Wymiana sprzęgła w NA
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Konrad
- Posty: 516
- Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
- Model: NA
- Wersja: BRG TAN
- Lokalizacja: Boat City
- Kontakt:
DULIN pisze:hej witam . moze ktos wymienial sprzeglo w NA 1,6 i poleci mi cos dobrego
Zdecydowanie polecam sprzęgło oryginalne i odradzam zamienniki typu JC, Valeo itp. Szczególnie łożyska. Jeśli uważasz, że potrzebujesz czegoś na większe momenty możesz założyć większą tarczę od 1.8, ale wiąże się to z koniecznością zmiany koła zamachowego, a tych jest kilka różniących się masą. Więcej można znaleźć na miata.net.
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
Zdecydowanie odradzam valeo, po 5 tysiach łożysko oporowe pada, i chwała Panie że robię swapa, bo znów bym musiał rozbierać silnik ![Boi się :???:](./images/smilies/icon_e_confused.gif)
![Boi się :???:](./images/smilies/icon_e_confused.gif)
Ja mam sprzęgło ACT stageII i koło ACT proLight. Twardo chodzi i jest spora różnica niż u mnie w tigrze (btw dziś pojeździłem troche tigrą. normalnie czułem się jak w traktorze
), oczywiście na plus dla tequili. Na początku cięzko mi było się przyzwyczaić, teraz w tigrze mam problemy z operowaniem sprzęgłem
Koszta nie wiem jakie są, nie wiem nawet czy dostępne to jest w Polsce. Miahu to założył jak jeszcze jeździł. Co do trwałości to chyba wytrzymałe jest skoro jeszcze się nie rozpadło
Myślę że skoro ACT zrobił sprzęgła dla NB to i dla NA są (o ile są inne). Pozdrawiam.
![Mr.Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Śmieje się :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Pokazuje język :razz:](./images/smilies/icon_razz.gif)
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
rafal pisze:czy ktos orientuje sie jakie sa momenty dokrecania zamachu i docisku???
czy poprostu do oporu?
http://www.miata.net/garage/torque.html ... jak nie masz klucza dynamometrycznego to i tak Ci nic to nie powie więc do oporu z jakimś rozsądnym ramieniem i wyczuciem... chociaż ostrożnie
![Puszcza oko ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Ostatnio zmieniony 13 maja 2010, 7:02 przez dmk, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
przemasi pisze:To samo w NA/NB 1,6/1,8
Koło zamachowe 96-102 Nm
Docisk 19-25 Nm
Innymi słowy, dowalić mocno zamach i rozsądnie dokręcić docisk - u dmk się sprawdziło - przynajmniej na razie.
Oczywiście polecam użycie klucza jeśli ktoś ma do niego dostęp
![Puszcza oko ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
110@???KM
134@???Nm
134@???Nm
Uważaj na dokręcanie śrub od docisku, ponieważ jak przesadzisz to je urwiesz. Ja niestety jedna urwałem i się nauczyłem, że warto dokręcać kluczem dynamometrycznym. Nigdzie nie mogłem dostać takich śrub i zdecydowałem się na zakup w serwisie. Koszt 17,50 zl za sztukę ( jest ich 6 ). Generalnie z tego co się dowiedziałem to powinno je się zmieniać razem z dociskiem i niektóre firmy dają je w komplecie.
Mayk pisze:Innymi słowy, dowalić mocno zamach i rozsądnie dokręcić docisk
Nie zgodzę się..."mocno", "dowalić" i "rozsądnie" znaczy dla każdego coś innego (przykład: drobna kobieta vs Five
![Bardzo szczęśliwy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
jawor podał doskonały przykład tego.
Zły moment dokręcenia śrub bywa często zgubny na dłuższą metę (np.wyginające się tarcze w hamulcach, itp.)
-
- Posty: 1049
- Rejestracja: 27 paź 2007, 14:57
- Model: NB MSM
- Wersja: Mazdaspeed
- Lokalizacja: Świnoujście/Szczecin
Kto by się tam przejmował kluczem dynamometrycznym.
Jako mechanik okrętowy to dokręcam swoje śrubki kluczami 24, 36 lub 42 - na żyłkę, czyli: Dokręcam tak długo aż mi na przedramieniu wyskakuje taka żyłka - wtedy wiem, że jest dobrze. Hi hi ![Mr.Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Puszcza oko :wink:](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
![Mr.Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
NA`94 1.8 Supercharged - Laser Blue - 230 KM, 264 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
Tycjan pisze:na żyłkę, czyli: Dokręcam tak długo aż mi na przedramieniu wyskakuje taka żyłka - wtedy wiem, że jest dobrze. Hi hi
![Mr.Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr.Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
- grzes
- Posty: 3651
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
Tycjan pisze:na żyłkę
radek77 pisze:ja też leżę[/quote
]dmk pisze:leżę
i ja:D
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance