Lekkie koła zamachowe - parametry i efekty
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Donator
- Posty: 1845
- Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
- Model: NA
- Wersja: PoTurbowana
- Lokalizacja: WWA
- Kontakt:
Siema
tak na poczatek na szybko ile wazy seriia? w 1.8NB
kombinuje cos zrobic na naszym rodzimym rynku narazie ale temat bede dalej ogarniac
pozdro
tak na poczatek na szybko ile wazy seriia? w 1.8NB
kombinuje cos zrobic na naszym rodzimym rynku narazie ale temat bede dalej ogarniac
pozdro
Ostatnio zmieniony 21 sty 2011, 5:17 przez majkel, łącznie zmieniany 1 raz.
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
Najlżejsze ACT do silnika 1,6 waży 4,71 kg....niestety kosztuje 275 dolków Ten amerykański producent ma w swojej ofercie organiczne, ultralekkie wersje tarcz sprzęgłowych, które są dedykowane do ich lekkich kół - cena 115dolków. Jesli chcesz maksymalnie odchudzać zamach to warto pomyśleć o kole z 1,6 które z automatu jest mniejsze i lżejsze, to samo dotyczy tarczy sprzęgła. Najtańszy i najlżejszy zamach jaki kiedyś wykopałem na ebay ważył 4,08kg, firma XTD sprzedaje takie cuda za 180 dolków.
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
irakleo pisze:Najlżejsze ACT do silnika 1,6 waży 4,71 kg....niestety kosztuje 275 dolków Ten amerykański producent ma w swojej ofercie organiczne, ultralekkie wersje tarcz sprzęgłowych, które są dedykowane do ich lekkich kół - cena 115dolków. Jesli chcesz maksymalnie odchudzać zamach to warto pomyśleć o kole z 1,6 które z automatu jest mniejsze i lżejsze, to samo dotyczy tarczy sprzęgła. Najtańszy i najlżejszy zamach jaki kiedyś wykopałem na ebay ważył 4,08kg, firma XTD sprzedaje takie cuda za 180 dolków.
mniejsze sprzęgło = słabszy docisk i mniej odporna tarcza = konieczność czegoś dużo lepszego w miejsce serii? lepiej duży, lekki zamach... zwłaszcza w szybkossaku śluby, który jak odciąży zamach będzie się zachowywał jak jakaś yaaaaaaamaaaaaaaaaaahaaaaaaa
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Bez problemu do zestawu ACT "light flywheel 1,6" można zakupić docisk Xtreme który spokojnie przeniesie moment i moc którego sluba bez turbo i kucia nigdy nie osiągnie Mniejsze sprzęgło z mocnym dociskiem z 1,6 może być dużo skuteczniejsze co OEM-owy zestaw do 1,8. Z tego co pamiętam to Five jeździł swoją 245 konną Miatą o pojemności 1,8 i zamachem oraz sprzęgłem od 1,6.
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
irakleo pisze:Bez problemu do zestawu ACT "light flywheel 1,6" można zakupić docisk Xtreme który spokojnie przeniesie moment i moc którego sluba bez turbo i kucia nigdy nie osiągnie Mniejsze sprzęgło z mocnym dociskiem z 1,6 może być dużo skuteczniejsze co OEM-owy zestaw do 1,8. Z tego co pamiętam to Five jeździł swoją 245 konną Miatą o pojemności 1,8 i zamachem oraz sprzęgłem od 1,6.
Oczywiście, wszystko jest kwestią ceny i tego, co chce wymieniać
Sprzęgło Mayka pomimo tego, że jest mniejsze jest tak potwornie twarde że cały czas się zastanawiam jakim cudem wysprzęglik nie wypluł jeszcze tłoka, a rurki (nawet te aluminiowe, bo nie wspomnę już o gumowym łączniku) jeszcze się nie rozpękły
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
AroJano pisze:Z tego co ostatnio widziałem pod maską to chyba wolnossak...
trudno to nazywać wolnossakiem - jakoś mi to przez usta nie przechodzi
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
W doładowanych projektach lekki zamach jest raczej zbytkiem, nawet pmcomp obiektywnie stwierdził że nie wyczuł żadnej różnicy po zmianie zamachu. Projekt sluby to dziesiątki drobnych korzyści które niestety słono kosztują i ich suma składa się na końcowy, imponujący efekt....kibicuję mu i podziwiam osiągnięcia.
