Sprawdzimy....u mnie jest olejowe Mishi a cieczowe CSF....nastawiłem się na 5W50, ale po Ułężu sam nie wiem....5W40?
Olej do mazdy
w nawiązaniu do pytania jakie Wam zadałem
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Jest to wprawdzie moja prywatna opinia, ale szczerze nie radzę firmy Amsoil. Używałem w Hondzie CIvic (0w20) i w MX-5 NC (5w30).
Moim zdaniem olej znacznie przereklamowany, w jednym przypadku chyba trafiłem na podróbkę - silnik bardzo głośno pracował (zaraz wymieniłem na inny).
A jeżeli chodzi o firmę - mogę polecić Galon Oleje - kupuję u nich od wielu lat (teraz tylko Ravenol), nie miałem nigdy żadnego problemu.
Bardzo mocno polecam Czarne Paliwo (czarnepaliwo.pl) - ceny może nie najniższe, ale obsługą klienta przewyższają petrostar (i w sumie większość innych) o kilka poziomów. Zdaje się, że są dystrybutorem amsoila i ravenola, więc większość asortymentu mają właśnie od nich.
Panowie, prosze o opinię.
Jestem swiezo po zakupie NB z 1998. Z tego co wiem w 2014 w Tomson Motorsport przeprowadzono SWAP z 1.6 na 1.8. Silnik został wyremontowany i zalany motulem 300V COMPETITION 15W50. Do tej pory jeździ na tym oleju. Nie zauważyłem kopcenia (również na wysokich obrotach i hamowaniu silnikiem), ale narazie przejechałem za mało km żeby zaobserwować zużycie na bagnecie.
Mocno zastanawiam się nad słusznością zastosowania takiego oleju w tym danym przypadku. Auto raczej nie jeździło i raczej nie będzie jeździło torowo. Myślę nad przejściem na jakiś bardziej "cywilny" olej. Proszę o opinie.
Jestem swiezo po zakupie NB z 1998. Z tego co wiem w 2014 w Tomson Motorsport przeprowadzono SWAP z 1.6 na 1.8. Silnik został wyremontowany i zalany motulem 300V COMPETITION 15W50. Do tej pory jeździ na tym oleju. Nie zauważyłem kopcenia (również na wysokich obrotach i hamowaniu silnikiem), ale narazie przejechałem za mało km żeby zaobserwować zużycie na bagnecie.
Mocno zastanawiam się nad słusznością zastosowania takiego oleju w tym danym przypadku. Auto raczej nie jeździło i raczej nie będzie jeździło torowo. Myślę nad przejściem na jakiś bardziej "cywilny" olej. Proszę o opinie.
-
- Donator
- Posty: 3694
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Zalej 5w40, nawet w torowym aucie IMO 15w50 to przegięcieborsuq pisze: ↑16 mar 2021, 13:38Panowie, prosze o opinię.
Jestem swiezo po zakupie NB z 1998. Z tego co wiem w 2014 w Tomson Motorsport przeprowadzono SWAP z 1.6 na 1.8. Silnik został wyremontowany i zalany motulem 300V COMPETITION 15W50. Do tej pory jeździ na tym oleju. Nie zauważyłem kopcenia (również na wysokich obrotach i hamowaniu silnikiem), ale narazie przejechałem za mało km żeby zaobserwować zużycie na bagnecie.
Mocno zastanawiam się nad słusznością zastosowania takiego oleju w tym danym przypadku. Auto raczej nie jeździło i raczej nie będzie jeździło torowo. Myślę nad przejściem na jakiś bardziej "cywilny" olej. Proszę o opinie.
Turbo maniacy: temat prosty. B6ZE(RS) z turbiną i chłodnicą oleju. Upalanko na pewno zobaczy, zależy mi żeby nie lać byle elfa po 80pln za 5l. Lepkość myślałem o 5W50. Millera trident? Shell? Valvoline vpower?
Też uważam, że to najbardziej odpowiedni olej. Nie będzie żadnych "efektów ubocznych" takiej zmiany?mutra pisze: ↑16 mar 2021, 15:35Zalej 5w40, nawet w torowym aucie IMO 15w50 to przegięcieborsuq pisze: ↑16 mar 2021, 13:38Panowie, prosze o opinię.
Jestem swiezo po zakupie NB z 1998. Z tego co wiem w 2014 w Tomson Motorsport przeprowadzono SWAP z 1.6 na 1.8. Silnik został wyremontowany i zalany motulem 300V COMPETITION 15W50. Do tej pory jeździ na tym oleju. Nie zauważyłem kopcenia (również na wysokich obrotach i hamowaniu silnikiem), ale narazie przejechałem za mało km żeby zaobserwować zużycie na bagnecie.
