MX-5 NA nielegalne w Warszawie od 2024 roku.
Strefa czystego transportu
Moderator: Moderatorzy
- Verteru
- Posty: 311
- Rejestracja: 27 sie 2010, 19:48
- Model: NA
- Wersja: 1.6
- Lokalizacja: Warszawa/Sosnowiec
- Kontakt:
https://www.eska.pl/warszawa/zakaz-wjaz ... -mcBR.html
Strefa będzie funkcjonować od lipca 2024 r. i obejmie większość Śródmieścia oraz przylegające do niego fragmenty Woli, Ochoty, Saskiej Kępy, Grochowa i Pragi. Granice strefy będą pokrywały się z głównymi drogami i liniami kolejowymi, które nie zostaną objęte strefą. Granice te wyznaczą: al. Prymasa Tysiąclecia, Al. Jerozolimskie, ul. Kopińska, ul. Wawelska, al. Armii Ludowej, al. Stanów Zjednoczonych, ul. Wiatraczna, a następnie tory kolejowe wzdłuż północnej obwodnicy kolejowej – aż do al. Prymasa Tysiąclecia.
Zabytkowe zwolnione ( https://samorzad.pap.pl/kategoria/jak-r ... lipca-2024 ) Czyli trzy lata moją na parkingu będę musiał trzymać..
Strefa będzie funkcjonować od lipca 2024 r. i obejmie większość Śródmieścia oraz przylegające do niego fragmenty Woli, Ochoty, Saskiej Kępy, Grochowa i Pragi. Granice strefy będą pokrywały się z głównymi drogami i liniami kolejowymi, które nie zostaną objęte strefą. Granice te wyznaczą: al. Prymasa Tysiąclecia, Al. Jerozolimskie, ul. Kopińska, ul. Wawelska, al. Armii Ludowej, al. Stanów Zjednoczonych, ul. Wiatraczna, a następnie tory kolejowe wzdłuż północnej obwodnicy kolejowej – aż do al. Prymasa Tysiąclecia.
Zabytkowe zwolnione ( https://samorzad.pap.pl/kategoria/jak-r ... lipca-2024 ) Czyli trzy lata moją na parkingu będę musiał trzymać..
-
- Posty: 126
- Rejestracja: 15 gru 2013, 12:39
- Model: Inny
- Lokalizacja: 100lica
sprzedaj komuś kto ma kolekcję/muzeum żeby zarejestrował na klasyka i odkup, wówczas nie ma kryterium wieku tylko element większej kolekcji
- Alex
- Donator
- Posty: 4685
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Jak zwykle w tego typu artykulach duża ilość demagogii
przy użyciu Tapatalka
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
-
- Posty: 126
- Rejestracja: 15 gru 2013, 12:39
- Model: Inny
- Lokalizacja: 100lica
- Alex
- Donator
- Posty: 4685
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Czyli wkrótce zaczną się pojawiać NB na żółtych?
przy użyciu Tapatalka
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Tak się zastanawiam, co na to hotele?
Chce sobie przyjechać do Wawy moim diezelkiem i będę samochód musiał zostawić przed "rogatkami strefy"?
Chce sobie przyjechać do Wawy moim diezelkiem i będę samochód musiał zostawić przed "rogatkami strefy"?
Musisz przestać się starać. Nie próbuj być lepszym, nie próbuj być szybszym. Jedź dla czystej przyjemności. Jedź tak wolno, jak ci się podoba, i rób co chcesz, byle tylko dobrze się bawić
- Verteru
- Posty: 311
- Rejestracja: 27 sie 2010, 19:48
- Model: NA
- Wersja: 1.6
- Lokalizacja: Warszawa/Sosnowiec
- Kontakt:
Ile procent YW ma żółte? z 5%. W Warszawie żółte są od 30 lat+ niestety. To znaczy, że ja moją przez 3 lata nie będę mógł ruszyć z pod domu.
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2171
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Bardzo mi przykro z tego powodu, że umrą spotkania pod Stadionem Ale właśnie Stadion przywołał moje sytuacje z ostatniej niedzieli. Jechałem sobie moim ND by tam zaparkować (ze względu na właśnie spotkania mx5 mam sentyment do tego miejsca) i ruszając przede mną z mostu świętokrzyskiego bardzo ładnie zrobiona Alfa 156 2.4 JTD 20V puściła ogromną chmurę dymu i cały zachwyt nad 156ką minął. Aż oczy łzawiły (ND nie ma filtra kabinowego).
