Jaki tłumik końcowy
Turbo, kat, 2.5" nierdzewka
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- grzes
- Posty: 3651
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
Panowie, potrzebna porada, temat jest taki:
Moja NA to BPT, zatkana wąskim gardłem seryjnego wydechu. Nachodzi pora porządnego nierdzewnego wydalacza spalin, kolejność jest taka, wszystko rurowe 2.5", turbina, downpipe, katalizator, tłumik końcowy... no i tutaj problem, potrzebuję rady co do tłumika końcowego, muszę pogodzić 2 sprawy, odpowiednie odetkanie miatki za pomocą 2.5" co zdecydowanie mam nadzieje zagwarantuję downpipe, ale nie zrobienie z niej głośnego potwora, co za tym idzie, tłumik końcowy nie może być przelotowy. Najprostszym rozwiązaniem byłby zastosowanie jakiegoś nierdzewnego m-techa, czy innego ala mugen z allegro które niestety w środku są puste i z nazwą mają nie wiele wspólnego. Oczywiście posiadają one jakieś wkładki wyciszające etc. które po prostu z 2.5+" wylotu robią 1" fifkę, czy to aby nie mija się z celem..
katalizator też odpowiednio stanie na drodze spalin a i turbina swoje z ryku odbiera, ale mam obawy że na pustym tłumiku 1 lepszego pochodzenia będzie głośno a prócz wzmianki decybelowej o drzemiącym potencjale nie chcę nic więcej bo nie przeżyje tego w trasie. Z góry dzięki za porady w sprawie.
Moja NA to BPT, zatkana wąskim gardłem seryjnego wydechu. Nachodzi pora porządnego nierdzewnego wydalacza spalin, kolejność jest taka, wszystko rurowe 2.5", turbina, downpipe, katalizator, tłumik końcowy... no i tutaj problem, potrzebuję rady co do tłumika końcowego, muszę pogodzić 2 sprawy, odpowiednie odetkanie miatki za pomocą 2.5" co zdecydowanie mam nadzieje zagwarantuję downpipe, ale nie zrobienie z niej głośnego potwora, co za tym idzie, tłumik końcowy nie może być przelotowy. Najprostszym rozwiązaniem byłby zastosowanie jakiegoś nierdzewnego m-techa, czy innego ala mugen z allegro które niestety w środku są puste i z nazwą mają nie wiele wspólnego. Oczywiście posiadają one jakieś wkładki wyciszające etc. które po prostu z 2.5+" wylotu robią 1" fifkę, czy to aby nie mija się z celem..
katalizator też odpowiednio stanie na drodze spalin a i turbina swoje z ryku odbiera, ale mam obawy że na pustym tłumiku 1 lepszego pochodzenia będzie głośno a prócz wzmianki decybelowej o drzemiącym potencjale nie chcę nic więcej bo nie przeżyje tego w trasie. Z góry dzięki za porady w sprawie.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
- majk
- Posty: 2112
- Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6 Turbo
- Lokalizacja: Warszawa
Przy T auto nie będzie za głośne na pełnym przelocie i małym pustym tłumiku, o to się nie bój;)
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
-
- Posty: 631
- Rejestracja: 24 wrz 2009, 8:56
- Lokalizacja: Kraków i okolice
majk, nie do konca sie zgadzam mam dwa tlumniki, kata magnaflow i o ile na wolnych nie jest glosno, wrecz prawie jak w serii to jak sie rozkreci to juz inna bajka.
AWD + RWD = ;D
- majk
- Posty: 2112
- Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6 Turbo
- Lokalizacja: Warszawa
OldTomFrost pisze:majk, nie do konca sie zgadzam mam dwa tlumniki, kata magnaflow i o ile na wolnych nie jest glosno, wrecz prawie jak w serii to jak sie rozkreci to juz inna bajka.
Może za mała susiarka?:D
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
- grzes
- Posty: 3651
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
co to za tłumiki?
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
-
- Posty: 631
- Rejestracja: 24 wrz 2009, 8:56
- Lokalizacja: Kraków i okolice
grzes, nie pamietam :neutral: Moze Jaro pamieta- w koncu to jego byly...
AWD + RWD = ;D
- majk
- Posty: 2112
- Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6 Turbo
- Lokalizacja: Warszawa
To replika Kakimoto, od irakleo(bądź jego kolegi - pamiętam że coś takiego było). Przyznam że na wolnossaku było piekielnie głośno, przy turbawce nie było tak źle...
