[K] kupię ND
Moderator: Moderatorzy
-
- Donator
- Posty: 180
- Rejestracja: 10 lip 2019, 12:40
- Model: ND
- Wersja: SkyFREEDOM+Recaro
- Lokalizacja: Warszawa
Cześć, Wszystkim;)
Dość niespodziewanie pojawiła mi się opcja sprzedaży mojej NCFL, zatem pozostając pod wpływem miatozy rozglądam się za następczynią:)
Ideałem byłby ST z pakietem Recaro, ale rozważę różne opcje:) budżet do ustalenia, natomiast na pewno sporo poniżej aktualnej ceny nowej w salonie
Dość niespodziewanie pojawiła mi się opcja sprzedaży mojej NCFL, zatem pozostając pod wpływem miatozy rozglądam się za następczynią:)
Ideałem byłby ST z pakietem Recaro, ale rozważę różne opcje:) budżet do ustalenia, natomiast na pewno sporo poniżej aktualnej ceny nowej w salonie
-
- Donator
- Posty: 180
- Rejestracja: 10 lip 2019, 12:40
- Model: ND
- Wersja: SkyFREEDOM+Recaro
- Lokalizacja: Warszawa
Podbijam:)
Ostatnio zmieniony 11 lis 2022, 17:13 przez skatejol92, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Donator
- Posty: 180
- Rejestracja: 10 lip 2019, 12:40
- Model: ND
- Wersja: SkyFREEDOM+Recaro
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Donator
- Posty: 180
- Rejestracja: 10 lip 2019, 12:40
- Model: ND
- Wersja: SkyFREEDOM+Recaro
- Lokalizacja: Warszawa
Podbijam - poszukiwania zawężam do wersji ST + Recaro, mile widziane kolory: biały / czerwony. Może ktoś sprzedaje na zimę?
-
- Donator
- Posty: 180
- Rejestracja: 10 lip 2019, 12:40
- Model: ND
- Wersja: SkyFREEDOM+Recaro
- Lokalizacja: Warszawa
Up
-
- Donator
- Posty: 180
- Rejestracja: 10 lip 2019, 12:40
- Model: ND
- Wersja: SkyFREEDOM+Recaro
- Lokalizacja: Warszawa
Podbijam:)
-
- Donator
- Posty: 180
- Rejestracja: 10 lip 2019, 12:40
- Model: ND
- Wersja: SkyFREEDOM+Recaro
- Lokalizacja: Warszawa
I cyk do góry!
-
- Donator
- Posty: 180
- Rejestracja: 10 lip 2019, 12:40
- Model: ND
- Wersja: SkyFREEDOM+Recaro
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Donator
- Posty: 180
- Rejestracja: 10 lip 2019, 12:40
- Model: ND
- Wersja: SkyFREEDOM+Recaro
- Lokalizacja: Warszawa
To chyba mnie coś ominęło;/ ND1 za 100k nawet jeśli spełnia pozostałe wymagania to też przesada według mnie, biorąc pod uwagę obecne czasy..
- konopa
- Donator
- Posty: 729
- Rejestracja: 12 kwie 2017, 21:51
- Model: ND
- Wersja: NA + NB + NC + ND
- Lokalizacja: Wrocław
Z drugiej strony schodzą NCFL1/2 po 70-75k, więc wysoka cena ND nie powinna dziwićskatejol92 pisze: ↑11 lis 2022, 19:26To chyba mnie coś ominęło;/ ND1 za 100k nawet jeśli spełnia pozostałe wymagania to też przesada według mnie, biorąc pod uwagę obecne czasy..
-
- Donator
- Posty: 180
- Rejestracja: 10 lip 2019, 12:40
- Model: ND
- Wersja: SkyFREEDOM+Recaro
- Lokalizacja: Warszawa
Up
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2171
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Ja życzę powodzenia, sam swojej nie sprzedaję. Ale dopieszczona ND1 po prostu musi kosztować minimum 90 k zł. Nawet wartość wyceny pod AC mi rośnie rok do roku (składka o dziwo spada), a jeśli ktoś umie w języki wystawienie samochodu na mobile.de i sprzedaż w euro to naprawdę podstawa i dokładnie tam bym sprzedawał.
100 k zł za idealne ND1 to jakieś 60% ceny nowej ND2. Dużo? Bo wiesz, gdyby nowa kosztowała dalej max 130 k pln na wypasie (soft top), to bym sobie zrobił prezent i dopłacił te 30 k zł nawet dziś. A tu cena na bilsteinie i w czerwieni + wypasy zbliżyła się do 160 k zł "(a na fajnej feldze 177), i nagle musiałbym dopłacić 80 k zł i czekać z pół roku bez samochodu i stracić cały sezon (bo uważam, że dla lubiących prowadzić to zima jest sezonem na roadstera RWD ze szperą, latem naprawdę wolę rower). A i jeszcze w nowym samochodzie zrobiłbym jak w swoim konserwację i ceramikę.
