zrobić:) Chociaż większość partaczy o tym nie wie...
Cientki
Posty: 524
Rejestracja: 28 cze 2007, 22:58
Lokalizacja: Warszawa

24 wrz 2008, 23:13

Jak bys mial problem z kupnem srub to wiem ze dostaniesz je w CER MOTOR. Tylko nie wiem czy to jest siec sklepow i w twoim miescie tez bedzie. Koszt ok 100 zl
dimmu
Posty: 125
Rejestracja: 07 paź 2007, 8:49
Lokalizacja: bielsko-biała
Kontakt:

25 wrz 2008, 9:36

Hej dzieki za info potwierdzam w CER-MOTOR maja sruby do mx-5 jutro bede wiedział czy napewno beda pasowaly do mojego silnika (trzeba je porównać bo tam maja jakos dziwnie oznaczone).
Pit
Posty: 16
Rejestracja: 14 maja 2008, 10:10
Lokalizacja: Wrocław

25 wrz 2008, 21:38

Sruby (zwykle) powinno sie wymieniac poniewaz dzialaja jak sprezyna ktora dociska glowice do cylindrow i z czasem traca swoja sprezystosc. Producent zawsze podaje czy powinny byc wymieniane przy kazdym sciagniecu glowicy albo graniczna dlugosc srub.
Cientki
Posty: 524
Rejestracja: 28 cze 2007, 22:58
Lokalizacja: Warszawa

27 wrz 2008, 13:02

dimmu,
Ja kupowalem do Na i pasowaly :grin:
Dr.KoKoN
Donator
Donator
Posty: 1845
Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
Model: NA
Wersja: PoTurbowana
Lokalizacja: WWA
Kontakt:

27 wrz 2008, 16:17

a możne odrazy APR?
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

27 wrz 2008, 16:54

Sluba pisze:a możne odrazy APR?


ARP jeśli już... i jeszcze pytanie - po co do seryjnego silnika śruby ARP? Tak dla picu?;)
dimmu
Posty: 125
Rejestracja: 07 paź 2007, 8:49
Lokalizacja: bielsko-biała
Kontakt:

07 paź 2008, 9:18

Hej podczas planowania glowicy dowiedzialem sie ze mam wypalone gniazda zaworowe i wymaga to jakiegos dodatkowego czyszce nia czy szlifu zaplacilem za planowanie glowicy i te wszystki operacje na niej 430 zł ?? czy to duzo bo z tego co sie orientuje to normalan cena za samo planowanie to 150 zl ??
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

19 lut 2010, 13:39

Witam!



Moim problemem jest widoczny wyciek spod uszczelki głowicy. Dzwoniłem do AZ Auto i wymiana uszczelki z planowaniem głowicy to koszt 1100 zł.

Wyciek widać ewidentnie, z tego co się dowiedziałem to tamtędy olej nie wycieka ale płyn chłodniczy. Faktycznie spojrzałem i w zbiorniczku płynu nie mam. Co ciekawe nie zauważyłem by z rury leciał biały dym oraz zeby w korkach samochód się grzał, masełka pod korkiem wlewu oleju też nie ma. Sprawdzałem teraz stan oleju ale nie wiem do końca czy jest on wiarygodny bo auto stoi na lekkim pochyle, ale jest go poniżej minimum.
Dodam też, że wskazówka ciśnienia oleju czasem lubi sobie drgać.

Co radzicie w tej sprawie ? bo na zlocie polecaliście bym wymienił na inny silnik, od razu 1.8 :D ale jak z dostaniem silnika 1.8 z NA jest każdy wie...

Nakierujcie mnie trochę bo szczerze to już nie wiem co robić. Przyleciał do mnie MS, a na razie to nawet nie widzę sensu jechać na hamownie sprawdzić ile kucy straciło autko.
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5459
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

19 lut 2010, 14:24

Co radzicie w tej sprawie ? bo na zlocie polecaliście bym wymienił na inny silnik, od razu 1.8 :D ale jak z dostaniem silnika 1.8 z NA jest każdy wie...

Bezproblemowy. Swoj bralem z http://www.japancar.pl/ i dostalem pisemna gwarancje na 30 dni.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

19 lut 2010, 14:40

Bardock pisze:Dzwoniłem do AZ Auto i wymiana uszczelki z planowaniem głowicy to koszt 1100 zł.


Drogo...
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5459
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

19 lut 2010, 14:55

Wroniasty pisze:Drogo

Koszt w normalnym warsztacie powinien zamknac sie w 600-800 zł
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

19 lut 2010, 14:55

no strasznie drogo a ściągać silnik z Łodzi mi się szczerze to nie widzi :/
na razie uzupełnię płyn chłodniczy i będę obserwował na przestrzeni tygodnia co się z nim stanie.


A silnik od NB 1.8 ? Sluba robił i z wiązką są straszne problemy :/
ODPOWIEDZ