2.5 swap - ultimate guide
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Alex
- Donator
- Posty: 4610
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
2500 za 1.8, czy Ty nie masz sumienia?? mi nikt nie chciał dać 200 za biorące olej więc na części rozkręcam. Nie wiem czy byli chetni na bdb stan za 800 które było niedawno temu wystawione
Cichy wydech, ciekawe. O tym nawet ja nie myślałem 2.5 z kolektorem Five i seryjny reszta jest głośniejsze ale bez przesady. Natomiast przełączany cicho-glosno nadal polecam. Ja tam jeżdżę prawie wyłącznie na cichym ale córka lat 12 zawsze głośny włącza
Uważam mzr 1.8 za bardziej elastyczny silnik niż R18 z civica z jego nieszczęsnym odwrotnym vtec dzięki czemu kompletnie nie jedzie do 3500rpm. Sporo w mzr daje modyfikacja nastaw przepustnicy na agresywne, takie placebo ale odczucia zdecydowanie na plus.
przy użyciu Tapatalka
Cichy wydech, ciekawe. O tym nawet ja nie myślałem 2.5 z kolektorem Five i seryjny reszta jest głośniejsze ale bez przesady. Natomiast przełączany cicho-glosno nadal polecam. Ja tam jeżdżę prawie wyłącznie na cichym ale córka lat 12 zawsze głośny włącza
Uważam mzr 1.8 za bardziej elastyczny silnik niż R18 z civica z jego nieszczęsnym odwrotnym vtec dzięki czemu kompletnie nie jedzie do 3500rpm. Sporo w mzr daje modyfikacja nastaw przepustnicy na agresywne, takie placebo ale odczucia zdecydowanie na plus.
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
-
- Posty: 542
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
1.8mzr to przecież doskonały silnik. Odpalasz strojenie, zmieniasz kilka cyferek i już. Po strojeniu trzeba się udać koniecznie na kurs bezpiecznego latania bokiem żeby utrzymać tak powstałego potwora na drodze
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm
- Alex
- Donator
- Posty: 4610
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
uff, to ciesze sie ze zmienilem na 2.5, dluzej pożyję
a tak powaznie to jak Ty rozumiesz elastycznosc? Z tego co pamietam z encyklopedii techniki czy czegos takiego (czytalem 30 lat temu??) to technicznie jest tak:
- elastycznosc momentu czyli stosunek max Nm do Nm przy max mocy
- elastycznosc obrotow czyli stosunek obrotow max mocy do obrotow max momentu
potocznie zas elastyczny silnik to taki przy ktorym nie trzeba co chwile redukowac by jechal. Czyli ma przyzwoity moment przy 2-3 tys rpm z czego korzysta sie najczesciej
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
-
- Posty: 542
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
potocznie zas elastyczny silnik to taki przy ktorym nie trzeba co chwile redukowac by jechal. Czyli ma przyzwoity moment przy 2-3 tys rpm z czego korzysta sie najczesciej.
1.8 i-VTEC 140KM 103kW 2006-2011 szału też nie ma bo 175Nm przy 4300, ale z automatem 5B ładnie się komponował
Przy tym 230 Nm z 2,5 MZR zrywa beret i asfalt przy 2-3k RPM
1.8 i-VTEC 140KM 103kW 2006-2011 szału też nie ma bo 175Nm przy 4300, ale z automatem 5B ładnie się komponował
Przy tym 230 Nm z 2,5 MZR zrywa beret i asfalt przy 2-3k RPM
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm
- Ziolko73
- Donator
- Posty: 316
- Rejestracja: 08 sty 2020, 16:16
- Model: NC
- Wersja: 1.8/2.5
- Lokalizacja: Będzin
Tytusr jest jakoś strasznie obrażony na 1.8mzr, musiał chyba przeżyć jakąś straszną traume z tym związaną i nikt na świecie nie przegada go w tej kwestii hehe.
MX5 NC 1.8 => 2.5
Strojenie RomDrop by Alex
Strojenie RomDrop by Alex
- Alex
- Donator
- Posty: 4610
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Tak, tak, proponowałem mu już rozważenie terapii. Szkoda się tak męczyć
przy użyciu Tapatalka
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
-
- Posty: 542
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
A nie miewacie koszmarów.. Redukujecie bieg, wciskacie gaz, to nie jedzie, a oni są coraz bliżej. Silnik wyje, auto mozolnie nabiera prędkości, a oni już kładą łapy na aucie? Wtedy następuje przebudzenie i rodzą się pytania czy 1.8 to wystarczający silnik i czy następnym razem Was nie dopadną. Wtedy możecie się już więcej nie obudzić!