Mocno zastanawiam się nad słusznością zastosowania takiego oleju w tym danym przypadku. Auto raczej nie jeździło i raczej nie będzie jeździło torowo. Myślę nad przejściem na jakiś bardziej "cywilny" olej. Proszę o opinie.
-
- Donator
- Posty: 3694
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Nie, no chyba że zmiana na 15w50 była zrobiona żeby zamaskować zwiększone zużycie olejuborsuq pisze: ↑17 mar 2021, 6:44Też uważam, że to najbardziej odpowiedni olej. Nie będzie żadnych "efektów ubocznych" takiej zmiany?mutra pisze: ↑16 mar 2021, 15:35Zalej 5w40, nawet w torowym aucie IMO 15w50 to przegięcieborsuq pisze: ↑16 mar 2021, 13:38Panowie, prosze o opinię.
Jestem swiezo po zakupie NB z 1998. Z tego co wiem w 2014 w Tomson Motorsport przeprowadzono SWAP z 1.6 na 1.8. Silnik został wyremontowany i zalany motulem 300V COMPETITION 15W50. Do tej pory jeździ na tym oleju. Nie zauważyłem kopcenia (również na wysokich obrotach i hamowaniu silnikiem), ale narazie przejechałem za mało km żeby zaobserwować zużycie na bagnecie.
Mocno zastanawiam się nad słusznością zastosowania takiego oleju w tym danym przypadku. Auto raczej nie jeździło i raczej nie będzie jeździło torowo. Myślę nad przejściem na jakiś bardziej "cywilny" olej. Proszę o opinie.
Panowie, pare razy widzialem polecany Millers CFS 5W30 - szkopol tym ze oficjalnie Millers mi powiedzial ze nie ma w ofercie CFS5W30, tez tu sie zgadza:
https://www.millersoils.pl/kategoria-pr ... t-css-cfs/
https://www.millersoils.pl/kategoria-pr ... rt-cfs-nt/
Co wiec lepiej ? CFS5W40 czy może EE5W30 ECO:
https://www.millersoils.pl/produkt/ee-l ... -eco-5w30/
Auto typowo rekreacyjnie (NC 1.8 2013r) - nie tor ale czasem lubie przycisnac. Pytam o Millersa bo jakos z poprzednie Mazdy 6 mam dobre opinie o nich
https://www.millersoils.pl/kategoria-pr ... t-css-cfs/
https://www.millersoils.pl/kategoria-pr ... rt-cfs-nt/
Co wiec lepiej ? CFS5W40 czy może EE5W30 ECO:
https://www.millersoils.pl/produkt/ee-l ... -eco-5w30/
Auto typowo rekreacyjnie (NC 1.8 2013r) - nie tor ale czasem lubie przycisnac. Pytam o Millersa bo jakos z poprzednie Mazdy 6 mam dobre opinie o nich
Dwukrotnie lałem ten olej do 2,5 v6 w lexusie IS. Podobno jak na 5w30 to ma dobre parametry.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Jest NA 1990.
Ten olej zostaje zastąpiony przez inną linię z inną formulacja, myślę o ee longlife eco 5w30 posiadał on dość spora ilość dodatków przeciwzuzyciowych. To była najwyższa seria Millersa do cywilnych aut, jak ktoś jeszcze znajdzie do kupienia to do nc się sprawdzi.
White NA BP'95
-
- Posty: 31
- Rejestracja: 29 mar 2020, 18:06
- Model: NB
- Wersja: 10th anniversary
- Lokalizacja: Kraków Rabka
Temat wałkowany dziesiątki stron a i tak pojawiają się pytania..
Mam 1.8 Nb po remoncie: szlif wału, nowe panewki, pierścienie, głowica itd. nowy piec. Zalałem elfa 5w40 po 500km wlewam 5w40 xcess motula. I po następnych 500km chciałbym wlać coś lepszego.
Szukam oleju który będzie śmigał w warunkach dynamicznej ulicy, lubię pokręcić do czerwonego pola. Wypad na tor również zaliczy. Samochód w zimie nie jeździ. Czytając postanowiłem, że szukam oleju który będzie w 100% na bazach pao ew. Pao+estry+dodatki. Mają mniejszą podatność na ścinanie filmu olejowego przy ostrzejszym katowaniu. I pojawiają się pytania:
PMO extreme 5w30 na bazach pao+estry+uszlachetniacze
PMO 5w40 na 100% bazach pao
Penrite HPR 10w50 syntetyczny nowa formuła
Wszystkie 3,producenci olejów dopuszczają do tych silników. Który z tych 3 osobiście byście zalali?
Mam 1.8 Nb po remoncie: szlif wału, nowe panewki, pierścienie, głowica itd. nowy piec. Zalałem elfa 5w40 po 500km wlewam 5w40 xcess motula. I po następnych 500km chciałbym wlać coś lepszego.
Szukam oleju który będzie śmigał w warunkach dynamicznej ulicy, lubię pokręcić do czerwonego pola. Wypad na tor również zaliczy. Samochód w zimie nie jeździ. Czytając postanowiłem, że szukam oleju który będzie w 100% na bazach pao ew. Pao+estry+dodatki. Mają mniejszą podatność na ścinanie filmu olejowego przy ostrzejszym katowaniu. I pojawiają się pytania:
PMO extreme 5w30 na bazach pao+estry+uszlachetniacze
PMO 5w40 na 100% bazach pao
Penrite HPR 10w50 syntetyczny nowa formuła
Wszystkie 3,producenci olejów dopuszczają do tych silników. Który z tych 3 osobiście byście zalali?
Ostatnio zmieniony 04 maja 2021, 22:44 przez BoskiJa, łącznie zmieniany 1 raz.
To Ja wytestuje Millers Oils CFS 5w40 NT+ w 1.8 NB nalot całe 92 tyś pytanie czy zakładać chłodnicę oleju z termostatem do upalania po torze ? Z doświadczenia z poprzednich aut to olej nie rzadko potrafił się zgrzać ponad 130 stopni tyle że doświadczenie to mam raczej z turbo benzyn po 400ps a nie z wolnossaka
Załóż podstawkę z czujnikiem temperatury, zobacz do ilu Ci się grzeje i na tej podstawie sobie odpowiedz podstawkę z termostatem na "kanapkę" można założyć.
Co do olejów PMO mają piękny PR, natomiast jakościowo (opieram się o konsultacje w peteostarze) raczej nie ma szału. Prędzej w Valvoline bym celował jesli ma to być jakaś budżetowa półka. Oryginalny motul 5w40 jak najbardziej zda egzamin, tak jak Ori Millers.
Co do olejów PMO mają piękny PR, natomiast jakościowo (opieram się o konsultacje w peteostarze) raczej nie ma szału. Prędzej w Valvoline bym celował jesli ma to być jakaś budżetowa półka. Oryginalny motul 5w40 jak najbardziej zda egzamin, tak jak Ori Millers.
Przeczytałem wątek, zgłupiałem kompletnnie
NC przedlift, 2.0 silnik zdrowy oleju nie bierze. Dynamiczna jazda miejska/autostradowa, na tor to jeśli będzie to dosłownie raz-dwa w ciągu interwału olejowego.
Kierowałem się normami żeby ACEA żeby nie było niczego z C na początku (jak sugerowały post wyżej)+użyłem wyszukiwarki według auta na stronie Motula. Przechodząc do sedna, który z nich ? Czy może coś zupełnie innego ?
MOTUL 8100 ECO-NERGY 5W-30
MOTUL 8100 ECO-LITE 5W-30
NC przedlift, 2.0 silnik zdrowy oleju nie bierze. Dynamiczna jazda miejska/autostradowa, na tor to jeśli będzie to dosłownie raz-dwa w ciągu interwału olejowego.
Kierowałem się normami żeby ACEA żeby nie było niczego z C na początku (jak sugerowały post wyżej)+użyłem wyszukiwarki według auta na stronie Motula. Przechodząc do sedna, który z nich ? Czy może coś zupełnie innego ?
MOTUL 8100 ECO-NERGY 5W-30
MOTUL 8100 ECO-LITE 5W-30
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
Zapytalem Fiva co wlać, powiedział że dla panewek lepiej 5W40.
Taki już 2 raz mam wlany, przejechane eNCekiem 17 tys, nic się nie dzieje.
Obecny przebieg 113 tys.
Nie namawiam, wlejesz jaki chcesz:)
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
zawsze mozna wybrac 0w40 ktory bedzie lepszym kompromisem.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 26 kwie 2020, 20:28
- Model: NC
- Lokalizacja: Wrocław
W duratecach nie ma potrzeby zalewania oleju w40, nawet w ciężkich warunkach.
Olej 0w40 w naszym klimacie nie ma szczególnego zastosowania, a ponadto musi mieć więcej wiskozatorów (które niekorzystnie wpływają na inne parametry oleju), aby utrzymać indeks lepkości. Proponuję lać 5w30 a3/b4 (unikać olei a5 obniżonym parametrze HTHS), dobrego producenta oparty o bazę GTL lub PAO takie jak: shell HU, Mobil 1 ESP, Mobil 1 FS i podobne (kolejność przypadkowa), no chyba że stać Cię na amsoil SS
Z wartościowych olei z klasy 5w-40 jednym z najlepszych wyborów cena/jakość jest meguin super leichtlauf.