-
- Donator
- Posty: 1845
- Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
- Model: NA
- Wersja: PoTurbowana
- Lokalizacja: WWA
- Kontakt:
dzięki Irakleo:)
mam 2 drogi do wyboru...
po polsku do 500zeta:
-zrobić spieka u wróbla jak parę os u nas na forum, miałem przyjemność wczoraj się przejechać mazda Dzuniora i Majka i oba sprzęgła działają jak dla mnie rewelacyjnie
-odciążanie seryjnego kola zamachowego w Polsce u jakiegoś speca. ponoć ktoś w wawie to dobrze robi i sobie ludzie chwalą.... pytanie jaka wagę tym osiągnę i efekt
po amerykańsko:
-sprzęgło act lub inne jakieś organik (spik xtd znajomy z hondy sobie chwali)
-najlżejszy zamach jaki znajdę na rynku... act fidanza czy coś innego...
to jest chyba najlżejszy jaki znalazłem : http://949racing.com/fidanzaflywheel.aspx dla 1.6 7.3lbs czyli kolo 3.3 kg?
i jeszcze sprawa mieszana dobry zamach i spiek z polski ... ale słyszałem ze spiek powoduje prace w wysokich temperaturach i może przyczynić się do wypaczenia kola zamachowego czy coś takiego ?
co do mocy to sadze ze lekki zamach ze spiekiem od 1.6 powinien dać rade spokojnie więcej jak 250KM wolnossce nie celuje
bo moja to taka terrorystka jest mała czarna!
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
Sluba, ja robiłem u gościa o nicku otoczak7 z allegro, znajomi też do niego wysyłali i też byli zadowoleni. Mnie do BMW E30 wyszło jakieś 200zł (w tym wysyłki). Zrobione ładnie było, wyważone etc. W wolnossaku mocno czuć lżejszy zamach, więc warto o tym pomyśleć
- pmcomp
- Posty: 2563
- Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
- Model: Inny
- Wersja: BMW Z4 35is
- Lokalizacja: wieś pod Warsiawą
Sluba pisze:-najlżejszy zamach jaki znajdę na rynku... act fidanza czy coś innego...
to jest chyba najlżejszy jaki znalazłem : http://949racing.com/fidanzaflywheel.aspx dla 1.6 7.3lbs czyli kolo 3.3 kg?
Na Miatanet piszą żeby się Fidanzy nie dotykać. Podobno się gną. No i poza tym trzeba wymieniać okłądzinę. Dlatego wybrałem ACT ProLite bodajże 9 funtów wagi.
Pozdro
pmcomp
(BMW Z4 E89 35is)
(BMW Z4 E89 35is)
Sluba pisze:Siema
tak na poczatek na szybko ile wazy seriia? w 1.8NB
kombinuje cos zrobic na naszym rodzimym rynku narazie ale temat bede dalej ogarniac
pozdro
Mam zamach od 1,8. Możesz wpaść i zabrać na obmiary.
Zobaczysz również jaki jest zapas przy tarczy 1,8 w porównaniu z tarczą 1,6
Może nie potrzebne będą spieki tylko wzmocnienie sprężyn?
Moim zdaniem " odchudzenie 1,8 to lepszy kierunek niż
zabawa z spiekami w wersji 1,6 i lekkimi zamachami do 1,6.
Moje rozwiązanie "economy"to zamach z odzysku
+ "odchudzenie" i wyważenie . Nie schodziłbym za nisko
z masą bo odbije się to na kulturze pracy silnika chyba ,że nie
przeszkadza Ci praca a la Ursus model 1956
Yoozef
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
pmcomp pisze:Sluba pisze:-najlżejszy zamach jaki znajdę na rynku... act fidanza czy coś innego...
to jest chyba najlżejszy jaki znalazłem : http://949racing.com/fidanzaflywheel.aspx dla 1.6 7.3lbs czyli kolo 3.3 kg?
Na Miatanet piszą żeby się Fidanzy nie dotykać. Podobno się gną. No i poza tym trzeba wymieniać okłądzinę. Dlatego wybrałem ACT ProLite bodajże 9 funtów wagi.
Pozdro
ACT są podobno do dostania w Polsce, ale cena (około 1500 zł) zabija...
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
http://www.topendpower.pl/p,pl,act-600255,lekkie+kolo+zamachowe+act+prolite+mazda+mx-5+89-05.html - może wynegocjujecie sobie cenę
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Skoro lekkie koło to może warto pamiętać że po drugiej stronie wału korbowego mamy całkiem pancerne kółko pasowe....są dostępne na ebay lekkie zamienniki z aluminium, ale do silników 1,8. Czy ktoś orientuje się w temacie różnic pomiędzy kółkami pasowymi w 1,6 i 1,8
-
- Donator
- Posty: 1845
- Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
- Model: NA
- Wersja: PoTurbowana
- Lokalizacja: WWA
- Kontakt:
tez nad tym myślałem ale niestety są drogie... za to pewnie taniej by wyszło odzwierciedlić je w aluminium u jakiegoś magika i wyważyć, były by na pewno ładniejsze i lżejsze
chodź te główne pasowe na wale raczej zmienił bym na takie z amortyzatorem drgań.
chodź te główne pasowe na wale raczej zmienił bym na takie z amortyzatorem drgań.
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5460
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Pamietajci, ze kolo pasowe ma takze za zadanie niwelowac drgania harmoniczne silnika, dlatego jest zwulkanizowane. Zamiana jego na zwykle aluminium moze po kilku tys. km skonczyc sie fatalnie. Generalnie mocno nie zaleca sie do silnikow uturbionych i umiarkowanie toleruje w wolnossakach.