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
- grzes
- Posty: 3651
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
tak sobie rozważam, logiczne byłoby że tłumik końcowym był luźniejszy niż oryginalny, jednak żeby nie pakować się w przelot, bo na prawdę nie chce "łomotu decybelowego" zrobić z autka, to wymyśliłem sobie, że może pójdę w jakiś "dedykowany" tłumik ala sportowy, są luźniejsze, na serii dają już mruki co jest wynikiem przecież po prostu uboższej komory w tłumiku, a i kupno takiego ustrojstwa ułatwia nieco bo wiesza się na seryjne haki i powinno się sprawdzić jak najbardziej. W tym momencie od razu przyszła mi do głowy dwururka którą do miaty miałem już okazję kupować poprzedniej, chodzi o tłumik posterta, cenowo wychodzi.. no równie można tańsze można droższe znaleźć ale byłem na wolnossącym mocno zadowolony, więc biorąc pod uwagę że przy T będzie nieco ciszej chyba zaczynam szukać najtańszej opcji zakupu gdzieś w zachodnim sklepie. Chyba że zakładanie pod 2.5" dedykowane "sporta" ma jakieś złe strony to pisać od razu bo za kwotę dedykowanej 2 rurki można kupić każdy inny nierdzewny kakimoto ala kakimoto, apexi etc. z tym że one wszystkie puste w środku:(
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
Podepnę się z pytaniem - nieco oczywistym ale nie dla mnie
Co by się stało jak bym wpiął środkową sekcje dajmy na to 2.5 cala a cała reszta czyli tłumik i kolektor była by dajmy na to 2 cale?
Jest wystarczająco miejsca na flanszach żeby "zakryć" różnice, czy trzeba jakieś przejściówki kombinować i jaki by to miało wpływ na układ takie przetasowania - bardzo negatywny, czy bez znaczenia?
Pozdro
Co by się stało jak bym wpiął środkową sekcje dajmy na to 2.5 cala a cała reszta czyli tłumik i kolektor była by dajmy na to 2 cale?
Jest wystarczająco miejsca na flanszach żeby "zakryć" różnice, czy trzeba jakieś przejściówki kombinować i jaki by to miało wpływ na układ takie przetasowania - bardzo negatywny, czy bez znaczenia?
Pozdro
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
Po jaką cholerę takie kombinacje, za przeproszeniem?
Czy ty na siłę szukasz metody na +5KM i +10NM będąc gotowym wymienić nawet bezpieczniki na "sportowe"?
Przecież wiadomo, ze bez stożkowego przejścia powstanie próg, który będzie zaburzał przepływ, więc w czym rzecz?
Czy ty na siłę szukasz metody na +5KM i +10NM będąc gotowym wymienić nawet bezpieczniki na "sportowe"?
Przecież wiadomo, ze bez stożkowego przejścia powstanie próg, który będzie zaburzał przepływ, więc w czym rzecz?
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
dmk pisze:Czy ty na siłę szukasz metody na +5KM i +10NM będąc gotowym wymienić nawet bezpieczniki na "sportowe"?
Przeszkadza Ci to tak bardzo? Jeżeli tak to nie odpowiadaj.
Mam budżet i chce z niego wycisnąć jak najwięcej a zarazem nie odcinać sobie drogi na przyszłość.
- grzes
- Posty: 3651
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
sebna pisze:Co by się stało jak bym wpiął środkową sekcje dajmy na to 2.5 cala a cała reszta czyli tłumik i kolektor była by dajmy na to 2 cale?
jak na mocy i silniki o których mówimy, nic by się nie stało.
Tylko.. po co:\ Sebna no offence troszeczkę Twoje poszukiwania przypominają mi rozmowy z TMX, on ma bardzo zakręcony pomysły jak się za coś zabrać, za zwyczaj zupełnie dla mnie osobiście w innej kolejności niż mój rozsądek by mi wskazywał. zabieranie się "od tyłu" za nie które rzeczy mija się z celem, jest 1 skuteczna metoda nie zamykania sobie drogi na przyszłość: zrobić coś po kolei. Fajnie jest zrobić sobie najpierw wydech bo już będzie buczeć, a później dołoży do niego turbo, i przyjdzie mocy, ale po sobie sam powiem.. 2 razy ta sama robota, chodź by nie wiem jak się starać to spasować wszystkie nawet tak się nie da żeby się zawsze pokrywało i pasowało, taki luźny przykład.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
W sumie to co mówisz ma sens - co nie zmienia faktu, że doładowania mogę nigdy nie mieć więc czekanie na niego się mija z celem. Wole wróble w garści niż coś tam na drzewie .
