Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1056
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
przeciez nawet w ich aukcji jest napisane ze pasuje ale trzeba przerabiacluki_92_92 pisze: ↑12 sty 2023, 15:23Orientuje się ktoś, czy dyfuzor carbon miata pasuje normalnie na zderzak tylny przedliftowego NC czy coś trzeba przerabiać? Niby jest napisane, że wymagane przeróbki ale nie jest napisane co konkretnie trzeba zrobić. Z góry dzięki za jakieś info
malo tego, w aukcji sa zdjecia tego dyfuzora na NC1
tam na foto bialej NC1 widac ze jeden bok zderzaka jest podgiety, i to pewnie o to chodzi, krzywizna OEM dyfuzora nie idzie pewnie z krzywizna carbona, wiec trzeba je razem dociagnac do siebie. na sile troche pewnie.
https://www.carbonmiata.com/shop/mazda- ... m-exhaust/
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1056
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Przecież napisałem, że to napisali Interesuje mnie CZY FAKTYCZNIE trzeba coś przerabiać, bo są posty z miata.net, gdzie piszą, że niby nic, na co inni odpowiadają że trzeba, ale zero konkretów, oraz jeśli tak to CO KONKRETNIE trzeba przerobić. Podciąć zderzak? Wyciąć środek w cholerę? Dorobić jakieś specjalne mocowania inne niż robi się przy nc2 i nc3 do środka zderzaka?
A zderzak na tej białej wcale nie jest podgięty a poprostu brudny, są też zdjęcia czerwonej i wszystko wygląda na nieruszone. Chyba, że to zderzak poliftowy. Dlatego proszę o info kogoś, kto to montował i wie.
- Załączniki
-
- 3.png (2.01 MiB) Przejrzano 3468 razy
-
- 2.png (2.87 MiB) Przejrzano 3468 razy
-
- 1.png (2.03 MiB) Przejrzano 3468 razy
- monkahead
- Donator
- Posty: 1390
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
Ponieważ zamierzam pojeździć trochę w MC w tym sezonie, czy przejść w związku z tym na olej 5W40 (auto to też moje daily)? Czy wymieniać już świece przy przebiegu 54k km?
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
Hej mam pytanko. Czy remontował ktoś z was może silnik w nb 1.6? Zbyt niskie ciśnienie w 3 cylindrze (8 bar) powoduje zbyt wysokie spalanie, zbyt duża emisje spalin i spadki mocy na niskich obrotach. Szukam informacji odnośnie ceny na jaką musiałbym się nastawić w aso lub u mechanika.
-
- Donator
- Posty: 402
- Rejestracja: 19 sie 2010, 10:12
- Model: NB
- Wersja: Magic
- Lokalizacja: Łańcut
- Kontakt:
Kratkę nawiewu można zdemontować za pomocą plastikowej butelki. O tak.
https://www.youtube.com/watch?v=bgMvQPXnpfk
https://www.youtube.com/watch?v=bgMvQPXnpfk
Zdrówko!
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Na remont silnika w ASO należy szykować bardzo duzy worek pieniędzy, myślę że 10tys może być mało. U "normalnego" mechanika też potrzebny worek ale nieco mniejszy.FaLo pisze:Hej mam pytanko. Czy remontował ktoś z was może silnik w nb 1.6? Zbyt niskie ciśnienie w 3 cylindrze (8 bar) powoduje zbyt wysokie spalanie, zbyt duża emisje spalin i spadki mocy na niskich obrotach. Szukam informacji odnośnie ceny na jaką musiałbym się nastawić w aso lub u mechanika.
A może warto poszukać nienormalnego mechanika takiego co rozumie mx5?
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Dzięki.kazik_kazik pisze: ↑31 sty 2023, 20:32Kratkę nawiewu można zdemontować za pomocą plastikowej butelki. O tak.
https://www.youtube.com/watch?v=bgMvQPXnpfk
Kawałkami butelki było ciężko (za małą sztywność) ale 2 karty bankomatowe / lojalnościowe dały radę. Co nie zmienia faktu, że patent z mocowaniem tych wlotów nie wiem co za tęgi umysł wymyślił
- TomekD
- Donator
- Posty: 185
- Rejestracja: 05 lip 2021, 10:11
- Model: NC
- Wersja: Blue Lagoon ;-)
- Lokalizacja: Wawa
Dołączam się do tego pytania. Co konkretnie trzeba zrobić w NC1??luki_92_92 pisze: ↑12 sty 2023, 20:11Przecież napisałem, że to napisali Interesuje mnie CZY FAKTYCZNIE trzeba coś przerabiać, bo są posty z miata.net, gdzie piszą, że niby nic, na co inni odpowiadają że trzeba, ale zero konkretów, oraz jeśli tak to CO KONKRETNIE trzeba przerobić. Podciąć zderzak? Wyciąć środek w cholerę? Dorobić jakieś specjalne mocowania inne niż robi się przy nc2 i nc3 do środka zderzaka?