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm
- Krzych
- Donator
- Posty: 492
- Rejestracja: 25 sty 2016, 14:38
- Model: NC
- Wersja: NC 2.5 + NA 1.8vvt
- Lokalizacja: Gorlice/Małopolska
tytusr pisze:A nie miewacie koszmarów.. Redukujecie bieg, wciskacie gaz, to nie jedzie, a oni są coraz bliżej. Silnik wyje, auto mozolnie nabiera prędkości, a oni już kładą łapy na aucie? Wtedy następuje przebudzenie i rodzą się pytania czy 1.8 to wystarczający silnik i czy następnym razem Was nie dopadną. Wtedy możecie się już więcej nie obudzić!
Dobre tytusr!
Teraz wszystko jasne!
Wcale Ci się nie dziwię, dobry sen to podstawa.
- Alex
- Donator
- Posty: 4610
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
hmmm.... dawno dawno temu po Skodzie Felicii miewalem koszmary ze hamuje i nie moge zahamowac. W koncu przeszlo, ale faktycznie latami to trwało
chyba zaraz admin nas prześwięci
chyba zaraz admin nas prześwięci
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
-
- Donator
- Posty: 3679
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
To nie koszmary to styl życia w emixietytusr pisze: ↑31 mar 2021, 18:38A nie miewacie koszmarów.. Redukujecie bieg, wciskacie gaz, to nie jedzie, a oni są coraz bliżej. Silnik wyje, auto mozolnie nabiera prędkości, a oni już kładą łapy na aucie? Wtedy następuje przebudzenie i rodzą się pytania czy 1.8 to wystarczający silnik i czy następnym razem Was nie dopadną. Wtedy możecie się już więcej nie obudzić!
- Alex
- Donator
- Posty: 4610
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Altimejt gajda w temacie bagnetów. Porównanie seryjnego bagnetu który miałem w 1.8 (w 2.0 pewnie taki sam) i fordowskiego bagnetu który mam obecnie.
przy użyciu Tapatalka
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Alex
- Donator
- Posty: 4610
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
ja to rozumiem ze zakreskowane pole to uzyteczny min/max w silniku. Z maksem na koncu zakreskowanego odebralem silnik z Kuzni Mocy i ten stan sie utrzymuje
kropki to imho stan dopuszczalny, ze niby margines na rozrzedzanie oleju paliwem etc
dobrze by ktos z wiekszym doswiadczeniem sie wypowiedzial
kropki to imho stan dopuszczalny, ze niby margines na rozrzedzanie oleju paliwem etc
dobrze by ktos z wiekszym doswiadczeniem sie wypowiedzial
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- niezalogowany
- Posty: 254
- Rejestracja: 17 lut 2021, 20:40
- Model: NC
- Wersja: szybki ponton
- Lokalizacja: Wrocław
2.5 ma wyższą głowicę (?), więc zdecydowanie pomiar 1.8 i 2.5 tym samym bagnetem będzie trzeba inaczej czytać, bo bagnet z 1.8 nie sięga tak nisko:
Dla pieca 2.5:
fordowy bagnet - normalny odczyt
bagnet z 1.8 - min z bagnetu to max poziom
Dla 1.8:
fordowy bagnet (jak by kto chciał założyć dla czytelności) - max z bagnetu to min w silniku
bagnet z 1.8 - oczywiście normalny odczyt
jest jeszcze poprawiony bagnet LFE2-10-450D który też jest z blaszki i ma poziomy jak ori z 1.8/2/0
jeśli w czymś się pomyliłem, zdecydowanie proszę o poprawienie
Dla pieca 2.5:
fordowy bagnet - normalny odczyt
bagnet z 1.8 - min z bagnetu to max poziom
Dla 1.8:
fordowy bagnet (jak by kto chciał założyć dla czytelności) - max z bagnetu to min w silniku
bagnet z 1.8 - oczywiście normalny odczyt
jest jeszcze poprawiony bagnet LFE2-10-450D który też jest z blaszki i ma poziomy jak ori z 1.8/2/0
jeśli w czymś się pomyliłem, zdecydowanie proszę o poprawienie
- Ziolko73
- Donator
- Posty: 316
- Rejestracja: 08 sty 2020, 16:16
- Model: NC
- Wersja: 1.8/2.5
- Lokalizacja: Będzin
Mi five tłumaczył że minimum na bagnecie z 1.8 w silniku 2.5 to powinno wskazywać max na bagnecie z forda. Tylko max na bagnecie fordowskim to ta górna dziurka czy jak Alex pisze ta zakreskowana skala? Wg mnie, lepiej lać do górnej kropki.
Alex możesz mieć za mało oliwy, bo jakby nie patrzeć to wg wskazań starego bagnetu masz na minimum lub deko poniżej sugerując się dziurkami.
Alex możesz mieć za mało oliwy, bo jakby nie patrzeć to wg wskazań starego bagnetu masz na minimum lub deko poniżej sugerując się dziurkami.