Ale dobrze gadasz.
Ale dobrze gadasz.
- grzes
- Posty: 3651
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
jeżeli nie jesteś pewien dalszych modyfikacji to zacznij od tych podstawowych, wiadomo że od czegoś trzeba zacząć ale w takim wypadku dywagacje o tych calach po prostu mijają się z celem, bo tego nikt nie oceni.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
- pmcomp
- Posty: 2563
- Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
- Model: Inny
- Wersja: BMW Z4 35is
- Lokalizacja: wieś pod Warsiawą
sebna pisze:W sumie to co mówisz ma sens - co nie zmienia faktu, że doładowania mogę nigdy nie mieć więc czekanie na niego się mija z celem. Wole wróble w garści niż coś tam na drzewie .
Ale dobrze gadasz.
Zacznik od wymiany kolektora wydechowego, ptem środek i na końcu tłumik.
A najlepiej całość wyspawaj na zamówienie.
Tyle, że na zielonej wyspie za taką usługę raczej puszczą cię z torbami. proponuję wycieczkę do Polski, tu zrobią ci to za fajniejszą kasę.
Poza tym jak nie piszesz o swoim budgecie to jak ci doradzać?
Pozdro
pmcomp
(BMW Z4 E89 35is)
(BMW Z4 E89 35is)
pmcomp pisze:A najlepiej całość wyspawaj na zamówienie.
Tyle, że na zielonej wyspie za taką usługę raczej puszczą cię z torbami. proponuję wycieczkę do Polski, tu zrobią ci to za fajniejszą kasę.
bez przesady - na wyspach kupisz profi graty za dobre pieniądze...tam nawet nikomu nie chce się bawić w takie garażowe rzemiosło bo to zwyczajnie nieopłacalne. Poszperaj na forach i aukcjach - z pewnością skompletujesz fajny wydech.
Podepne sie pod ten temat..
Zima na calego a moj niedawno kupiony emix stoi bezczynnie i czeka na wiosne.
I tak sobie pomyslałem , ze moze warto by bylo cos podłubac.
A tak dokładnie moje mysli zaprzata dzwiek NBFL na srednich i wysokich obrotach.
Jak to ujał majkel_c -szlifierka.I ja sie z tym zgadzam.Tak wiec ,czytam i czytam , sam nie wiem co by bylo chyba najlepsze do tego autka zeby sound zmienic na bardziej basowy/rasowy.
Moze i nie bylo by to az takim problemem,tyle ze w niedalekiej przyszlosci(nastepna zima) chcialbym emixa uturbic...a nie wszystko sie wtedy chyba nadaje.
No i teraz , do wiosny mam plan zrobic wydech, porzadny o subtelnym niskim brzmieniu,najlepiej zakonczony zdublowana rura,jakis konkretny dolot (K&N?).
Na razie zalezy mi na brzmieniu,ale chce tez aby to sie nadawalo w przyszlosci pod turbo.
Na pewno macie w tym doswiadczenie ,wiec poradzcie co zestawic do NBFL,to zaczne sie rozgladac.
Pozdro
Zima na calego a moj niedawno kupiony emix stoi bezczynnie i czeka na wiosne.
I tak sobie pomyslałem , ze moze warto by bylo cos podłubac.
A tak dokładnie moje mysli zaprzata dzwiek NBFL na srednich i wysokich obrotach.
Jak to ujał majkel_c -szlifierka.I ja sie z tym zgadzam.Tak wiec ,czytam i czytam , sam nie wiem co by bylo chyba najlepsze do tego autka zeby sound zmienic na bardziej basowy/rasowy.
Moze i nie bylo by to az takim problemem,tyle ze w niedalekiej przyszlosci(nastepna zima) chcialbym emixa uturbic...a nie wszystko sie wtedy chyba nadaje.
No i teraz , do wiosny mam plan zrobic wydech, porzadny o subtelnym niskim brzmieniu,najlepiej zakonczony zdublowana rura,jakis konkretny dolot (K&N?).
Na razie zalezy mi na brzmieniu,ale chce tez aby to sie nadawalo w przyszlosci pod turbo.
Na pewno macie w tym doswiadczenie ,wiec poradzcie co zestawic do NBFL,to zaczne sie rozgladac.
Pozdro
Jest - NCFL2 2.0 White Pearl
Była Mazda NBFL Memories Turbo 220 hp
Mazda 626 2.5
Mazda 323 1.5 GT 81
Życie jest za krótkie żeby jeździć nudnymi samochodami
Była Mazda NBFL Memories Turbo 220 hp
Mazda 626 2.5
Mazda 323 1.5 GT 81
Życie jest za krótkie żeby jeździć nudnymi samochodami
Jak Ci zależy na dźwięku na tym etapie to wymień sam tłumik końcowy - robota na 30 minut pod domem plus nie odcinasz sobie drogi do turbo na przyszłość (do turbo chciał byś coś pomiędzy 2.5-3 cala do N/A maks i ponoć optymalnie 2.25-2.3 cala orurowanie, więc raczej nie pogodzisz jednego z drugim, plus N/A pasowało by mieć rezonator a do Turbo już straight pipe będzie ok itp itd - ekspertów od Turbo mamy tu kilku wiec na pewno mnie sprostują w razie czego).
Co do stożków to jak już musisz to ja bym szedł w suche ze względu na MAFa (i cały silnik), którego będziesz stopniowo zalpeiał z K+N. Suche to np AEM z USA (z tym, że AEM inaczej brzmi niż wielce pożądany K+N). Tyle, że stożek w N/A jest mocno dyskusyjny, większość aplikacji nie da nic poza dźwiękiem i spadekiem momentu w okolicach 3-4k RPM bo montując go usuniesz rezonator z OE dolotu w przypadku NBfl.
Wracając do tłumików - na You Tubie masz cała masę nagrań z Mx-5 / Miata w roli głównej.
Pozdro
Co do stożków to jak już musisz to ja bym szedł w suche ze względu na MAFa (i cały silnik), którego będziesz stopniowo zalpeiał z K+N. Suche to np AEM z USA (z tym, że AEM inaczej brzmi niż wielce pożądany K+N). Tyle, że stożek w N/A jest mocno dyskusyjny, większość aplikacji nie da nic poza dźwiękiem i spadekiem momentu w okolicach 3-4k RPM bo montując go usuniesz rezonator z OE dolotu w przypadku NBfl.
Wracając do tłumików - na You Tubie masz cała masę nagrań z Mx-5 / Miata w roli głównej.
Pozdro
Ostatnio zmieniony 06 gru 2010, 16:11 przez sebna, łącznie zmieniany 1 raz.
Czy ktos na forum cos kupowal z tąd?
http://www.act-tuning.szcz.pl/
Tak,cały czas szukam i najbardziej mi sie podoba koncowy z I.La ,zakonczony dwoma koncowkami ,flanszowany,ale cena powala.Jeszcze pmysle.
Co do stozka to Typhoon wyglada porzadnie...
http://www.act-tuning.szcz.pl/
sebna pisze:Jak Ci zależy na dźwięku na tym etapie to wymień sam tłumik końcowy
Tak,cały czas szukam i najbardziej mi sie podoba koncowy z I.La ,zakonczony dwoma koncowkami ,flanszowany,ale cena powala.Jeszcze pmysle.
Co do stozka to Typhoon wyglada porzadnie...
Jest - NCFL2 2.0 White Pearl
Była Mazda NBFL Memories Turbo 220 hp
Mazda 626 2.5
Mazda 323 1.5 GT 81
Życie jest za krótkie żeby jeździć nudnymi samochodami
Była Mazda NBFL Memories Turbo 220 hp
Mazda 626 2.5
Mazda 323 1.5 GT 81
Życie jest za krótkie żeby jeździć nudnymi samochodami
ja sie podepne: Zwrocilem sie do poleconego przez Mayka m-tech [URL=http://passwordjdm.pl/viewtopic.php?t=14541&highlight=m-tech]>>KLIK<<[/URL]
Przed podaniem ceny dostalem pytanie czy chce maly ala apexi czy duza puche.