Mam nadzieję, że mój głos reprezentuje część właścicieli ND - dlaczego nie sprzedajemy naszych samochodów, a jak już to byśmy chcieli robić, to za szokująco wysokie ceny. Bo nowe samochody (nie tylko ND2) szokująco podrożały, euro też daje Polakom na wejściu ogromną przewagę na Zachodzie i sprzedawanie za PLN w cenach z 2019 to czysta głupota.
EDIT: trochę się pobawiłem cennikami i gdybym darował sobie Bilsteiny zmieściłbym się w okolicach 160 k zł, ale wciąż to 60-80 k zł za prawie to samo, a nawet gorzej niż mam. Czyli mój wywód pozostaje w mocy. Na pewno pojawi się sporo ND do sprzedania, gdy wyjdzie NE. Jeśli wyjdzie. Sam chętnie obczaję i wtedy podejmę decyzję co dalej.
100 k zł za idealne ND1 to jakieś 60% ceny nowej ND2. Dużo? Bo wiesz, gdyby nowa kosztowała dalej max 130 k pln na wypasie (soft top), to bym sobie zrobił prezent i dopłacił te 30 k zł nawet dziś. A tu cena na bilsteinie i w czerwieni + wypasy zbliżyła się do 160 k zł "(a na fajnej feldze 177), i nagle musiałbym dopłacić 80 k zł i czekać z pół roku bez samochodu i stracić cały sezon (bo uważam, że dla lubiących prowadzić to zima jest sezonem na roadstera RWD ze szperą, latem naprawdę wolę rower). A i jeszcze w nowym samochodzie zrobiłbym jak w swoim konserwację i ceramikę.
Mam nadzieję, że mój głos reprezentuje część właścicieli ND - dlaczego nie sprzedajemy naszych samochodów, a jak już to byśmy chcieli robić, to za szokująco wysokie ceny. Bo nowe samochody (nie tylko ND2) szokująco podrożały, euro też daje Polakom na wejściu ogromną przewagę na Zachodzie i sprzedawanie za PLN w cenach z 2019 to czysta głupota.
EDIT: trochę się pobawiłem cennikami i gdybym darował sobie Bilsteiny zmieściłbym się w okolicach 160 k zł, ale wciąż to 60-80 k zł za prawie to samo, a nawet gorzej niż mam. Czyli mój wywód pozostaje w mocy. Na pewno pojawi się sporo ND do sprzedania, gdy wyjdzie NE. Jeśli wyjdzie. Sam chętnie obczaję i wtedy podejmę decyzję co dalej.
-
- Donator
- Posty: 180
- Rejestracja: 10 lip 2019, 12:40
- Model: ND
- Wersja: SkyFREEDOM+Recaro
- Lokalizacja: Warszawa
Misja zakończona sukcesem, także można zamykać wątek;)
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2171
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
A już miałem wrzucać to ogłoszenie z grupy mx5 Warszawa:
https://www.otomoto.pl/oferta/mazda-mx- ... Eq1NpSKzpk
Wrzucam dla innych. Cena taka, że aż zastanawiam się, czy nie kupić na handel
https://www.otomoto.pl/oferta/mazda-mx- ... Eq1NpSKzpk
Wrzucam dla innych. Cena taka, że aż zastanawiam się, czy nie kupić na handel
-
- Donator
- Posty: 180
- Rejestracja: 10 lip 2019, 12:40
- Model: ND
- Wersja: SkyFREEDOM+Recaro
- Lokalizacja: Warszawa
Dzięki za czujność;)Wojtek Wawa pisze: ↑20 gru 2022, 10:11A już miałem wrzucać to ogłoszenie z grupy mx5 Warszawa:
https://www.otomoto.pl/oferta/mazda-mx- ... Eq1NpSKzpk
Wrzucam dla innych. Cena taka, że aż zastanawiam się, czy nie kupić na handel
Rozmawiałem z Właścicielem, ale trafiła się w międzyczasie inna - spełniająca nieco więcej kryteriów:)
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2171
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Szansa, że padnie skrzynia w ND1 jest wysoka, ale jeśli robimy na używanej to naprawa kosztuje tyle co dwumas w dieslu, a mniej niż wtryskiwacze. A ilu z nas 10 lat temu bujało się z dieslami i to była codzienność...
Nie, nie uważam, że to ok, iż sportowy samochód ma tak g... skrzynię biegów.
Gratulacje kupienia ND dla OPa, będzie Pan zadowolony
Nie, nie uważam, że to ok, iż sportowy samochód ma tak g... skrzynię biegów.
Gratulacje kupienia ND dla OPa, będzie Pan zadowolony
- waran
- Donator
- Posty: 748
- Rejestracja: 04 lut 2017, 10:47
- Model: NC FL
- Wersja: Sport
- Lokalizacja: Warszawa
trudno powiedzieć, czy szansa że padnie to 5% czy 25%, ale opinia poszła w świat, że pierwsze ND maja słabe skrzynie i ludzie szukając ND bedą raczej patrzeć na modele z poprawioną...
Ubi bene, ibi patria
No wlasnie szansa jest mniejsza niz 5%, bo taki jest mneij wiecej ulamek V1 ktore naprawde padly. I w tej grupie sa tez auta torowe. A stockowa miata nie jest autem torowym.
Tak wiec jakby tak policzyc ile skrzyn V1 padlo w daily driving, bez meczenia jej polsprzeglami czy flatshiftami, to pewnie wyjdzie mniej niz 2% wszystkich V1.
Tak wiec straszenie awaryjna skrzynia jest po prostu nie na miejscu. No ale spoko. Nie brac ND1 bo padlo maks 5% skrzym, z czego 4% pewnie na torze, to jak mowienie nie bierz miaty bo ma tylko 2 miejsca
Tak wiec jakby tak policzyc ile skrzyn V1 padlo w daily driving, bez meczenia jej polsprzeglami czy flatshiftami, to pewnie wyjdzie mniej niz 2% wszystkich V1.
Tak wiec straszenie awaryjna skrzynia jest po prostu nie na miejscu. No ale spoko. Nie brac ND1 bo padlo maks 5% skrzym, z czego 4% pewnie na torze, to jak mowienie nie bierz miaty bo ma tylko 2 miejsca
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2171
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Oj bjorn, nie zgodzę się z Tobą. Jeśli ktoś lubi zamiatać tyłem, albo choćby korzysta z pełnej mocy (choćby tych 160 KM ND1 2.0), to skrzynia mu padnie. Nie znam ani jednego właściciela ND1, któremu skrzynia nie padła, fakt że każdy poza mną jeździ po torze. Wyjątki od tej reguły to osoby, które zrobiły kilka tysięcy km i sprzedały, bo fakt, nie padają od pierwszego kilometra.
Jak ktoś jeździ grzecznie, to skrzynia nigdy nie padnie. I stąd pewnie decyzja Mazdy, że taka skrzynia będzie ok do seryjnej produkcji. Kierowcy na testach raczej nie robili rond bokiem, ani nie sadzili tłustych boczurów na skrzyżowaniach. Dla sporego procenta mx5 to jednak funcar także pod względem prowadzenia (a nie poważnego walczenia o skuteczność, gdzie drift to strata czasu i okrążenie z choćby krótkim poślizgiem można od razu wyrzucić do kosza) i niestety to tacy mają z ND1 bardzo nieciekawie ze skrzynią biegów.
Kwestia awaryjności skrzyń w ND1 więc to typowa sytuacja, gdzie wszystko zależy. Dla jednych ryzyko awarii to pewnie Twój 1%, dla innych to bliżej 90+%. Niestety nie ma np. zupełnie wpływu styl zmiany biegów, ja zmieniam ślamazarnie, żeby uchronić synchronizatory, ale g... to dało w obu moich przypadkach.
Jak ktoś jeździ grzecznie, to skrzynia nigdy nie padnie. I stąd pewnie decyzja Mazdy, że taka skrzynia będzie ok do seryjnej produkcji. Kierowcy na testach raczej nie robili rond bokiem, ani nie sadzili tłustych boczurów na skrzyżowaniach. Dla sporego procenta mx5 to jednak funcar także pod względem prowadzenia (a nie poważnego walczenia o skuteczność, gdzie drift to strata czasu i okrążenie z choćby krótkim poślizgiem można od razu wyrzucić do kosza) i niestety to tacy mają z ND1 bardzo nieciekawie ze skrzynią biegów.
Kwestia awaryjności skrzyń w ND1 więc to typowa sytuacja, gdzie wszystko zależy. Dla jednych ryzyko awarii to pewnie Twój 1%, dla innych to bliżej 90+%. Niestety nie ma np. zupełnie wpływu styl zmiany biegów, ja zmieniam ślamazarnie, żeby uchronić synchronizatory, ale g... to dało w obu moich przypadkach.