Zobacz sobie moją analizę oleju z 2.5: https://www.oilclub.pl/index.php?threads/shell-helix-ultra-5w30-a3-b4-mocno-eksploatowany-po-7400km.3256/
Olej 0w40 w naszym klimacie nie ma szczególnego zastosowania, a ponadto musi mieć więcej wiskozatorów (które niekorzystnie wpływają na inne parametry oleju), aby utrzymać indeks lepkości. Proponuję lać 5w30 a3/b4 (unikać olei a5 obniżonym parametrze HTHS), dobrego producenta oparty o bazę GTL lub PAO takie jak: shell HU, Mobil 1 ESP, Mobil 1 FS i podobne (kolejność przypadkowa), no chyba że stać Cię na amsoil SS
Z wartościowych olei z klasy 5w-40 jednym z najlepszych wyborów cena/jakość jest meguin super leichtlauf.
Zobacz sobie moją analizę oleju z 2.5: https://www.oilclub.pl/index.php?threads/shell-helix-ultra-5w30-a3-b4-mocno-eksploatowany-po-7400km.3256/
Dzięki wielkie za szczegółową odpowiedź, z podanych przez ciebie Mobili mają normę C3, ale taki Mobil - Super 2000 X1 ma już A3, to chyba w takim razie będzie git ?recuperator pisze: ↑09 lut 2022, 6:53W duratecach nie ma potrzeby zalewania oleju w40, nawet w ciężkich warunkach.
Olej 0w40 w naszym klimacie nie ma szczególnego zastosowania, a ponadto musi mieć więcej wiskozatorów (które niekorzystnie wpływają na inne parametry oleju), aby utrzymać indeks lepkości. Proponuję lać 5w30 a3/b4 (unikać olei a5 obniżonym parametrze HTHS), dobrego producenta oparty o bazę GTL lub PAO takie jak: shell HU, Mobil 1 ESP, Mobil 1 FS i podobne (kolejność przypadkowa), no chyba że stać Cię na amsoil SS
Z wartościowych olei z klasy 5w-40 jednym z najlepszych wyborów cena/jakość jest meguin super leichtlauf.
Zobacz sobie moją analizę oleju z 2.5: https://www.oilclub.pl/index.php?threads/shell-helix-ultra-5w30-a3-b4-mocno-eksploatowany-po-7400km.3256/
-
- Donator
- Posty: 3694
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Pamiętaj że norma c3 to norma dla dieseli. Olej c3 będzie niskopopiołowy -dobry dla dpf'a i katalizatorów ale nienajlepszy dla panewek i ogólnie silnika .Tajgeree pisze: ↑09 lut 2022, 10:17Dzięki wielkie za szczegółową odpowiedź, z podanych przez ciebie Mobili mają normę C3, ale taki Mobil - Super 2000 X1 ma już A3, to chyba w takim razie będzie git ?recuperator pisze: ↑09 lut 2022, 6:53W duratecach nie ma potrzeby zalewania oleju w40, nawet w ciężkich warunkach.
Olej 0w40 w naszym klimacie nie ma szczególnego zastosowania, a ponadto musi mieć więcej wiskozatorów (które niekorzystnie wpływają na inne parametry oleju), aby utrzymać indeks lepkości. Proponuję lać 5w30 a3/b4 (unikać olei a5 obniżonym parametrze HTHS), dobrego producenta oparty o bazę GTL lub PAO takie jak: shell HU, Mobil 1 ESP, Mobil 1 FS i podobne (kolejność przypadkowa), no chyba że stać Cię na amsoil SS
Z wartościowych olei z klasy 5w-40 jednym z najlepszych wyborów cena/jakość jest meguin super leichtlauf.
Zobacz sobie moją analizę oleju z 2.5: https://www.oilclub.pl/index.php?threads/shell-helix-ultra-5w30-a3-b4-mocno-eksploatowany-po-7400km.3256/
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
Witam , pytanie do właścicieli ND.. chociaż może niekoniecznie....
Mazda 3 rocznik 2016 Silnik 2,0 120 koni .
To taki sam Skyactive jak w ND ?
Jaki olej nalać na daily?
W serwisie lali 0w20 , taki jest ok?
Mazda 3 rocznik 2016 Silnik 2,0 120 koni .
To taki sam Skyactive jak w ND ?
Jaki olej nalać na daily?
W serwisie lali 0w20 , taki jest ok?
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Mam ten sam silnik w daily i leci od 186k km 0w20 oe mazda. Nie widzę negatywów, silnik działa oleju nie bierze, zmieniany co 10-15k. W skyactiv nie ma co cudować z lepkością oleju bo można nabroić