Po bieganiu wzdłuż Wisły pełen endorfin (rekord na 15 km poprawiony) wracałem kolejnym mostem do domu, jadąc 60 kmh na 50 mijałem 3 radary, a metr na moim tylnym zderzaku jechało może 15letnie volvo. Gdy tylko mógł, to mnie wyprzedził i następne 15 minut wdychałem jego spaliny (2.4d) w korku na Jerozolimskich.
I napiszę, że jestem oburzony, iż znów to Kraków wyprzedza Warszawę (i czasowo i terytorium), bo u nas trzeba oczywiście przejmować się wszystkimi, tylko nie mieszkańcami. Niech zdychają od tego powietrza.
Ja już przestałem sprawdzać przed bieganiem poziom najbardziej rakotwórczego smogu PM2.5, bo dni w których norma nie jest przekroczona o ponad 100% mimo bardzo delikatnej i wietrznej zimy w styczniu było może 5.
Jestem na tyle stary, że miałem okazje być na wakacjach w DDR. I odwiedzić miasteczko, po którym jeździły głównie dwusuwy. Jako chłopak z Krakowa, który żył w powietrzu zagrażającym życiu (mimo uprawiania sportów od niemal zawsze, mam płuca wielkości czterolatka), po 15 minutach miałe ostry ból głowy od spalin. A tam tych samochodów było tyle co nic, po prostu bardziej truły. Dziś jest to samo - jeden palący mokrym drewnem sąsiad potrafi zepsuć powietrze na niemal kilometrze kwadratowym (doświadczenie biegacza), tak samo jeden śmierdzący stary wóz może zasyfić atmosferę na całej swojej trasie i okolicach.
Osobiście wolałbym rygorystyczne sprawdzanie składu spalin niż Euro2/3, bo papier wszystko przyjmie, a katalizator mógł być już dawno wycięty. Ale tak samo było z Krakowem - można palić i drewnem (suchym) bezdymowo, ale zwyczajnie nie dało się tego ogarnąć inaczej niż generalizując.
Po bieganiu wzdłuż Wisły pełen endorfin (rekord na 15 km poprawiony) wracałem kolejnym mostem do domu, jadąc 60 kmh na 50 mijałem 3 radary, a metr na moim tylnym zderzaku jechało może 15letnie volvo. Gdy tylko mógł, to mnie wyprzedził i następne 15 minut wdychałem jego spaliny (2.4d) w korku na Jerozolimskich.
I napiszę, że jestem oburzony, iż znów to Kraków wyprzedza Warszawę (i czasowo i terytorium), bo u nas trzeba oczywiście przejmować się wszystkimi, tylko nie mieszkańcami. Niech zdychają od tego powietrza.
Ja już przestałem sprawdzać przed bieganiem poziom najbardziej rakotwórczego smogu PM2.5, bo dni w których norma nie jest przekroczona o ponad 100% mimo bardzo delikatnej i wietrznej zimy w styczniu było może 5.
Jestem na tyle stary, że miałem okazje być na wakacjach w DDR. I odwiedzić miasteczko, po którym jeździły głównie dwusuwy. Jako chłopak z Krakowa, który żył w powietrzu zagrażającym życiu (mimo uprawiania sportów od niemal zawsze, mam płuca wielkości czterolatka), po 15 minutach miałe ostry ból głowy od spalin. A tam tych samochodów było tyle co nic, po prostu bardziej truły. Dziś jest to samo - jeden palący mokrym drewnem sąsiad potrafi zepsuć powietrze na niemal kilometrze kwadratowym (doświadczenie biegacza), tak samo jeden śmierdzący stary wóz może zasyfić atmosferę na całej swojej trasie i okolicach.
Osobiście wolałbym rygorystyczne sprawdzanie składu spalin niż Euro2/3, bo papier wszystko przyjmie, a katalizator mógł być już dawno wycięty. Ale tak samo było z Krakowem - można palić i drewnem (suchym) bezdymowo, ale zwyczajnie nie dało się tego ogarnąć inaczej niż generalizując.