MX5 NC 1.8 => 2.5
Strojenie RomDrop by Alex
Strojenie RomDrop by Alex
- Alex
- Donator
- Posty: 4610
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Starałem się położyć bagnety równo, rowniusienko. Zakreskowana część kończy się IMHO gdzieś w okolicy min na bagnecie 1.8
Podejrzewam jednak że dolanie do kropki też niczego złego nie uczyni.
przy użyciu Tapatalka
Podejrzewam jednak że dolanie do kropki też niczego złego nie uczyni.
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1057
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
No nie do końca, zacytuję post z wątku o pomiarze oleju w 1.8/2.0:niezalogowany pisze: ↑09 kwie 2021, 13:27jest jeszcze poprawiony bagnet LFE2-10-450D który też jest z blaszki i ma poziomy jak ori z 1.8/2/0
- Paffko
- Donator
- Posty: 385
- Rejestracja: 18 maja 2014, 13:18
- Model: ND
- Wersja: Deep Crystal Blue
- Lokalizacja: Radom
Nie wiem czy to dobre miejsce ale skoro to Ultimate guide to moze rozwiniemy o modyfikacje 2,5?
Przymierzam się do kolektora potem wałków i strojenia u Five.
Na ten moment siedzi u mnie 2,5 odelżone koło zamachowe i skrzynia 6- pytanie brzmi jaki jest wpływ modyfikacji (kolektor lub wałki, kolektor i wałki) na codzienne użytkowanie? Zależy mi na podniesieniu mocy ale nie po to żeby urywac setne sekundy na torze a po to żeby ponton szybciej się przemieszczał. Zalezy mi na dolnym zakresie obrotów równiez- nie chciałbym tu specjalnie tracić.
Jakie są wasze doświadczenia i rekomendacje tutaj? Możecie się podzielić?
Przymierzam się do kolektora potem wałków i strojenia u Five.
Na ten moment siedzi u mnie 2,5 odelżone koło zamachowe i skrzynia 6- pytanie brzmi jaki jest wpływ modyfikacji (kolektor lub wałki, kolektor i wałki) na codzienne użytkowanie? Zależy mi na podniesieniu mocy ale nie po to żeby urywac setne sekundy na torze a po to żeby ponton szybciej się przemieszczał. Zalezy mi na dolnym zakresie obrotów równiez- nie chciałbym tu specjalnie tracić.
Jakie są wasze doświadczenia i rekomendacje tutaj? Możecie się podzielić?
The Glove - viewtopic.php?f=22&t=35879
Schmetterling http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 22&t=30869
LaMiata http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 22&t=24804
’99 Magic
Jak nie chcesz dolu tracic to odpusc sobie walki, nawet te najlepsze uwalaja troche dolu.
Kolektor na pewno pomoze, kolo lekkie juz masz wiec dobrze. Jesli dobrze rozumiem zachwyty nad walkami z Bydgoszczy, to ujumują one mało dołu ale za to silnik szybciej sie wkreca i reaguje, wiec ja bym jednak chyba tego sprobowal. Albo ustaw sie na jazde autem np Malcolma, on ma 2.5 z walkami to sprawdzisz czy jest wyczuwalna roznica. Ale mysle ze skoro nie masz jeszcze dekat kolektor to wymiana na dekat i strojenie da ci wiecej niz wałki. Wiadomo ze najlepiej by bylo wsadzic kolektor, walki, strojenie to wtedy na pewno bedzie wyrazna roznica na plus.
Kolektor na pewno pomoze, kolo lekkie juz masz wiec dobrze. Jesli dobrze rozumiem zachwyty nad walkami z Bydgoszczy, to ujumują one mało dołu ale za to silnik szybciej sie wkreca i reaguje, wiec ja bym jednak chyba tego sprobowal. Albo ustaw sie na jazde autem np Malcolma, on ma 2.5 z walkami to sprawdzisz czy jest wyczuwalna roznica. Ale mysle ze skoro nie masz jeszcze dekat kolektor to wymiana na dekat i strojenie da ci wiecej niz wałki. Wiadomo ze najlepiej by bylo wsadzic kolektor, walki, strojenie to wtedy na pewno bedzie wyrazna roznica na plus.
witam ten link nie dzialatytusr pisze: ↑06 gru 2019, 14:35Hey, ja miałem robionego SWAPa z 1.8. żeby uaktywnić vvt (zmienne fazy) konieczna była także wymiana ECU (i w efekcie przeprogramowanie immobilisera w ASO)ochKarol pisze: ↑01 wrz 2019, 7:29Jeśli ktoś swapuje z 1.8 to wstawiam link ze schematem jak podłączyć zmienną fazę.
Wczoraj robiłem - działa
http://ncmiata-servicemanual.com/Servic ... 10600.html
Robertus