A zderzak na tej białej wcale nie jest podgięty a poprostu brudny, są też zdjęcia czerwonej i wszystko wygląda na nieruszone. Chyba, że to zderzak poliftowy. Dlatego proszę o info kogoś, kto to montował i wie.
NC 2006r. 2,5 (by Five) + inne "bzdety"
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1056
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
@TomekD Ja finalnie nic nie przerabiałem, przykręciłem go na wkręty samowiercące w miejscach do tego przeznaczonych (są przetłoczenia na wkręta), nie dawałem żadnego dodatkowego mocowania na środku (bo kopia z laminatu jest sztywna) i trzyma się elegancko, jedynie patrząc od boku z dołu jest lekka szparka spowodowana inną krzywizną przedliftowego zderzaka Pewnie kiedyś zmienię na poliftowy, ale przeraża mnie wizja kolejnego koloru lakieru na samochodzie, a nie mogę znaleźć nikogo, kto potrafi położyć ten grafit na zderzak tak, żeby się nie różnił od reszty samochodu
- TomekD
- Donator
- Posty: 185
- Rejestracja: 05 lip 2021, 10:11
- Model: NC
- Wersja: Blue Lagoon ;-)
- Lokalizacja: Wawa
Dzięki!! To dobra wiadomość.. Ja też myślałem o zderzaku poliftowym ale rezygnuję z tego samego powodu co Ty (dopasowanie koloru).luki_92_92 pisze: ↑02 lut 2023, 22:59@TomekD Ja finalnie nic nie przerabiałem, przykręciłem go na wkręty samowiercące w miejscach do tego przeznaczonych (są przetłoczenia na wkręta), nie dawałem żadnego dodatkowego mocowania na środku (bo kopia z laminatu jest sztywna) i trzyma się elegancko, jedynie patrząc od boku z dołu jest lekka szparka spowodowana inną krzywizną przedliftowego zderzaka Pewnie kiedyś zmienię na poliftowy, ale przeraża mnie wizja kolejnego koloru lakieru na samochodzie, a nie mogę znaleźć nikogo, kto potrafi położyć ten grafit na zderzak tak, żeby się nie różnił od reszty samochodu
NC 2006r. 2,5 (by Five) + inne "bzdety"
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1056
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1056
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
- TomekD
- Donator
- Posty: 185
- Rejestracja: 05 lip 2021, 10:11
- Model: NC
- Wersja: Blue Lagoon ;-)
- Lokalizacja: Wawa
Hmmm.. nic nie musiałeś szlifować po bokach, chodzi o same końcówki dyfuzora? Tuż przed kupnem od roadster.pl przymierzaliśmy do stojącego na miejscu NCka i za cholerę po bokach nie dało się go dociągnąć do zderzaka... odstawał na jakiś 5mm..luki_92_92 pisze: ↑03 lut 2023, 16:33Szukam od 2019 i ani jednego poliftowego w moim kolorze nigdy nie widziałem
Wrzucę jeszzcze fotkę jak siadło na seryjnym zderzaku z NC1, bez żadnych modyfikacji.
NC 2006r. 2,5 (by Five) + inne "bzdety"
- SrogaDroga
- Donator
- Posty: 104
- Rejestracja: 01 mar 2022, 10:13
- Model: NC FL2
- Wersja: Club
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
O tak, ja bym szedł w tuning w stylu "base spec" z czarnymi zderzakami i na stalaku To byłby powiew świeżości!
- SrogaDroga
- Donator
- Posty: 104
- Rejestracja: 01 mar 2022, 10:13
- Model: NC FL2
- Wersja: Club
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Coś takiego by siadło:
- Kim Son San
- Posty: 2017
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Przecież to w serii tak wychodzi w niektórych zakątkach świata
- Załączniki
-
- ndbasemodelonly.jpg (420.82 KiB) Przejrzano 2966 razy
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
Akurat materialowe siedzenia sa o niebo lepsze niz ceratowe
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2096
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
A.... powinna być jeszcze wersja bez przycisków na kierownicyKim Son San pisze: ↑06 lut 2023, 15:14Przecież to w serii tak wychodzi w niektórych zakątkach świata
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
I bez klimy. Za to z zegarkiem zamiast obrotomierza :]pistenbully pisze: ↑06 lut 2023, 17:26A.... powinna być jeszcze wersja bez przycisków na kierownicyKim Son San pisze: ↑06 lut 2023, 15:14Przecież to w serii tak wychodzi w niektórych zakątkach świata