Jaki lepszy zestaw hamulcow do ND?
o ile ma to sens:)
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Donator
- Posty: 2187
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
Takie mam pytanie do koleżanek i kolegów: czy ktoś użytkuje tzw. maly bbk od Stoptecha, ten na którym kiedyś ścigał się rodzimy Mx5 Cup?
Jesli chłodzony wytrzymywał pełny wyścig aut na slickach to nie mam wątpliwości, ze jest bardziej niż wystarczający.
SPS włożył go na seryjne felgi z dystansem jedynie 9 mm wiec są mniejsze niż Brembo, które wymagają 15 mm dystansu.
Plusem są tez pływające tarcze z zestawu- koszt nowych jest niski oraz niemal nieograniczony wybór klocków.
Zastanawiam się jak głośno taki zestaw pracuje i jak się sprawdza na co dzień, bo nie maja takich uszczelek przeciwpyłowych jak np. Brembo. Domniemuję, że częściej trzeba wyjąć tłoczki i przeczyścić je oraz zacisk.
Wszelkie opinie będą miłe widziane
Jesli chłodzony wytrzymywał pełny wyścig aut na slickach to nie mam wątpliwości, ze jest bardziej niż wystarczający.
SPS włożył go na seryjne felgi z dystansem jedynie 9 mm wiec są mniejsze niż Brembo, które wymagają 15 mm dystansu.
Plusem są tez pływające tarcze z zestawu- koszt nowych jest niski oraz niemal nieograniczony wybór klocków.
Zastanawiam się jak głośno taki zestaw pracuje i jak się sprawdza na co dzień, bo nie maja takich uszczelek przeciwpyłowych jak np. Brembo. Domniemuję, że częściej trzeba wyjąć tłoczki i przeczyścić je oraz zacisk.
Wszelkie opinie będą miłe widziane
- Załączniki
-
- DC92E5AD-15C2-40FA-B8EF-8F72290ECDEF.jpeg (432.92 KiB) Przejrzano 2408 razy
Pozdrawiam, Danillo
-
- Donator
- Posty: 2187
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
To jeszcze drążąc temat Stoptechów i patrząc na załączoną fotkę: czym Waszym zdaniem należałoby potraktować śruby w zaciskach, żeby się tak nie utleniały a jednocześnie zachowały swoje parametry użytkowe?
Jest to powierzchowne ale wizualnie wypada tak sobie więc chyba da się to lepiej ogarnąć?
Jest to powierzchowne ale wizualnie wypada tak sobie więc chyba da się to lepiej ogarnąć?
Pozdrawiam, Danillo
-
- Donator
- Posty: 3686
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Ocynk. A we własnym zakresie np. oksydaDanillo pisze: ↑22 wrz 2023, 22:45To jeszcze drążąc temat Stoptechów i patrząc na załączoną fotkę: czym Waszym zdaniem należałoby potraktować śruby w zaciskach, żeby się tak nie utleniały a jednocześnie zachowały swoje parametry użytkowe?
Jest to powierzchowne ale wizualnie wypada tak sobie więc chyba da się to lepiej ogarnąć?
2BAD07A4-B344-427E-818F-22F005F22ED2.jpeg
https://www.ebay.co.uk/itm/133759187785 ... FnEALw_wcB
- irekJ
- Donator
- Posty: 2657
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Najlepiej ocynk. Jak cię znam to może rozbierz sobie kawałek auta i zabierz wszystkie śrubki i nakrętki
Jak będziesz miał zestaw w rękach to możesz sprawdzić czy wymiary i osadzenie tarczy jest takie samo jak OEM? Gdyby ta tarcza siadła p&p do brembo to byłby zestaw prawie idealny
Jak będziesz miał zestaw w rękach to możesz sprawdzić czy wymiary i osadzenie tarczy jest takie samo jak OEM? Gdyby ta tarcza siadła p&p do brembo to byłby zestaw prawie idealny
-
- Donator
- Posty: 2187
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
@mutra Dzieki, który dokładnie ocynk? Bo czytam, ze są różne: galwaniczny, proszkowy i inne.
Ta oksyda trwała jest i nie będzie schodzić pod kluczem?
@irekJ Trudno powiedzieć bez zmierzenia ale te zaciski są niemal identyczne wiec mniejsze odsadzenie Stoptecha vs. Brembo powinno być realizowane przez różne odsadzenia tarczy. Tyle teoria.
Ta oksyda trwała jest i nie będzie schodzić pod kluczem?
@irekJ Trudno powiedzieć bez zmierzenia ale te zaciski są niemal identyczne wiec mniejsze odsadzenie Stoptecha vs. Brembo powinno być realizowane przez różne odsadzenia tarczy. Tyle teoria.
Pozdrawiam, Danillo
-
- Donator
- Posty: 3686
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Tradycyjny galwaniczny. Oksyda się ściera i nie jest tak odporna na korozję jak Ocynk, ale możesz sobie ogarnąć sam w domu w 15 minDanillo pisze: ↑23 wrz 2023, 8:32@mutra Dzieki, który dokładnie ocynk? Bo czytam, ze są różne: galwaniczny, proszkowy i inne.
Ta oksyda trwała jest i nie będzie schodzić pod kluczem?
@irekJ Trudno powiedzieć bez zmierzenia ale te zaciski są niemal identyczne wiec mniejsze odsadzenie Stoptecha vs. Brembo powinno być realizowane przez różne odsadzenia tarczy. Tyle teoria.
5378AB8B-30C7-4B57-9307-BA6571ECEBF2.jpeg
- MMRS
- Donator
- Posty: 1776
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
Leci do mnie taki zestawik na testy, kombinacja Willwoodowego 4tłoka z tarczą 340 mm. Jak przetestujemy na torze dam info jak to bangla
https://www.miataspeed.com/products/wil ... m-nd-miata
https://www.miataspeed.com/products/wil ... m-nd-miata
- mydlo
- Posty: 229
- Rejestracja: 15 cze 2017, 23:36
- Model: ND
- Wersja: Skypassion
- Lokalizacja: Bolesławiec/Poznań
koniecznie wrzuć fotki jak to rozpakujesz, strasznie mnie ciekawi ten zestawMMRS pisze: ↑23 wrz 2023, 11:26Leci do mnie taki zestawik na testy, kombinacja Willwoodowego 4tłoka z tarczą 340 mm. Jak przetestujemy na torze dam info jak to bangla
https://www.miataspeed.com/products/wil ... m-nd-miata
- MMRS
- Donator
- Posty: 1776
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
Mnie ciekawi too, nie mieliśmy generalnie problemów z 6o tłokami…Heath twierdzi że stock Wilwood to syf…pożyjemy, zobaczymymydlo pisze: ↑23 wrz 2023, 22:35koniecznie wrzuć fotki jak to rozpakujesz, strasznie mnie ciekawi ten zestawMMRS pisze: ↑23 wrz 2023, 11:26Leci do mnie taki zestawik na testy, kombinacja Willwoodowego 4tłoka z tarczą 340 mm. Jak przetestujemy na torze dam info jak to bangla
https://www.miataspeed.com/products/wil ... m-nd-miata
- MMRS
- Donator
- Posty: 1776
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
Słowo się rzekło…szpeje dotarły więc wrzucam foto
Wygląda to obiecująco…tarcza 340 mm, zacisk mega szeroki - powinien pomieścić klocki o grubości 20 mm, tak jak to było zawarte w specu…poza tym tarcza ma 28 mm grubości vs 20 mm grubość tarczy Willwooda
Powinno hamować…wygląda solidnie
Ktoś chce odkupić ?
Wygląda to obiecująco…tarcza 340 mm, zacisk mega szeroki - powinien pomieścić klocki o grubości 20 mm, tak jak to było zawarte w specu…poza tym tarcza ma 28 mm grubości vs 20 mm grubość tarczy Willwooda
Powinno hamować…wygląda solidnie
Ktoś chce odkupić ?
- MMRS
- Donator
- Posty: 1776
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
Poproszę Mario aby zważył, albo jak wrócę z urlopu to poważę te elementy. Poza tym nie sądzę aby było dużo cięższe od 6tłoka, tudzież popularnego zestawu Brembo z Clio RS. Vs standard 6tłok Wilwooda tarcza będzie trochę cięższa z uwagi na większą grubość (ale trwałość i pojemność cieplna większa), Vs Clio RS to jakby nawet nie ma co porównywać - tam jest pełna tarcza, ciężka jak cholera. Na pewno zaletą tego zestawu jest to, że można sobie klocki w Pl kupować, Ferodo albo Hawk. Niemniej podczas wymiany poważę Ori 6tłok Wilwooda i porównam z tym zestawem. Chłopaki z Miataspeed twierdzą że przy tym zestawie 6tłokowe dynapro to śmietnik. Zobaczymy.
- MMRS
- Donator
- Posty: 1776
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
Akurat o to mogę zapytać Heath’a…napiszę do niego zapytanie w jakie fele to wchodzi.
Edit: Odpisał mi tak, aby wlazło w stockową felgę potrzebujesz dystanse 15-20 mm, czyli zacisk faktycznie sporo szerszy od 6o tłoka. U mnie Willwood 6 tłoków właził w stocka bez dystansów.
-
- Donator
- Posty: 3686
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Tutaj jest do standardowych. Ja dokręcałem tym samym momentem bo śruba się nie zmienia.
https://forum.miata.net/vb/attachment.p ... 1506995684
- mydlo
- Posty: 229
- Rejestracja: 15 cze 2017, 23:36
- Model: ND
- Wersja: Skypassion
- Lokalizacja: Bolesławiec/Poznań
Mistrz! myślę, że eksploatacja na plus względem 6tłoka. Czy orientowałeś się jaka jest dostępność i koszt rotorów? na stornie nie widziałem części zamiennych...MMRS pisze: ↑05 paź 2023, 20:40Słowo się rzekło…szpeje dotarły więc wrzucam foto
Wygląda to obiecująco…tarcza 340 mm, zacisk mega szeroki - powinien pomieścić klocki o grubości 20 mm, tak jak to było zawarte w specu…poza tym tarcza ma 28 mm grubości vs 20 mm grubość tarczy Willwooda
Powinno hamować…wygląda solidnie
Ktoś chce odkupić ?
IMG_3983.jpeg
IMG_3978.jpeg
-
- Posty: 335
- Rejestracja: 05 lis 2014, 20:33
- Model: ND RF
- Lokalizacja: warszawa
Panowie
Moje przednie tarcze Stoptech w mx5 nd rf 2018 (160) które załozyłem 20 km temu są krzywe pomimo że na torze nie byłem i już rzadko mi sie zdarza zap****ać i absurdalnie mnie przy pulsowanie przy hamowaniu denerwuje. Możecie polecić jakieś tarcze do 300 zł za sztukę ? I skąd mogę wziąć jej wymiary ? Co sklep to inny rozmiar...
Moje przednie tarcze Stoptech w mx5 nd rf 2018 (160) które załozyłem 20 km temu są krzywe pomimo że na torze nie byłem i już rzadko mi sie zdarza zap****ać i absurdalnie mnie przy pulsowanie przy hamowaniu denerwuje. Możecie polecić jakieś tarcze do 300 zł za sztukę ? I skąd mogę wziąć jej wymiary ? Co sklep to inny rozmiar...
- irekJ
- Donator
- Posty: 2657
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Jeśli po 20km masz bicie to zacząłbym od sprawdzenia piast. A następnie mechanika, który to montował czy oczyścił piasty z rdzy. Bicie na piaście i tarczy należy zmierzyć czujnikiem zegarowym.
- MMRS
- Donator
- Posty: 1776
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
Siemka,mydlo pisze: ↑25 paź 2023, 22:05Mistrz! myślę, że eksploatacja na plus względem 6tłoka. Czy orientowałeś się jaka jest dostępność i koszt rotorów? na stornie nie widziałem części zamiennych...MMRS pisze: ↑05 paź 2023, 20:40Słowo się rzekło…szpeje dotarły więc wrzucam foto
Wygląda to obiecująco…tarcza 340 mm, zacisk mega szeroki - powinien pomieścić klocki o grubości 20 mm, tak jak to było zawarte w specu…poza tym tarcza ma 28 mm grubości vs 20 mm grubość tarczy Willwooda
Powinno hamować…wygląda solidnie
Ktoś chce odkupić ?
IMG_3983.jpeg
IMG_3978.jpeg
do tego kitu można zastosować dwie tarcze:
- tą którą mam w zestawie /185 USD za sztukę - na stoku/
- pływającą AP Racing - też na stoku - oczywiście będzie droższa
Pzdr
Rafał
- MMRS
- Donator
- Posty: 1776
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
Mały update, porównanie tarcz fabrycznych Willwooda z tarczami od Miataspeed:mydlo pisze: ↑25 paź 2023, 22:05Mistrz! myślę, że eksploatacja na plus względem 6tłoka. Czy orientowałeś się jaka jest dostępność i koszt rotorów? na stornie nie widziałem części zamiennych...MMRS pisze: ↑05 paź 2023, 20:40Słowo się rzekło…szpeje dotarły więc wrzucam foto
Wygląda to obiecująco…tarcza 340 mm, zacisk mega szeroki - powinien pomieścić klocki o grubości 20 mm, tak jak to było zawarte w specu…poza tym tarcza ma 28 mm grubości vs 20 mm grubość tarczy Willwooda
Powinno hamować…wygląda solidnie
Ktoś chce odkupić ?
IMG_3983.jpeg
IMG_3978.jpeg
Komentarz zbędny.
czy ktoś już testował taki zestaw? EBC Apollo https://www.ilmotorsport.de/en/nd/tunin ... tem/c/2273
NB 2002 sold, ND 1.5 2018 sold, ND RF 2.0 2017 sold, ND ST 2.0 2016