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2146
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
@Verteru Bądź eko, kup Malucha... wg. Złomnika, egzemplarze po rp1997 będą jeszcze jakiś czas legalne w stolicy:
https://spidersweb.pl/autoblog/strefa-c ... wynalazki/
https://spidersweb.pl/autoblog/strefa-c ... wynalazki/
- Żółwik
- Donator
- Posty: 467
- Rejestracja: 17 wrz 2020, 19:14
- Model: NA
- Wersja: 1.6 i NC 2.5
- Lokalizacja: Dzierżoniów
Chyba faktycznie trzeba będzie NA i NB przerejestrowywać na zabytki, bo to tylko kwestia czasu i wszędzie tak będzie. Na szczęście koszt jest do udźwignięcia, no i wprowadzili małe żółte blachy, gdzie to brzydkie stare autko jest mało widoczne.
Jeszcze by przymknął oko na te głupoty z strefą czystego transportu ale jak zwykle prawa strona wisły dostaje po dupie.
Fajnie tak wytyczyć SCT po tak zwanej obwodnicy śródmiejskiej podczas gdy na prawym brzegu ta obwodnica jest niedokończona od lat, bo po co?
W ekstremalnym przypadku z pragi południe spod granicy strefy by objechać i dostać się na północ trzeba będzie się wracać do wawra.
A co do YW to trochę szkoda. Od roku robią to bardziej oficjalnie, chyba przez fundację a za rok 2/3 odwiedzających nie będzie mogło dojechać na miejsce.
Fajnie tak wytyczyć SCT po tak zwanej obwodnicy śródmiejskiej podczas gdy na prawym brzegu ta obwodnica jest niedokończona od lat, bo po co?
W ekstremalnym przypadku z pragi południe spod granicy strefy by objechać i dostać się na północ trzeba będzie się wracać do wawra.
A co do YW to trochę szkoda. Od roku robią to bardziej oficjalnie, chyba przez fundację a za rok 2/3 odwiedzających nie będzie mogło dojechać na miejsce.
-
- Posty: 126
- Rejestracja: 15 gru 2013, 12:39
- Model: Inny
- Lokalizacja: 100lica
-
- Donator
- Posty: 2240
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
No to chyba właśnie pozamiatane z żółtymi tablicami w Miatach:
https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/ak ... rm=autor_3
https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/ak ... rm=autor_3
Pozdrawiam, Danillo
-
- Posty: 1049
- Rejestracja: 27 paź 2007, 14:57
- Model: NB MSM
- Wersja: Mazdaspeed
- Lokalizacja: Świnoujście/Szczecin
A ja podam zamiast dziennikarskiej wypowiedzi, żródło szczególowe zgodnie z Biuletynem Informacji Publicznej, aby każdy mógł przeczytać:
https://bip.mwkz.pl/dokument/64
Pojazdy Zabytkowe
Od 1 maja 2023 r. ZMIANA KRYTERIUM W KWALIFIKACJI POJAZDÓW DO WOJEWÓDZIEJ EWIDENCJI ZABYTKÓW WOJEWÓDZTWA MAZOWIECKIEGO
Mazowiecki Wojewódzki Konserwator Zabytków informuje, że od 1 maja 2023 r. zmieniają się kryteria kwalifikacji pojazdów włączanych do ewidencji zabytków województwa mazowieckiego:
określa się wiek pojazdu na – minimum 35 lat, przy czym model lub typ pojazdu nie jest produkowany co najmniej od 20 lat; jego stan jest oryginalny, bez znacznych zmian podwozia, układu kierowniczego lub hamulcowego i silnika (minimum 75 % zachowanych części oryginalnych w tym główne podzespoły)
pojazd nie należy do produkcji masowej;
pojazd charakteryzuje się następującymi cechami:
stanowi świadectwo minionej epoki bądź zdarzenia i jego zachowanie leży w interesie społecznym ze względu na posiadaną wartość historyczną, artystyczną lub naukową;
świadczy o kulturze materialnej, charakterystycznej dla dawnych i nowych form gospodarki, dokumentuje poziom nauki i rozwoju cywilizacyjnego;
rzadkość występowania zarówno na rynku krajowym jak i zagranicznym;
unikalność rozwiązań konstrukcyjnych i technicznych, innowacyjnych dla okresu powstania pojazdu;
pojazd składa się z oryginalnie wykonanych części lub został odrestaurowany na bazie oryginalnych części i dokumentów;
powiązanie z ważnymi wydarzeniami historycznymi, osobistościami lub osiągnięciami sportowymi;
zmiany pojazdu wykonane są zgodnie z technologią okresu produkcji.