Zakladam ze maly bedzie tanszy ale glosniejszy? Takie samo pytanie zadalem jemu ale chce sie was poradzic co do konkretnej konfiguracji. Jest turbo, tlumik srodkowy z nizszej polki, czy mala pucha na koncu da rade czy bedzie wylo? Nie ukrywam ze chcialbym aby byl to silent killer, ale koszty juz sie wymknely spod kontroli wiec cedze kazda zlotowke...
Przed podaniem ceny dostalem pytanie czy chce maly ala apexi czy duza puche.
Zakladam ze maly bedzie tanszy ale glosniejszy? Takie samo pytanie zadalem jemu ale chce sie was poradzic co do konkretnej konfiguracji. Jest turbo, tlumik srodkowy z nizszej polki, czy mala pucha na koncu da rade czy bedzie wylo? Nie ukrywam ze chcialbym aby byl to silent killer, ale koszty juz sie wymknely spod kontroli wiec cedze kazda zlotowke...
- majk
- Posty: 2112
- Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6 Turbo
- Lokalizacja: Warszawa
Przy T miałem bardzo małego przelotowego Ultera, który na N/A wył niemiłosiernie. Po założeniu T wydech ucichł i brzmiał przepięknie. Ale faktycznie - duża pucha=mniejszy hałas tak upraszczając całą sytuację. Dżunior ma wielgachny tłumik końcowy
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Jak się poprawi trochę pogoda w Dublinie to zamontuje swój nowy tłumik , który na razie leży i się kurzy. Zrobie wtedy też jakieś nagranie dźwiękowe przed i po dla potomności.
Po długich namysłach zdecydowałem się na sam tłumik w przeciwieństwie do całego układu bo wierzę w to, że jednak kiedyś (mam nadzieję, że w bliższej niż dalszej przyszłości) mój 1.8 zostanie doładowany a chce zrobić robotę raz a dobrze na odpowiednim orurowaniu pod kompresor.
A teraz tylko tłumik z dwóch powodów, bo dźwięk mógł by być bardziej rasowy oraz bo nie słyszę silnika na trackdayach w kasku za dobrze... plus w zasadzie jeszcze jeden, wole jak mnie słyszą nim mnie zobaczą
Po długich namysłach zdecydowałem się na sam tłumik w przeciwieństwie do całego układu bo wierzę w to, że jednak kiedyś (mam nadzieję, że w bliższej niż dalszej przyszłości) mój 1.8 zostanie doładowany a chce zrobić robotę raz a dobrze na odpowiednim orurowaniu pod kompresor.
A teraz tylko tłumik z dwóch powodów, bo dźwięk mógł by być bardziej rasowy oraz bo nie słyszę silnika na trackdayach w kasku za dobrze... plus w zasadzie jeszcze jeden, wole jak mnie słyszą nim mnie zobaczą
-
- Posty: 65
- Rejestracja: 02 lis 2014, 19:11
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Bolesławiec
Temat stary ale nie chcę zakładać nowego więc się podepnę. Wiosna się zbliża więc planuje zakup wydechu środkowego i końcowego. Szukam czegoś z fajnym rasowym dźwiękiem ale jednocześnie żeby nie przeszkadzało w codziennej jeździe więc nie może być za głośny. Możecie mi coś fajnego polecić?
- Hookie
- Donator
- Posty: 3402
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
Pczs4 pisze:Temat stary ale nie chcę zakładać nowego więc się podepnę. Wiosna się zbliża więc planuje zakup wydechu środkowego i końcowego. Szukam czegoś z fajnym rasowym dźwiękiem ale jednocześnie żeby nie przeszkadzało w codziennej jeździe więc nie może być za głośny. Możecie mi coś fajnego polecić?
No to może klasycznie: Cobalt?
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
- Hookie
- Donator
- Posty: 3402
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
http://www.moss-europe.co.uk/shop-by-model/mazda/mx5 - może na forum znajdziesz kogoś do zakupu grupowego - były już 2. Ja mam Cobalta i uważam, że to bardzo cywilizowany jeśli chodzi o brzmienie tłumik - tak na trasie, jak i w mieście. Mam NBfl 1.6.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
- grzes
- Posty: 3651
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
Temat 6 letni, a jakże aktualny pierwszy post. Dalej nie znam rozwiązania P&P ktore gwarantowało by odpowiednie parametry wydechu pod Turbo a nie darlo ryja w niebo głosy... Ale co tam dzisiaj sa inne priorytety.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance