[Warszawa] Geometria zawieszenia
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
no wlasnie w moim przypadku byl problem z samym odkreceniem nakretek. grzeja nakretki okolo 3-5 sek metoda indukcyjna i odkreca sie bez problemu. nie sadze zeby cos sie rozwulkanizowalo poniewaz w bezposrednim sasiedztwie przedniego mocowania przedniego wachacza sa gumowe oslony od magla i nie widac na nich najmniejszego sladu przytopienia. mysle ze ich metody sa w 99% bezpieczne. pozyjemy, zobaczymy.
byla mx-5 turbo
jest foka rs
miata jeszcze bedzie:)
jest foka rs
miata jeszcze bedzie:)
-
- Administrator
- Posty: 748
- Rejestracja: 07 wrz 2006, 12:41
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 PRHT
- Lokalizacja: Warszawa
Polecam firmę 4turbo.pl, (serwis pod Warszawą - Piaseczno) ogarniają zawiechę głownie w subaru/evo ale miate tez poustawiają jak należy (cena usługi 165zł) z fakturą bez względu na to ile regulują. U mnie ustawili wszystko w imprezie (katy i zbieżności przód i tył). jestem bardzo zadowolony.
Full Profeska i dobry sprzęt.
pz
demol
Full Profeska i dobry sprzęt.
pz
demol
Fuksja i Turkus
ja polecam tą firmę w Zielonce koło Wawy
http://www.acorzechowski.pl/
biorą za geometrie( przód tył zbieżność) 260 zł o ile dobrze pamiętam
no ale ustawione jest fachura samochód w ogóle inaczej się prowadził
http://www.acorzechowski.pl/
biorą za geometrie( przód tył zbieżność) 260 zł o ile dobrze pamiętam
no ale ustawione jest fachura samochód w ogóle inaczej się prowadził
Części MX-5 512577708
-
- Posty: 1555
- Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
- Model: NB
- Wersja: 3 BK / 10th Anni
- Lokalizacja: Piaseczno
Jesli chodzi o Wawe to mi moj mechanik polecil zaklad Andrzej Kulawik na Bokserskiej 9. Koles zajmuje sie rajdowkami i rallycrossem wiec podobno nie odwala fuszerki. Osobiscie zmienialem u nich tylko gumy na lato i jest ok.
http://www.stacjaobslugi.pl/
http://www.stacjaobslugi.pl/
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
Ex Madzia
- Błaszczykowski
- Posty: 1013
- Rejestracja: 11 sie 2010, 12:02
- Model: NB FL
- Wersja: Memories III
- Lokalizacja: Pruszków
dwa lata od ostatniego wpisu ktoś robił ostatnio geometrie? Ma polecaną miejscówkę?
http://batexpol.pl/ na Arkuszowej. Polecane przez majkela_c. Robiłem tam niestety bez powodzenia bo miałem krzywy wahacz ale wiedzą co i jak. Niestety nie pamiętam ile płaciłem dokładnie. Kojarzy mi się, że 90zł za oś ale pewien nie jestem.
Też tam robiłem i też polecam. Nie pamiętam dokładnie ile płaciłem - kojarzy mi się około 200PLN za full geometrię, więc tanio raczej nie jest. Ale super sprzęt i wiedzą co i jak.
No i dodam jeszcze, że taka robota w MX5 zajmuje około godziny. A byłem z pięcioletnim synem i sami zadbali żeby mu się nie nudziło
R.
No i dodam jeszcze, że taka robota w MX5 zajmuje około godziny. A byłem z pięcioletnim synem i sami zadbali żeby mu się nie nudziło
R.
Kinio pisze:http://batexpol.pl/ na Arkuszowej. Polecane przez majkela_c. Robiłem tam niestety bez powodzenia bo miałem krzywy wahacz ale wiedzą co i jak. Niestety nie pamiętam ile płaciłem dokładnie. Kojarzy mi się, że 90zł za oś ale pewien nie jestem.
- Bardock
- Posty: 1863
- Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
- Model: Inny
- Wersja: S3 1.8T
- Lokalizacja: Warszawa
Też nie mogę narzekać na batex-pol bo jeśli chcesz fabryczne ustawienia to będą, gorzej jak ktoś przyjeżdża ze swoimi nastawami to są raczej nie chętni. Mnie chyba wyniosło to 180 bo było pare śrub do grzania Ale sprzęt mają profesjonalny
Przepraszam polokokt za OT w Twoim temacie, ale warto gdzieś zamieścić moje subiektywne wrażenia, tym bardziej że wspomniałeś o tym zakładzie. Podkreślam, ja mam mieszane uczucia co do obsługi
To znaczy tak, Ci goście specjalizują się głównie w oponiarstwie (wulkanizacja, renowacja - choć nie wiem z jakim efektem). Co do mechaniki to reklamują się jako doświadczony zakład, o wieloletnim stażu. Początkowo odczucia były jak najbardziej pozytywne. Właściciel bardzo miły, mechanik, ten od zbieżności przy pierwszej poprawce, również sprawiał wrażenie kompenentnego. Wiem, że nasze samochody nie są najmłodsze i zawsze coś poskrzypuje, ma prawo się zepsuć, itd., ale nie czułem się tam pewnie. Wymienili mi paski wieloklinowe, które nota bene nie kwalifikowały się jeszcze do wymiany, po czym oznajmili mi przy odbiorze, że paski raz piszczą, a raz nie. Kazali mi obserwować, a najlepiej udać się do warsztatu, w którym wymieniałem alternator w poszukiwaniu starej rolki pasowej, bo ta nowa "jest chyba niewymiarowa". Rzeczywiście paski piszczały przy ruszaniu, jednakże 2 minutowa wizyta u elektromechanika, który zakładał mi alternator, załatwiła sprawę. Panowie z Batex-Polu nie wyregulowali naciągu, uzasadniając to obawą o uszkodzenie łożysk. Elektromechanik (polecam zakład na ul. Regulskiej w Ursusie, Warszawa) trochę się obśmiał, po czym kilkoma przekręceniami nastawów wyeliminował "usterkę", bez zagrożenia dla łożysk.
Nota bene, to skrzypienie w zawieszeniu, z moich obserwacji, da się słyszeć przede wszystkim podczas jazdy po łuku (odciążenie jednej ze stron), przy jednoczesnym hamowaniu, więc możliwe, że to złe spasowanie klocków, oraz gdy auto jest jeszcze nie rozgrzane (mam na myśli zawieszenie), podczas pokonywania poprzecznych nierówności, np. garbowaty wyjazd z osiedla. Głównie problem objawia się przy hamowaniu, ewidentnie coś tam "przeskakuje". Muszę założyć wątek w dziale technicznym, może ktoś będzie znał prawdopodobną przyczynę.
Może po prostu jestem nazbyt przewrażliwiony, ale za ponad 4 koła?
Jeszcze raz, sorry za OT.
Edit:
Znalazłem odpowiedni wątek na forum
http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=3157
Chyba musze się do tych Panów wybrać na poprawkę, ale wcześniej wydrukuję dyskusję z załączonego linka
Kinio pisze:Chyba zadzwonię z rana żeby zrobili w takim razie tylko to co konieczne a resztę zostawili w spokoju
To znaczy tak, Ci goście specjalizują się głównie w oponiarstwie (wulkanizacja, renowacja - choć nie wiem z jakim efektem). Co do mechaniki to reklamują się jako doświadczony zakład, o wieloletnim stażu. Początkowo odczucia były jak najbardziej pozytywne. Właściciel bardzo miły, mechanik, ten od zbieżności przy pierwszej poprawce, również sprawiał wrażenie kompenentnego. Wiem, że nasze samochody nie są najmłodsze i zawsze coś poskrzypuje, ma prawo się zepsuć, itd., ale nie czułem się tam pewnie. Wymienili mi paski wieloklinowe, które nota bene nie kwalifikowały się jeszcze do wymiany, po czym oznajmili mi przy odbiorze, że paski raz piszczą, a raz nie. Kazali mi obserwować, a najlepiej udać się do warsztatu, w którym wymieniałem alternator w poszukiwaniu starej rolki pasowej, bo ta nowa "jest chyba niewymiarowa". Rzeczywiście paski piszczały przy ruszaniu, jednakże 2 minutowa wizyta u elektromechanika, który zakładał mi alternator, załatwiła sprawę. Panowie z Batex-Polu nie wyregulowali naciągu, uzasadniając to obawą o uszkodzenie łożysk. Elektromechanik (polecam zakład na ul. Regulskiej w Ursusie, Warszawa) trochę się obśmiał, po czym kilkoma przekręceniami nastawów wyeliminował "usterkę", bez zagrożenia dla łożysk.
Nota bene, to skrzypienie w zawieszeniu, z moich obserwacji, da się słyszeć przede wszystkim podczas jazdy po łuku (odciążenie jednej ze stron), przy jednoczesnym hamowaniu, więc możliwe, że to złe spasowanie klocków, oraz gdy auto jest jeszcze nie rozgrzane (mam na myśli zawieszenie), podczas pokonywania poprzecznych nierówności, np. garbowaty wyjazd z osiedla. Głównie problem objawia się przy hamowaniu, ewidentnie coś tam "przeskakuje". Muszę założyć wątek w dziale technicznym, może ktoś będzie znał prawdopodobną przyczynę.
Może po prostu jestem nazbyt przewrażliwiony, ale za ponad 4 koła?
Jeszcze raz, sorry za OT.
Edit:
Znalazłem odpowiedni wątek na forum
http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=3157
Chyba musze się do tych Panów wybrać na poprawkę, ale wcześniej wydrukuję dyskusję z załączonego linka
Ostatnio zmieniony 04 mar 2013, 8:14 przez Chwiał, łącznie zmieniany 1 raz.
My nie jeździmy szybko, my wolno latamy!
To ja swoje wrażenia opiszę po wizycie już w odpowiednim temacie, żeby tu więcej nie śmiecić bo ktoś kto będzie szukał o nich info raczej nie będzie zaglądał do moja mx-5.
Pierwsze wrażenie pozytywne bo okazało się że 949racing źle skompletowali akurat ostatnie 8 tulei które mi zostały do wymiany, więc dostałem telefon z prośbą o decyzję co robić.
Jak jakiś mod byłby chętny to można przenieść do tematu o geometrii http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=2266&start=30
Pierwsze wrażenie pozytywne bo okazało się że 949racing źle skompletowali akurat ostatnie 8 tulei które mi zostały do wymiany, więc dostałem telefon z prośbą o decyzję co robić.
Jak jakiś mod byłby chętny to można przenieść do tematu o geometrii http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=2266&start=30
Kinio pisze:949racing źle skompletowali akurat ostatnie 8 tulei które mi zostały do wymiany, więc dostałem telefon z prośbą o decyzję co robić.
Jak jakiś mod byłby chętny to można przenieść do tematu o geometrii http://forum.mx5klubpolska.pl/viewto...t=2266&start=30
Rzeczywiście, pod tym względem nie mam zastrzeżeń Popieram pomysł przeczucenia tematu.
My nie jeździmy szybko, my wolno latamy!
- Kim Son San
- Posty: 2018
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Byłem dzisiaj na geometrii (wiecie, zima była, trochę się tak zdążyło poprzestawiać zupełnie przypadkiem ) w poleconym warsztacie na Prymasa Tysiąclecia 42
Link: http://www.dobrucki.com.pl/
Geometrię ustawia tam niejaki pan Sylwek - bardzo fajny człowiek, mega komunikatywny i co najważniejsze dobrze robiący swoją robotę. Na fotel kierowcy stawia baniak z Daru Natury pełen piasku, niby prosty patent, a jakoś się z nim nie spotkałem wcześniej
Wcześniej byłem w ASKO, gdzie geometrię ustawia jego... były uczeń.
Generalnie polecam. Zapłaciłem 120zł, ale wiele do roboty nie było, więc należy przyjąć warszawską normę "około 150".
Link: http://www.dobrucki.com.pl/
Geometrię ustawia tam niejaki pan Sylwek - bardzo fajny człowiek, mega komunikatywny i co najważniejsze dobrze robiący swoją robotę. Na fotel kierowcy stawia baniak z Daru Natury pełen piasku, niby prosty patent, a jakoś się z nim nie spotkałem wcześniej
Wcześniej byłem w ASKO, gdzie geometrię ustawia jego... były uczeń.
Generalnie polecam. Zapłaciłem 120zł, ale wiele do roboty nie było, więc należy przyjąć warszawską normę "około 150".
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
- Bardock
- Posty: 1863
- Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
- Model: Inny
- Wersja: S3 1.8T
- Lokalizacja: Warszawa
mi tam sylwek policzył wg mojego mechanika 250 :/ wiec pewnie sobie przyciął chociaz roboty było sporo bo nowy zawias wleciał ale ustawił mi tak, że tylne prawe koło orało błotnik i wg niego nic nie tarło a dziwnym trafem mi tarło. Troche nie fair zachowanie bo jak coś jest źle i zamiast zadzwonić powiedzieć to oddał auto tak jak było. Potem gdy wróciłem do niego powiedział, że trzeba wymienić śruby regulujące. także moja ocena 3/5
- Kim Son San
- Posty: 2018
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Bardock pisze:Potem gdy wróciłem do niego powiedział, że trzeba wymienić śruby regulujące.
Też to usłyszałem. Tuż po tym, jak jednej ukręcił łeb
Nie wiem co było nie tak z tarciem u Ciebie o błotnik - generalnie nie mając ET 5 albo 10 ciężko jest sprawić geometrią, żeby opona obcierała...
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
Co do BatexPolu to zwracam honor. Nie jest najtaniej jak to w wielkich warsztatach ale to co mieli u mnie zrobić zrobili dobrze i baaardzo szybko. Wszystkie 8 tulei o których wymianę ich prosiłem zmienione i nasmarowane (przy czym zewnętrzne śruby dolnego wahacza ani myślały odpuścić jak z nimi walczyłem + 949racing źle skompletował zestaw i dał mi złą jedną metalową tulejkę wahacza, więc musieli dorobić), 2 śruby tylnego staba rozwiercone i wstawione nowe, po czym przykręcony stab i geometria. A to wszystko od 8 rano do chyba 14 było zrobione.
Samochód po wyprostowaniu felg i zmianie na niebite opony jedzie na wprost.
Polecam jeśli ktoś ma odpowiednią sakiewkę albo nie może sobie z czymś w zawieszeniu poradzić.
Samochód po wyprostowaniu felg i zmianie na niebite opony jedzie na wprost.
Polecam jeśli ktoś ma odpowiednią sakiewkę albo nie może sobie z czymś w zawieszeniu poradzić.
Hmmm... ja jednak dalej podtrzymuje moje niemiłe wrażenie. Po ustawieniu geometrii, musiałem pojechać na poprawkę, następnie udałem się tam 3-ci raz na ustawienie geometrii od nowa. Tłumaczenie, że opony są fabrycznie uszkodzone, jakoś do mnie nie trafiało, tym bardziej, że zmiana przód-tył, nic nie dała
Gdy oddawałem samochód na przegląd, poprosiłem o krytyczny przegląd zawieszenia. Tuleje, owszem, wymieniono, ale Panowie nie zainteresowali się amortyzatorami, które jak juz ustaliłem mają zużyte gumy górnych mocowań. Efektem tego jest skrzypienie w zawieszeniu przy jeździe po łuku lub pokonywaniu poprzecznych nierówności. Do tego wspomniana przeze mnie historia z paskiem alternatora, który oddano mi niewyregulowany z propozycją samodzielnego zajęcia się tematem.
Na szczęście kolejne wizyty, w tym ponowne ustawianie geometrii, odbywały się na koszt firmy. Tyle dobrze.
Nie pojadę już do Batex-Pol'u
Gdy oddawałem samochód na przegląd, poprosiłem o krytyczny przegląd zawieszenia. Tuleje, owszem, wymieniono, ale Panowie nie zainteresowali się amortyzatorami, które jak juz ustaliłem mają zużyte gumy górnych mocowań. Efektem tego jest skrzypienie w zawieszeniu przy jeździe po łuku lub pokonywaniu poprzecznych nierówności. Do tego wspomniana przeze mnie historia z paskiem alternatora, który oddano mi niewyregulowany z propozycją samodzielnego zajęcia się tematem.
Na szczęście kolejne wizyty, w tym ponowne ustawianie geometrii, odbywały się na koszt firmy. Tyle dobrze.
Nie pojadę już do Batex-Pol'u
My nie jeździmy szybko, my wolno latamy!
- polokokt
- Donator
- Posty: 1234
- Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: WL
Żeby inni mieli większą zagwodkę, to i ja dodam swoją opinię
W sobotę byłem u nich (Batexpol) na pełnej geometrii. Wizyta umówiona na 10:00, byłem o 9:30 i od razu wjechałem na stanowisko. Po pomiarze wyszło, że każde koło mam na granicy toleracji lub tuż za nią (generalnie każdemu coś było). Dodatkowo ja zgłosiłem konieczność skręcenia kierownicy lekko w prawo przy jeździe prosto. Wszystkie śruby puściły bez problemów, więc o 10:15 to już wyjeżdzałem z zakładu. Po pierszych kilometrach mogę powiedzieć jedynie że kierownica się wyprostowała i auto jedzie tam gdzie trzeba. Także jak dla mnie OK. Cena usługi 190 PLN.
Ale też przyznać trzeba, że zakres prac u mnie był dużo skromniejszy niż u Chwiała.
W sobotę byłem u nich (Batexpol) na pełnej geometrii. Wizyta umówiona na 10:00, byłem o 9:30 i od razu wjechałem na stanowisko. Po pomiarze wyszło, że każde koło mam na granicy toleracji lub tuż za nią (generalnie każdemu coś było). Dodatkowo ja zgłosiłem konieczność skręcenia kierownicy lekko w prawo przy jeździe prosto. Wszystkie śruby puściły bez problemów, więc o 10:15 to już wyjeżdzałem z zakładu. Po pierszych kilometrach mogę powiedzieć jedynie że kierownica się wyprostowała i auto jedzie tam gdzie trzeba. Także jak dla mnie OK. Cena usługi 190 PLN.
Ale też przyznać trzeba, że zakres prac u mnie był dużo skromniejszy niż u Chwiała.
- polokokt
- Donator
- Posty: 1234
- Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: WL
Od razu przez telefon mi powiedzieli ze 190 jesli wszystko pojdzie OK. A jak coś miało być nie tak, to jakieś tam dopłaty do jednego punktu były (pewnie właśnie chodziło o problemy z śrobami). Na szczęście to mnie nie dotyczyło i zostaliśmy przy standardowej stawce.
Może po prostu są różni klienci? A może wiosna idzie i ceny rosną? Ciężko powiedzieć. Nie wgłębiałem się. Promocji dla klubu w każdym razie żadnej nie odstałem, a Pan sam powiedział że sporo MXów robią...
Może po prostu są różni klienci? A może wiosna idzie i ceny rosną? Ciężko powiedzieć. Nie wgłębiałem się. Promocji dla klubu w każdym razie żadnej nie odstałem, a Pan sam powiedział że sporo MXów robią...
Korzystam z wielu informacji na forum, więc pora dodać coś od siebie. W tym wątku jest od dawna cisza.
Robiłem geometrię w wymienionym w tym wątku serwisie na Bokserskiej 9, http://stacjaobslugi.pl/
Śrub z tyłu nie grzali i nie odkręcili, jak zrozumiałem - nie robią tego. Ale różnica w kątach była bardzo niewielka, więc w moim przypadku to nie był problem.
Musiałem przyjechać drugiego dnia na korektę ustawienia kierownicy, bo tego nie ogarnęli za pierwszym razem.
Koszt - 160 zł. Moja ocena - fuszerki nie robią, ale rewelacji też nie.
Robiłem geometrię w wymienionym w tym wątku serwisie na Bokserskiej 9, http://stacjaobslugi.pl/
Śrub z tyłu nie grzali i nie odkręcili, jak zrozumiałem - nie robią tego. Ale różnica w kątach była bardzo niewielka, więc w moim przypadku to nie był problem.
Musiałem przyjechać drugiego dnia na korektę ustawienia kierownicy, bo tego nie ogarnęli za pierwszym razem.
Koszt - 160 zł. Moja ocena - fuszerki nie robią, ale rewelacji też nie.
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
Odgrzebuję temat i polecam (ponownie) Dobrucki Auto Service na Al. Prymasa Tysiąclecia 42.
Pan Diagnosta na dzień dobry opierdzielił mnie, że auto stoi zdecydowanie za wysoko i ma ogromną nadzieję, że jak następnym razem się zobaczymy to Miata będzie miała odpowiednią glebę .
Geometria trwała 60 minut i kosztowała mnie 160 złotych.
Pan Diagnosta na dzień dobry opierdzielił mnie, że auto stoi zdecydowanie za wysoko i ma ogromną nadzieję, że jak następnym razem się zobaczymy to Miata będzie miała odpowiednią glebę .
Geometria trwała 60 minut i kosztowała mnie 160 złotych.
Dziś byłam u Dobruckiego na geometrii i rownież polecam. Przez tel mi powiedziano że maksymalnie 180 zł, na miejscu skasowali na 160. Wygląda ok, miły Pan rownież podpowiedział co jeszcze zrobić u dr.Kokon'a termin z dnia na dzień bez problemu do wyboru do koloru
polecam geometrię w Dobrucki Auto Service na Al. Prymasa Tysiąclecia 42.
zupełnie inna jazda w nowych ustawieniach
pozdr!
zupełnie inna jazda w nowych ustawieniach
pozdr!
- Maciejewsky
- Posty: 29
- Rejestracja: 01 cze 2016, 12:39
- Model: NA
- Lokalizacja: Warszawa
Trochę odkopie temat. Czy ktoś wie czy Dobrucki jeszcze istnieje? Od 2 tygodni staram się do nich dodzwonić i nic a z Białołęki trochę daleko żeby podjechać.