e) dokumentuje etapy rozwoju techniki motoryzacyjnej;
POJAZD ZABYTKOWY W ŚWIETLE PRZEPISÓW USTAWY O OCHRONIE ZABYTKÓW:
Art. 3, pkt 1 (…) rzecz ruchoma stanowiąca świadectwo minionej epoki bądź zdarzenia, których zachowanie leży w interesie społecznym ze względu na wartość historyczną, artystyczną lub naukową.
Art. 6 ust. 1, pkt 2 lit. d. (…) ruchomy zabytek techniki to środek transportu taki który świadczy o kulturze materialnej, charakterystycznej dla dawnych i nowych form gospodarki, dokumentującymi poziom nauki i rozwoju cywilizacyjnego.
Art. 51 ust. 1 Jednorazowego pozwolenia na stały wywóz zabytku za granicę wymagają zabytki zaliczane do jednej z następujących kategorii: (…) 14) środków transportu, które mają więcej niż 50 lat i ich wartość jest wyższa niż 32 000 zł.
https://bip.mwkz.pl/dokument/64
Pojazdy Zabytkowe
Od 1 maja 2023 r. ZMIANA KRYTERIUM W KWALIFIKACJI POJAZDÓW DO WOJEWÓDZIEJ EWIDENCJI ZABYTKÓW WOJEWÓDZTWA MAZOWIECKIEGO
Mazowiecki Wojewódzki Konserwator Zabytków informuje, że od 1 maja 2023 r. zmieniają się kryteria kwalifikacji pojazdów włączanych do ewidencji zabytków województwa mazowieckiego:
określa się wiek pojazdu na – minimum 35 lat, przy czym model lub typ pojazdu nie jest produkowany co najmniej od 20 lat; jego stan jest oryginalny, bez znacznych zmian podwozia, układu kierowniczego lub hamulcowego i silnika (minimum 75 % zachowanych części oryginalnych w tym główne podzespoły)
pojazd nie należy do produkcji masowej;
pojazd charakteryzuje się następującymi cechami:
stanowi świadectwo minionej epoki bądź zdarzenia i jego zachowanie leży w interesie społecznym ze względu na posiadaną wartość historyczną, artystyczną lub naukową;
świadczy o kulturze materialnej, charakterystycznej dla dawnych i nowych form gospodarki, dokumentuje poziom nauki i rozwoju cywilizacyjnego;
rzadkość występowania zarówno na rynku krajowym jak i zagranicznym;
unikalność rozwiązań konstrukcyjnych i technicznych, innowacyjnych dla okresu powstania pojazdu;
pojazd składa się z oryginalnie wykonanych części lub został odrestaurowany na bazie oryginalnych części i dokumentów;
powiązanie z ważnymi wydarzeniami historycznymi, osobistościami lub osiągnięciami sportowymi;
zmiany pojazdu wykonane są zgodnie z technologią okresu produkcji.
e) dokumentuje etapy rozwoju techniki motoryzacyjnej;
POJAZD ZABYTKOWY W ŚWIETLE PRZEPISÓW USTAWY O OCHRONIE ZABYTKÓW:
Art. 3, pkt 1 (…) rzecz ruchoma stanowiąca świadectwo minionej epoki bądź zdarzenia, których zachowanie leży w interesie społecznym ze względu na wartość historyczną, artystyczną lub naukową.
Art. 6 ust. 1, pkt 2 lit. d. (…) ruchomy zabytek techniki to środek transportu taki który świadczy o kulturze materialnej, charakterystycznej dla dawnych i nowych form gospodarki, dokumentującymi poziom nauki i rozwoju cywilizacyjnego.
Art. 51 ust. 1 Jednorazowego pozwolenia na stały wywóz zabytku za granicę wymagają zabytki zaliczane do jednej z następujących kategorii: (…) 14) środków transportu, które mają więcej niż 50 lat i ich wartość jest wyższa niż 32 000 zł.
NA`94 1.8 Supercharged - Laser Blue - 230 KM, 264 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
-
- Posty: 126
- Rejestracja: 15 gru 2013, 12:39
- Model: Inny
- Lokalizacja: 100lica
W jaki sposób zmiany odnoszą się do elementu kolekcji muzealnej?
-
- Donator
- Posty: 2240
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
Czy dziennikarska czy z ustawy, efekt końcowy taki sam Jak czytam te przepisy to one kurde mają trochę sens, poza seryjną produkcją, bo innych form produkcji sie nie stosuje od dziesięcioleci. Drzewiej żółte tablice miały oldtimery i jak taki jechał to było wiadomo, że jedzie część historii motoryzacji.
Teraz za dużo się porobiło tych żółtych tablic na ulicach i jak widzę Mietka 190 - W201, to się zastanawiam jaka to forma zabytku jest???
Teraz za dużo się porobiło tych żółtych tablic na ulicach i jak widzę Mietka 190 - W201, to się zastanawiam jaka to forma zabytku jest???
Pozdrawiam, Danillo
- flatline
- Donator
- Posty: 2236
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
Hmm, tam jest jeszcze trochę innych perełek np. 35 lat i nie produkowany od co najmniej 20, więc powodzenia z zarejestrowaniem na żółtych pierwszego wypustu Gelendy albo Defa obiektywnie jakbyś miał coś takiego to byłoby całkiem cenne, na logikę mogłoby spełnić inne założenia zabytku i nie ma opcji, bo zakończenie produkcji to warunek konieczny.
Litościwie pominę już datę publikacji dokumentu (2017)…
Litościwie pominę już datę publikacji dokumentu (2017)…
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback
- Konioczynka
- Donator
- Posty: 790
- Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: ND3 Homura
- Lokalizacja: Mazury / Ełk
Właśnie wracam z 2 tygodniowego urlopu z Japonii.
Pięknie się oddycha w mieście z liczba ludności równej całej polszy. Cicho, czytso, bardzo mały ruch na drogach ( w centrum o każdej godzinie).
Kierunek dobry ale wykonanie słabe. Co to zmieni jak dalej będę mógł jezdzic moja e46 bez katalizatora i nikt mi nic nie zrobi…
Pięknie się oddycha w mieście z liczba ludności równej całej polszy. Cicho, czytso, bardzo mały ruch na drogach ( w centrum o każdej godzinie).
Kierunek dobry ale wykonanie słabe. Co to zmieni jak dalej będę mógł jezdzic moja e46 bez katalizatora i nikt mi nic nie zrobi…
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0 => ND3 2.0 Homura
NBFL 1.6 => NCFL 2.0 => ND3 2.0 Homura
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2171
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Niestety coś tak oczywistego na Zachodzie, jak prawdziwie restrykcyjny przegląd stanu technicznego samochodu, jest w Polsce nie do zaakceptowania. I mamy to co mamy.
Co więcej, normy emisji spalin i ban na samochody spalinowe nie byłby potrzebne, gdyby ludzie używali zbiorkomów/rowerów bardziej powszechnie (czyli bliżej 95% niż obecne 70% w Warszawie). Ale nie żyjemy w totalitaryźmie (i super!), więc nakazu tramwajów/rowerów nie ma, ale można sprawić, by samochodów było mniej przez ich cenę.
Cierpią entuzjaści, tacy jak choćby ja. Samochód to dla mnie odstresowacz, ogromna frajda. I dziś na nową ND mnie nie stać (mentalnie, pewnie gdybym nie miał własnej, inaczejbym śpiewał, albo wziął na raty), a wiele lat temu była jednak osiągalna. I słusznie prawi Złomnik, że zostaną na drogach same trzytonowe ultradrogie suvy. Bo tamtych na to stać, a przemysł DE za tym lobbuje.
Co więcej, normy emisji spalin i ban na samochody spalinowe nie byłby potrzebne, gdyby ludzie używali zbiorkomów/rowerów bardziej powszechnie (czyli bliżej 95% niż obecne 70% w Warszawie). Ale nie żyjemy w totalitaryźmie (i super!), więc nakazu tramwajów/rowerów nie ma, ale można sprawić, by samochodów było mniej przez ich cenę.
Cierpią entuzjaści, tacy jak choćby ja. Samochód to dla mnie odstresowacz, ogromna frajda. I dziś na nową ND mnie nie stać (mentalnie, pewnie gdybym nie miał własnej, inaczejbym śpiewał, albo wziął na raty), a wiele lat temu była jednak osiągalna. I słusznie prawi Złomnik, że zostaną na drogach same trzytonowe ultradrogie suvy. Bo tamtych na to stać, a przemysł DE za tym lobbuje.
-
- Posty: 126
- Rejestracja: 15 gru 2013, 12:39
- Model: Inny
- Lokalizacja: 100lica
Jest to element większej kolekcji muzealnej.
Ludzie nie używają zbiorkomu w stolicy z prostego powodu, już nawet pomijając fakt, że jest tłoczno, rozkład swoje a kierowca swoje w godzinach szczytu, za gorąco albo za zimno w zależności od pory roku to samochodem w większości przypadków jest szybciej, z bielan na wolę door to door 7km samochodem w godzinach szczytu pokonuję w 15-20 minut, to samo by ZTM to tramwaj 2 przystanki - autobus 6 przystanków - autobus 2 przystanki co zajmuje mi 45-55 minut.Wojtek Wawa pisze: ↑15 maja 2023, 15:10Co więcej, normy emisji spalin i ban na samochody spalinowe nie byłby potrzebne, gdyby ludzie używali zbiorkomów/rowerów bardziej powszechnie (czyli bliżej 95% niż obecne 70% w Warszawie). Ale nie żyjemy w totalitaryźmie (i super!), więc nakazu tramwajów/rowerów nie ma, ale można sprawić, by samochodów było mniej przez ich cenę.
-
- Posty: 553
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
Mieszkam w małej wsi, ale często jeżdżę po różnych miastach w pl. W niewielu miastach udawało mi się zostawić auto na parkingu i cały pobyt zaliczyć na zbiórkom. Dobry zbiórkom ułatwia rezygnację z poruszania się samochodem i gwarantuje, że nie ma potrzeby zakazow jeśli taka forma jest dobrze zorganizowana - czy. Wygodniej. Jednakże w Polsce zakazy po prostu utrudnia życie ludziom biedniejszym, których nie stać na 3 tonowego elektrycznego SUV.
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm
Tymczasem Kraków
https://spidersweb.pl/autoblog/strefa-c ... uchylenia/
https://spidersweb.pl/autoblog/strefa-c ... uchylenia/
- jjocer
- Posty: 127
- Rejestracja: 13 sie 2018, 13:04
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Strefa wchodzi dopiero od stycznia 2028 dla mieszkańców Warszawy, więc mamy jeszcze dużo czasu.
Można wjechać do strefy za opłatą nie większą niż 500zł - 10x więcej niż np. w Londynie, tam jest 11,5 funta, ale wiadomo warszawiacy są bogatsi .
Można wjechać do strefy za opłatą nie większą niż 500zł - 10x więcej niż np. w Londynie, tam jest 11,5 funta, ale wiadomo warszawiacy są bogatsi .
- jjocer
- Posty: 127
- Rejestracja: 13 sie 2018, 13:04
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
"Do końca 2027 r. z zasad obowiązujących w SCT zwolnieni będą nie tylko mieszkańcy strefy, ale wszystkie osoby opłacające podatek i zameldowane w stolicy."
Źródło: https://warszawa19115.pl/-/strefa-czyst ... portu-sct-
Źródło: https://warszawa19115.pl/-/strefa-czyst ... portu-sct-
- tomasz01
- Donator
- Posty: 3564
- Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
- Model: NA
- Lokalizacja: Warszawa Usrynów
jjocer pisze: ↑29 lut 2024, 19:32"Do końca 2027 r. z zasad obowiązujących w SCT zwolnieni będą nie tylko mieszkańcy strefy, ale wszystkie osoby opłacające podatek i zameldowane w stolicy."
Źródło: https://warszawa19115.pl/-/strefa-czyst ... portu-sct-